Paskelbta
5 metai prieš-
Jau šį savaitgalį Lietuva laikrodžius pasuks viena valanda į priekį ir kaip kasmet pereis į vasaros laiką. Įprastai tai ne tik paveikia žmonių savijautą, bet ir atsispindi avaringumo statistikoje. Draudikai tikisi, jog šiemet laikrodžių persukimas gali turėti mažesnę įtaką dėl karantino metu sumažėjusio transporto srauto bei vis griežtėjančių reikalavimų laikytis kuo didesnės socialinės distancijos.
Draudimo bendrovė BTA pastebi kad po laikrodžių persukimo avaringumas ypač smarkiai išauga, jei laiko keitimas sutampa, pavyzdžiui, su tokiu intensyviu metu kaip Velykos – kaip buvo 2018-aisiais. Tuo tarpu pernai persukus laikrodžius iškart po savaitgalio eismo žalų net sumažėjo.
Įmonės duomenimis, eismo žalų skaičius iškart po laiko pasikeitimo 2018 metais priešvelykinės savaitės pradžioje išaugo net 2 kartus, o 2019 metais smuko penktadaliu.
„Tokia eismo įvykių pokyčių dinamika įrodo, kad ne vien sutrikęs biologinis laikrodis lemia žmonių elgesį. Laikrodžius pasukus valanda į priekį „netenkame“ visos valandos, todėl natūraliai atsiranda daugiau skubėjimo ir streso. Tačiau šie metai bus kitokie jau vien dėl to, kad daug žmonių dirba iš namų, neveikia daugybė traukos taškų: didieji prekybos centrai ir ne pirmo būtinumo prekėmis prekiaujančios parduotuvės, uždarytos mokymo įstaigos, klientų nepriima kavinės ir restoranai, sporto klubai, pramogų vietos. Be to, karantinas tęsis bent iki balandžio vidurio, tad ir priešvelykinė savaitė keliuose turėtų būti rami“, – sako bendrovės Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.
Pasak jo, net ir apytuščiuose keliuose ar gatvėse neišvengiamai įvyksta eismo įvykių ir „nulinės“ statistikos fiksuoti nesitikima.
„Keliuose dabar yra mažiau į darbą ryte skubančių bei į mokyklas vaikus vežančių gyventojų, rečiau kursuoja ir viešasis transportas. Tačiau nekasdienės gyvenimo sąlygos gali sukelti įtampas kitose vietose: šalia prekybos centrų, vaistinių, kur žmonių patekimas į vidų imamas reguliuoti gerokai griežčiau. Todėl būkite ypatingai atidūs, stenkitės elgtis apdairiai, neskubėti“, – pataria A. Žiukelis.
Neretai į bet kokį pasikeitimą, anot eksperto, yra reaguojama neigiamai. Visai nesvarbu, ar tai būtų persukti laikrodžiai, ar pakeitimai Kelių eismo taisyklėse.
„Nors laiko persukimas nėra naujovė, tai vis tiek yra pokytis, kuris žmonėms, ir taip nerimaujantiems dėl sparčiai plintančio koronaviruso, kelia papildomą psichologinę įtampą – tai visiškai normali reakcija. Negana to, mokslininkų tyrimai taip pat rodo, kad pirmąjį pirmadienį po laiko persukimo, kai esame priversti keltis anksčiau, padaugėja tiek lėtinių ligų paūmėjimų, tiek eismo ir kitų įvykių. Laikrodžio rodyklės pasukimas žmonėms daro visapusišką įtaką, todėl neturėtume nuvertinti jo poveikio“, – pabrėžia jis.
Europos Parlamento Transporto ir turizmo komitetas dar pernai paskelbė, kad 2021 m. laikrodžius persukti gali tekti paskutinįjį kartą. Tačiau dauguma Europos Sąjungos narių vis dar nepritaria rodyklių sukiojimo atsisakymui ir sprendimą turi priimti iki kitų metų pavasario.
Vasaros laiko įvedimo ES tvarkaraštis buvo nustatytas Europos Parlamento ir Tarybos direktyva dėl vasaros laiko susitarimų, siekiant užtikrinti sklandų ES vidaus rinkos veikimą.
Apie BTA:
AAS „BTA Baltic Insurance Company“ (BTA) priklauso Vidurio ir Rytų Europos draudimo rinkos lyderei Austrijos „Vienna Insurance Group AG“ (VIG) ir yra didžiausia VIG bendrovė Baltijos regione. Beveik 200 metų veikianti, per 50 įmonių 25-iose šalyse valdanti VIG pirmauja Baltijos šalyse, kur grupės įmonės 2019 m. užima ketvirtadalį ne gyvybės draudimo rinkos. 2019 m. BTA savo draudimo partneriu Lietuvoje pasirinko apie 420 tūkst. privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta virš 1 mln. draudimo sutarčių, atlyginta per 57 mln. eurų žalų.
Šokiruojanti statistika: lietuviai automobiliais rūpinasi labiau nei savo sveikata
Nauja komunikacijos kampanija BTA draudimas kviečia nugalėti amžizmą
Apsigauna ne tik politikai: Lietuvoje nuo internetinių sukčių kasmet nukenčia vis daugiau
Ar įmanoma apgauti draudimo bendrovę? Ekspertas atskleidė pasekmes bandantiems
Aistra be stabdžių: kai Valentino dienos vakarą neatlaiko net baldai
Penkiasdešimtmetį perkopusios IT analitikės sėkmės istorija: kaip ilgametė patirtis virsta pranašumu
Draudimo platformos „Man ramu“ įkūrėjas: „Saugumas visų pirma turėtų būti asmeninis reikalas – turėtume patys daugiau dėmesio skirti apsisaugojimui nuo stichijų“
Pričiupti statybininkai, galimai suklastoję statybų draudimo sutartį ir garantinį raštą: kėlė grėsmę būsto pirkėjų kišenei
Išsaugoti ir vertinti vyresnių žmonių darbingumą – strateginė užduotis ir valstybei, ir verslui, ir pačiam žmogui
Draudimo bendrovė BTA naujoje komunikacijos kampanijoje kviečia apsidrausti nuo stereotipų apie amžių. Ką tai reiškia? Bendrovė atkreipia dėmesį į amžizmo...
Pirmasis šių metų ketvirtis Vilniaus nekilnojamojo turto (NT) rinkai buvo dvigubai geresnis nei pernai. Per pirmuosius tris šių metų mėnesius...
Transporto kompetencijų agentūra (TKA) patvirtino, kad AB „Oro navigacija“ sistema atitinka tarptautinius skrydžių saugos standartus ir išdavė bendros informacinių paslaugų...
Audros ir stiprūs vėjai kasmet sukelia nemažai problemų sodybų ar nuosavų sklypų savininkams – nulūžusios šakos ar išvirtę medžiai gali...
Lietuvos banko duomenų analizė atskleidė išskirtinę situaciją – lietuviai neprivalomam automobilių draudimui išleidžia bene 4 kartus daugiau negu savo pačių...
Per pastaruosius metus smarkiai išaugus sukčiavimo atvejų skaičiui socialinėse platformose, finansų ekspertai įspėja vartotojus būti itin atsargius. Skaitmeninio saugumo sprendimų...
Komentuoja „Arbonics“ vadovas, miškininkystės technologijų ekspertas Kristjanas Lepikas Kiekvieną dieną mus supantis pasaulis keičiasi greičiau, nei galime tai suvokti. Keičiasi...
Orams vis labiau pavasarėjant gatvėse sutinkame vis daugiau dviratininkų. Vis tik, profesionalus dviratininkas Venantas Lašinis įspėja, kad išriedėti į gatves...
Darbe dauguma mūsų praleidžiame didžiąją dalį dienos laiko, bet kai darbo aplinka – nepatogi ir chaotiška, kyla noras pokyčiams. Būtent...