Sekite naujienas

Verslas

Verslo pardavimas: 8 žingsniai, kaip paruošti savo verslą pardavimui

L

Paskelbta

-

Nepakanka tiesiog pakabinti „parduodama“ ženklą ant savo verslo. Prieš parduodant, atlikite šiuos žingsnius, kad būtumėte tinkamai pasiruošę:

Reklama

1. Nustatykite savo pardavimo tikslus

Kodėl norite parduoti savo verslą? Kiekvienas smulkaus verslo savininkas turės skirtingą atsakymą, tačiau aiškus žinojimas, ko tikitės iš pardavimo, yra būtinas sėkmingam sandoriui. Dažni tikslai apima maksimalų pelną, darbuotojų gerovės užtikrinimą, greitą ir sklandų sandorį bei verslo palikimo išsaugojimą.

Užsirašykite savo tikslus ir suskirstykite juos pagal prioritetus. Nors tai gali būti sudėtinga, nustatykite, kuris tikslas jums svarbiausias. Derybų metu gali nepavykti pasiekti visų tikslų, tačiau aiškiai išdėstyti prioritetai padės užtikrinti, kad pasieksite svarbiausius.

2. Atlikite verslo vertinimą

Prieš pradėdami svarstyti pasiūlymus, turite žinoti, kiek jūsų verslas vertas pagal objektyvų šaltinį. Profesionalus vertinimas padeda suprasti realią jūsų verslo vertę, jo rinkos poziciją, finansinę būklę, stipriąsias ir silpnąsias puses.

Vertinimą gali atlikti vietinės apskaitos įmonės, regioniniai verslo brokeriai ar investicinės bankininkystės įmonės. Norėdami gauti tiksliausią rezultatą, užtikrinkite, kad vertintojai turėtų prieigą prie naujausių nacionalinių duomenų apie jūsų pramonės sandorius.

„Pardavėjų klaida – nerealistiški lūkesčiai dėl vertės“, – sakė Ramsinghaney. „Pardavėjai turėtų sutelkti dėmesį į įtikinamą augimo istoriją, paremtą skaidriais finansiniais rodikliais ir stipria vadovų komanda, galinčia veikti savarankiškai.“

3. Sutvarkykite savo apskaitą ir dokumentus

Reklama

Potencialūs pirkėjai dažniausiai prašys bent trejų metų finansinės informacijos. Peržiūrėkite savo verslo apskaitą ir dokumentus, užtikrindami, kad viskas būtų tvarkinga, tiksli ir lengvai peržiūrima. Tikslūs finansiniai dokumentai palengvina pirkėjų analizę ir padeda jums išsiskirti.

„Geriausia finansinius dokumentus paruošti gerokai prieš planuojant parduoti įmonę“, – sakė Crystal Stranger, „Optic Tax“ vadovė. „Finansinių dokumentų negalima skubėti ruošti. Mokesčių taisyklės, įskaitant valstybinius mokesčius, gali sukelti problemų parduodant įmonę.“

Ramsinghaney pridėjo, kad trys esminiai elementai, kuriuos reikia paruošti, yra:

  • Normalizuotas EBITDA (pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą ir amortizaciją) su aiškiais koregavimais.
  • Detali klientų išlaikymo analizė.
  • Dokumentuotos augimo iniciatyvos.

4. Peržiūrėkite savo mokesčių įsipareigojimus ir istoriją

Teisingos mokesčių dokumentacijos svarba negali būti pervertinta. Be jos pardavėjai gali susidurti su teisinėmis rizikomis, įskaitant dideles baudas, ypač jei mokesčių įsipareigojimai išaiškėja po pardavimo. Netikslūs ar neišsamūs mokesčių įrašai gali uždelsti pardavimą arba sumažinti kainą.

„Mačiau šimtus tūkstančių dolerių sulaikytų iš sandorio dėl mokesčių problemų, tokių kaip praleista valstybinė mokesčių deklaracija ar pardavimo mokesčių klausimai“, – paaiškino Stranger.

„Dažnai šios problemos galėjo būti išspręstos už kelis tūkstančius dolerių prieš pardavimą, bet kainuoja šimtus tūkstančių, jei aptinkamos patikrinimo metu.“ Akropolis marketingas

Kad išvengtumėte problemų, užtikrinkite, kad visi mokesčių įsipareigojimai būtų įvykdyti, o jūsų įmonė turėtų skaidrią mokesčių istoriją. Kai kuriais atvejais pakanka trejų metų mokesčių deklaracijų, tačiau ruošiant verslą pardavimui visada geriau turėti daugiau finansinės informacijos.

5. Suburkite palaikymo komandą

Nors jūsų teisininkas ir buhalteris turi neįkainojamų žinių apie jūsų verslą, gali prireikti kitų ekspertų, padėsiančių parduoti įmonę. Susisiekite su verslo brokeriu, sandorių teisininkais ir buhalteriais, kad užtikrintumėte, jog kiekviena detalė būtų tinkamai sutvarkyta. Nors tai gali atrodyti kaip papildomos išlaidos, profesionalų samdymas sumažina klaidų, nepatogumų ir netikėtų finansinių problemų riziką ateityje. Kaip įregistruoti automobilį internetu išsimokėjus lizingą?

Jei nesate ekstremalioje situacijoje, planuokite pardavimą kuo anksčiau. Sandorių teisininkai ir buhalteriai gali maksimaliai padidinti pardavimo vertę, turėdami pakankamai laiko dirbti.

6. Informuokite darbuotojus ir klientus apie savo ketinimus parduoti

Nors verslo pardavimą dažnai reglamentuoja konfidencialumo susitarimai, tinkamu metu informuoti darbuotojus yra svarbu palaikant moralę, finansinį stabilumą ir įsitraukimą. Kai leidžia susitarimas, bendraukite su pagrindiniais darbuotojais ir vadovais, pasirašydami konfidencialumo sutartis prieš atskleisdami detales, ir būkite skaidrūs apie pardavimo poveikį.

Tinkamu metu informuokite klientus ir svarbius tiekėjus, kad jie suprastų perėjimą ir žinotų, ko tikėtis iš verslo ateityje.

„Praneškite [klientams ir tiekėjams], kai sandoris patvirtinamas, tačiau būkite strateginiai dėl laiko ir įsitikinkite, kad detalės yra galutinės“, – pasiūlė John Silvestri, „Craveworthy Brands“ vyriausiasis teisininkas. „Pabrėžkite verslo sėkmę ir minimalų trikdį, kuris įvyks ateinant naujiems pirkėjams.“ Kaip įrengti būstą pardavimui arba nuomai?

7. Reklamuokite savo verslą ir raskite pirkėjų

Sutvarkę vidinius reikalus, galite reklamuoti savo verslą, kad pritrauktumėte pirkėjų. Yra keletas būdų tai padaryti: per profesionalus, tokius kaip brokeriai ar nekilnojamojo turto agentai, arba savarankiškai per tradicinę ar skaitmeninę žiniasklaidą, esamus tinklus ar žodinius rekomendacijas. Rinkodaros būdas priklausys nuo jūsų pramonės, verslo vietos ir organizacijos dydžio. Peržiūrėkite, kaip panašaus dydžio ir struktūros verslai buvo parduoti ir kaip jie rado pirkėjų.

8. Sudarykite pardavimo sutartį ir perleiskite nuosavybę

Radę pirkėją ir suderinę pardavimo kainą, dirbkite su teisininku, kad sudarytumėte pardavimo sutartį ir perleistumėte nuosavybę. Šis procesas gali užtrukti, nes reikia sukurti ir kruopščiai vykdyti daug specifinių dokumentų. Bendradarbiaukite su savo ir pirkėjo teisiniais atstovais, kad užtikrintumėte aiškų bendravimą. „Freedom Holding Corp.“ užbaigia verslo Rusijoje pardavimą

Kaip valdyti nuosavybės perleidimą po pardavimo

Radę tinkamą pirkėją, atlikite šiuos žingsnius, kad užtikrintumėte sklandų nuosavybės perleidimą:

  • Sukurkite perėjimo strategiją. Gerai struktūrizuotas perėjimo planas padeda naujam savininkui perimti verslą, apibrėžiant atsakomybes, terminus ir tikslus. Ramsinghaney patarė sukurti detalų 100 dienų planą, apimantį klientų komunikaciją, darbuotojų išlaikymą ir operacijų integraciją.
  • Nuraminkite darbuotojus ir klientus. Staigūs pokyčiai gali sukelti netikrumą, todėl atvira komunikacija ir aiškūs lūkesčiai padeda išlaikyti stabilumą. Pristatykite naują savininką ir anksti spręskite rūpesčius, kad palengvintumėte perėjimą.
  • Perduokite žinias. Naujas savininkas turi turėti prieigą prie svarbių verslo įžvalgų, veiklos procedūrų ir tiekėjų ryšių. Siūlykite pagalbą per dokumentaciją, mokymus ar konsultacijas.
  • Perduokite teisinius ir finansinius įsipareigojimus. Pasitelkite teisinius ir finansinius patarėjus, kad užbaigtumėte sutartis, perduotumėte licencijas ir atsiskaitytumėte už skolas. Tai užtikrina, kad naujasis savininkas perims verslą geros finansinės ir teisinės būklės, išvengiant galimų ginčų.

Svarbiausia – visais proceso etapais prioritetizuokite aiškią ir savalaikę komunikaciją. „Kritiniai suinteresuotieji asmenys turėtų būti identifikuoti ir valdomi per struktūrizuotą komunikacijos kaskadą, kad išlaikytų verslo pagreitį“, – sakė Ramsinghaney. Kaip pasiruošti sėkmingam ir sklandžiam įmonės pardavimui?

Turinys priklauso: uschamber.com

Reklama

Komentuokite

Kokia jūsų nuomonė?

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *


Skaitykite

Naujienos

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |