Sekite naujienas

Nekilnojamasis turtas

Per Kalėdas į Lietuvą grįžtančių emigrantų dienotvarkėje – nuosavo būsto apžiūros

L

Paskelbta

-

Artėjantis šventinis laikotarpis – laikas, kai į savo gimtuosius namus mažesniuose miestuose bei miesteliuose grįžta ne tik didmiesčių gyventojai, bet ir į užsienio šalis emigravę lietuvaičiai. Tiesa, pastarųjų planuose – ne tik susitikimai su giminaičiais ir draugais. Kaip pastebi nekilnojamojo turto (NT) ekspertai, emigrantai savo laiką tėvynėje išnaudoja produktyviai ir leidžiasi į nuosavo būsto paieškas bei apžiūras.

Reklama

Per 2024 metus į Lietuvą grįžo apie 20 tūkst. gyventojų, emigravo – apie 12,5 tūkst., rodo Valstybės duomenų agentūros duomenys.

„Vadinasi, turime maždaug 7,5 tūkst. žmonių, kurie, jei iki šiol neturėjo nuosavo būsto Lietuvoje, tai artimiausiu metu planuos jį įsigyti. Taip pat reikėtų nepamiršti ir to, kad imigrantai ieško ne tik pirmųjų, bet ir antrųjų namų, kuriuose galėtų ilsėtis kartu su šeima ir draugais“, – pastebi Dainius Puodžiūnas, SBA vystomo „Vėjo miestelio“ vadovas.

Jo teigimu, būtent dėl to kiekvienais metais tarpušvenčiu ženkliai išauga žmonių, besidominčių nuosavo būsto įsigijimu NT projektuose, skaičius: „Vien per pirmąsias gruodžio mėnesio savaites sulaukėme itin daug užklausų dėl šiuo metu Svencelėje kylančio „Vėjo miestelio“. Dauguma besiteiraujančių – į Lietuvą grįžę ar artimiausiu metu grįžti planuojantys emigrantai.“

Nuosavą būstą įsigyti, anot eksperto, skatina ir šventinis laikotarpis – Kalėdos bei artėjantys Naujieji metai.

„Jei šeima jau kurį laiką svarsto apie būsto įsigijimą, Kalėdos – puikus laikas jį sau pasidovanoti. Netrūksta ir tų, kurie skuba iki Naujųjų metų įgyvendinti šių metų tikslus, pavyzdžiui, įsigyti pirmuosius namus, būstą poilsiui ar net investuoti į NT“, – sako D. Puodžiūnas.

Ilgisi ne tik šeimos

carvertical VIN patikra


Pasak eksperto, į Lietuvą grįžtantys emigrantai yra išsiilgę tėvynės ir visko, su kuo ji daugeliui lietuvių asocijuojasi, todėl, ieškodami nuosavo būsto, dairosi į projektus, kurie atspindėtų šiuos lūkesčius.

„Žmonės ieško namų, kurie būtų dar nepaliesti miesto šurmulio. Jiems reikia gamtos, vandens ir su jais atkeliaujančios ramybės. Tiesa, visiškai asketiško gyvenimo jiems taip pat nesinori – būtina pasiūlyti puikiai išvystytą infrastruktūrą, pavyzdžiui, sutvarkytus parkus, vaikų žaidimo aikšteles, sporto aikštynus. Būtent ši vizija šiuo metu realybe virsta Svencelėje kylančiame „Vėjo miestelyje“. Kartu su komanda sukūrėme vietą, kurioje kiekvienas gali pajusti lietuviškos gamtos teikiamą ramybę. Žinoma, nepamirštant patogumo“, – sako D. Puodžiūnas.

Anot specialisto, emigrantai NT Lietuvoje taip pat perka ir kaip investiciją: „Dažnas užsienyje gyvenantis lietuvis yra susikaupęs pakankamai papildomų lėšų tam, kad dalį jų galėtų investuoti. NT projektai, vystomi didžiuosiuose Lietuvos miestuose, pamaryje ar pajūryje – viena iš labiausiai emigrantus viliojančių investavimo galimybių. Toks sprendimas nestebina – žmonės puikiai geba įvertinti dabartinę situaciją rinkoje, stebi NT kainas, palūkanų normų pokyčius ir supranta, kad šiuo metu – tinkamas laikas investuoti.“

Naujienos

Startuoliai6 val prieš

Lietuvių startuolis „Commody“ pritraukė 0,5 milijono eurų investicijų

Kolekcinių automobilių platforma „Commody“ sulaukė sėkmės – pritraukė 500 tūkst. eurų investicijų. Praėjusiais metais veiklą pradėjusi įmonė – pirmoji automobilių...

Auto12 val prieš

BYD automobilių pristatymo proga „Inchcape Lietuva“ Vilniaus širdyje surengė išskirtinį renginį

Trečiadienio vakarą automobilių prekybos grupė „Inchcape Lietuva“ surengė išskirtinę į Lietuvą žengiančio automobilių gamintojo BYD („Build Your Dreams“) premjerą. Vilniaus...

Startuoliai1 d. prieš

Revoliucinis „Doramed“ sprendimas: kaip lengvai mesti rūkyti 2025-aisiais?

Ar elektromagnetinius impulsus generuojantis prietaisas gali padėti žmonėms, ilgą laiką nesėkmingai bandžiusiems mesti rūkyti? Ar tai gali pavykti tik per...

Verslas1 d. prieš

Telekomunikacijų sektoriaus rizikos – nuo povandeninių kabelių saugumo iki talentų išlaikymo

Telekomunikacijų bendrovėse Lietuvoje ūžiančios permainos atskleidžia, kokia dinamiška ir kompleksiška yra šio sektoriaus aplinka. Įvertinę telekomunikacijų industrijoje pasauliniu mastu vykstančius...

Verslas2 d. prieš

„Camelia“ pristato naują darbdavio įvaizdžio kampaniją, kurios centre – komandos vienybė

Jau beveik tradicija tampa kovo mėnesį pasitikti su nauja vaistinių tinklo „Camelia“ darbdavio įvaizdžio kampanija. Šįkart tęsiama ankstesnių metų kampanijos...

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |