Paskelbta
47 minutės prieš-
Kopijuok tai, kopijuok šitai, kopijuok, kopijuok… 90 % visko, kas egzistuoja rinkoje, yra kažko kito kopijavimas. Ar verslo kopijavimas ir imitacija yra pelningos bei efektyvios strategijos daugumai verslų ir būsimiems verslininkams?
Taip galima manyti. Viena iš klaidų, dėl kurių per daug potencialių verslininkų taip ir netampa verslininkais, yra bandymas rasti unikalią rinkos nišą, kuri neegzistuoja.
Tačiau daugeliu atvejų ta unikali rinkos niša, kurią siekiama rasti, neegzistuoja todėl, kad tokiems produktams ar paslaugoms tiesiog nėra poreikio.
Pagrindinės išvados
Imitacija kaip egzistuojančių verslo modelių kopijavimo strategija gali būti labai efektyvi ir mažiau rizikinga, nes taip įžengiama į jau nusistovėjusią rinką, sumažinamos pradinės išlaidos ir stresas. Reikia nustatyti ir išstudijuoti sėkmingus verslus bei verslininkus. Svarbu suprasti jų mąstymą ir strategijas bei imituoti sėkmingas praktikas, kad būtų sukurtas tvirtas pagrindas savo verslui. Patobulinti nukopijuotus sėkmės veiksnius, kad būtų išskirtas savo verslas ir užpildytos konkurentų pasiūlymų spragos. Taip sukuriamas unikalus vertės pasiūlymas. Kodėl imitacija? Imitacija yra pelninga ir efektyvi strategija, nes kopijuojant galima gauti daug daugiau naudos:
Įžengiama į jau egzistuojančią rinką, Patiriama daug mažesnė rizika, Verslo pradžia ir valdymas kainuoja pigiau, Patiriamas daug mažesnis verslumo stresas. Šiandien pasaulinėje rinkoje daugybė sėkmingų verslų gimė kaip kitų idėjų ar verslų kopijos.
Imitacija – tai darymas to, ką jau padarė kažkas kitas, tačiau su tam tikrais pakeitimais ir pridėtine verte. Tai egzistuojančios idėjos panaudojimas, patobulinimas ir paleidimas produkto ar paslaugos pavidalu konkrečiai rinkos nišai ar klientams. Norinčių kopijuoti sėkmingus prekių ženklus netrūksta, svarbu neleisti to daryti
Štai keletas patarimų apie verslų kopijavimą ir kitų įmonių imitavimą, siekiant sukurti pranašesnį verslą rinkoje.
Ar imitacija ar kopijavimas yra autorinių teisių pažeidimas ar plagiatas? Atsakymas į šį klausimą yra neigiamas. Kaip matyti iš šio straipsnio, nekalbama apie kažkieno darbo vagystę. Kalbama apie skirtingų verslininkų ir verslų tyrinėjimą, kad būtų sugalvotos idėjos kažkam panašiam, bet vis tiek unikaliam.
Austin Kleon savo knygoje „Vok kaip menininkas“ dalijasi viena citata, kuri tai paaiškina:
Rašytojas Wilsonas Mizneris sakė, kad jei kopijuojama iš vieno autoriaus, tai plagiatas, bet jei kopijuojama iš daugelio, tai tyrimas.
Iš knygos: „Vok kaip menininkas“
1. Nebandykite rasti verslų, kurie niekada nebuvo išbandyti
Kartais dauguma verslų įstringa ieškodami verslo idėjų produktui ar paslaugai, kurios rinkoje dar nėra. Jei šiai strategijai pasiseka, yra tikimybė sukurti sėkmingą verslą.
Tačiau sėkmingų verslininkų, naudojančių šią strategiją, procentas yra per mažas. Ši strategija reikalauja investuoti laiką, pinigus ir energiją, kuriant kažką, kas neegzistuoja ir kas negarantuoja būsimo verslo sėkmės.
Kas būtų, jei toje rinkoje nebūtų jokio susidomėjimo?
Protingi verslininkai nerizikuoja su tuo, kas negarantuoja sėkmės. Dažnai ta unikali rinkos niša, kurią siekiama rasti, neegzistuoja todėl, kad klientams tokių produktų ar paslaugų tiesiog nereikia.
Galima rasti daugybę įmonių, kurios yra kitų verslų kopijavimo ir jau egzistuojančių verslo modelių klonavimo rezultatas, o vėliau tapo sėkmingos.
Todėl, jei esama pradedančio verslininko ar smulkaus verslo savininko situacijoje, nebandykite kurti įmonės, kuri niekada nebuvo išbandyta. Palikite tai didelėms įmonėms, turinčioms pakankamai išteklių padengti savo nesėkmes kuriant ką nors naujo. Bet jei joms pasiseka, naudokite verslo kopijavimo strategiją ir pakartokite jų sėkmę savo versle.
2. Raskite savo herojų
Kiekvienas turi herojų, kuriuos nori kopijuoti, į kuriuos nori būti panašus, gyventi, elgtis ir dirbti kaip jie… Reikia rasti sėkmingus verslininkus ar verslus, kuriuos galima kopijuoti savo versle.
Užduotis – rasti kažką, kas jau pasiekė trokštamą sėkmę. Sudarykite galimų verslininkų ir verslų sąrašą ir naudokite juos kituose šio proceso etapuose.
Naudojant šią imitacijos strategiją, nereikia investuoti laiko, pinigų ir energijos kuriant kažką, kas neegzistuoja ir kas negarantuoja būsimo verslo sėkmės su klientais.
3. Sekite savo herojus
Kai randami ir pasirenkami įkvepėjai, skiriamas laikas jų sekimui. Atsakoma į šiuos klausimus apie įkvepėjus:
Ką jie daro, kad pasiektų verslo sėkmę? Koks žingsnis po žingsnio procesas atvedė juos prie sėkmės? Kokios buvo jų ankstesnės sėkmės priežastys? Atminkite, kiekvienas sėkmingas verslininkas turi praeities nesėkmių. Kokia jų tikslinė auditorija? Kaip jie reklamuoja savo verslo produktus ir paslaugas? Koks jų elgesys? Būtinai išstudijuojama, kaip jie kūrė savo prekės ženklą ir kaip jis atsiliepia jų auditorijai. Sekama juos ir atsakoma į šiuos klausimus, kad būtų atrastos jų sėkmės paslaptys.
4. Studijuokite ir mokykitės visko, ką jie daro
Studijuok – Mokykis – Testuok – Įgyvendink ciklas Studijuojama ir mokomasi, testuojama ir įgyvendinama, ir vėl studijuojama bei mokomasi… Tai sėkmingo verslo kopijavimo pagrindas, kopijuojant kito verslo sėkmę. Po jų sėkmės studijų atsakoma į šiuos klausimus:
Kodėl jie geresni už kitus toje pačioje industrijoje? Ką jie daro kitaip nei kiti? Kokia jų pranašesnė vertė? Kaip jie reklamuoja savo verslo produktus ir paslaugas? Kaip jie atpažįstami rinkoje? Kaip jie kuria savo patikimumą? Atminkite, kad analizuojant, ką kopijuoti, visada klausiama KODĖL, jei norima patekti už sėkmingų verslų, kuriuos siekiama kopijuoti, užkulisių. Kaip Austin Kleon toje pačioje anksčiau minėtoje knygoje aiškina:
Ką kopijuoti yra šiek tiek sudėtingiau. Ne tik vagiamas stilius, vagiamas mąstymas, slypintis už stiliaus. Nenori atrodyti kaip savo herojai, nori matyti kaip savo herojai. Verslo startuoliai
Iš knygos: „Vok kaip menininkas“
5. Kopijuokite visus sėkmės veiksnius į savo klientų verslą
Kai žinomi jų verslo sėkmės veiksniai, pradedamas kurti įgyvendinimo planas. Įgyvendinama viskas, kas daro juos sėkmingais, savo versle. Įgyvendinami visi veiksniai, nustatyti ankstesniame žingsnyje.
Nebandoma pašalinti kažko, kas nustatyta. Kopijuojama viskas į savo verslą. Startuolis
6. Patobulinkite sėkmės veiksnius
Jau sukurta sistema ir potencialas verslo sėkmei. Bet siekiama būti numeris vienas konkrečioje rinkos nišoje. Nenori konkuruoti su savo herojais. Todėl čia nesustojama. Patobulinama.
Patobulinami visi veiksniai ir įgyvendinami kiti veiksniai, kad būtų geresni už verslus, kurie jau nukopijuoti. Taip pat patobulinama, jei norima, kad verslas būtų pripažintas kaip unikalus.
Nepamirštama taip pat įgyvendinti strategijų, kurios gerina buvimą internete.
Laikomasi šios sėkmės formulės, kad būtų generuojamos idėjos ir kuriamas geresnis verslas. #Sėkmės formulė: Rask + Mokykis + Kopijuok + Patobulink = Unikali sėkmė
7. Išskirkite savo verslą remdamiesi kopijavimu (imitacija)
Kaip minėta anksčiau, sėkmingų verslų kopijavimas ir tobulinimas yra puikus būdas pradėti. Tačiau, jei siekiama išsiskirti ir būti pripažintu kaip unikalus, reikia atskirti savo verslą nuo tų, kurie kopijuoti. Kokį verslą galima atidaryti vasarą?
Vienas iš būdų tai padaryti – nustatyti sritis, kuriose konkurentai gali būti silpni arba nepilnai tenkina klientų poreikius. Arba tam tikrą rinkos nišą, kur klientams nereikia visų funkcijų, o tik kelių, ir jie nori sutaupyti kainos atžvilgiu.
Be to, apsvarstoma galimybė įgyvendinti skirtingas reklamos strategijas, kad būtų reklamuojamas verslas. Tai gali apimti socialinių tinklų įrašus, įtraukiančio turinio kūrimą ar bendradarbiavimą su kitais verslais ar influenceriais. Kaip pradėti savo verslą neturint pinigų
Viena lyderiaujančių Lietuvos alternatyvaus finansavimo lizingo bendrovių „Orion Leasing“ keičia savo pavadinimą į „Own Leasing“, o įmonės steigėjas Laimonas Belickas investuoja į akcijų dalies bendrovėje...
Įperkamo elektromobilio vertė Lietuvoje per metus padidėjo beveik 14 procentų – kone septintadaliu. Augantys atlyginimai ir mažėjančios palūkanos šiemet lėmė...
Lietuvos paštas pradeda paštomatų tinklo plėtrą Baltijos regione, siekdamas užtikrinti patogų siuntimą klientams visose trijose šalyse. Nuo rugsėjo vidurio iki...
Greta Ilekytė, „Swedbank“ vyresnioji ekonomistė Išankstiniai Valstybės Duomenų Agentūros duomenys rodo, kad per metus kainų augimas kiek paspartėjo ir siekia...
Darbuotojų įsitraukimas ir gerovė šiandien tampa vienais svarbiausių veiksnių, lemiančių organizacijų sėkmę. Kiekvieno žmogaus patiriama prasmė darbe tiesiogiai veikia jo...
Vos po kelių mėnesių laukia ypač svarbus pokytis – galimybė pasitraukti iš antros pensijų pakopos ir atsiimti pensijų fonduose sukauptas...
Šiandien dauguma kasdien naudojasi išmaniaisiais telefonais, socialiniais tinklais ir kitomis skaitmeninėmis paslaugomis, o jaunesnėms kartoms tai įprasta nuo vaikystės. Tačiau...
Prasidėjus mokslo metams daugelis studentų susiduria su klausimu, kaip gyventi turint itin ribotą biudžetą ir nepritrūkti pinigų nei kasdienėms išlaidoms,...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...