Paskelbta
3 mėnesiai prieš-
Nors fizinės parduotuvės tebėra lietuvių mėgstamiausia pirkimo vieta, pirkimas per socialinę mediją tampa vis populiaresnis, rodo pirmaujančios finansinių technologijų platformos „Adyen“ mažmeninės prekybos ataskaita „Retail Report 2025“. Įdomu tai, kad šią tendenciją skatina ne tik jaunoji karta – vyresnio amžiaus žmonės taip pat aktyviai priima šiuos pokyčius.
Pirkimas socialiniuose tinkluose reiškia produktų ar paslaugų paiešką ir pirkimą tiesiogiai per socialinių tinklų platformas, neišeinant iš programėlės. Nors anksčiau šis pirkimo būdas buvo siejamas daugiausia su jaunesniais žmonėmis, dabar juo naudojasi ir vyresniosios kartos. Jauni žmonės, ypač 16-19 metų amžiaus, vis dar yra socialinės komercijos lyderiai – daugiau nei pusė jų reguliariai perka šiuo būdu. Tačiau beveik trečdalis 60-ies metų amžiaus ir 17 proc. 70-ies metų amžiaus ar vyresnių lietuvių taip pat bent kartą per mėnesį perka per socialinę mediją.
Kryžminė elektroninė komercija tampa norma
Remiantis tyrimu, Lietuvos vartotojai demonstruoja įvairų pirkimo elgesį, nors fizinės parduotuvės tebėra mėgstamiausia aplinka. Daugiau nei trečdalis žmonių teikia pirmenybę fiziniams mažmeninės prekybos taškams, kiek daugiau nei penktadalis – internetinėms parduotuvėms, o likusieji neturi konkrečių pageidavimų.
Tobias Lindh, „Adyen“ generalinis direktorius Šiaurės ir Baltijos šalyse, sako, kad tai parodo, jog patogumas ir prieinamumas tampa svarbiais veiksniais vartotojų pirkimo sprendimuose – svarbiausia yra sklandi pirkimo patirtis, nepriklausomai nuo kanalo.
Jis pabrėžia, kad mažmenininkai, norintys augti, turi sugebėti reaguoti į besikeičiančius pirkimo įpročius.
„Nors jaunesnės, į skaitmenines technologijas linkusios kartos, natūraliai aktyviau naudoja socialinę mediją apsipirkimui, akivaizdu, kad vyresni vartotojai taip pat priima naujus kanalus. Ambicingi prekybininkai turi investuoti į sprendimus, kurie leistų jiems pasiūlyti sklandžią apsipirkimo patirtį visoms amžiaus grupėms“, – sako T. Lindh.
Duomenimis pagrįstos strategijos kaip konkurencinis pranašumas
Vartotojams vis dažniau migruojant iš vieno kanalo į kitą, mažmenininkams tampa vis svarbiau suprasti jų elgesį visoje pirkimo kelionėje, įskaitant tai, kaip klientai pereina iš vieno kanalo į kitą. Tyrimas rodo, kad beveik 40 proc. Lietuvos vartotojų tikisi galimybės pirkti iš mažmenininkų per kelias platformas – socialinę mediją, mobiliąsias programas ar interneto svetaines. Jau trečdalis Lietuvos vartotojų naudojasi dirbtiniu intelektu apsipirkdami, jų skaičius sparčiai auga
„Internetinėse parduotuvėse duomenis rinkti lengviau, bet norint suprasti vartotojų, apsipirkinėjančių fizinėse parduotuvėse, elgesį, reikalingi nauji technologiniai sprendimai“, – pažymi T. Lindh.
Jis atkreipia dėmesį, kad įmonės, gebančios rinkti ir analizuoti duomenis iš įvairių kanalų, gali pasiūlyti labiau individualizuotą ir efektyvesnę pirkimo patirtį, pavyzdžiui, internete rekomenduoti produktus, kuriuos klientas anksčiau išbandė parduotuvėje. Didieji metų išpardavimai
Beveik trečdalis Lietuvos vartotojų taip pat teigia, kad jie būtų lojalesni prekių ženklams, jei galėtų iš karto ir patogiai įsigyti socialiniuose tinkluose matytą produktą internetinėje parduotuvėje.
Pasak T. Lindh, mažmeninės prekybos pasaulis įžengė į erą, kai kiekviena pirkimo patirtis turėtų būti protinga, sklandi ir apimti visus kanalus, o ne apsiriboti tik įmonės fizinėmis parduotuvėmis. „Philip Morris Lietuva“ fabrikas Klaipėdoje gavo išskirtinį Baltijos šalyse įvertinimą už rūpestį vandeniu
„Socialiniai tinklai nebėra tik jaunimo žaidimų aikštelė – jie tampa visų amžiaus grupių vartotojų apsipirkimo aplinka“, – daro išvadą „Adyen“ generalinis direktorius Šiaurės ir Baltijos šalyse.
Tyrimas: planuodami keliones Lietuvos gyventojai vis aktyviau naudoja DI įrankius
Lūžis: jau daugiau nei pusė lietuvių išbandė savitarnos kasas
Tyrimas: jau trečdalis Lietuvos vartotojų naudojasi dirbtiniu intelektu apsipirkdami, jų skaičius sparčiai auga
„Adyen“ tyrimas: dauguma vartotojų nebepasitiki nuo sukčių nukentėjusiomis įmonėmis
Kai 2006 metais kino teatruose pasirodė filmas „The Pursuit of Happyness“, daugelis žiūrovų manė, kad tai tik dar viena gražiai...
Kas bendra tarp geriausių viešbučių vestibiulių ir mūsų svetainių? Pasirodo, panašumo yra, o viešbučiuose naudojami sprendimai, pritaikyti, intensyviam naudojimui, paprastai...
„Biržų duonos“ kepykla užbaigė antrąjį nuosavo saulės elektrinių parko plėtros etapą. Įdiegus naują 550 kW galios elektrinę, bendras Biržuose įsikūrusio...
Ne tik filmas – tai veidrodis finansų pasauliui Kai 2013-aisiais pasirodė „Volstryto vilkas“, daugelis žiūrovų laukė tik gero kino seanso....
Lietuvos darbo rinka išgyvena transformaciją, kurią žymi du esminiai pokyčiai: didėjantis aukštos kvalifikacijos talentų poreikis ir dirbtinio intelekto (DI) proveržis,...
Nauji mokslo metai – ne tik pradžia, bet ir didelis iššūkis suderinti namų gyvenimą su mokyklos reikalavimais. Neretai tėvai jau...
Paskutinį spalio sekmadienį, kartu su milijonais europiečių vėl persuksime laikrodžius. Šiandien jau retas kuris žino, tačiau du kartus per metus...
Per pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje užfiksuota beveik 8 tūkst. finansinio sukčiavimo atvejų, rodo Pinigų plovimo prevencijos kompetencijų centro duomenys....
Šiandien daug diskutuojama apie mokytojo vaidmenį – ar jis yra tik žinių perteikėjas, ar bendruomenės kūrėjas? Ar mokinys turi pasyviai...
Net 65 proc. gyventojų jaučia pastaruoju metu padidėjusį nerimą ir įtampą, atskleidė naujausia bendrovės „Spinter tyrimai“ visuomenės apklausa. Įtampa ir...