Paskelbta
1 metai prieš-
By
LukasEkspertų patarimai, kad didžiosioms progoms reikia ruoštis palengva ir planuojant, panašu, pasiekia vis daugiau gyventojų. Atliktas tyrimas parodė, kad maždaug ketvirtadalis šiemet ketina susidaryti kalėdinį biudžetą ir jam iš anksto atsidėti pinigų. Be to, planuojant šventes šįkart netrūksta optimizmo: tikimasi mažiau išleisti maistui, dovanoti brangesnes dovanas, daugiau lėšų skirti namų puošimui.
Kasmet IKEA atliekamas tyrimas apie Kalėdas rodo, kad kas antras gyventojas tikisi šiemet žiemos šventėms išleisti maždaug tiek pat kaip ir pernai, tačiau keičiasi išlaidų paskirstymas. Vienas iš keturių apklaustųjų tikisi sutaupyti maistui, trečdalis – drabužiams, batams ir aksesuarams, o penktadalis ketina daugiau pinigų skirti kalėdiniams namų papuošimams. Kad maistui išleis daugiau, nurodo 16 proc. apklaustųjų ir priežastimi įvardina tai, kad šiemet būtent jų namuose per šventes susiburs šeima ir draugai.
Dekoruoja namus ir planuoja
„Kalėdos į mūsų gyvenimus ateina vis anksčiau. Viena priežasčių pragmatinė – biudžeto planavimas ir taupymas, kuris leidžia protingiau pasiruošti metų pabaigai, tačiau kartu laukimas tampa malonia, neatsiejama švenčių dalimi. Iš apklausos atsakymų matome, kad net 45 proc. gyventojų Kalėdas sieja ne su materialiais dalykais, o su bendravimu ir geromis emocijomis. Jas, žinoma, padeda kurti ir šventinė namų aplinka. Du iš penkių gyventojų šiemet dekoruos savo namus, tam skirs net daugiau pinigų nei pernai“, – sako IKEA rinkos vadovė Lietuvoje Jolita Juodzevičienė.
Dažniausiai respondentų minimos sumos kalėdiniams papuošimams ir indams yra iki 30 ar 60 eurų, tačiau yra išleidžiančių ir du ar tris kartus daugiau.
„Kaip rodo tyrimas, gražiai papuoštas šventinis stalas, kalėdinės lemputės ir žvakės vis dažniau tampa kalėdine kasdienybe. Didžiąją dalį šių papuošimų ir dekoro elementų galima naudoti ne vienerius metus, o norint atsinaujinti pakanka pakeisti tik detales, kurios nesudaro daug vietos bendrame biudžete“, – pastebi J. Juodzevičienė.
Apie pasiruošimą Kalėdoms dar rugsėjį ar spalį pradeda galvoti 16 proc. apklaustųjų, 29 proc. tai daro lapkritį, o likusieji – gruodį. Tiesa, į paskutinę savaitę prieš šventes pasiruošimą nukelia vos vienas iš dešimties apklausoje dalyvavusių gyventojų.
Dovanų matematika
„Tradiciškai mūsų šventės neįsivaizduojamos be dovanų ir kalėdinės eglutės, ją svarbiausiu Kalėdų elementu įvardina net 63 proc. apklaustųjų, o dovanas perka devyni iš dešimties ir dažniausiai bent keliems asmenims. Dažniausiai vienas Lietuvos gyventojas pasirūpina 3–4 ar 5–6 kalėdinėmis dovanomis“, – detalizuoja IKEA Lietuvoje vadovė.
Lyginant su ankstesnių metų duomenimis, šiemet respondentai planuoja brangesnes dovanas. Kas penktas žmogus joms skirs daugiau nei 200 eurų, kas trečias ketina išleisti 100–200 Eur.
„Matome, kad šiemet žmonės planuoja pirkti kiek mažiau dovanų nei pernai, bet didesnė dalis respondentų – net kas antras – joms išleis daugiau nei šimtą eurų. Išaugo ta dalis apklaustųjų, kurių dovanų biudžetas perkopia 200 eurų. Be to, vis daugiau žmonių akcentuoja tvarumą: 24 proc. apklaustųjų norėtų pirkti vietos gamintojų dovanas ir maistą, 20 proc. – stengsis tvariau pakuoti dovanas. Apskritai tvariau praleisti Kalėdas šiemet ketina maždaug du iš penkių respondentų, didžioji dalis (43 proc.) – pirmiausiai norėtų mažiau švaistyti maisto sąskaita“, – apibendrina J. Juodzevičienė.
Miego trūkumo epidemija? Beveik trečdalis žmonių Lietuvoje miega nepakankamai, tiek pat – ryte nesijaučia pailsėję
IKEA plečiasi: Estijoje duris atvėrė nauja pirkėjų aptarnavimo vieta
20 kv. m kambarį pakeitė neatpažįstamai: šeimininkė liko maloniai nustebinta
Kaip įrengti būstą pardavimui arba nuomai?
„Citus“ projektai: Vilniuje registruotas 100 proc. „Miško ardų“ II etapo baigtumas
Paprasti sprendimai ir keli nauji įpročiai leis sutaupyti šimtus eurų bei nešvaistyti maisto
Ekspertai detalizavo, kaip sutaupyti vandens namuose: padeda ir techniniai sprendimai, bet svarbiausia – požiūris ir įpročiai
J. Sestakauskaite: tvarūs verslo sprendimai yra ilgalaikė investicija į ateitį
J. Sestakauskaite: Baltijos šalyse – daug potencialo tvarioms partnerystėms
SBA grupės NT plėtros kompanija „SBA Urban“ „Nemunaičių“ rajoną Kaune toliau kurs ir vystys pasitelkę tiek pasaulinę, tiek ir vietinę...
Jau 2035 m. gyvą bendravimą keis bičiulystė su dirbtiniu intelektu (DI), o verslui kils dar nematytų iššūkių pelnant vartotojų pasitikėjimą....
Tris dešimtmečius rinkoje veikianti įmonė „PakMarkas“ įgyvendino stambų – daugiau nei pusės milijono eurų vertės – projektą. Pasinaudojusi Norvegijos finansinio...
„Summus Capital“, viena didžiausių nekilnojamojo turto investicijų bendrovių Baltijos šalyse, Lietuvoje valdanti biurų kompleksą „Park Town“ ir prekybos centrą „Nordika“,...
Sparčiai augančiame technologijų sektoriuje sėkmingų produktų kūrimas priklauso ne tik nuo talentingų darbuotojų, bet ir nuo jų įgalinimo organizacijoje. Kaip...
Drąsi, charizmatiška ir aktyvi – taip galėtume apibūdinti soc. tinkluose daugumai gerai žinomą mokytoją Veroniką. Pradėjusi savo darbo kasdienybe, ugdymo...
Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas Dmitrijus Borisenka...
Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...
Įvairūs dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...
Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...