Paskelbta
3 mėnesiai prieš-
Reaguodama į didėjančią žmonių priklausomybę nuo telefonų ekranų, „Telia“ pristato socialinę kampaniją, skatinančią sąmoningiau naršyti internete ir bent valandą per dieną nesinaudoti išmaniaisiais įrenginiais. Kampanijos simboliu pasirinkta kartoninė „Ryšio dėžė“, į kurią sudėjus telefonus kviečiama daugiau dėmesio tikram ryšiui su aplinkiniais žmonėmis. Genialios verslo idėjos
Absoliuti dauguma žmonių dieną pradeda ir baigia ekrane – praėjusį mėnesį „Telia“ atlikta visuomenės nuomonės apklausa rodo, kad 96 proc. žmonių dieną pradeda nuo telefono tikrinimo, 90 proc. jį žiūri ir prieš miegą. Augantis ekranų naudojimas ne tik keičia kasdienius įpročius, bet ir tampa nemigos, nuovargio, psichologinio nerimo ir vystymosi sutrikimų priežastimi. Priklausomybė nuo telefonų vis dažniau minima ir kaip įtampos tarp artimųjų sukėlėja – tyrimo duomenimis, kas antras lietuvis yra susiginčijęs su šeimos nariais dėl telefono vartojimo.
Kodėl telekomunikacijų bendrovė kviečia atsitraukti nuo ekranų?
„Telia“ vadovė Giedrė Kaminskaitė-Salters pripažįsta, kad telekomunikacijų bendrovės paprastai skatina prisijungti, tačiau šįkart operatorius kviečia sąmoningai atsitraukti nuo ekranų. „Mes pirmieji Lietuvoje įjungėme naujos kartos 5G ryšį, o dabar norime padėti žmonėms atrasti balansą tarp buvimo prisijungus ir tikro ryšio be ekranų. Klausimas, ar dar mokame būti be telefono, šiandien tampa vis aktualesnis. Nors mūsų vaidmuo – kurti pažangią skaitmeninę infrastruktūrą, lygiai taip pat svarbu užtikrinti, kad technologijos tarnautų žmonėms, o ne atvirkščiai. Kaip ir kiekviename technologijų pokytyje, svarbiausia yra saikas ir sąmoningumas“, – sako G. Kaminskaitė-Salters. „Telia“ įsitvirtino Lietuvos technologijų sektoriaus „TOP darbdavių“ sąraše
Pasak jos, ši kampanija nėra apie moralizavimą ar telefono atsisakymą, o apie sąmoningesnius technologijų naudojimo įpročius. „Telekomunikacijų bendrovėms tenka atsakomybė ne tik diegti inovacijas, bet ir padėti visuomenei prisitaikyti prie jų poveikio. Mes norime būti ne tik ryšio tiekėjai, bet ir atsakingas technologijų partneris, kuris padeda žmonėms išlaikyti pusiausvyrą tarp skaitmeninio ir realaus gyvenimo. Technologijos neturi užvaldyti mūsų laiko – mes patys turime pasirinkti, kaip jas naudojame“, – priduria „Telia Lietuvos“ vadovė.
Telefonas – nepakeičiama pagalba ar nepastebimai tapusi priklausomybė?
Išmanieji telefonai pakeitė mūsų kasdienybę: jie leidžia efektyviau dirbti, patogiau bendrauti, greičiau pasiekti informaciją. Tačiau kartu jie keičia ir mūsų bendravimo įpročius bei laiko suvokimą. Nors dažnai siekiame kontroliuoti vaikų laiką prie ekranų, „Telia“ tyrimas atskleidė paradoksą – 68 proc tėvų bando riboti savo vaikų ekranų laiką, tuo tarpu 39 proc. tėvų kasdien prie telefonų ekranų praleidžia 2-4 val., o 22 proc. jų telefonams skiria 5 ir daugiau valandų per dieną. 72 proc. apklaustųjų išmanųjį nešasi net į tualetą. Jei norite įsigyti savo pirmąjį iPhone telefoną
Ekspertai jau kurį laiką perspėja, kad nekontroliuojamas naršymas, vadinamasis „zombie scrolling“ ar įnikimas į neigiamas naujienas (angl. doomscrolling) ne tik atima brangų laiką, mažina produktyvumą, bet ir daro įtaką emocinei sveikatai bei santykiams su artimaisiais. Nepaisant to, trečdalis žmonių naršymą telefone kitų kompanijoje vis dar laiko „kokybiškai praleistu“ laiku.
„Telia“ kviečia ne tik kalbėti, bet ir priimti iššūkį
Ši kampanija – ne tik diskusija apie ekranų įtaką mūsų gyvenimui, bet ir kvietimas veikti. „Telia“ kviečia priimti iššūkį – bent valandai per dieną atidėti telefoną į šalį ir iš naujo atrasti tikrą ryšį su aplinkiniais, skirti laiko tikram bendravimui. Siekdama padėti šį iššūkį įgyvendinti praktiškai, „Telia“ pristato simbolinę Ryšio dėžę, kuri gali tapti sąmoningo telefono naudojimo priminimu namuose ar darbo vietoje. Jos tikslas – veikti kaip gyvo ryšio stiprintuvas, padedantis lengviau atsispirti betikslio naršymo pagundai ir suteikiantis progą sąmoningai rinktis, kaip leidžiame savo laiką. Gedimus šalinantis ir ryšio planus siūlantis DI: 2025 m. telekomunikacijų tendencijos, kurių negali praleisti
Visi norintys Ryšio dėžę gali nemokamai atsiimti artimiausiame „Telia“ salone visoje Lietuvoje. Bent trumpam atidėti telefonus į šalį taip pat kvies specialūs vaizdo klipai televizijoje, reklamos internete ir lauko ekranuose. „Telia“ taip pat dalinsis patarimais ir idėjomis, kaip sumažinti praleidžiamą laiką prie ekranų ir padėti tai padaryti vaikams. Daugiau informacijos galima rasti kampanijos oficialiame puslapyje.
„Telia“ kartu su rinkos tyrimų bendrove UAB Norstat LT atliko tyrimą 2025 m. vasario 10–17 d., apklausdami 500 interneto naudotojų (16–64 m.), turinčių išmaniuosius telefonus.
Įtrauktis, kuri atsiperka: kodėl kai kurie darbdaviai renkasi garsiai kalbėti, kai kiti tyli
Automatiškai save tvarkantis „Gmail“ ir neatpažįstama „Google“ paieška: kas debiutavo „Google I/O“ renginyje?
Nuo išmaniojo žiedo iki šviesos kaukės: 7 įrenginiai, kuriuos šiemet privalo išbandyti besirūpinantieji savo sveikata
Nematomas „YouTube“ pasaulis: kodėl milijardai vaizdo įrašų niekada nesulaukia žiūrovų?
Kompiuterinių žaidimų perkėlimo fenomenas: kuo rizikuoja žaidžiantys 4 val. per dieną?
Kas įkvepia stipriausius? TOP 10 marketingo vadovai atskleidė, kokiais principais ir vertybėmis jie vadovaujasi siekdami tikslų
Marketplace žaidžiantiems kompiuterinius žaidimus. Kaip atrodo Telia vadovų darbas?
Telefonai dabar „į pensiją“ išeina tik po 3,5 m.: kaip tai pasitarnauja norintiems sutaupyti?
DI kameros jau mato net ant kelių padėtus telefonus: kaip vairuotojams išmokti atsiplėšti nuo išmaniojo?
Komentaro autorė Sigita Strockytė-Varnė, SEB banko asmeninių finansų ekspertė. Sukaupti pinigų būstui įsigyti yra vienas populiariausių tikslų, kuriuos sau kelia...
Žaliųjų finansų bendrovės „InSoil“ (anksčiau žinomos kaip „HeavyFinance“) partnerystė su finansinių technologijų įmone „ConnectPay“ palengvins klientų investavimo į tvariąją žemdirbystę...
Verslo idėjos ir plano ją įgyvendinti jauniems verslininkams negana – prieš pradedant veiklą laukia šiek tiek būtinųjų formalumų: reikės įsteigti...
Reklama
Reklama
Šaldytuvas, kuris nebeatšaldo maisto. Mikrobangų krosnelė, kuri šildo netolygiai. Skalbimo mašina, kuri veikia vis garsiau ir vis dažniau genda. Šie...
Šiltuoju metų laiku dviračiai ir paspirtukai dažnam gyventojui tampa pirmuoju pasirinkimu renkantis būdą, kaip judėti mieste ar užmiestyje. Tačiau kartu...
Internete vaikai gali susidurti ne tik su jų amžiui netinkamu turiniu – smurtu, pornografija, patyčiomis, bet ir su tiesiogiai juos...
Palyginti su kitais produktais, vynas ir spiritiniai gėrimai yra vieni iš labiausiai klastojamų produktų – dėl to ES kasmet prarandama...
Atšilus orams, Lietuvos upes kasmet užplūsta aktyvaus laisvalaikio mėgėjai – kiekvieną sezoną tūkstančiai žmonių griebia irklus ir leidžiasi į nuotykius...