Paskelbta
1 metai prieš-
Kol vieniems vasara – atostogų metas, kiti šį laiką išnaudoja naujo darbo paieškai. Didesnis atlyginimas, karjeros perspektyvos, įdomus ir prasmingas darbas – tik keli privalumai, kurie svarbūs renkantis būsimą darbdavį. Tačiau vis svarbesniu veiksniu tampa įtrauktis ir atsižvelgimas, kuo skiriasi moterų ir vyrų motyvacija renkantis darbdavį, rašoma „Omnisend“ pranešime žiniasklaidai.
„Įtrauktis nėra vien tik siekis darbuotojams užtikrinti lygias galimybes: tai apima pasirinkimus samdant, palankios įmonės kultūros vystymą ir patrauklios motyvacinės sistemos užtikrinimą. Šie veiksniai, kartu su prasmingo darbo užtikrinimu, ir jei įgyvendinami natūraliai, „ne iš reikalo“, leidžia pritraukti geriausius talentus“, – sako „Omnisend“ darbdavio prekės ženklo vadovė Živilė Brazė.
Investicijos į realią darbo kultūrą – atsiperka
Pasak Ž. Brazės, seniai praėjo tie laikai, kai potencialus darbdavys buvo vertinamas pagal tai, kokio dydžio atlyginimus mokėdavo savo darbuotojams. Jos teigimu, naujausias darbdavio įvaizdžio tyrimas, kurį atliko konsultacijų bendrovė „Civitta“, atskleidžia, kad labiausiai dėmesį atkreipiančių dalykų sąrašo viršuje – prasmingas darbas ir dominančios įmonės kultūra. Tačiau gilinantis į rezultatus, svarbu tampa įžvelgti motyvacijos darbe skirtumus tarp moterų ir vyrų.
Tyrimo duomenimis, vyrai pirmenybę linkę teikti tiems darbdaviams, kurie suteikia konkurencingą atlyginimą ir patrauklų naudų paketą. Jiems panašiai svarbu įmonės reputacijos veiksnys, bet ir labiau vilioja įmonės su ambicingomis vizijomis.
Tuo metu moterims svarbiausia gera būsimo darbdavio reputacija – tai svarbiau ir už siūlomą atlyginimą bei naudas. Palyginti su vyrais, moterims kur kas labiau rūpi darbas su prasmingais, įdomiais produktais ir projektais, organizacijos mikroklimatas, tai, kaip joje vertinami ir auginami darbuotojai.
„Tyrimas atskleidė, kad vyrai ir moterys skirtingai suvokia darbdavių patrauklumą. Dalis progresyvių įmonių remiasi šiomis įžvalgomis kurdami į darbuotojus orientuotą organizaciją, kurioje puoselėjama įtrauki ir unikali kultūra – pagrindinis darbdavių konkurencinis pranašumas“ – sako Rūta Gaudiešienė, tyrimą atlikusios konsultacijų bendrovės „Civitta“ partnerė, rinkodaros ir rinkos tyrimų ekspertė.
Svarbu atsižvelgti į skirtumus, bet jie nėra lemiantys
Reta kuri šiuolaikinė įmonė patvirtins, kad darbuotojų gerovė – ne prioritetas. Turimais duomenimis, 2023 m. pasaulinės įmonių sveikatingumo rinkos dalis siekė daugiau nei 62 mlrd. JAV dolerių, o šiemet, prognozuojama, viršys 65 mlrd. JAV dolerių.
Pasak Ž. Brazės, daugelis darbdavių tarpusavyje konkuruoja būsimiems darbuotojams siūlydami vis didesnius ir gausesnius naudų paketus. Tačiau, anot jos, toks sprendimas – nėra tvarus.
„Mes nuolat lyginame savo siūlomas naudas su rinka ir, esant poreikiui, jas persvarstome. Be konkurencingo atlyginimo savo darbuotojams siūlome neribotą mokymosi biudžetą, o šiuo neramiu metu – ir itin aktualias terapijos paslaugas. Papildomų naudų už išdirbį įmonėje paketą personalizavome pagal kolegų poreikius ir pomėgius“, – sako „Omnisend“ atstovė.
Jos teigimu, tiek kuriant bendrovės naudų paketą, tiek ir formuojant bendrą jos kultūrą, svarbu atsižvelgti į kiekvieno dirbančiojo skirtumus: amžių, išsilavinimą, profesinę patirtį, taip pat – ir lytį. Tačiau, anot darbdavio įvaizdžio ekspertės, tai turi būti daroma natūraliai.
„Vis dar siekiame lyčių balanso – šiuo metu pas mus dirbančių moterų ir vyrų santykis, nors ir yra 37 proc. su 63 proc., jis po truputį lyginasi. Žinoma, formuojant įmonės motyvacinę sistemą svarbu atsižvelgti į tam tikrus skirtumus, kuriuos įvardija patys darbuotojai. Tačiau sėkmingai veikiančiai įmonei svarbiausia – motyvuoti, sėkmingai dirbantys, profesine veikla ir bendrovės kultūra patenkinti talentai, nepriklausomai nuo jų lyties“, – tvirtina „Omnisend“ darbdavio prekės ženklo vadovė Ž. Brazė.
„Omnisend“ yra vienas nedaugelio startuolių Lietuvoje, sėkmingai veikiančių be išorinių investicijų. Šiemet tarptautinis verslo leidinys „Financial Times“ tarp sparčiausiai augančių Europos įmonių įtraukė ir „Omnisend“. Startuoliui tai – jau trečias kartas, kai sulaukiama tarptautinio pripažinimo reitinge, vertinančiame finansinius duomenis.
Tarptautinę el. pašto ir SMS rinkodaros platformą verslams vykstančioje Lietuvos įmonėje iš viso dirba daugiau nei 220 žmonių. „Omnisend“ biurai įsikūrę Vilniuje ir Kaune, taip pat Čarlstone (JAV, Pietų Karolina).
„Juodasis penktadienis“ kasmet – vis anksčiau: prekybininkams pataria ruoštis jau dabar
Netrukus grįšime į mokyklą: kaip verslui pasiruošti rudens prekybos karštinei?
Lietuvos startuoliai sumokėjo 20 proc. daugiau mokesčių, toliau didina atlyginimus – jie jau siekia 4,6 tūkst. Eur/mėn.
Nuo eilinių susitikimų – iki ekspertiškumo mainų: kodėl IT specialistai buriasi į bendruomenes?
Didelė konkurencija dėl talentingų darbuotojų verčia ieškoti netradicinių paskatų: prireikia ir LEGO
Programuoti gali kiekvienas: dirbtinis intelektas praverčia ir finansininkams, ir personalo specialistams
Pasirūpina ne tik savo darbuotojais: technologijų bendrovės organizuoja stovyklas vaikams
Dirbtinis intelektas – ne magiška piliulė, bet nepamainoma pagalba optimizuojant verslo procesus
Ekspertas tikina: dirbtinis intelektas – ne baubas, o pagalbininkas aptarnaujant klientus
Darbuotojų įsitraukimas ir gerovė šiandien tampa vienais svarbiausių veiksnių, lemiančių organizacijų sėkmę. Kiekvieno žmogaus patiriama prasmė darbe tiesiogiai veikia jo...
Jau 5 kartą organizuotas „Spiečiaus“ verslo bendruomenės renginys „Spiečiamės“ šiemet subūrė rekordinį dalyvių skaičių. Rugsėjo 26 d. vykusiame susitikime iš...
Kelionės į kaimynines šalis bei populiariausius Europos miestus yra dažnas Lietuvos gyventojų pasirinkimas. Naujausiais kelionių technologijų bendrovės „FlixBus“ duomenimis, šią vasarą...
Didžiausias Baltijos šalyse ir Suomijoje greitojo aptarnavimo restoranų tinklas „Hesburger“ tęsia plėtrą Lietuvoje ir atidaro naują restoraną Garliavoje, Kauno rajone,...
Pasaulinės korporacijos jau atvirai kalba apie tai, kiek darbo vietų bus panaikinta dėl dirbtinio intelekto (DI). Skaičiuojama, kad jei „Microsoft“...
Prasidėjus mokslo metams daugelis studentų susiduria su klausimu, kaip gyventi turint itin ribotą biudžetą ir nepritrūkti pinigų nei kasdienėms išlaidoms,...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...