Paskelbta
12 mėnesių prieš-
Nematomą negalią turintiems asmenims taps lengviau apsipirkti bei pramogauti didžiausiuose šalies prekybos centruose. Vilniaus, Klaipėdos ir Šiaulių „Akropolių“ informacijos centruose šie lankytojai jau gali atsiimti kaklo juostelę su geltona saulėgrąža bei pasinaudoti garsą slopinančiomis ausinėmis. Prekybos centrų darbuotojai baigė mokymus, kaip geriau suprasti, o esant poreikiui pasiūlyti pagalbą nematomą negalią turintiems lankytojams.
„Kaip rodo statistika, nematomą negalią turi bemaž kas septintas gyventojas. Kai kurie iš jų gali patirti diskomfortą dėl sensorinio jautrumo garsams, triukšmui. Vilniaus, Klaipėdos ir Šiaulių „Akropoliuose“ tokie lankytojai galės nemokamai pasinaudoti specialiomis garsą slopinančiomis ausinėmis. Nematomą negalią turintys asmenys galės atsiimti ir kaklo juosteles su geltonomis saulėgrąžomis. Pastebėję, kad jas segintys lankytojai susiduria su iššūkiais, kiti klientai bei mokymus išklausę prekybos centrų darbuotojai galės jų pasiteirauti apie pagalbos poreikį. Siekiame, kad lankymasis prekybos centrų erdvėse, pramogavimas ir apsipirkimas būtų kuo malonesnis visiems mūsų visuomenės nariams“, – komentuoja Vilniaus, Klaipėdos ir Šiaulių „Akropolius“ valdančios bendrovės „Akropolis Group“ rinkodaros ir komunikacijos vadovas Dominykas Mertinas.
Įgyvendindama šią iniciatyvą bendrovė bendradarbiauja su Lietuvos autizmo asociacija „Lietaus vaikai“, kuri supažindina „Akropolių“ darbuotojus su nematomą negalią turinčių asmenų poreikiais. Mokymai jau surengti Vilniaus, Klaipėdos ir Šiaulių „Akropolių“ parduotuvių, apsaugos ir informacijos centrų darbuotojams.
Mokymų metų iniciatyvos „Žvelk giliau“ ambasadoriai dalijosi, kaip jaučiasi sensoriškai jautrus žmogus dideliame prekybos centre, su kokiais iššūkiais tenka susidurti ir kokių pastangų prireikia juos įveikti. Autistiškų vaikų mamos pasakojo išgyventas patirtis, kai nekalbantis vaikas gali netikėtai dingti iš akių žmonių pilnoje parduotuvėje, kai tenka nerimaujančiam mažamečiui padėti įveikti naujo rūbo ar batų pasimatavimo stresą, ar jos vis dar jaudinasi, kai sulaukia nemalonių aplinkinių replikų.
„Tikime, kad pasitelkus gyvas istorijas pavyko įtaigiai perteikti esmines žinutes: svarbus ne vien aplinkos pritaikymas, bet ir pozityvus priėmimas. Kviečiame žvelgti giliau – kitaip niekada nežinosime, kokių pastangų prireikia daliai mūsų ateiti į viešąsias vietas, pripildytas sensorinių dirgiklių. Paprasta frazė „Ačiū, kad buvote, lauksime ir darkart sugrįžtančių!“ gali išgelbėti dieną ir tėvams, ir jautriam autistiškam asmeniui, kuriam toks žmogiškas palaikymas kartais gali reikšti neįtikėtinai daug“, – sako asociacijos „Lietus vaikai“ komunikacijos vadovė Agnė Bykova.
Asociacija „Lietaus vaikai“ yra prisijungusi prie nematomą negalią turintiems žmonėms padėti skirto tarptautinio tinklo „Hiden Disabilities Network“, kuris startavo 2016 metais Jungtinėje Karalystėje. Lietuvos verslai kviečiami tapti asociacijos partneriais, padedančiais skleisti žinutę apie nematomą negalią ir siekti, kad kuo daugiau vietų geltonos saulėgrąžos ženklas būtų atpažįstamas, o prekybos, pramogų ir paslaugų vietos būtų draugiškos visiems visuomenės nariams.
„Vertiname, kad „Akropolis Group“ prisijungė prie svarbios iniciatyvos skleisti žinią apie nematomą negalią. Tai žingsnis link visuomenės sąmoningumo didinimo ir empatijos stiprinimo, kuris neabejotinai prisidės prie geresnio supratimo ir pagalbos tiems, kurių negalia nėra matoma iš pirmo žvilgsnio. Tikime, kad tokie sprendimai padės kurti draugiškesnę ir įtraukesnę aplinką visiems, o mūsų bendruomenės narių apsipirkimo ir dalyvavimo įvairiose pramogose patirtys bus reikšmingai geresnės“, – sako A. Bykova.
Remiantis pasauline statistika, vienas iš šešių žmonių turi negalią, o apie 80 proc. atvejų ji nėra matoma. Tai – tiek autizmas, tiek epilepsija, tiek Alzheimerio ir kitos ligos, kaip astma, regėjimo ar klausos sutrikimai.
Pasak A. Bykovos, autizmas yra viena iš nematomų negalių. Nors tokie asmenys neišsiskiria savo išvaizda, tačiau aplinkiniams gali kilti klausimų dėl tam tikrų elgesio momentų. Pavyzdžiui, autistiškus vaikus auginantys tėvai neretai susiduria su neigiama aplinkinių reakcija, jei vaiką viešoje erdvėje ištinka sensorinė perkrova, kuri iš pirmo žvilgsnio gali būti panaši į paprastą užsispyrimą. Tai lemia, kad tokios šeimos gali pradėti vengti lankytis viešose vietose.
„Akropolių“ iniciatyva suteiks daugiau užtikrintumo autistiškus vaikus auginantiems tėvams – net ir pamiršę savąsias garsą slopinančias ausines namuose, jie jas galės nemokamai pasiskolinti prekybos centre. Tuo tarpu specialios juostelės su saulėgrąža leidžia informuoti aplinkinius asmenis apie nematomą negalią turinčius žmones, kad prireikus jiems būtų suteikta reikiama pagalba.
„S&P Global Ratings“ įvertino planuojamą „Akropolis Group“ sandorį ir patvirtino suteiktą BB+ kredito reitingą su stabilia perspektyva
„Akropolis Group“ augina ir diversifikuoja nekilnojamojo turto portfelį: planuoja įsigyti „Galio Group“ bendrovę
Vilniaus „Akropolio“ vyriškų drabužių asortimentą papildė pirmoji Lietuvoje „Boggi Milano“ parduotuvė
Vilniaus „Akropolyje“ startuoja pramogų fiesta su dar daugiau nemokamų atrakcijų šeimoms
2025 m. pirmąjį pusmetį „Akropolis Group“ koncentravosi į parduotuvių atnaujinimą ir asortimento stiprinimą, nuomininkų apyvarta taip pat augo
„Kasdien kitas vaibas!“ – „Akropoliai“ skelbia naujų mokslo metų startą su nemokamais renginiais moksleiviams
Mokyklinių prekių madas šį sezoną diktuoja ir populiarusis „Labubu“
„Akropoliuose“ – ledų fiesta: 12 tūkst. porcijų nemokamų ledų ir pramogos visai šeimai
„Akropolis Group“ gavo tarptautinį tvarumo įvertinimą
Vakar Vilniuje, Ozo g. 10A, įvyko oficialus pirmojo Lietuvoje BYD automobilių salono atidarymas. Šis renginys neapsiribojo vien automobilių bei salono...
Komentuoja Justinas Muleika, „GF banko“ generalinis direktorius Lietuvos banko duomenimis, per pirmuosius penkis šių metų mėnesius vartojimo paskolų buvo išduota...
Lietuvoje beveik trečdalis šeimų gyvena nuomojamame būste, o daugelis jų svajoja apie savo namus. Tačiau pirmas žingsnis link šios svajonės,...
Per pirmąjį 2025 m. pusmetį „Modus Group“ konsoliduotos neaudituotos pajamos siekė 274 mln. eurų ir buvo 22 % didesnės nei...
Pirmaujanti Baltijos šalių prekybos ir pramogų centrų vystymo bei valdymo bendrovė „Akropolis Group“ šiandien pasirašė kredito sutartį su „Swedbank“ dėl...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...
Apsipirkti per socialinius tinklus dar niekada nebuvo taip paprasta – juose kasdien mirga šimtai reklamų su stilingais papuošalais, drabužiais ar...