Paskelbta
1 metai prieš-
By
LukasKasdien ant kiekvieno iš mūsų stalo atsiduriančių maisto produktų kelias nuo gamyklų ir ūkių iki parduotuvių lentynų yra ilgas, sudėtingas ir brangus. Vis dėlto sumanūs prekybininkų sprendimai leidžia šios kelionės kaštus ženkliai sumažinti ir pasiūlyti geresnę kainą pirkėjui. Kaip ir kokias būdais tą galima padaryti, pasakoja Aivaras Docius, „Lidl Lietuva“ logistikos departamento vadovas.
„Mūsų veiklos tikslas – pasiūlyti pirkėjams kuo žemesnę kainą ir kuo aukštesnę kokybę. Prekių gabenimo efektyvumas – viena iš priemonių tai padaryti, nes prekių kelionė sudaro ženklią prekės kainos dalį. Remdamiesi ilgamete tarptautine „Lidl“ grupės patirtimi, savo veikloje esame įdiegę daugelį inovatyvių sprendimų, kurie garantuoja mūsų pirkėjams itin patrauklias prekių kainas“, – sako A. Docius.
Panaudoja naktimis stovintį transportą
Vienas iš „Lidl“ logistikos efektyvumą gerinančių žingsnių yra prekių pristatymas į parduotuves dvejomis pamainomis – dieną ir naktį. Tą „Lidl“ daro panaudodamas partnerių, kurie nevykdo naktinio pristatymo, transportą. Sunkvežimiai, pristatantys prekes į „Lidl“ parduotuves per mėnesį Lietuvoje pravažiuoja nuo 500 iki 600 tūkstančių kilometrų.
„Pavyzdžiui, aviacijoje tiesiog ant žemės stovintis lėktuvas generuoja įmonei nuostolius. Tad pigių oro linijų bendrovės, norėdamos pasiūlyti keleiviams kuo pigesnius bilietus, stengiasi per dieną su tuo pačiu lėktuvu padaryti daugiau skrydžių nei tradicinės oro linijos. Tą jos pasiekia greičiau parengdamos lėktuvą kilimui tarp skrydžių bei vykdydamos anksčiau prasidedančius ir vėliau pasibaigiančius skrydžius. Panašiai ir prekių logistikoje – kuo sunkvežimis padaro daugiau kelionių per dieną, tuo mažiau kainuoja vienas jo reisas. Taip sunkvežimiai yra nuolat kelyje. Be to, naktį eismas keliuose mažesnis, todėl prekės pristatomos efektyviau, greičiau, su mažesniais kaštais, mažiau yra teršiamas oras“, – teigia A. Docius.
Taip pat, pabrėžia logistikos ekspertas, tai garantuoja klientams šviežesnę produkciją. Pavyzdžiui, dieną į logistikos centrą atvežtos daržovės, šviežia mėsa ar pieno produktai, jau kitą rytą atsiduria „Lidl“ parduotuvių lentynose.
Priekabos užpildomos bent 96 proc.
Siekdama kuo efektyvesnio transporto panaudojimo, „Lidl“ visada sunkvežimių priekabas užpildo bent 96 proc. krova. Šį rodiklį „Lidl“ gali lengvai pasiekti, nes prekes į „Lidl“ parduotuves vežančios priekabos yra pritaikytos vienu metu vežti įvairiausias prekes.
„Pavyzdžiui, vienoje priekaboje vienu metu galime vežti tiek vaisius ir daržoves, kurioms reikia 14 °C temperatūros, tiek pieno ar mėsos produktus, kurie vežami 0 °C temperatūroje. Jei tokias skirtingas prekes pristatytų skirtingi automobiliai, tai didintų kelionės kaštus, o parduotuvių darbuotojai dažniau turėtų priimti automobilius, skirti daugiau laiko krovinių tikrinimui. Galiausiai tai lemtų aukštesnę prekės kainą. Mūsų atveju, į „Lidl“ parduotuves dažniausiai atvažiuoja tik po du sunkvežimius per dieną“, – pasakoja A. Docius.
Tuščiomis negrįžta
Prekių pristatymo efektyvumą „Lidl“ padeda užtikrinti ir tai, kad kai kuriais atvejais „Lidl“ prekes iš tiekėjų paima tiesiogiai.
„Pavyzdžiui, jeigu sunkvežimiai veža prekes parduotuvei į miestą, kuriame yra mūsų prekių tiekėjai, jie paima prekes iš kai kurių tiekėjų tiesiogiai ir atgal į logistikos centrą grįžta pakrauti. Tokiu būdu mūsų kelionė būna efektyvi ir tvaresnė, o tiekėjai nepatiria papildomų kaštų, kas galiausiai nulemia ir geresnę kainą pirkėjui“, – pažymi A. Docius.
Ilgalaikės partnerystės sumažina rizikos kaštus
Mažinti logistikos, o tuo pačiu ir prekių kainas, „Lidl“ padeda ilgalaikė partnerystė su transporto įmonėmis, kuri tęsiasi nuo pat „Lidl“ atsidarymo Lietuvoje 2016 metais. Pasak A. Dociaus, „Lidl Lietuva“ yra stabilus ir patikimas partneris, tad per tiek metų užmegztos partnerystės yra naudingos abiem pusėms.
„Kai transporto įmonės imasi naujo ilgalaikio bendradarbiavimo, jos dažnai nežino visų niuansų bei kaip vyks bendradarbiavimas, dėl to jos yra linkusios pradžioje pasiūlyti didesnę kainą, kuri atpirktų tam tikras galimas rizikas. Tačiau daug metų dirbdami su savo partneriais, jau esame užsitikrinę abipusį pasitikėjimą. Mūsų partneriai žino mus, mūsų veiklą, todėl galime dirbti kartu be šių rizikų ir išvengti su tuo susijusių kaštų“, – sako A. Docius.
Be to, priduria „Lidl Lietuva“ logistikos departamento vadovas, bendradarbiaujant ilgą laiką, vairuotojai žino maršrutus, patogesnius privažiavimus, todėl prekės pristatomos maksimaliai efektyviai ir geriausiomis kainomis.
Kylantis antras logistikos centras
Prekių kelionės kaštus „Lidl“ padeda mažinti ir nuosavų logistikos centrų įrengimas. Prieš septynerius metus Ramučiuose, Kauno rajone, buvo atidarytas pirmasis „Lidl Lietuva“ logistikos centras, o jau kitąmet darbą pradės antrasis logistikos centras Vilniuje, netoli Lentvario.
„Nuosavas logistikos centras reiškia, kad tiekėjams nereikia vežti prekių į atskiras parduotuves, viskas atvežama į vieną tašką ir išskirstoma pagal kiekvienos parduotuvės poreikius. Turėdami antrąjį logistikos centrą Vilniuje, galėsime dar labiau sumažinti kaštus, trumpės prekių pristatymo kelias, mažės išskiriamo CO2 kiekis. Be to, mūsų logistikos centrai suprojektuoti pagal naujausius reikalavimus, jų energijos poreikius patenkina atsinaujinančios energijos šaltiniai, kas taip pat leidžia sumažinti išlaidas“, – pasakoja A. Docius.
Mažindama šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) emisiją „Lidl Lietuva“ šiemet pradėjo naudoti ir biometanu varomus vilkikus, kurie visiškai nenaudoja iškastinio kuro. Taip pat „Lidl Lietuva“ ant savo parduotuvių ir logistikos centrų stogų įrenginėja saulės elektrines. Šiomis ir kitomis priemonėmis „Lidl Lietuva“ kartu su visa „Lidl“ įmonių grupe iki 2030 m. siekia sumažinti savo operatyvinės veiklos metu susidarančią ŠESD emisiją 80 proc.
„Lidl Lietuva“ kitąmet didins atlyginimus visiems darbuotojams nuo 5 iki 10 procentų
Dovanų idėjos vaikams: į ką atkreipti dėmesį renkantis žaislus?
„Lidl“ parduotuvėse diegiama nauja savitarnos kasų sistema: apsipirkti bus galima dar greičiau ir patogiau
„Lidl“ ir toliau plečiasi: pradeda rinkti komandas naujoms parduotuvėms Kaune
„Lidl“ atidarė antrąją medinės konstrukcijos parduotuvę Lietuvoje
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
„Lidl“ atidarys naują parduotuvę šalia Vilniaus: išsiskirs medine konstrukcija
Artėjant Tarptautinei tolerancijos dienai: kaip ją kurti ir užtikrinti kasdien darbo aplinkoje?
Nauja „Investors’ Forum“ ir partnerių „Enefit“ iniciatyva: kviečia minėti Žaliąjį penktadienį
Siuntų siuntimo platformą siuskpigiau.lt ir kitus internetinės prekybos verslus vystanti „Masiva group“ įsigijo 100 proc. sutelktinio rėmimo platformos „Contribee“ akcijų....
„Tesonet“ investicijų komandos vadovė Eglė Eidimtaitė tapo pirmąja lietuve „PayPal“ klientų valdyboje (CAD). Ši valdyba buvo įkurta siekiant padėti bendrovei...
Naujoji technologija leidžia darbdaviams greičiau susitelkti į geriausiai pozicijai tinkančius darbo ieškančiuosius, supaprastindama pirminį atrankos etapą. Inovacija Lietuvos darbo rinkojeReklama...
Metams einant į pabaigą ir didžiosioms šventėms nenumaldomai artėjant, prekybos tinklas „Rimi“ tęsia savo plėtrą ir šiandien Šiauliuose atidarė 89-ąją...
„Tinder“, „Bumble“, „Hinge“, „Badoo“ ir panašios pažinčių programėlės neatsiejamos nuo šiuolaikinio pasaulio. „Mano draugė ištekėjo radusi puikų vaikiną tinderyje“, „Bumblėje...
Kalėdos – stebuklų ir dovanų metas, per kurį Lietuvoje ir į užsienį siunčiamų siuntų kiekiai išauga iki 50 proc. Tačiau,...
Iki Kalėdų likus visai nedaug laiko skubama pirkti dovanas artimiesiems. Kartais šalia kalėdinės eglutės atsiduria ir buitį gerinantys elektroniniai įrenginiai....
Kompanijai „Google“ pristačius kasmetinę „Year in Search“ apžvalgą, paaiškėjo, ko internete šiemet dažniausiai ieškojo Lietuvos gyventojai. O tarp labiausiai jiems...
Kalėdinė karštinė įgauna pagreitį – vis daugiau žmonių dovanų artimiesiems ieško tiek prekybos centruose, tiek internetinėse parduotuvėse, todėl siuntų pristatymo...