Sekite naujienas

Technologijos

„Telia“ atkreipia dėmesį į priklausomybę nuo telefonų – nauja reklama skatina sąmoningą ekranų naudojimą

L

Paskelbta

-

Reaguodama į didėjančią žmonių priklausomybę nuo telefonų ekranų, „Telia“ pristato socialinę kampaniją, skatinančią sąmoningiau naršyti internete ir bent valandą per dieną nesinaudoti išmaniaisiais įrenginiais. Kampanijos simboliu pasirinkta kartoninė „Ryšio dėžė“, į kurią sudėjus telefonus kviečiama daugiau dėmesio tikram ryšiui su aplinkiniais žmonėmis.

Reklama

Absoliuti dauguma žmonių dieną pradeda ir baigia ekrane – praėjusį mėnesį „Telia“ atlikta visuomenės nuomonės apklausa rodo, kad 96 proc. žmonių dieną pradeda nuo telefono tikrinimo, 90 proc. jį žiūri ir prieš miegą. Augantis ekranų naudojimas ne tik keičia kasdienius įpročius, bet ir tampa nemigos, nuovargio, psichologinio nerimo ir vystymosi sutrikimų priežastimi. Priklausomybė nuo telefonų vis dažniau minima ir kaip įtampos tarp artimųjų sukėlėja – tyrimo duomenimis, kas antras lietuvis yra susiginčijęs su šeimos nariais dėl telefono vartojimo.

Kodėl telekomunikacijų bendrovė kviečia atsitraukti nuo ekranų?

„Telia“ vadovė Giedrė Kaminskaitė-Salters pripažįsta, kad telekomunikacijų bendrovės paprastai skatina prisijungti, tačiau šįkart operatorius kviečia sąmoningai atsitraukti nuo ekranų. „Mes pirmieji Lietuvoje įjungėme naujos kartos 5G ryšį, o dabar norime padėti žmonėms atrasti balansą tarp buvimo prisijungus ir tikro ryšio be ekranų. Klausimas, ar dar mokame būti be telefono, šiandien tampa vis aktualesnis. Nors mūsų vaidmuo – kurti pažangią skaitmeninę infrastruktūrą, lygiai taip pat svarbu užtikrinti, kad technologijos tarnautų žmonėms, o ne atvirkščiai. Kaip ir kiekviename technologijų pokytyje, svarbiausia yra saikas ir sąmoningumas“, – sako G. Kaminskaitė-Salters.

Pasak jos, ši kampanija nėra apie moralizavimą ar telefono atsisakymą, o apie sąmoningesnius technologijų naudojimo įpročius. „Telekomunikacijų bendrovėms tenka atsakomybė ne tik diegti inovacijas, bet ir padėti visuomenei prisitaikyti prie jų poveikio. Mes norime būti ne tik ryšio tiekėjai, bet ir atsakingas technologijų partneris, kuris padeda žmonėms išlaikyti pusiausvyrą tarp skaitmeninio ir realaus gyvenimo. Technologijos neturi užvaldyti mūsų laiko – mes patys turime pasirinkti, kaip jas naudojame“, – priduria „Telia Lietuvos“ vadovė.

Telefonas – nepakeičiama pagalba ar nepastebimai tapusi priklausomybė?

Išmanieji telefonai pakeitė mūsų kasdienybę: jie leidžia efektyviau dirbti, patogiau bendrauti, greičiau pasiekti informaciją. Tačiau kartu jie keičia ir mūsų bendravimo įpročius bei laiko suvokimą. Nors dažnai siekiame kontroliuoti vaikų laiką prie ekranų, „Telia“ tyrimas atskleidė paradoksą – 68 proc tėvų bando riboti savo vaikų ekranų laiką, tuo tarpu 39 proc. tėvų kasdien prie telefonų ekranų praleidžia 2-4 val., o 22 proc. jų telefonams skiria 5 ir daugiau valandų per dieną. 72 proc. apklaustųjų išmanųjį nešasi net į tualetą.

Ekspertai jau kurį laiką perspėja, kad nekontroliuojamas naršymas, vadinamasis „zombie scrolling“ ar įnikimas į neigiamas naujienas (angl. doomscrolling) ne tik atima brangų laiką, mažina produktyvumą, bet ir daro įtaką emocinei sveikatai bei santykiams su artimaisiais. Nepaisant to, trečdalis žmonių naršymą telefone kitų kompanijoje vis dar laiko „kokybiškai praleistu“ laiku.

„Telia“ kviečia ne tik kalbėti, bet ir priimti iššūkį

Ši kampanija – ne tik diskusija apie ekranų įtaką mūsų gyvenimui, bet ir kvietimas veikti. „Telia“ kviečia priimti iššūkį – bent valandai per dieną atidėti telefoną į šalį ir iš naujo atrasti tikrą ryšį su aplinkiniais, skirti laiko tikram bendravimui. Siekdama padėti šį iššūkį įgyvendinti praktiškai, „Telia“ pristato simbolinę Ryšio dėžę, kuri gali tapti sąmoningo telefono naudojimo priminimu namuose ar darbo vietoje. Jos tikslas – veikti kaip gyvo ryšio stiprintuvas, padedantis lengviau atsispirti betikslio naršymo pagundai ir suteikiantis progą sąmoningai rinktis, kaip leidžiame savo laiką.

Visi norintys Ryšio dėžę gali nemokamai atsiimti artimiausiame „Telia“ salone visoje Lietuvoje. Bent trumpam atidėti telefonus į šalį taip pat kvies specialūs vaizdo klipai televizijoje, reklamos internete ir lauko ekranuose. „Telia“ taip pat dalinsis patarimais ir idėjomis, kaip sumažinti praleidžiamą laiką prie ekranų ir padėti tai padaryti vaikams. Daugiau informacijos galima rasti kampanijos oficialiame puslapyje.

„Telia“ kartu su rinkos tyrimų bendrove UAB Norstat LT atliko tyrimą 2025 m. vasario 10–17 d., apklausdami 500 interneto naudotojų (16–64 m.), turinčių išmaniuosius telefonus.

 

Komentuokite

Kokia jūsų nuomonė?

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |