Paskelbta
1 metai prieš-
Tiek pasaulyje, tiek Lietuvoje elektromobiliai sparčiai veržiasi į rinką, pastaraisiais metais šalyje plečiasi ir elektromobilių įkrovimo tinklas, tad vis daugiau žmonių renkasi šį aplinkai draugišką keliavimo būdą. Prieš ketverius metus elektromobilių varžybose sudalyvavęs ir pirmą kartą prie elektra varomos transporto priemonės vairo sėdęs žurnalistas ir keliautojas Vytaras Radzevičius spėjo įsitikinti, jog elektromobilis – ne tik ekonomiška bei ekologiška, tačiau ir patogi transporto priemonė.
Pirmoji patirtis – neeilinėse varžybose
V. Radzevičius tinklalaidėje „Pozityvios kelionės“ prisiminė savo pirmąją patirtį vairuojant elektromobilį. Prieš keletą metų jis dalyvavo elektromobilių lenktynėse, kuriose suburti ekipažai varžėsi specialiai jiems parengtu maršrutu. Vytaras neslėpė, jog kelionės pradžioje neapleido abejonės ir jaudulys. Kaip lietuvius susodinti į elektromobilius?
„Patirtis varžybose buvo labai įdomi. Dar prieš lenktynių startą kirbėjo mintys, kaip bus, jei nerasim įkrovimo stotelių? Kaip reikės pakrauti elektromobilį ir kiek laiko krovimas truks? Juk maršrutą įveikti reikėjo kuo greičiau, laiko pamąstymams ten nebuvo“, – prisiminimais dalijosi Radzevičius.
Tačiau po varžybų visos baimės išsisklaidė – dabar keliautojas užtikrintai teigia, jog keliauti elektromobiliu yra patogu, ypač tokio dydžio valstybėje kaip Lietuva.
„Tuomet įveikėme apie 400 kilometrų atstumą be jokių problemų, elektromobilį pakrovėme greitai. Tad jei planuojate kelionę Lietuvoje, kurios metu įveiksite kelis šimtus kilometrų, pakeliui sustosite ar nakvosite, keliauti elektromobiliu bus tikrai patogu“, – sakė jis.
Leistųsi į kelionę po Europą
V. Radzevičius taip pat pabrėžė, kad komfortiškai keliauti elektromobiliu galima ne tik Lietuvoje. Paklaustas, ar vieną iš savo kelionių ryžtųsi įveikti elektromobiliu, jis patikino, kad Europoje drąsiai keliautų elektra varoma transporto priemone, kadangi įkrovimo stotelių tinklas yra puikiai išvystytas.
„Po Baltijos šalis keliauti elektromobiliu galėtum užsimerkęs. Taip pat ir daugumoje Europos šalių elektromobiliu gali važiuoti be jokių problemų, tačiau kituose žemynuose, nesu tikras, ar infrastruktūra išvystyta pakankamai“, – teigė žinomas vyras. Paskutinės minutės šventinis stalas: Vytaras Radzevičius dalinasi greitais receptais
Vytaras elektromobilių įkrovimo tinklo plėtrą palygino su kita, gerokai labiau pažengusia technologija Lietuvoje – interneto ryšiu.
„Situacija panaši – kai internetas tik atsirado, jį turėti buvo labai brangu ir tikrai ne visur veikė interneto ryšys. O šiandien Lietuvoje sunkiai atrasi vietą, kur internetas neveikia“, – lygina žymus keliautojas.
Vytaras yra įsitikinęs, kad elektromobilių infrastruktūra ir toliau sparčiai plėsis, o mūsų kartą įvardija kaip transformerius, kurie jau yra išmokę prisitaikyti prie nuolat tobulėjančių technologijų. Po švenčių liko nesuvalgyto maisto? V. Radzevičius dalijasi patarimais, kaip jį panaudoti išradingai
Elektromobilių skaičius auga ne tik miestuose, bet ir regionuose
Pasak energetikos sprendimų bendrovės „Elektrum Lietuva“ elektromobilių produktų vystymo vadovės Lauros Doraitės-Gudavičienės, spartesni infrastruktūros plėtros pokyčiai vyksta ir dėl to, kad pamažu keičiasi įsitikinimas, jog elektromobilis – pritaikytas išskirtinai važinėjimui po miestą. Vytaras Radzevičius pavasarį siūlo negaišti laiko virtuvėje
„Industrijoje kuriamos naujovės leidžia pasiūlyti elektromobilius, kurių baterijų talpa yra pakankama ilgoms kelionėms, o tai dar labiau paskatina rinkos plėtrą. Kartu tai reiškia, jog naujos įkrovimo prieigos turi rastis už didmiesčių ribų. Šiandien matome, jog elektromobilių skaičius auga ne tik miestuose, bet ir regionuose, tačiau regionų gyventojai, kurie įsigyja elektromobilius, kol kas turi labiau apgalvoti jų įkrovimo galimybes“, – dalijasi ekspertė.
Ji priduria, jog automobilių gamintojai vis labiau stengiasi elektromobilius pritaikyti kuo platesnei auditorijai, o pakeitus baterijos technologiją, elektromobilių kaina taptų prieinama daugiau gyventojų. Tai reiškia, kad kainų skirtumas, lyginant su vidaus degimo varikliais, mažės – tai dar viena tendencija, kuri neišvengiamai skatins elektromobilių populiarumą Lietuvoje.
„Elektrum Lietuva“ priklauso energetikos grupei „Latvenergo“, kuri elektromobilių įkrovimo paslaugų srityje Latvijoje veikia nuo 2019 m. Šioje šalyje veikia daugiau kaip 340 įkrovimo prieigų, o visose Baltijos šalyse naudojantis „Elektrum Drive“ programėle šiuo metu galima įsikrauti energijos 670 prieigų. Per šiuos metus jų skaičius turėtų perkopti 800. Vytaras Radzevičius atskleidžia: kodėl turėtumėte įtraukti daugiau augalinės kilmės produktų į savo mitybą?
Elektros tiekėjų planai po padidinamuoju stiklu: kaip pasirinkti teisingai ir sutaupyti?
Klaipėdos regione į tinklą įjungti trys „Elektrum Lietuva“ saulės parkai, kurių bendra galia siekia beveik 180 MW
Kodėl organizacijoms svarbu užtikrinti vidinės karjeros galimybes darbuotojams?
„Elektrum Lietuva“ Vilniuje toliau plečia elektromobilių įkrovimo tinklą
Elektros biržoje – kainų kilimas: kaip sumažinti elektros sąskaitas?
Ekspertai įspėja: net ir smulkus gedimas namuose gali tapti rimta problema – kaip tam pasiruošti?
Akmenės rajone pradėjo veikti pirmasis „Elektrum Lietuva“ vėjo parkas
Elektromobilumo rinka – kryžkelėje: kaip užtikrinti tolesnę jos plėtrą?
M. Kietis. Kokius iššūkius verslams atneš permainingi orai, nepastovios kainos ir naujas reguliavimas?

„Breaking Bad“ – serialas apie mokytoją Walterį White’ą, kuris tapo narkotikų magnatu. Iš pradžių tai atrodo kaip istorija apie nusikaltimus,...
Vienai didžiausių žemės ūkio ir maisto gamybos įmonių grupei AB Akola group priklausančios agroverslo „Linas Agro“ subgrupės įmonės Baltijos šalyse...
Kai 2006 metais kino teatruose pasirodė filmas „The Pursuit of Happyness“, daugelis žiūrovų manė, kad tai tik dar viena gražiai...
Kas bendra tarp geriausių viešbučių vestibiulių ir mūsų svetainių? Pasirodo, panašumo yra, o viešbučiuose naudojami sprendimai, pritaikyti, intensyviam naudojimui, paprastai...
„Biržų duonos“ kepykla užbaigė antrąjį nuosavo saulės elektrinių parko plėtros etapą. Įdiegus naują 550 kW galios elektrinę, bendras Biržuose įsikūrusio...
Dirbtinis intelektas (DI) šiandien keičia mūsų kasdienybę ir darbo aplinką. Jis analizuoja duomenis, taupo laiką ir padeda spręsti užduotis. Tačiau...
Vilniaus kriminalistai išardė didelės apimties SIM „spiečių”, naudotą automatizuotai apgaulingai veiklai internete. Policijos duomenimis, operacijos metu sulaikyti du asmenys, rasta...
Europos kelių transporto sektorius susiduria su struktūrine krize – šiandien Europoje trūksta daugiau nei 426 tūkst. vilkikų vairuotojų. Iki 2028...
Nauji mokslo metai – ne tik pradžia, bet ir didelis iššūkis suderinti namų gyvenimą su mokyklos reikalavimais. Neretai tėvai jau...
Paskutinį spalio sekmadienį, kartu su milijonais europiečių vėl persuksime laikrodžius. Šiandien jau retas kuris žino, tačiau du kartus per metus...