Paskelbta
2 metai prieš-
Dažnai galvojama, kad vasarą, kai dauguma žmonių atostogauja, verslams neverta skirti laiko komunikacijai. Gajus stereotipas, kad žmonės tuo metu neskaito naujienų ar mažiau lankosi socialiniuose tinkluose. Mano manymu, tai – klaidinga nuomonė. Šilčiausias metų laikotarpis kaip tik gali būti vienas iš geriausių momentų jūsų komunikacijai didinti, jei tik įmonė tinkamai jį išnaudos.
Kai konkurentai ilsisi – jūs augate
Atsiradus naujienų portalams, socialiniams tinklams, naujienų publikavimas tapo dažnesnis nei anksčiau. Todėl nenuostabu, kad dėl naujų komunikacijos kanalų verslai pradėjo aktyviau kovoti dėl klientų dėmesio. Tai galima pastebėti pagal kas savaitę įkeltų naujienų socialiniuose tinkluose arba įmonių parašytų pranešimų spaudai skaičių. Visgi įprastai vasara yra tas metas, kai verslai sumažina savo komunikacijos dažnį, nes didesnė dalis darbuotojų atostogauja. „Eurostat” duomenimis, europiečiai labiausiai atostogauja liepą – rugpjūtį.
Taigi vasarą mažesnė bendrovių konkurencija komunikacijos lauke atveria gerą progą kitoms įmonėms būti matomoms labiau nei prieš tai. Naujienų portalai šiltuoju metų laiku su skaitytojais, kaip ir įprastai, aktyviai dalijasi aktualijomis. Todėl net ir vasarą žurnalistai ieško įdomaus turinio.
Vasara verslams yra idealus laikas dalintis naujienomis ir socialinėje erdvėje. Daugeliui įmonių sumažinus komunikaciją, sumažėja ir konkurencija socialiniuose tinkluose. Taip bendrovių įkeltos žinutės gali pasiekti didesnę nei įprastai auditoriją.
Mitas, kad vasarą žmonės neskaito naujienų
Dar viena iš priežasčių, kodėl vasarą bendrovės dažnai sumažina savo komunikaciją išorėje – galvojimas, kad atostogaudami žmonės nesilanko naujienų portaluose. Internetinių rinkos tyrimų bendrovės „Gemius Baltic” duomenimis, 2022 m. birželio mėn. lrt.lt vidutiniškai per dieną sulaukdavo 289 tūkst. lankytojų, liepą – 274 tūkst., rugpjūtį – 274 tūkst., o rugsėjį – 280 tūkst. Kaip matome, vasaros pradžioje naujienų portalo lankomumas buvo didesnis nei rugsėjį. O liepą ir rugpjūtį buvo ne toks ženklus lankytojus sumažėjimas.
Ką komunikuoti vasarą
Dėl vasaros publikacijų reikia suprasti, kad šiuo metų laiku žmonės labiau linkę skaityti lengvesnį turinį, kuris būtų naudingas būtent per atostogas. Pavyzdžiui, jeigu dirbate restoranų srityje, galėtumėte pasidalinti įžvalgomis, receptais apie maisto gamybą gamtoje. Jeigu esate iš IT sektoriaus, pravartu kalbėti apie mobiliąsias programėles, kuriomis verta naudotis keliaujant. Jeigu jūsų įmonėje populiaru dirbti nuotoliniu būdu, dalinkitės patirtimi, ką reikia žinoti dirbant per darbotostogas, kokių vengti klaidų. Jeigu daug metų organizuojate vasaros šventes, pasidalinkite savo įspūdžiais, kaip organizuoti šventę.
Atostogaudami žmonės dažnai ne tik leidžia laiką ilsėdamiesi pasyviai, bet ir siekia išmokti kažką naujo ar net skiria laiko savo būsto remontui. Tad temų, kuriomis verslai vasarą galėtų dalintis, apstu. Jums tereikia pasiimti popieriaus lapą ir susirašyti temas, kurios vasarą visų pirma būtų įdomios ne tik jums, bet ir jūsų esamiems ar potencialiems klientams.
Visgi, jei manote, kad neturite idėjų pranešimams, siūlau skirti laiko ir geriau susipažinti su žurnalistais, kurie rašo apie jūsų sektorių naujienų portaluose. Išsiųstas el. laiškas žurnalistui su įmonės pristatymu, veiklos sritimis, temomis, kurioms turite įžvalgų, gali padėti ateityje atsirasti įdomiems straipsniams.
Garsus krepšininkas Kobė Brajantas, kalbėdamas apie savo sėkmę, yra pasakęs, kad, kol jo konkurentai miegodavo ar ilsėdavosi, jis sunkiai dirbo sporto aikštelėje. Jei esate maža bendrovė arba turite ribotą komunikacijos biudžetą, išnaudokite vasarą kaip laikotarpį, kai jūsų konkurentų viešojoje erdvėje yra mažiau, ir aktyviai komunikuokite su savo klientais.
Komunikacijos agentūros „Brandnomika” vadovas
Darbuotojų įsitraukimas ir gerovė šiandien tampa vienais svarbiausių veiksnių, lemiančių organizacijų sėkmę. Kiekvieno žmogaus patiriama prasmė darbe tiesiogiai veikia jo...
Jau 5 kartą organizuotas „Spiečiaus“ verslo bendruomenės renginys „Spiečiamės“ šiemet subūrė rekordinį dalyvių skaičių. Rugsėjo 26 d. vykusiame susitikime iš...
Kelionės į kaimynines šalis bei populiariausius Europos miestus yra dažnas Lietuvos gyventojų pasirinkimas. Naujausiais kelionių technologijų bendrovės „FlixBus“ duomenimis, šią vasarą...
Didžiausias Baltijos šalyse ir Suomijoje greitojo aptarnavimo restoranų tinklas „Hesburger“ tęsia plėtrą Lietuvoje ir atidaro naują restoraną Garliavoje, Kauno rajone,...
Pasaulinės korporacijos jau atvirai kalba apie tai, kiek darbo vietų bus panaikinta dėl dirbtinio intelekto (DI). Skaičiuojama, kad jei „Microsoft“...
Prasidėjus mokslo metams daugelis studentų susiduria su klausimu, kaip gyventi turint itin ribotą biudžetą ir nepritrūkti pinigų nei kasdienėms išlaidoms,...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...