Sekite naujienas

Kelionės

Keliaujate į kaimynines šalis? Priežastys, kodėl kelionės autobusu yra pranašesnės už keliones automobiliu

L

Paskelbta

-

Vasarą daugelis Lietuvos gyventojų keliauja ne tik į tolimas, bet ir į kaimynines šalis, kurios yra lengvai pasiekiamos: Latviją, Estiją, Lenkiją. Nors keliaujant pas kaimynus dažniausiai pirmu pasirinkimu tampa automobilis, skaičiavimai rodo, kad kelionės autobusu gali būti ir ekonomiškesnės, ir ekologiškesnės, ypač keliaujant vienam.

Reklama

„Praėjusiais metais Europos rinkose užfiksavome 41 proc. autobusų keleivių skaičiaus augimą, o tai rodo, kad kelionės sausuma tampa vis populiaresnės. Nors žmonės dažnai renkasi automobilius, keliauti tiek į kaimynines, tiek tolimesnes Europos šalis, autobusu gali būti ekonomiškesnis ir ekologiškesnis būdas“, – sako Kamila Zalewska, „FlixBus“ verslo direktorė.

Prieinamesnė kaina

Vienos dažniausiai lietuvių lankomų sostinių yra Varšuva Lenkijoje, Ryga Latvijoje ir Talinas Estijoje. Daugelis žmonių net nesusimąsto, kad į šiuos miestus galima vykti kitaip nei asmeniniu automobiliu, tačiau skaičiavimai rodo, kad kai kuriais atvejais autobusas gali būti pigesnis būdas keliauti.

Remiantis „FlixBus“ duomenimis, autobuso bilietai iš Vilniaus į Varšuvą ir atgal, priklausomai nuo išvykimo laiko, gali kainuoti vos 36 eurus vienam asmeniui. Vykstant analogišku maršrutu automobiliu, remiantis vidutinėmis automobilio sąnaudomis ir degalų kainomis, vien degalams teks išleisti mažiausiai 85 eurus.

Kelionė autobusu iš Vilniaus į Rygą ir atgal vienam asmeniui kainuos nuo 22 iki 36 eurų, o pasirinkus kelionę automobiliu išlaidos degalams sieks mažiausiai apie 50 eurų. Panaši situacija ir vykstant į Estijos sostinę Taliną: kelionė autobusu iš Vilniaus ir atgal gali kainuoti 42 eurus, kai kelionė automobiliu – mažiausiai 95 eurus.

„Dar vienas kelionės autobusu privalumas yra tas, kad keliautojai gali atsipalaiduoti ir, užuot vairavę, mėgautis knyga, filmu ar kita veikla. Daugelis autobusų keleivių nusprendžia šį laiką išnaudoti ne tik produktyviam darbui, bet ir būsimų atostogų planavimui ir aptarimui su kelionės draugais“, – sako K. Zalewska.

carvertical VIN patikra

Draugiškas aplinkai

Dar vienas svarbus kelionių aspektas – tvarumas ir ekologiškumas. Pavyzdžiui, nuvažiavus apie 500 km nuo Vilniaus iki Varšuvos, remiantis Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, vidutinė lengvojo automobilio išmetamo anglies dioksido (CO₂) emisija yra apie 68 kg. Kai kartu keliauja du žmonės, vienam keleiviui tenka 34 kg teršalų.

Tuo tarpu, remiantis „FlixBus“ duomenimis, vidutinė ekologiško autobuso išmetamo CO₂ emisija vienam keleiviui yra 27,8 g/km. Tai reiškia, kad vieno keleivio kelionė maršrutu Vilnius-Varšuva į aplinką išmeta apie 13,9 kg CO₂. Taigi, bendrovės duomenimis, vienas asmuo, keliaujantis automobiliu maršrutu Vilnius-Varšuva, išmeta maždaug beveik 2,5 karto daugiau CO₂ nei vienas asmuo, tą patį atstumą važiuojantis autobusu.

„Siekiame maksimaliai investuoti į nulinės taršos autobusus ir iki 2040 m. Europoje siūlyti keliones tik be CO₂. Tačiau pirmas žingsnis dekarbonizuojant keliones – visiems pripažinti, kad vietoj asmeninių automobilių renkantis viešąjį transportą gerokai sumažėja išmetamų teršalų kiekis“, – sako „FlixBus“ atstovė.

Naujienos

Startuoliai4 val prieš

Lietuvių startuolis „Commody“ pritraukė 0,5 milijono eurų investicijų

Kolekcinių automobilių platforma „Commody“ sulaukė sėkmės – pritraukė 500 tūkst. eurų investicijų. Praėjusiais metais veiklą pradėjusi įmonė – pirmoji automobilių...

Auto10 val prieš

BYD automobilių pristatymo proga „Inchcape Lietuva“ Vilniaus širdyje surengė išskirtinį renginį

Trečiadienio vakarą automobilių prekybos grupė „Inchcape Lietuva“ surengė išskirtinę į Lietuvą žengiančio automobilių gamintojo BYD („Build Your Dreams“) premjerą. Vilniaus...

Startuoliai1 d. prieš

Revoliucinis „Doramed“ sprendimas: kaip lengvai mesti rūkyti 2025-aisiais?

Ar elektromagnetinius impulsus generuojantis prietaisas gali padėti žmonėms, ilgą laiką nesėkmingai bandžiusiems mesti rūkyti? Ar tai gali pavykti tik per...

Verslas1 d. prieš

Telekomunikacijų sektoriaus rizikos – nuo povandeninių kabelių saugumo iki talentų išlaikymo

Telekomunikacijų bendrovėse Lietuvoje ūžiančios permainos atskleidžia, kokia dinamiška ir kompleksiška yra šio sektoriaus aplinka. Įvertinę telekomunikacijų industrijoje pasauliniu mastu vykstančius...

Verslas2 d. prieš

„Camelia“ pristato naują darbdavio įvaizdžio kampaniją, kurios centre – komandos vienybė

Jau beveik tradicija tampa kovo mėnesį pasitikti su nauja vaistinių tinklo „Camelia“ darbdavio įvaizdžio kampanija. Šįkart tęsiama ankstesnių metų kampanijos...

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |