Paskelbta
3 metai prieš-
Ekonominės situacijos neapibrėžtumas ir itin ilgi naujų automobilių pristatymo terminai verčia lietuvius persvarstyti savo planus keisti transporto priemonę. Dalis tautiečių norėtų įsigyti ekologiškesnį ir saugesnį automobilį, tačiau jų norus koreguoja šeimos finansai. Metai prasidėjo naujų automobilių registracijų sumažėjimu ir nors ekspertai įžvelgia pozityvių ženklų rinkoje, pastebimas automobilių parko senėjimas.
„AutoTyrimų“ duomenimis, šių metų sausį naujų automobilių šalyje registruota 7,5 proc. mažiau nei pernai. Pagrindinėmis to priežastimis įvardijami automobilių tiekimo sutrikimai ir ekonominiai sunkumai. Kita vertus, pirmąjį šių metų mėnesį įregistruota beveik dvigubai daugiau elektromobilių – 174.
Sausio mėnesį vienas didžiausių šalyje automobilių skelbimų portalų „Autogidas.lt“ atliko lankytojų apklausą, po kurios paaiškėjo, kad daugiau nei pusė respondentų automobilį įsigytų tik pardavę savo senąjį bei atsižvelgdami į finansines galimybes.
„Beveik ketvirtadalis apklausoje dalyvavusių svetainės „Autogidas.lt“ lankytojų tikina, kad ekonominė situacija lemia jų sprendimą renkantis transporto priemonę. Pusė apklaustųjų nurodo, kad automobiliui įsigyti galėtų skirti iki 5000 eurų, o beveik 60 proc. respondentų nurodė, kad dabar turimas automobilis yra senesnis nei 12 metų“, – sako pardavimų portalo „Autogidas.lt“ atstovė Julija Martinkevičienė.
Ji pažymi, kad ribotos finansinės galimybės daro įtaką Lietuvos automobilių parko kokybei, nes senesni automobiliai nėra tokie ekologiški, taip pat neturi naujos kartos saugumo sistemų.
„Nors visame pasaulyje daug kalbama apie automobilių taršą, tačiau dyzelinių automobilių parkas Lietuvoje nemažėja. Apie 60 proc. automobilių yra dyzeliniai ir nemažai tų automobilių yra senesni nei 12 metų. Kalbant apie ne pačius naujausius automobilius, populiariausiųjų gretų neužleidžia „Volkswagen“, BMW, „Audi“, „Škoda“. Tačiau antrinė rinka pildosi naujais modeliais, pastaruoju metu vis dažniau pirkėjų akys krypsta į Pietų Korėjos ir japonų gamintojų automobilius. Tikėtina, kad dėl to po kelerių metų tarp populiariausiųjų įsiterps ne tik Vokietijos koncernai“, – sako „Autogidas.lt“ atstovė.
Automobilių parkas sensta
VĮ „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas atkreipia dėmesį, kad Lietuvos automobilių parke pragiedrulių mažai – parkas senėjantis ir tebedvelkiantis dyzelinu.
„Visą Lietuvos automobilių parką sudaro apie 2 mln. transporto priemonių, iš kurių apie 1,5 mln. yra lengvieji automobiliai. 2022 metų sausio mėnesį lengvųjų automobilių amžiaus vidurkis šalyje siekė 15,9 metų, liepos mėnesį – 16,1 metų, o šių metų pradžioje amžiaus vidurkis jau siekia 16,2 metų. Kai turime gausų transporto parką, tai nedidelis naujų automobilių prieaugis pozityvios įtakos statistikai nedaro“, – sako S. Šuminas.
Jis priduria, kad prie automobilių senėjimo iš dalies prisideda ekonominė situacija šalyje bei naujų automobilių pasiūla.
„Esant sudėtingesnei ekonominei situacijai realu, kad pirkėjai atsargiau žiūri į išlaidas ir susilaikė arba dar vis susilaiko nuo transporto priemonės pirkimo. Galima daryti prielaidą, kad tie, kurie buvo nusprendę įsigyti visiškai naują automobilį, šiemet sunkiai įgyvendins savo lūkestį, nes dalis pardavėjų jau yra išpardavę naujus automobilius. Situacija rinkoje gana sudėtinga, todėl ne viskas nuo norų priklauso, daug ką lemia ir tai, kas dabar yra rinkoje“, – sako S. Šuminas.
„Autogidas.lt“ atstovė priduria, kad lyginant praėjusius 3 metus, pastaraisiais metais keliais procentais sumažėjo parduodamų 12-15 metų senumo automobilių.
„Praėjusiais metais augo susidomėjimas 16 metų ir senesniais automobiliais. Lyginant su 2020 metais, tokių automobilių paklausa mūsų svetainėje padidėjo maždaug 8 proc. Tam įtakos turi tiek naujesnių automobilių pasiūlos trūkumas rinkoje, tiek kaina. Pastebime, kad pastaruoju metu pirkėjai labiau vertina kiekvieną eurą, todėl ieško optimalaus piniginei varianto. Džiaugiamės, kad galime pasiūlyti asortimentą įvairių poreikių klientams ir viliamės, kad ilgainiui didės susidomėjimas naujesniais automobiliais“, – sako J. Martinkevičienė.
Amžius lemia saugumą
Andrius Gasparavičius, BTA draudimo Transporto žalų reguliavimo skyriaus vadovas, antrina ekspertams, kad kuo automobilis senesnis, tuo jis nesaugesnis. Eksploatavimo metu dėvisi detalės, o tai neigiamai veikia keleivių saugumą.
„Šiandieninių automobilių kritinis amžius siekia apie 10 metų. Tokio amžiaus ir senesni automobiliai lemia dukart didesnę riziką patirti traumas eismo įvykio metu. Verta pažymėti, kad eksploatuojant stipriai nusidėvėjusį arba techniškai netvarkingą automobilį maždaug 50 proc. išauga rizika patekti į eismo įvykį. Senesni automobiliai neretai neturi pažangiausių saugumo sistemų, pavyzdžiui, aklosios zonos stebėjimo ar automatinio stabdymo sistemų, o kai kurie paprastesnės komplektacijos modeliai neturi ir keleivių apsaugai skirtų oro pagalvių“, – sako A. Gasparavičius.
Jis pažymi, kad automobilio techniniai trūkumai gali patuštinti piniginę ir eismo įvykio metu, jei paaiškėtų, kad eismo įvykio priežastis – netinkama eksploatacijai automobilių techninė būklė.
Tvarumas sunkiai skinasi kelią regionuose
„Autogidas.lt“ atstovė J. Martinkevičienė pastebi, kad ne tik naujesni, bet ir mažiau taršūs automobiliai dažniausiai domina didmiesčių gyventojus
„Antrinė rinka po truputį pildosi hibridais ir elektromobiliais. Jų prieaugis stebimas kasmet. Dažniausiai mažiau taršiais automobiliais ir brangesnėmis transporto priemonėmis domisi didesnių miestų gyventojai. Taip yra ir dėl šeimos mėnesio pajamų, ir dėl kelionių atstumų. Miestuose, kur eismas lėtesnis ir yra daugiau stabdymo zonų bei įrengta daugiau įkrovimo stotelių, vairuotojai lengviau įvertina elektromobilių pranašumus. Tačiau, plečiant elektromobilių infrastruktūros tinklą, o antrinei rinkai pasipildžius patraukliais elektriniais modeliais, situacija gali pasikeisti per artimiausius keletą metų“, – prognozuoja J. Martinkevičienė.
„Tele2“ pristato naują produktą: aktualu keliaujantiems
Automobilio nuoma užsienyje: kaip išvengti netikėtų išlaidų?
Fiksuojamas išaugęs automobilių vagysčių skaičius: nusikaltėliai taikosi į „Toyota“ ir „Lexus“ markes
Laužas ant medinio liepto ir vakarėliai su tūkstantiniais nuostoliais: ką išties patiria kaimo turizmo sodybų šeimininkai
Skaudžią realybę atskleidęs tyrimas: 6 iš 10 šeimų dėl vaikų išdaigų turi paploninti piniginę
Sukčių internete tik daugėja: taikiniais vis dažniau tampa ir jaunimas
Nuo drobe pavirtusių tapetų iki dužusių langų: kaip apsaugoti namus nuo vaikų išdaigų?
Nepatikėsite, ką draudžia lietuviai: nuo kruopų atsargų iki prabangiausių jachtų
Ūkininkų košmarai tik dažnėja: gamtos stichijos kasmet pasiglemžia vis daugiau pasėlių
Įperkamo elektromobilio vertė Lietuvoje per metus padidėjo beveik 14 procentų – kone septintadaliu. Augantys atlyginimai ir mažėjančios palūkanos šiemet lėmė...
Lietuvos paštas pradeda paštomatų tinklo plėtrą Baltijos regione, siekdamas užtikrinti patogų siuntimą klientams visose trijose šalyse. Nuo rugsėjo vidurio iki...
Greta Ilekytė, „Swedbank“ vyresnioji ekonomistė Išankstiniai Valstybės Duomenų Agentūros duomenys rodo, kad per metus kainų augimas kiek paspartėjo ir siekia...
Darbuotojų įsitraukimas ir gerovė šiandien tampa vienais svarbiausių veiksnių, lemiančių organizacijų sėkmę. Kiekvieno žmogaus patiriama prasmė darbe tiesiogiai veikia jo...
Jau 5 kartą organizuotas „Spiečiaus“ verslo bendruomenės renginys „Spiečiamės“ šiemet subūrė rekordinį dalyvių skaičių. Rugsėjo 26 d. vykusiame susitikime iš...
Prasidėjus mokslo metams daugelis studentų susiduria su klausimu, kaip gyventi turint itin ribotą biudžetą ir nepritrūkti pinigų nei kasdienėms išlaidoms,...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...