Paskelbta
2 metai prieš-
Pirmąją besibaigiančių metų dalį Lietuvoje ir kitose Europos šalyse vyravę ekonominės situacijos iššūkiai skatino pirkėjus ieškoti būdų, kaip mažinti net ir svarbiausias savo išlaidas, todėl norintys sutaupyti prisiminė kiek senesnių bei atrado įvairių naujų būdų, kaip racionaliau planuoti išlaidas. 2023 metais galima išskirti tris pagrindinius pirkėjų naudojamus taupymo būdus. Tai – sugrįžimas prie kiek primirštų pirkinių sąrašų, išmanusis domėjimasis akcijomis ir galimybė sutaupyti renkantis privačių prekių ženklų produkciją. Itin populiarėja programėlių naudojimas – jose akcijas stebi beveik pusė pirkėjų.
„Įdomu tai, kad bėgant metams vienu populiariausių taupymo būdų išlieka pirkinių sąrašo sudarymas, kuris leidžia ne tik racionaliau planuoti apsipirkimą, bet ir išvengti spontaniškų pirkinių“, – pastebi „Lidl Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir komunikacijos vadovas Antanas Bubnelis. Šių metų vasarį bendrovės „Nielsen IQ“ atlikto tyrimo metu paaiškėjo, kad net trečdalis (33 proc.) lietuvių šiemet pirkinių sąrašus sudarinėja dažniau nei pernai.
Prieš sudarant tokį sąrašą ekspertai pataria suplanuoti savaitės meniu ir tuomet pagal jį susirašyti reikiamus maisto produktus. Pirkinių sąrašą patariama laikyti netoli šaldytuvo ar kitoje patogioje vietoje virtuvėje, ir jį nuolat papildyti reguliariai vartojamais, bet pasibaigusiais maisto produktais ar buities prekėmis.
„Pirkinių sąrašus labai patogu sudaryti išmaniųjų telefonų programėlėmis, kuriomis galima dalintis su šeimos nariais, sąrašus atnaujinti keliems žmonėms vienu metu – tiek jį papildyti trūkstamais produktais, tiek ir pažymėti, ką įsidėjote į vežimėlį apsiperkant“, – pastebi A. Bubnelis.
Akcijas stebi programėlėse
Sutaupyti maisto produktams norintys pirkėjai šiemet vis aktyviau naudojosi ir prekybos tinklų mobiliosiomis programėlėmis ir čia ieškojo pasiūlymų. 2022 metais programėles rinkosi 36 proc. gyventojų, o šiemet – jau 47 proc., rodo tyrimų agentūros „Nielsen IQ“ atlikto pirkėjų tendencijų tyrimo duomenys. Antras dažniausias Lietuvos gyventojų pasirinkimas ieškoti akcijų – prekybos tinklų svetainės. Čia ir pernai, ir šiemet informacijos ieško 4 iš 10 Lietuvos gyventojų.
„Tampame vis labiau įgudę naudotis išmaniosiomis technologijomis – popieriniai kainų leidiniai sulaukia mažiau dėmesio, tačiau auga naudojimasis nuolaidų programėlėmis ir prekybos tinklų internetiniais puslapiais. Tiek programėlėse, tiek internetinėse svetainėse gausu kitos naudingos informacijos, kuri padeda planuoti išlaidas ar sutaupyti, pavyzdžiui, skelbiama apie vykdomas arba planuojamas akcijas, papildomas nuolaidas, naudingus patiekalų receptus“, – sako A. Bubnelis.
„Lidl Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir komunikacijos vadovo teigimu, prekybos tinklų programėlių populiarumas auga ir dėl to, kad jos pakeitė plastikines lojalumo korteles, programėlėse taip pat vyksta interaktyvūs žaidimai, pirkėjai gali peržiūrėti savo elektroninius pirkinių kvitus.
Nuolaidas labiau medžioja jaunimas
Nors galėtų atrodyti, kad akcijas aktyviausiai seka mažiausias pajamas gaunantys asmenys, tačiau „Nielsen IQ“ šiemet atlikto pirkėjų tendencijų tyrimo duomenys atskleidė, kad akcijomis labiausiai domisi jauni žmonės – jie yra linkę dažniau naudotis skaitmeniniais kanalais. Akcijų medžiotojų skaičius itin auga jaunų žmonių tarpe – 2020 metais akcijų ieškotojų iki 34 metų amžiaus Lietuvoje buvo 62 proc., o šiemet – jau 86 procentai.
Tyrimų bendrovės „Norstatׅׅ“ šių metų liepą atliktos apklausos duomenimis, net 63 proc. 18–24 metų amžiaus žmonių, norėdami išleisti mažiausiai, renkasi prekybos tinklą „Lidl“. Taip pat 54 proc. 18–24 metų jaunuolių rekomenduotų šį prekybos tinklą žmonėms, siekiantiems sutaupyti.
A. Bubnelio teigimu, rinktis „Lidl“ prekybos tinklą jaunus žmones skatina čia reguliariai vykdomos akcijos, pavyzdžiui, „Superinių“ pasiūlymų metu net iki 60 proc. įvairioms prekėms siekiančios nuolaidos ar pirkėjų pamėgtos kassavaitinė akcija „Superšeštadienis“ ar kas mėnesį vykstanti „Superšvara už superkainą!“.
Dėmesys privačių prekių ženklams
Vis labiau stebimas pirkėjų susidomėjimas privačiais prekių ženklais – maisto produktais ir kitomis prekėmis, kurias gamina ilgametis prekybos tinklo partneris. Tokių prekių kokybė būna tokia pati aukšta, o kainos žemesnės, nes neskiriamos papildomos išlaidos reklamai.
„Privataus prekių ženklo produktą pirkėjams kartais būna nedrąsu išbandyti, tačiau juos pamėginę klientai lieka maloniai nustebinti kokybe ir juos pamėgsta. Tyrimai rodo, jog jaunesni pirkėjai dažnai būna smalsesni, todėl jie būna pirmieji, kurie išbando privačių prekių ženklų produktus ir dažniau įsitraukia į savo krepšelį“, – tvirtina A. Bubnelis.
„Lidl Lietuva“ atstovo teigimu, prekybos tinklas kelia aukštus reikalavimus privačių prekių ženklų gaminių kokybei, jų sudėčiai ir tvaresniam gamybos būdui, todėl savo produktams vis dažniau renkasi sertifikuotas, aplinkai draugiškesniu būdu išgautas, medžiagas. Prekybos tinklas taip pat bendradarbiauja su šalies mokslininkais ir kartu kuria maisto produktus, kuriuose būtų mažiau pridėtinio cukraus ir druskos, bet išliktų tokie pat skanūs. Dauguma „Lidl“ produktų yra užsakomi tose pačiose gamyklose, kuriose gaminami ir kiti pirkėjų pamėgti prekių ženklai.
„Apklausose Lietuvos gyventojai „Lidl“ nurodo kaip geriausią kainos ir kokybės santykį siūlantį prekybos tinklą. Net 90 proc. „Lidl“ asortimento sudaro privačių prekių ženklų produktai, o tai liudija, kad pirkėjai jau spėjo įvertinti gaminių kokybę“, – pastebi A. Bubnelis.
„Lidl“ tęsia plėtrą: kviečia prisijungti prie naujos parduotuvės komandos Vilniuje
Rugsėjo 1-osios proga „Lidl Lietuva“ darbuotojų vaikams – dovanų rinkiniai naujiems mokslo metams
Naujoje darbdavio įvaizdžio kampanijoje – realūs rezultatai: per metus pareigose pakilo beveik 40 proc. „Lidl“ parduotuvės darbuotojų
Mokslo metams artėjant: sveikatai palankesnės priešpiečių dėžutės paslaptys – nuo greitų užkandžių iki subalansuotų pietų
„Lidl“ tęsia plėtrą Kaune: Šilainiuose duris atvers jau 17-oji parduotuvė mieste
Nebrangūs, bet išskirtiniai gurmaniški receptai – iš įprastos ir pamėgtos cukinijos
Stažuotės užsienyje su „Lidl“: neįkainojama patirtis ir platesnės karjeros galimybės sugrįžus
Kai vasara – viena didelė šventė: „Lidl“ klientus kviečia išmėginti specialų „Deluxe“ asortimentą
„Lidl“ kviečia prisijungti prie naujos parduotuvės komandos Kaune: naujiems darbuotojams – papildomas 600 eurų priedas
Iš pirmo žvilgsnio, mokėjimas grynaisiais už nekilnojamąjį turtą atrodo saugiausias ir protingiausias sprendimas. Jokių palūkanų, jokių skolų, jokių mėnesinių įmokų...
Netikėti gedimai – trūkęs vamzdis, neveikianti šildymo sistema ar užstrigusi spyna – dažnai įvyksta ne vietoje, ir ne laiku. Tokiose...
Mobiliojo ryšio operatorius „Tele2“ pradėjo išankstinę prekybą „iPhone 17“ telefonais. „Tele2“ siūlys savo klientams naujausius Apple produktus „iPhone 17“, „iPhone...
Naujausi „Eurostat“ duomenys rodo, kad verslas Lietuvoje patenka tarp daugiausiai į skaitmeninę reklamą investuojančių ES šalių. 2024 m. bent kartą...
Vilniuje rugsėjo 10–11 dienomis vyko tarptautinė konferencija „Telematics and Connected Mobility“, sutraukusi daugiau kaip 500 transporto, telematikos ir technologijų ekspertų...
Ekstremalaus sporto entuziastai neretai viešumoje vadinami bebaimiais, mat jų pasirodymai dideliu greičiu lekiant lenktynių trasose ar miško keliukais, atrodo, reikalauja...
Spalio 16 d. Vilniuje vyksianti „Social Media Day“ konferencija atvers duris į nuomonės formuotojų pasaulį, kuriame taisyklės neegzistuoja, o sėkmę...
Daugelis lietuvių, net nenutuokdami, savo stalčiuose „užkonservavę“ laiko ne vieną šimtą eurų. Kažkada brangiai kainavę, bet jau pasenę išmanieji namuose...
Vaikams rugsėjį sugrįžus į mokyklas, keliuose kasmet išauga eismo įvykių rizika. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, beveik pusė...
Lietuvoje augant elektromobilių skaičiui, vairuotojai žvelgia į infrastruktūrą. Tarptautiniai tyrimai atskleidžia, kad šalyje įkrovimo stotelių vietos ir jų skaičius problemų...