Paskelbta
9 mėnesiai prieš-
By
LukasSutaupyti siekiantys Lietuvos gyventojai perka internetu ir šios veiklos intensyvumu išsiskiria Europos kontekste. Naujausias tarptautinės siuntų pristatymo grupės „Geopost“ užsakymu atliktas tyrimas atskleidė, kad lietuviai dažniau nei kaimyninių šalių gyventojai internete apsipirkinėja reguliariai ir savo pirkinių krepšelį daugiausiai papildo naujais drabužiais ir avalyne, rašoma „DPD Lietuva“ pranešime.
Baltijos šalių gyventojai aktyviai perka internetu, tačiau kiek nusileidžia Europos šalių vidurkiui, kuris siekia 76 proc., kai Lietuvoje internetu prekes įsigyja 63 proc., Latvijoje – 64 proc., Estijoje – 69 proc. gyventojų. 2023 m. Lietuvoje ir Estijoje apsiperkančiųjų internetu nežymiai padaugėjo – skaičius per metus paaugo 1 proc., o Latvijoje išliko stabilus.
„Vis dėlto, Lietuva lenkia tiek kitų Baltijos šalių, tiek visos Europos vidurkius pagal didžiausią nuolatinių pirkėjų el. erdvėje skaičių – jis sudaro 50 proc. tarp visų internetu apsiperkančių šalies gyventojų. Tai rodo, kad Lietuvos gyventojai jau įvertino apsipirkimo internetu privalumus ir atrado patogiausias platformas apsipirkimui, į kurias nuolat sugrįžta“, – teigia „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius.
Nuolatiniais pirkėjais vadinami 18–70 m. asmenys, bent kartą per mėnesį apsiperkantys internetu. Reguliariai internete apsiperka 45 proc. Latvijos, 42 proc. Estijos ir vidutiniškai 48 proc. Europos šalių gyventojų.
Populiariausi – drabužiai ir grožio prekės
Tarp Baltijos šalių nežymiai skiriasi populiariausių internete parduodamų produktų kategorijos. Lietuviai internetu dažniausiai perka drabužius, avalynę, grožio bei sveikatos priežiūros priemones.
Kaimynai latviai pirmenybę teikia grožio ir sveikatos priežiūros priemonėms, taip pat dažnai internetu užsisako maistą ir vaistus.
Estai internetu daugiausiai įsigyja grožio ir sveikatos priežiūros priemonių, avalynės, drabužių.
Nuolatiniai pirkėjai iš visų trijų Baltijos šalių svarbiausiu faktoriumi, nulemiančiu, ar įsigyti tam tikrą prekę, įvardijo jos kainą (71 proc. Lietuvos, 62 proc. Latvijos, 68 proc. Estijos gyventojų).
Panašios pasaulinės tendencijos pastebimos ir kituose tyrimuose. „Statista.com“ 2023 m. apklausos duomenimis, pagrindiniai faktoriai, skatinę pirkėjus įsigyti prekes internetu, buvo noras sutaupyti – tai buvo svarbiausia 53 proc. apklaustųjų iš viso pasaulio. Taip pat svarbiais faktoriais respondentai įvardijo nemokamą pristatymą, greitą ir patogų pristatymą bei galimybę prekę grąžinti nemokamai.
„Apibendrinant galima pasakyti, kad Baltijos šalių pirkėjai mažai perka impulsyviai, yra jautrūs kainai, todėl internetu ieško geresnių pasiūlymų ir tikisi, kad taip perkant galima sutaupyti. Verta nepamiršti, kad pirkdami internetu pirkėjai nebūtinai sutaupo įsigydami tik pigesnį pirkinį – jie taupo ir savo laiką. Juk vykdami į fizinę parduotuvę ne tik patiriame papildomų kelionės išlaidų, bet ir prarandame laiką, kurį galėtume išnaudoti prasmingiau“, – įsitikinęs e. komercijos ekspertas G. Bilevičius.
Tarptautinės siuntų pristatymo grupės „Geopost“, kuriai priklauso ir „DPD Lietuva“, užsakymu atliktas tyrimas vykdytas 2023 m. gegužės 31 d. – liepos 19 d., jo metu apklausta daugiau kaip 24 tūkst. Europos gyventojų iš 22 skirtingų šalių. Lietuvoje apklausti 804 gyventojai, iš jų socialines medijas naudoja 399 gyventojai.
Šventinio stalo karalienė – silkė: kaip išsirinkti tinkamiausią?
Kalėdinis bumas prasidėjo: ekspertas atkleidė, kada vėliausiai galite išsiųsti siuntą, kad ji adresatą pasiektų iki švenčių
Darbdavių galvosūkis: kaip komandos narius išlaikyti vienoje įmonėje?
„DPD Baltics” – „Baltic Sustainability Awards 2024″ nugalėtojai
Jūsų siunta nepasiekė adresato arba buvo grąžinta? Gali būti, kad siunčiant padarėte esminę klaidą
Kad Kalėdos būtų dosnios visiems: kviečia pildyti vaikų iš sunkiau besiverčiančių šeimų svajones
Artėjantys didieji metų išpardavimai – ką dažniausiai įsigyja pirkėjai?
Kurjerio darbo subtilybės – nuo gyvačių gabenimo iki nejaukių situacijų
„DPD Lietuva” ir JUDU pradeda bendrą bandomąjį projektą – Vilniuje bus matuojama oro kokybė
Giliųjų žemės ūkio technologijų startuolis „Freya Cultivation Systems“ pritraukė 500 tūkst. eurų investiciją, kurios lėšomis šalia Kauno bus įrengtas demonstracinis...
Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Galio Group“ pradeda trečiojo etapo statybas daugiabučių projekte „ReVingis“ – kvartale „City Space“ 2026 m. antroje...
Šeštadienį, gruodžio 14 d, Vilniuje apsilankė legendinis „Coca-Cola“ Kalėdų karavanas, keliaujantis per Baltijos šalis ir skleidžiantis šventinę nuotaiką visiems. Karavane,...
Plikledis kelyje sukuria pavojingas situacijas, kurios dažnai baigiasi automobilio slydimu. Deja, šių vairavimo aplinkybių pavojus žiemą vis dar nėra tinkamai...
Artėjančios žiemos šventės – darbymetis nusikaltėliams ir kibernetinėje, ir fizinėje erdvėje. Ekspertų teigimu, apimti kalėdinės karštligės, dažnai prarandame kritinį mąstymą,...
„Tinder“, „Bumble“, „Hinge“, „Badoo“ ir panašios pažinčių programėlės neatsiejamos nuo šiuolaikinio pasaulio. „Mano draugė ištekėjo radusi puikų vaikiną tinderyje“, „Bumblėje...
Kalėdos – stebuklų ir dovanų metas, per kurį Lietuvoje ir į užsienį siunčiamų siuntų kiekiai išauga iki 50 proc. Tačiau,...
Iki Kalėdų likus visai nedaug laiko skubama pirkti dovanas artimiesiems. Kartais šalia kalėdinės eglutės atsiduria ir buitį gerinantys elektroniniai įrenginiai....