Paskelbta
8 mėnesiai prieš-
Socialinio verslo svarba Lietuvoje auga – jis ne tik sprendžia sudėtingus visuomenės iššūkius, bet ir stiprina vietos bendruomenes, kurdamas ilgalaikį teigiamą poveikį. Apie tai pasakoja patys socialiniai verslai – „MedFlow institutas“ ir „Mamų unijos Šeimos namai“, dalyvavę Inovacijų agentūros socialinio verslo akceleravimo programoje.
Socialinis verslas Lietuvos visuomenėje ir ekonomikoje tampa vis svarbesnis, tad ir jo palaikymo reikšmė – tik auga. Tai pastebi Inovacijų agentūra, teikianti socialinio verslo plėtrai ir augimui skirtą nemokamų paslaugų paketą – nuo socialinio verslo akceleravimo programos, viešai prieinamos nuotolinių mokymų bazės, ekosistemos renginių iki viešųjų paslaugų perdavimo mokymų. Praėjusiais metais Inovacijų agentūra tapo įgaliota institucija, suteikianti socialinio verslo statusą.
„Socialiniai verslai, kurių Lietuvoje skaičiuojame per 200, skatina įtraukimą ir lygybę, keičia vietos bendruomenes, kuria darbo vietas ir sprendžia daugybę socialinių problemų. Palaikydami šiuos teigiamus pokyčius, turime stiprinti socialinius verslus – auginti kompetencijas, atverti tinklaveikos galimybes, padėti įgalinti verslo idėjas“, – teigia Inovacijų agentūros Pažangos departamento Regioninės verslo transformacijos skyriaus vadovė Indrė Gendroliūtė-Gerulienė.
Ji priduria, kad noro mokytis ir dalintis patirtimis nestinga iš pačių verslo atstovų: „Lietuvoje auga ne tik socialinių verslų skaičius, bet ir jų susidomėjimas tobulėjimo galimybėmis. Inovacijų agentūroje įgyvendinamų programų, skirtų socialiniams verslams, apimtys kasmet auga, o dalyviai, pagilinę žinias rinkodaros, finansų planavimo, partnerysčių kūrimo, inovacijų srityse, netrunka imtis teigiamų pokyčių.“
Naujas požiūris į medikų emocinę gerovę
„MedFlow institutas“ siekia spręsti opias problemas, su kuriomis susiduria medikai – nuo perdegimo iki mobingo. Praėjusių metų rugsėjį institutas surengė pirmąjį Lietuvoje medikų gerovės festivalį „MedFest“, tapusį unikaliu įvykiu, skatinančiu sveikatos sektoriaus darbuotojų emocinę ir psichologinę gerovę.
„Festivalio idėja gimė galvojant, kaip galime padėti sveikatos sektoriui, o paties renginio metu ne tik diskutavome apie medikų kasdienius iššūkius, bet ir suteikėme praktinių įrankių, kaip stiprinti savivertę bei rūpintis savimi. Džiaugiamės, kad festivalis sulaukė didelio susidomėjimo ir itin pozityvių atsiliepimų, jaučiame moralinį įsipareigojimą jį tęsti ir toliau“, – pasakoja viena iš instituto ir festivalio kūrėjų Kristina Kripaitienė.
Siekdami išsigryninti verslo kryptis ir įgyti praktinių žinių, praėjusių metų rudenį „MedFlow“ prisijungė prie Inovacijų agentūros organizuojamos socialinio verslo akceleravimo programos.
„Programoje įgijome bazinių žinių apie strategijos kūrimą, pardavimus, komunikaciją ir finansų planavimą. Tačiau didžiausia dovana tapo dalyvių ir lektorių atvirumas – šie ryšiai mums yra didžiausia dovana“, – teigia K. Kripaitienė.
„MedFlow“ patvirtina, kad tarp socialinių verslų užsimezgusios pažintys, taip pat – Inovacijų agentūros programoje įgytos žinios – jau duoda rezultatų. Institutas ne tik organizuoja antrąjį „MedFest“ festivalį, bet ir rengia naujas mokymų programas medikams bei vadovams, siekdamas kurti darnius ir gerai veikiančias komandas.
Vilties ir pagalbos erdvė šeimoms
Socialinio verslo akceleravimo programoje dalyvavusi organizacija „Mamų unijos Šeimos namai“ valdo unikalų reabilitacijos centrą, atliepiantį itin svarbius vaikų, sergančių onkologinėmis ligomis, ir jų šeimų poreikius.Centras siūlo komercines reabilitacijos paslaugas visiems norintiems, o pelnas skiriamas nemokamai pagalbai šeimoms, kurios susiduria su ilgalaikiu ir emociškai varginančiu onkologinių ligų gydymu.
Kaip pasakoja organizacijos projektų vadovė Aurelija Gvildytė-Faniyi, dalyvavimas Inovacijų agentūros socialinio verslo akceleravimo programoje buvo svarbus žingsnis, padedantis stiprinti organizacijos veiklą ir ilgalaikę viziją.
„Kadangi reabilitacijos centras veikia dar tik metus, labai reikėjo žinių apie viešinimą, pozicionavimą ir pardavimų didinimą. Tačiau labiausiai įspūdį paliko visų dalyvavusių nevyriausybinių organizacijų bendrystė, bendruomeniškumas, mokymasis vieni iš kitų, nuoširdi parama ir pagalba“, – dalijasi A. Gvildytė-Faniyi.
Šiandien VšĮ „Mamų unijos Šeimos namai“ siekia dar didesnės plėtros – organizacija planuoja išplėsti teikiamų paslaugų spektrą ir pritraukti daugiau klientų.
„Visus planus rengėme praktiškai, atsižvelgdami į realią situaciją. Dabar jie tapo mūsų veiklos pagrindu“, – teigia A. Gvildytė-Faniyi. Nors organizacija jau pasiekė reikšmingų rezultatų, jų pagrindinis tikslas lieka nepakitęs: sukurti saugią ir jaukią erdvę, kurioje sergančių vaikų šeimos galėtų jaustis palaikomos ir stiprios.
Plačiau susipažinti su Inovacijų agentūros galimybėmis socialiniams verslui kviečiame čia: https://socialinisverslas.inovacijuagentura.lt/
Menininkas, kuris išmoko kalbėti verslo kalba: kaip kūryba tapo tvariu pajamų šaltiniu?
Į verslo vystymą su kūdikiu ant rankų: įveikti iššūkius pasvalietei padėjo „Spiečiaus“ bendruomenė
Jaunimo verslo idėjoms – ekspertų pagalba ir iki 55 tūkst. eurų „Kickstart Lab“ programoje
Moterys vadovauja tik trečdaliui verslų: kas stabdo jas nuo nuosavo verslo ir ką dėl to daryti?
Statybų kainos – nebe mįslė: panevėžiečio sukurta platforma sąmatą nemokamai suskaičiuoja per minutę
Mažieji ir vidutiniai regionų verslai: kaip atrakinti augimo potencialą?
Naujas startas po 50-ies: kodėl geriausias laikas pradėti verslą yra dabar?
Trys įkvepiančios verslumo istorijos regionuose: nuo kaimo turizmo iki pilateso studijų
Nuo mažų idėjų iki didelių tikslų – kaip Inovacijų agentūra keičia verslo plėtrą regionuose
Vakar Vilniuje, Ozo g. 10A, įvyko oficialus pirmojo Lietuvoje BYD automobilių salono atidarymas. Šis renginys neapsiribojo vien automobilių bei salono...
Komentuoja Justinas Muleika, „GF banko“ generalinis direktorius Lietuvos banko duomenimis, per pirmuosius penkis šių metų mėnesius vartojimo paskolų buvo išduota...
Lietuvoje beveik trečdalis šeimų gyvena nuomojamame būste, o daugelis jų svajoja apie savo namus. Tačiau pirmas žingsnis link šios svajonės,...
Per pirmąjį 2025 m. pusmetį „Modus Group“ konsoliduotos neaudituotos pajamos siekė 274 mln. eurų ir buvo 22 % didesnės nei...
Pirmaujanti Baltijos šalių prekybos ir pramogų centrų vystymo bei valdymo bendrovė „Akropolis Group“ šiandien pasirašė kredito sutartį su „Swedbank“ dėl...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...
Apsipirkti per socialinius tinklus dar niekada nebuvo taip paprasta – juose kasdien mirga šimtai reklamų su stilingais papuošalais, drabužiais ar...