Paskelbta
2 mėnesiai prieš-
Nepriklausomas elektros energijos tiekėjas „Elektrum Lietuva“ atliko gyventojų apklausą, kurios tikslas – geriau suprasti, kaip keičiasi lietuvių požiūris į energijos vartojimą. Nors tendencijos keičiasi nežymiai, tačiau akivaizdu, kad lietuviai mažai domisi elektros energijos kilme ir efektyvesniu jos vartojimu.
Nesidomi elektros kilme
Remiantis tyrimo duomenimis, 63 proc. apklaustųjų visiškai nesidomi elektros energijos kilme. Pastariesiems neįdomu, kokią elektrą naudoja namuose – pagamintą iš iškastinio kuro ar iš atsinaujinančių energijos išteklių. 36 proc. respondentų teigia, kad jiems rūpi, kaip ir iš kur atkeliauja elektros energija. 29 proc. nurodo, kad esant pasirinkimo galimybei, visuomet renkasi tik žaliąją elektros energiją. Ir tik 7 proc. apklaustųjų naudoja žaliąją energiją.
„Labai svarbu, kad gyventojai ne tik aktyviai domėtųsi energijos vartojimo įpročiais, bet ir rinktųsi tvarius elektros energijos tiekimo sprendimus. Nors pastebime, kad nemaža dalis gyventojų ieško alternatyvų ir patarimų, analizuoja suvartojimą, tačiau daliai ši tema visiškai neaktuali. Esame įsitikinę, kad nuolatinis, tikslingas gyventojų švietimas gali padėti kiekvienam tapti sąmoningesniu elektros vartotoju“, – teigia Neringa Petrauskienė, „Elektrum Lietuva“ komercijos direktorė ir valdybos narė.
Keisti įpročius sudėtinga
Apklausa atskleidė, kad 33 proc. gyventojų elektros taupymo patarimų ieško internete, 29 proc. – socialiniuose tinkluose ir įvairiuose žiniasklaidos kanaluose, 17 proc. konsultuojasi su draugais ir artimaisiais, o vos 7 proc. kreipiasi į savo elektros energijos tiekėją. Deja, net 40 proc. apklaustųjų teigia apskritai nesidomintys elektros taupymo patarimais. Palyginus su 2024 metais atlikta apklausa, duomenys kito nežymiai. Tuomet 37 proc. respondentų nurodė ieškantys elektros taupymo patarimų internete, 35 proc. – žiniasklaidoje ar socialiniuose tinkluose, o 33 proc. teigė apskritai neieškantys tokios informacijos. Tai rodo, kad gyventojų įpročiai išlieka panašūs, tačiau vis dar yra didelė dalis žmonių, nesidominčių kaip susimažinti savo elektros vartojimo optimizavimu.
Elektros vartojimo analizės įpročiai taip pat rodo ir skirtingą požiūrį į sąmoningą vartojimą. 42 proc. respondentų vertina tik sąskaitose pateiktą sumą, kurią tenka sumokėti. 19 proc. naudojasi elektros tiekėjo pateikiama informacija ir kas mėnesį analizuoja vartojimo pokyčius. 9 proc. yra gaminantys vartotojai, kurie nuolat stebi, kiek elektros energijos jie pagamina ir suvartoja. Deja, net 32 proc. tyrimo dalyvių visiškai neanalizuoja savo elektros energijos suvartojimo.
Bendras energetinis visuomenės raštingumas didėja, žmonės po truputėlį įgauna daugiau žinių, galvoja kur ir kada gali investuoti. Elektros rinkos liberalizacija, saulės ir vėjo energetikos plėtra, galimybės įsirengti savo elektrinę ar nusipirkti dalį parko didina visuomenės raštingumą, nes jie iš stebėtojų tampa aktyviais energetikos sistemos dalyviais. Tad priimdami teisingus pasirinkimus, prisideda prie tvaresnių sprendimų, efektyvesnio išteklių naudojimo ir dažnu atveju – sutaupo.
„Elektrum Lietuva“: kovą didmeninės elektros energijos kainos Lietuvoje mažėjo 40 proc.
Pokyčiai „Elektrum Lietuva“ vadovybėje – Martynas Giga palieka bendrovę
Prasideda lauko darbų sezonas: ekspertai dalinasi, kokie įrankiai ne tik gražins aplinką, bet ir taupys pinigus
Vis daugiau gyventojų mažina kainą už elektrą: ypač svarbu esantiems garantiniame tiekime
„Elektrum Lietuva“: perpus sumažėjusi vėjo energijos gamyba dvigubai išaugino elektros kainas
Renkantis buitinę techniką svarbiau energetinė klasė ar kaina?
„Elektrum Lietuva“: vėjuoti ir saulėti orai net 62 proc. mažino elektros energijos kainas
Renkantis elektros tiekėją, atsižvelgia ne tik į kainą: vartotojams svarbu gauti ir šias paslaugas
„Elektrum Lietuva“ atsinaujinančios energetikos projektams skyrė 108 mln. eurų per metus
Elektrinius paspirtukus ar dviračius šiandien turi kone kiekviena šeima. Tačiau kartu su jų populiarumu auga ir pavojai – vien per...
Tobulėjant sukčiams, tenka skirti vis daugiau laiko ir pastangų, kad atskirtume kenksmingus laiškus, skambučius ar žinutes nuo realiai egzistuojančių žmonių...
Nors Lietuvos darbo rinkoje šiuo metu dominuoja Y kartos, gimusių 1981–1996 m., darbuotojai, vyresnių kartų – demografinio sprogimo (gimę 1946–1964...
Atsinaujinanti energija tampa vis svarbesniu veiksniu, kalbant apie verslo tvarumą ir ilgalaikę sėkmę. Šiandien, kai pasaulis susiduria su klimato kaita...
Elektromobiliams vis labiau įsitvirtinant pasaulinėje rinkoje kaip aplinkai draugiškoms ir ekonomiškoms transporto priemonėms, jų populiarumas auga ir Lietuvoje. Vykstant sparčiai...