Paskelbta
2 d. prieš-
Vasara daugeliui darbdavių tampa tikru išbandymu. Registruotas nedarbo lygis Lietuvoje šiuo metu siekia 8,4 proc., o Užimtumo tarnybos duomenimis darbo ieško daugiau nei 200 tūkst. žmonių. Vis dėlto vien šie skaičiai neatskleidžia visos problemos – per birželį įsidarbino beveik 117 tūkst. žmonių, o darbo ieškoti pradėjo per 26 tūkst. Tai rodo ne tik didelį aktyvumą, bet ir aukštą darbuotojų kaitą, dėl kurios darbdaviai nuolat konkuruoja dėl motyvuotų kandidatų.
Tokiame kontekste išsiskirti tampa sudėtinga, o trumpalaikius darbus siūlančioms įmonėms – dar sunkiau. Įmonių grupei „Laista“ priklausanti įdarbinimo ir darbuotojų nuomos bendrovė „Retiva“, pasirinko ne tik ieškoti žmonių, bet ir su jais kurti ilgalaikį ryšį. Jos inicijuota lojalumo programa numato unikalų paskatinimą – skrydį privačiu lėktuvu labiausiai atsidavusiems darbuotojams.
Sezonas diktuoja sąlygas: darbuotojų mažėja, o poreikis – auga
Kiekvieną vasarą Lietuvos įmonės susiduria su tuo pačiu iššūkiu – darbuotojų aktyvumas sumažėja, motyvacija dirbti – taip pat. Tai ypač jaučiama paslaugų, logistikos, gamybos ir prekybos srityse, kur pozicijos reikalauja greitos reakcijos į rotaciją ir stabilaus žmonių srauto. Oficialūs skaičiai šio paradokso dažnai net neatspindi – bedarbių skaičius išlieka, tačiau realiai įdarbinti žmones tampa vis sunkiau.
Tad nenuostabu, kad darbdaviai griebiasi ne tik tradicinių, bet ir kūrybiškų priemonių. Ieško darbuotojų netikėtose platformose, tokiose kaip „Tinder“, siūlo išmaniąsias motyvacines schemas, netgi žada… skrydžius privačiais lėktuvais. Tiesa, toks pažadas – ne visai tiesioginis.
Skrydis – kaip simbolis, o ne triukas
Įmonė „Retiva“, dirbanti personalo nuomos ir atrankų srityje, neseniai pasiūlė unikalią lojalumo programą, kurios dalimi tapo ir skrydžių motyvacijos koncepcija. Visi lojalūs darbuotojai, išdirbę tam tikrą laiką, kaip padėką gauna ne tik finansinį atlygį, bet ir išskirtinę patirtinę dovaną – skrydį privačiu lėktuvu virš Lietuvos.
„Tai nėra vienkartinė akcija ar išimtis – šis pasiūlymas skirtas visiems mūsų lojaliems žmonėms. Taip norime parodyti, kad kiekvienas darbuotojas mums rūpi ir vertas daugiau nei tik atlyginimo“, – teigia UAB „Retiva“ direktorė Reda Starkuvienė.
Pasak jos, svarbiausia čia – ne pats skrydis, o pagarba žmogui. Toks gestas tampa simboliniu įvertinimu už lojalumą, atsakomybę ir bendrą rezultatą. Skatinimo sistema yra dalis platesnės įmonės strategijos, kurioje dėmesys skiriamas ne tik naujų darbuotojų pritraukimui, bet ir ilgalaikiam santykiui su jais. Įmonė atskleidžia, kad tai tik pradžia – jau netrukus lojaliems darbuotojams bus pasiūlyta ir pilnai apmokama kelionė į egzotinę šalį.
Darbuotojai nori ne premijų, o stabilumo ir žmogiško santykio
Šį požiūrį pagrindžia ir „Retiva“ atliktas vidinis tyrimas, kuriame laikinųjų darbuotojų buvo klausiama, kas juos labiausiai motyvuoja. Net 60 proc. atsakiusiųjų nurodė, kad jiems svarbiausia – galimybė dirbti nuolatinį darbą. Kitaip tariant, žmonės vertina aiškumą ir ilgesnio laikotarpio perspektyvą. 51 proc. pažymėjo gerą darbo atmosferą kaip esminį motyvacinį veiksnį. Darbo grafikas – 45 proc., atlyginimo dydis – 36 proc. TOP 3 darbo organizavimo klausimai vasarą
Rezultatai iškalbingi: dauguma darbuotojų nori jaustis užtikrinti dėl rytojaus, dirbti aiškiomis sąlygomis, būti gerbiami ir girdimi. Priedai, papildomos dovanos ar net piniginės premijos veikia tik tada, kai šie baziniai poreikiai jau patenkinti. Kitaip tariant, darbuotojai motyvaciją randa ne vien materialiuose paskatinimuose, o santykyje – kai darbdavys juos mato ne kaip skaičius, o kaip žmones.
Pasiekti žmogų – reikia ne tik žinutės, bet ir kanalo
Didelė dalis įmonių investuoja į reklamą – nuo „Meta“ socialinio tinklo iki „Google” reklamos, bet vis dažniau darbuotojų ieškoma ir netradiciniais kanalais. Vieni išbando partizaninį marketingą – pavyzdžiui, darbo pasiūlymai pažinčių programėlėje „Tinder“ ar kūrybišką reklamą lauko stenduose. Tokie sprendimai sulaukia dėmesio, bet tikroji vertė slypi ne vien matomume – svarbiausia, kad žinutė pasiektų tinkamą žmogų ir būtų nuoširdi. Skrydžio baimės nebeliks
„Retiva“ šią komunikaciją derina su vidine kultūra – siekia ne tik būti matoma, bet ir suprasta. Pasak jų, vien kartais netikėtas pasiūlymas (kad ir skrydis) neveikia, jei neužtikrinama elementari pagarba, aiškus atlyginimas ir lankstus požiūris į darbo sąlygas. Kitaip tariant, ne idėja „pakelia“, o visuma.
Darbo rinka keičiasi – reikia keistis ir darbdaviams
Nors vasaros metu darbuotojų pritraukimas tampa iššūkiu, tai tuo pačiu – puiki proga įmonėms atnaujinti savo požiūrį. Įvertinti, kas iš tikrųjų motyvuoja žmones, kokie pasiūlymai turi ilgalaikę vertę ir kaip išlaikyti santykį net tada, kai darbo rinkoje konkurencija pasiekia piką. Lietuviška inovacija aviacijoje
Užuot siūlę daugiau tik vienkartinių paskatinimų, darbdaviai turėtų galvoti apie tai, kaip užtikrinti ilgalaikį pasitikėjimą ir pagarbą. Nes žmonės pasirenka ne tik darbą – jie renkasi santykį. Ir būtent nuo jo priklauso, ar darbuotojas sugrįš kitą vasarą, ar liks visam laikui. Pirkėjų įvardytas pigiausiu, „Lidl“ atvirauja
Prognozės: 50 % biuro darbo vietų gali išnykti. Ar Lietuva pasiruošusi šiam pokyčiui, ir ką turi daryti darbuotojai bei valdžia?...
Gran Kanarija ir toliau traukia platų tarptautinių pirkėjų ratą – nuo tų, kurie persikelia dėl geresnio gyvenimo būdo, iki investuotojų,...
Graikijos nekilnojamojo turto rinka 22025 metais yra pasirengusi toliau augti, didėjant nekilnojamojo turto vertei ir išliekant stabiliai paklausai tiek iš...
Kaina, vieta, plotas ir statytojo patirtis – tai pagrindiniai kriterijai renkantis naują būstą. Vis dėlto daugelis pirkėjų išsamiau neįvertina aspektų,...
Jūs jau išbandėte „ChatGPT“, galbūt keletą kitų dirbtinio intelekto (DI) įrankių (tarkime, „RightBlogger“), ir dabar svarstote, kaip su DI užsidirbti...
Ilsėtis turėtų būti natūralu. Vis dėlto vis daugiau žmonių sako, kad net per atostogas jiems nepavyksta iš tikrųjų atsipalaiduoti –...
Skaičiuojant paskutines valandas iki didžiausių Baltijos šalyse „Aurum 1006 km lenktynių“ starto, „Circle K Miles+“ komandos lenktynininkas Eimantas Navikauskas atskleidžia,...
Baltijos šalys Europoje išsiskiria ne tik greitai augančiu kibernetinių atakų skaičiumi, bet ir unikaliu jų pobūdžiu. Nepaisant to, kad Lietuvoje...
Kai namuose kažkas negerai, dažniausiai tai pirmieji pajaučia augintiniai. Šio įvykio pagrindinis herojus – mažas baltas šuniukas, kuris, būtent dėl...
Įsibėgėjusi vasara daugeliui dirbančių tėvų Lietuvoje – tikras galvosūkis: kaip pasirūpinti vaikais, kai mokyklos atostogauja, o darželiai užveria duris? Specialistai...