Paskelbta
2 d. prieš-
By
LukasReaguodama į didėjančią žmonių priklausomybę nuo telefonų ekranų, „Telia“ pristato socialinę kampaniją, skatinančią sąmoningiau naršyti internete ir bent valandą per dieną nesinaudoti išmaniaisiais įrenginiais. Kampanijos simboliu pasirinkta kartoninė „Ryšio dėžė“, į kurią sudėjus telefonus kviečiama daugiau dėmesio tikram ryšiui su aplinkiniais žmonėmis.
Absoliuti dauguma žmonių dieną pradeda ir baigia ekrane – praėjusį mėnesį „Telia“ atlikta visuomenės nuomonės apklausa rodo, kad 96 proc. žmonių dieną pradeda nuo telefono tikrinimo, 90 proc. jį žiūri ir prieš miegą. Augantis ekranų naudojimas ne tik keičia kasdienius įpročius, bet ir tampa nemigos, nuovargio, psichologinio nerimo ir vystymosi sutrikimų priežastimi. Priklausomybė nuo telefonų vis dažniau minima ir kaip įtampos tarp artimųjų sukėlėja – tyrimo duomenimis, kas antras lietuvis yra susiginčijęs su šeimos nariais dėl telefono vartojimo.
Kodėl telekomunikacijų bendrovė kviečia atsitraukti nuo ekranų?
„Telia“ vadovė Giedrė Kaminskaitė-Salters pripažįsta, kad telekomunikacijų bendrovės paprastai skatina prisijungti, tačiau šįkart operatorius kviečia sąmoningai atsitraukti nuo ekranų. „Mes pirmieji Lietuvoje įjungėme naujos kartos 5G ryšį, o dabar norime padėti žmonėms atrasti balansą tarp buvimo prisijungus ir tikro ryšio be ekranų. Klausimas, ar dar mokame būti be telefono, šiandien tampa vis aktualesnis. Nors mūsų vaidmuo – kurti pažangią skaitmeninę infrastruktūrą, lygiai taip pat svarbu užtikrinti, kad technologijos tarnautų žmonėms, o ne atvirkščiai. Kaip ir kiekviename technologijų pokytyje, svarbiausia yra saikas ir sąmoningumas“, – sako G. Kaminskaitė-Salters.
Pasak jos, ši kampanija nėra apie moralizavimą ar telefono atsisakymą, o apie sąmoningesnius technologijų naudojimo įpročius. „Telekomunikacijų bendrovėms tenka atsakomybė ne tik diegti inovacijas, bet ir padėti visuomenei prisitaikyti prie jų poveikio. Mes norime būti ne tik ryšio tiekėjai, bet ir atsakingas technologijų partneris, kuris padeda žmonėms išlaikyti pusiausvyrą tarp skaitmeninio ir realaus gyvenimo. Technologijos neturi užvaldyti mūsų laiko – mes patys turime pasirinkti, kaip jas naudojame“, – priduria „Telia Lietuvos“ vadovė.
Telefonas – nepakeičiama pagalba ar nepastebimai tapusi priklausomybė?
Išmanieji telefonai pakeitė mūsų kasdienybę: jie leidžia efektyviau dirbti, patogiau bendrauti, greičiau pasiekti informaciją. Tačiau kartu jie keičia ir mūsų bendravimo įpročius bei laiko suvokimą. Nors dažnai siekiame kontroliuoti vaikų laiką prie ekranų, „Telia“ tyrimas atskleidė paradoksą – 68 proc tėvų bando riboti savo vaikų ekranų laiką, tuo tarpu 39 proc. tėvų kasdien prie telefonų ekranų praleidžia 2-4 val., o 22 proc. jų telefonams skiria 5 ir daugiau valandų per dieną. 72 proc. apklaustųjų išmanųjį nešasi net į tualetą.
Ekspertai jau kurį laiką perspėja, kad nekontroliuojamas naršymas, vadinamasis „zombie scrolling“ ar įnikimas į neigiamas naujienas (angl. doomscrolling) ne tik atima brangų laiką, mažina produktyvumą, bet ir daro įtaką emocinei sveikatai bei santykiams su artimaisiais. Nepaisant to, trečdalis žmonių naršymą telefone kitų kompanijoje vis dar laiko „kokybiškai praleistu“ laiku.
„Telia“ kviečia ne tik kalbėti, bet ir priimti iššūkį
Ši kampanija – ne tik diskusija apie ekranų įtaką mūsų gyvenimui, bet ir kvietimas veikti. „Telia“ kviečia priimti iššūkį – bent valandai per dieną atidėti telefoną į šalį ir iš naujo atrasti tikrą ryšį su aplinkiniais, skirti laiko tikram bendravimui. Siekdama padėti šį iššūkį įgyvendinti praktiškai, „Telia“ pristato simbolinę Ryšio dėžę, kuri gali tapti sąmoningo telefono naudojimo priminimu namuose ar darbo vietoje. Jos tikslas – veikti kaip gyvo ryšio stiprintuvas, padedantis lengviau atsispirti betikslio naršymo pagundai ir suteikiantis progą sąmoningai rinktis, kaip leidžiame savo laiką.
Visi norintys Ryšio dėžę gali nemokamai atsiimti artimiausiame „Telia“ salone visoje Lietuvoje. Bent trumpam atidėti telefonus į šalį taip pat kvies specialūs vaizdo klipai televizijoje, reklamos internete ir lauko ekranuose. „Telia“ taip pat dalinsis patarimais ir idėjomis, kaip sumažinti praleidžiamą laiką prie ekranų ir padėti tai padaryti vaikams. Daugiau informacijos galima rasti kampanijos oficialiame puslapyje.
„Telia“ kartu su rinkos tyrimų bendrove UAB Norstat LT atliko tyrimą 2025 m. vasario 10–17 d., apklausdami 500 interneto naudotojų (16–64 m.), turinčių išmaniuosius telefonus.
„Lieknų“ telefonų bumas ir augantys Europos technologiniai „raumenys“
Dirbtinis intelektas telefone: kodėl amerikiečiams prieinama daugiau funkcijų, nei lietuviams?
Kelionėms perkate eSIM? Jūsų operatorius gali siūlyti pigesnį internetą
„Telia“: DI su klientais jau dirba kaip specialistas, tačiau „nemiegantis kolega“ kainuoja nepigiai
„Via Baltica“ taps 5G greitkeliu – ryšys veiks kiekviename kilometre
Z karta meta iššūkį tradicijoms: kodėl jie nebenori būti vadovais?
Pirmieji metai su elektromobiliais neišgąsdino: „Telia“ jų įsigijo dar už milijoną
Chaosas po kovo 1 d.? Senų telefono numerių neatnaujinusios organizacijos gali palikti jus be gydytojo ir įkalinti spūstyse
2025 m. paradoksas: įmonių IT biudžetai augs, tačiau naujovėms nebeliks vietos
Vilniaus širdyje įsikūręs prekybos centras CUP išlieka viena populiariausių sostinės vietų – 2024 metais čia apsilankė 6,5 mln. žmonių, o...
Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „EIKA“ nuo šių metų kovo 13 d. tampa „EIKA Group“, šiai grupei priklausanti „EIKOS statyba“ pervadinama...
Daugiau nei dešimtmetį Kaune veikianti elektroninės komercijos įmonė „Bison Commerce“ pritraukė naujus investuotojus ir plečia akcininkų struktūrą. Į įmonę investavo...
Nekilnojamojo turto plėtros UAB „Optimalus progresas“, veikianti su prekės ženklu „Bolds Property Partners“, įsigijo 6 likusius neparduotus prabangių individualių namų...
Įžengus į 2025-uosius metus, ne vienam B2B verslo sektoriaus atstovui kilo klausimas: kokios skaitmeninės reklamos strategijos šiemet veiks geriausiai? Praėjus...
Specialistas akcentuoja, kad renkant elektrą naudojančią buitinę techniką, svarbu atsižvelgti ne tik į pomėgius ar poreikius, bet ir į tai,...
Visuomenės nuomonės apklausa atskleidė, jog vienas iš dešimties vairuotojų už metinį civilinės atsakomybės draudimo liudijimą sumoka daugiau nei 150 eurų....
Renkantis nepriklausomą elektros tiekėją, vartotojai vis dažniau vertina ne tik kainą, bet ir papildomas paslaugas. Klientų aptarnavimo kokybė, paslaugų lankstumas...
Vis dar besitęsiantis darganotas ir permainingas periodas lėmė didelį sergamumą, o praėję metai taip pat išsiskyrė itin gausiu sergančiųjų skaičiumi....
Gyvenant iššūkių ir pokyčių pilname pasaulyje ypač svarbu stiprinti psichologinį vaikų atsparumą, kad jie galėtų atlaikyti užklupusius sunkumus. Psichologai atkreipia...