Paskelbta
2 metai prieš-
Naudojantis „TikTok“ ar kitu socialiniu tinklu ekrane galima išvysti vaizdą, kaip iš kompiuterinių žaidimų pažįstami personažai monotoniškai atlieka tuos pačius veiksmus ir kartoja prasmės neturinčias frazes. Nuostabą kelia tai, kad šiuos personažus įkūnija žmonės, o tokie vaizdo įrašai ne tik surenka milijonus peržiūrų, bet ir padeda kūrėjams gerai užsidirbti. Pasak eksperto, sparčiai išpopuliarėjusi NPC (angl. „non-player character“) tendencija netrukus gali netekti pagrindo – žaidimų industriją sparčiai keičia dirbtinio intelekto technologijos.
„Tendencija pasijuokti suvaidinant vaizdo žaidimų veikėjus nėra nauja. Prieš penketą metų lietuviai puikiai suvaidino „Grand Theft Auto“ žaidimo stilių kirpyklos reklamoje, tuomet jų buvo pilnas internetas. Nors dažniausiai NPC veikėjai yra apkalbinėjami žaidimų entuziastų, kartas nuo karto ši tema išlenda į platesnius vandenis“, – sako Lukas Keraitis, „Tele2“ inovacijų ekspertas.
Kas yra NPC?
Paprastai tariant, NPC yra tie vaizdo žaidimų veikėjai, kurių negali valdyti patys žaidėjai. Jie dažniausiai yra antraplaniai personažai, sukurti tam, kad žaidimų pasaulis atrodytų labiau tikroviškas ir gyvas, pasižymėtų įvairesnėmis siužeto linijomis. NPC žaidimuose neretai pasirodo kaip pagrindinio pasakojimo dalis, pavyzdžiui, nukreipia žaidėją prie tolesnių veiksmų.
Kadangi visi šių veikėjų veiksmai yra valdomi kompiuterio, NPC judesiai ir kalba yra riboti – tiek kalbėdami, tiek judėdami jie veikia pasikartojančiai, nekūrybiškai. Svarbiausia priežastis, dėl kurios žaidimų kūrėjai nekuria išradingesnių NPC veikėjų, dažniausiai susijusi su žaidimuose taikomais duomenų dydžio apribojimais. Kūrėjams gerokai paprasčiau sukurti tam tikrus „judėjimo šablonus“, veiklos „kilpas“ arba duoti veikėjams vieną scenarijų, kurį jie galėtų kartoti.
Labiausiai atpažįstami NPC veikėjai sutinkami tokiuose žaidimuose, kaip „The Elder Scrolls“, „Pokémon“, „Portal“, „Animal Crossing“, „Zelda“, „Halo“ ar „Undertale“. Tiesa, kai kuriais atvejais NPC sulaukia ir didesnio dėmesio bei nustelbia pagrindinius žaidimų herojus, o tarp tokių pavyzdžių – piratų lyderis Vaas Montenegro žaidime „Far Cry“, erzinanti fėja Navi žaidime „Legend of Zelda“ ar drakonas Paarthurnax žaidime „Skyrim“.
„TikTok“ tendencija grąžino populiarumą
Nors iki šiol NPC tema daugiau buvo aptarinėjama vaizdo žaidimų entuziastų, neseniai ją plačiau išgarsino socialinio tinklo „TikTok“ kūrėjai. Kurdami vaizdinį turinį, platformos kūrėjai keistai ir tikroviškai atkartoja gerai žinomų NPC veikėjų judesius ir garsiausias frazes. Dažniausiai šios frazės neturi jokios realios reikšmės. Nepaisant to, tendencija netruko išgarsėti ir vien per liepos mėn. autoriai, „TikTok“ naudojantys žymą „#NPC“, įkėlė daugiau nei 47 tūkst. vaizdo įrašų, kurie bendrai buvo peržiūrėti 835 mln. kartų.
Šią tendenciją labiausiai išgarsino „TikTok“ kūrėja slapyvardžiu PinkyDoll, kurią įkvėpė kultinių „Grand Theft Auto“ serijos žaidimų pasaulyje gyvenantys antrojo plano veikėjai. „TikTok“ programėlėje galima pamatyti, kaip PinkyDoll sėdi prie virtuvės stalo ir sparčiai dėlioja nesąmoningas pasikartojančias frazes, naudodama vis tą pačią linksmą veido išraišką ir toną, atkartodama judesius, iš tiesų labiau primenančius žaidimo veikėją, o ne tikrą žmogų.
„Tas keistas jausmas, kurį patiriame žiūrėdami į NPC vaidinančius aktorius, humanoidus robotus ar ne iki galo tikrovišką vaizdo grafiką angliškai dar vadinamas „uncanny valley“ – netikrumo slėniu. Taip jaučiamės matydami tikrovišką, tačiau ne iki galo kokybišką realistiškumą. Stebėdami NPC judesius atkartojančius aktorius patiriame panašų jausmą – vienu metu ir žavimės, ir bjaurimės“, – pastebi L. Keraitis.
Tapo būdu užsidirbti
Toks turinys gali būti ir interaktyvus. NPC veikėjus „TikTok“ kūrėjai atkartoja per tiesiogines transliacijas, kurias žiūrėdami programėlės naudotojai gali kūrėjui siųsti virtualias dovanas: ledus, rožes, keksiukus ir širdeles, kurie ekrane pasirodo kaip animacinė grafika. Kūrėjas gali reaguoti į gautas dovanas naudodamas užprogramuotas frazes, kurias paprastai naudoja jo kuriamas personažas. Gautos virtualios dovanos tampa realiu uždarbiu – nuo vienos dovanos kūrėjui atitenka nuo kelių centų, iki kelių JAV dolerių.
Milijonus peržiūrų „TikTok“ platformoje surinkusi PinkyDoll laikraščiui „New York Times“ pasakojo, kad iš tokių gerbėjų jai siunčiamų dovanų per vieną tiesioginę transliaciją vidutiniškai uždirbo nuo 2000 iki 3000 JAV dolerių, o daugiausiai yra uždirbusi net 7000 dolerių.
Naujosios technologijos pakeis ir NPC
Vis dėlto, naujausios technologijos gali pakeisti kvailų ir neišradingų NPC dabartį. Pažangūs dirbtinio intelekto (DI) sprendimai suteikia žaidimų kūrėjams galimybę paprasčiau kurti automatizuotus dialogus, kuriuos galėtų pasitelkti ir NPC personažams.
„Pastaraisiais metais stipriai patobulėjus generatyvaus dirbtinio intelekto technologijoms, žaidimų kūrėjai suskubo pritaikyti į „ChatGPT“ panašius įrankius ir savo žaidimuose. Kompanija „Replica“ neseniai pademonstravo savo „Unreal Engine“ žaidimų varikliui pritaikytą įrankį, kurį ims naudoti vis daugiau kūrėjų. Pirmiausia kalbėjimosi su praeiviais galimybė pademonstruota „Matrix Awakens“ žaidime – stipriai ironiška, turint omenyje „The Matrix“ iškeliamas idėjas apie tai, kad gyvename kompiuterinėje simuliacijoje. Su specialiu žaidimo rėžimu „GTA 5“ žaidime jau taip pat galima kalbėtis su praeiviais. Kaip ir galima tikėtis, pirmieji išbandę naująją funkciją mėgino įkalbinti NPC veikėjus, kad šie gyvena simuliacijoje“, – sako L. Keraitis.
Tokius pokyčius paskatino 2023 m. balandžio mėn. Stanfordo universiteto ir „Google Research“ paskelbto tyrimo rezultatai. Tyrėjai sukūrė DI paremtą žaidimo aplinką su NPC personažais, kad ištirtų veikėjų, galinčių kūrybiškai imituoti į žmogų panašų elgesį, galią. Paaiškėjo, kad net ir turėdami siaurai apibrėžtas užuominas, NPC pradėjo formuoti nuomonę, kūrybiškai bendravo su kitais, o jų socialinis elgesys buvo natūralus.
„Teksto pavertimo garsu technologijai vis labiau populiarėjant, matysime dar daugiau žaidimų su dar spalvingesnių charakterių NPC. Kol kas šie kalbantys veikėjai ir stebina savo išmone, ir vis dar yra stipriai netobuli – puiki akimirka naujovėms dažnai skeptiškiems ir žaidimo ribas nuolat testuojantiems geimeriams“, – priduria ekspertas.
Psichoterapeutas apie perdegimo prevenciją: poilsis turi būti tikras, o ne apsimestinis
„Tele2” kūrybinė platforma „Teleduetas“ – efektyviausia metų kampanija
„Tele2” užbaigė senosios kartos 3G ryšio išjungimą
„Tele2“ pristato naują paslaugą: atnešk seną telefoną ir gauk naują pigiau
Grėsmė Lietuvos konkurencingumui? RRT įspėja apie stringančias investicijas į ryšių infrastruktūrą
Verslas ir 5G: kodėl pažangus ryšys neišvengiamas technologinėms inovacijoms?
„Tele2“ metų rezultatai: nuosaikus, bet stabilus augimas
Ar jaučiate nuovargį? 80 % pasaulio darbuotojų gresia skaitmeninis perdegimas
„Tele2“ reklamoje „Teleduetas“: kaip 5G sujungia lietuvišką folką ir modernumą
Šiuolaikinės technologijos tapo neatsiejamu įrankiu, palengvinančiu informacijos paiešką ir bendravimą. Tačiau naudojimasis šiais privalumais turi savo kainą. Technologijos nuolat renka...
Norint namuose užtikrinti jaukią ir komfortišką aplinką vien tik patrauklių interjero sprendimų gali nepakakti – didelę įtaką gerai savijautai turi...
Gegužės 1 dieną verslo laukia du svarbūs pokyčiai: įsigalios nauja atsiskaitymo grynaisiais tvarka ir daliai verslo teks pereiti prie išmaniųjų...
Balandžio 9 d. Šardžoje, Jungtiniuose Arabų Emyratuose (JAE), vyko dvišalės Lietuvos ir JAE verslo tarybos posėdis ir verslo forumas, skirtas...
„Lidl Lietuva“ pelnė patraukliausio darbdavio apdovanojimą prekybos ir pardavimų srityje bei pateko tarp 50-ies geriausių šalies darbdavių bendrame reitinge. Nugalėtojai...
Iki Velykų likus vos porai dienų daugelis ieško paskutinės minutės idėjų, kaip šiemet marginti kiaušinius, kad jie būtų patys tvirčiausi...
Kasmet pasaulyje pametama arba pavagiama virš 4 mln. išmaniųjų telefonų. Tai reiškia, kad kasdien, net ir švenčių dienomis, beveik 11...
Pavasaris – traumų ir nelaimingų atsitikimų metas. Pasibaigus šaltajam sezonui gyventojai, skubėdami džiaugtis pramogomis ir laisvalaikiu lauke, patiria daugiau sumušimų,...
Artėjant Velykoms, daugelis šeimų ruošiasi jaukioms akimirkoms, spalvingiems margučiams ir šventiniam šurmuliui. Tačiau šis laikotarpis ne visada yra vien džiugi...
Artėjant Velykų atostogoms, vis daugiau šeimų planuoja trumpas ar ilgesnes išvykas į šiltus kraštus. Kelionių ekspertai ir draudikai vieningai sako:...