Sekite naujienas

Verslas

„Innohub Lithuania“ mentorius pataria, kaip ankstyvosios stadijos įmonėms pasiruošti sėkmingam prisistatymui JAV

L

Paskelbta

-

Sėkmingas prisistatymas investuotojams – pirmas žingsnis siekiant pritraukti kapitalą ir užmegzti ilgalaikius verslo ryšius. Apie tai Inovacijų agentūros projekto „InnoHub Lithuania“ organizuotame seminare kalbėjo mentorius Simonas Grigenas – patyręs įkūrėjas ir rizikos kapitalo ekspertas, bendradarbiavęs su tokiais fondais kaip „Andreessen Horowitz“ ir „500 Global“.

Reklama

Išnagrinėjęs daugiau nei 3 000 verslo sandorių, jis pabrėžė, kad svarbiausia pristatyme yra ne informacijos gausa, o gebėjimas sudominti investuotojus tiek, kad jie pakviestų į kitą susitikimą.

„Pastaruoju metu JAV yra tikrai labiausiai aptarinėjama šalis ir dažnai girdime klausimą ar tikrai verta toliau žvelgti į šią rinką. Nors besikeičianti situacija sukelia daug neramumų, tačiau JAV tikrai niekur nedings iš mūsų ekonominio ir inovacijų horizonto. Visgi, tai yra didžiausia pasaulio ekonomika ir, svarbiausia, viena aktyviausių investuotojų“, – teigia Inovacijų agentūros Tarptautinių partnerysčių skyriaus vadovė Indrė Balčiūnaitė.

Penkios būtinosios dalys

Kaip seminare pabrėžė S. Grigenas: „Pagrindinis prisistatymo tikslas yra ne atskleisti viską iš karto, o sukurti tokį „kabliuką“, kuris pritrauktų investuotojo dėmesį ir paskatintų norą susitikti dar kartą.“ Jis taip pat pažymėjo, kad investuotojai dažniausiai elektroniniu paštu gautam pristatymui skiria vos minutę, todėl jis turi būti trumpas ir aiškus. Lietuva įžengė į Silicio slėnį

Pasak eksperto, efektyvus pristatymas turi turėti penkias pagrindines dalis, kurios gali būti pateiktos ne tik atskirose skaidrėse, bet ir natūraliai įaustos į prezentacijos turinį:

Vieno sakinio šūkis, kuris per tris sekundes patraukia dėmesį.

„Kabliukas“, pavyzdžiui, įtaigi statistika ar istorija.

Traukos rodikliai (traction), kurie rodo verslo potencialą net ankstyvoje stadijoje.

Reklama

Problema ir siūlomas sprendimas, aiškiai pavaizduojantys rinkos poreikį.

Stiprios, patyrusios komandos pristatymas.

„Elektroniniame laiške dažnai pakanka vos įmonės logotipo ir šūkio – tai gali tapti pakankamu įvadu, kad investuotojas norėtų sužinoti daugiau“, – dalijosi S. Grigenas.

Traukos rodikliai – stipriausias argumentas

Grigenas akcentavo: „Ypač svarbu pabrėžti traukos rodiklius, jeigu jie yra jūsų įmonės stiprybė. Tai svarbus signalas Šiaurės Amerikos investuotojams.“ Jis priminė taisyklę: „Pristatant duomenis geriausia išskirti ne daugiau kaip tris pagrindinius kiekybinius rodiklius, pavyzdžiui, metines pajamas, mėnesio pasikartojančias pajamas (MRR) ar mėnesio augimo tempą.“ Milijonų vertės galimybės JAV rinkoje

Problemos ir komandos vaidmuo

„Investuotojams dažniau rūpi problema, kurią sprendžiate, o ne technologijos ar patentai“, – sakė S. Grigenas. Jis ragina įkūrėjus vengti perteklinės techninės informacijos ir vietoje to pasakoti klientų istorijas, kurios parodo realų rinkos poreikį ir jūsų sąveiką su klientais.

Apie komandą ekspertas pridūrė: „Svarbiausia – patirtis ir ryšiai, reikalingi produkto komercializavimui. Verslo patarėjus verta paminėti tik tuomet, jei jie yra išskirtiniai ir žinomi, tai parodo įkūrėjų gebėjimą pritraukti kompetentingus žmones.“ „Iron Wolf Capital“ pristato 100 mln. EUR dydžio VC fondą, skirtą investicijoms į Baltijos šalių ankstyvosios stadijos giliųjų technologijų ir dirbtinio intelekto startuolius

Baigiamoji žinutė ir dažniausios klaidos

Baigiamoji pristatymo skaidrė turėtų apibendrinti tris pagrindinius privalumus, pavyzdžiui, augimo tempus ar komandos stiprybes, ir likti matoma likusio pristatymo ar klausimų metu. Kaip rasti verslo mentorių?

S. Grigenas patarė: „Nereikia raginti investuotojų susisiekti – jei bus susidomėjimas, jie patys tai padarys. Tačiau kontaktinis numeris ar el. paštas turi būti pateikti.“

Ekspertas įvardijo kelias dažnas klaidas, kurios gali pakenkti įspūdžiui: „Per daug informacijos, neaiškūs ar perdėti pasiekimų pristatymai, pernelyg didelis dėmesys technologijai ir abstraktūs duomenys. Visada reikia pateikti konkrečius faktus, tokius kaip pajamų augimo tempai ar klientų įgijimo išlaidos.“

Lietuvos įmonių patirtys „Global Access Program“

Reklama

Komentuokite

Kokia jūsų nuomonė?

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *


Naujienos

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |