Paskelbta
3 mėnesiai prieš-
Lietuvoje plinta nauja koordinuota telefoninių sukčių ataka. Apgavikai apsimeta mobiliojo ryšio operatoriais, gąsdina žmones ir bando išvilioti jautrius asmeninius bei el. bankininkystės duomenis. Linas Marcinkevičius, „Tele2“ Kredito ir rizikos kontrolės vadovas, įspėja, kad įmonės atstovai niekada nesikreips į klientus per socialinius tinklus ir pataria, kaip atpažinti sukčius.
Sukčiai apie jus žinos mažai
„Mobiliojo ryšio operatoriaus atstovai niekada nesikreips į jus per „Facebook“ ar kitas socialinių tinklų platformas. Jei kas nors bando pradėti bendravimą šiais kanalais, tai yra ženklas, kad galite turėti reikalų su apsimetėliu. Sukčiai taip pat dažnai siekia perkelti pokalbį į susirašinėjimo programėles, tokias kaip „WhatsApp“. Jie mėgsta šiuos įrankius, nes veikla programėlėse ir socialiniuose tinkluose yra daug sudėtingiau kontroliuojama. Pavyzdžiui, daugelis sukčių skambučių telefonu ir užkrėstų žinučių yra blokuojamos, o veikla socialiniuose tinkluose – ne“, – paaiškina „Tele2“ atstovas.
Anot „Tele2“ Kredito ir rizikos kontrolės vadovo, telefoniniai sukčiai apie žmogų gali žinoti tik labai ribotą kiekį informacijos. Pavyzdžiui, iš socialinių tinklų ar darbo svetainės kontaktų gali pasiekti jūsų telefono numerį, atspėti vardą ir pavardę, bet daugelio svarbių detalių nežinos.
„Jums paskambinęs apgavikas greičiausiai neturės tokių duomenų, kokius turi mobiliojo ryšio operatorius, todėl bandys iš jūsų kažką išgauti ar ištraukti daugiau informacijos. Įmonės atstovai žino, kokį planą naudojate, kada tapote klientu, turi jūsų sąskaitų siuntimo adresus ir panašiai“, – aiškina „Tele2“ atstovas.
Pataria vadovautis šaltu protu
Telefoniniai sukčiai nuolat tobulina savo veikimo metodus, siekdami prisitaikyti prie dabartinių tendencijų. Pastarosiomis savaitėmis apgavikai ėmė veikti grupėmis, stengiasi skubinti žmones dalintis jautria informacija ir siekia apvogti.
„Vagys dažniausiai stengiasi sukelti stresą, įbauginti ir paskubinti žmones atskleisti jautrią informaciją. Jie grasina, kad neatlikus tam tikrų veiksmų gali įvykti kažkas blogo, taip manipuliuodami aukų emocijomis. Oficialūs mobiliojo ryšio operatoriaus, kaip „Tele2“, atstovai visada elgiasi draugiškai ir profesionaliai, taisyklingai ir aiškiai kalba lietuviškai. Jie niekada neprašys pateikti prisijungimo duomenų, tuo labiau – negąsdins klientų. Todėl, jei kas nors spaudžia jus greitai priimti sprendimą ar atskleisti asmeninius duomenis, labai tikėtina, kad susidūrėte su telefoniniais sukčiais“, – teigia L. Marcinkevičius.
Pasak L. Marcinkevičiaus, po Naujųjų metų mobiliojo ryšio operatoriai dažniau skambina klientams, siūlydami planų atnaujinimus ar pristatydami naujienas. Būtent dėl to sukčiai šiuo laikotarpiu suaktyvėjo, tikėdamiesi geriau užsimaskuoti tarp teisėtų skambučių.
„Tele2“ Kredito ir rizikos kontrolės vadovas pabrėžia, kad telefonu niekada nereikėtų atskleisti savo elektroninės bankininkystės prisijungimų, PIN kodų ar kitų jautrių asmeninių duomenų. Taip pat svarbu neskubėti vykdyti nepažįstamų asmenų prašymų.
„Patariame išlikti ramiems, išlaikyti šaltą protą ir visada pasitikrinti informaciją – pavyzdžiui, tiesiogiai susisiekiant su savo banku ar mobiliojo ryšio operatoriumi, kad įsitikintumėte skambučio ar pranešimo tikrumu. Jei kyla įtarimų, pokalbį geriau nutraukti ir kreiptis į oficialius atstovus“, – teigia L. Marcinkevičiaus.
Jei atpažinote, kad jums skambino sukčiai, apie tai galite pranešti savo mobiliojo ryšio operatoriui skambindami numeriu 117 arba rašydami el. paštu tele2.lt@tele2.com. Taip pat galite patogiai ir greitai įspėti Nacionalinį kibernetinio saugumo centrą (NKSC) užpildydami pranešimą tinklalapyje čia.
Psichoterapeutas apie perdegimo prevenciją: poilsis turi būti tikras, o ne apsimestinis
„Tele2” kūrybinė platforma „Teleduetas“ – efektyviausia metų kampanija
„Tele2” užbaigė senosios kartos 3G ryšio išjungimą
„Tele2“ pristato naują paslaugą: atnešk seną telefoną ir gauk naują pigiau
Grėsmė Lietuvos konkurencingumui? RRT įspėja apie stringančias investicijas į ryšių infrastruktūrą
Verslas ir 5G: kodėl pažangus ryšys neišvengiamas technologinėms inovacijoms?
„Tele2“ metų rezultatai: nuosaikus, bet stabilus augimas
Ar jaučiate nuovargį? 80 % pasaulio darbuotojų gresia skaitmeninis perdegimas
„Tele2“ reklamoje „Teleduetas“: kaip 5G sujungia lietuvišką folką ir modernumą
Pasiruošimas vasarai Klaipėdos pajūryje įgauna pagreitį. Šiandien Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus su specialistais lankė miesto paplūdimius, apžiūrėjo ir įvertino pasirengimo...
Populiariausia Graikijos sala Kreta 2025 m. vasaros sezoną pasitinka kupina ambicingų tikslų. Šiemet salos turizmo sektoriaus atstovai labiausiai orientuosis į...
Prasidėjo sodo ir daržų sezonas – pavasarinei saulei lepinant, skubame darbuotis lauke. Nors pavasarinė šiluma neretai būna apgaulinga, dažnai dirbame...
Velykinis stalas be margučių tikrai neįsivaizduojamas, juk jie yra vienas svarbiausių šios pavasario šventės simbolių. Lengviausia dažyti baltus lukštus, tad...
Iki Velykų likus vos porai dienų daugelis ieško paskutinės minutės idėjų, kaip šiemet marginti kiaušinius, kad jie būtų patys tvirčiausi...
Kasmet pasaulyje pametama arba pavagiama virš 4 mln. išmaniųjų telefonų. Tai reiškia, kad kasdien, net ir švenčių dienomis, beveik 11...
Pavasaris – traumų ir nelaimingų atsitikimų metas. Pasibaigus šaltajam sezonui gyventojai, skubėdami džiaugtis pramogomis ir laisvalaikiu lauke, patiria daugiau sumušimų,...
Artėjant Velykoms, daugelis šeimų ruošiasi jaukioms akimirkoms, spalvingiems margučiams ir šventiniam šurmuliui. Tačiau šis laikotarpis ne visada yra vien džiugi...