Paskelbta
10 mėnesių prieš-
Pirmąją vasaros dieną į Vilniaus šaltibarščių festivalį suplūdo net 42 tūkst. žmonių, iš kurių 17 proc. sudarė užsieniečiai, o sugeneruota ekonominė nauda miestui skaičiuojama 1,2 mln. Eur. „Go Vilnius“ vadovė Dovilė Aleksandravičienė pažymi, kad šie rezultatai – puikus indikatorius, parodantis, jog Vilnius vis labiau skamba kaip gastronominių patirčių kupinas Europos miestas. Didelis vietinės ir užsienio auditorijos susidomėjimas skatina šią tradiciją tęsti, tad kitų metų kalendoriuje jau visi gali pasižymėti trečiojo festivalio datą – 2025 m. gegužės 31 d.
Labiausiai vertinama šventės idėja ir rožiniai akcentai mieste
„Go Vilnius“ festivalio metu atlikta apklausa parodė, jog absoliučiai daugumai dalyvių renginys paliko geriausius įspūdžius: pozityviausiai vertinami ryškiaspalviai rožiniai akcentai mieste bei gastronominės šventės idėja. Taip pat nemaža dalis apklaustųjų pažymėjo, jog festivalyje labiausiai patiko maisto erdvė (įvairūs šaltibarščių receptai, rožinės spalvos maistas), čiuožykla suaugusiems nuo Bastėjos kalno bei šaltibarščių dubuo ir čiuožykla vaikams.
„Džiugu matyti, kad ir šiemet Vilniaus šaltibarščių festivalio atmosfera paliko gerą įspūdį susirinkusiems šventės dalyviams. Daugumai patikusiais rožiniais šventės akcentais siekėme sukurti gyvą, įtraukiančią aplinką, kurioje dalyviai galėtų išties pasinerti į lietuviškos šaltsriubės šventę. Matyti, kad ir pats festivalio gastronominis pagrindas padeda suburti žmones universalia maisto kalba – tai ypač buvo matyti iš vieningo ir rekordinio, 362 m ir 1 200 žmonių bendro šaltibarščių stalo“, – sako D. Aleksandravičienė.
Didelis užsieniečių ir tarptautinės žiniasklaidos dėmesys
Susidomėjimas Vilniaus šaltibarščių festivaliu užsienio žiniasklaidoje buvo tikrai didelis. TV reportažai apie festivalį parodyti Vokietijos, Italijos ir kitų šalių TV kanaluose. Renginio nuotraukos pateko į įspūdingiausių savaitės nuotraukų albumus tokiuose kanaluose kaip britų „The Guardian“ bei „Reuters“ naujienų agentūra. Reportažus apie festivalio metu pasiektus rekordus ir spontanišką muzikinę Vilniaus ir Rygos dvikovą dėl šaltibarščių transliavo daugelis JAV ir Kanados radijo stočių. Skaičiuojama, kad žinia apie festivalį buvo paminėta 245 užsienio publikacijose ir reportažuose, kurie pasiekė didesnę nei 425 milijonų auditoriją.
Vilniaus šaltibarščių festivalyje apsilankė daugiau nei dešimt užsienio žurnalistų, tarp kurių – ir didieji Europos naujienų portalų darbuotojai: Jungtinės Karalystės „Daily Express“, Latvijos „Delfi“ ir Lenkijos „Wirtualna Polska“. Taip pat renginio metu buvo filmuojamas reportažas pastarosios kaimyninės šalies populiariam TV kanalo „TVN“ laidai „Dzen Dobry“ bei tarptautiniam naujienų kanalui „Reuters“.
„Šiemet susilaukėme ne tik didelio užsienio žurnalistų dėmesio, bet ir užsieniečių dalyvių. Didžiausią dalį – 20 proc. – sudarė kaimynai lenkai, tačiau taip pat lankėsi ir svečiai iš Latvijos, Jungtinės Karalystės, Vokietijos, Italijos, Prancūzijos, Olandijos, Ispanijos ir kitų. Tad matyti, jog toks Vilniaus gastronominis renginys geba pritraukti pasaulinę auditoriją, o tai neša ir ekonominę naudą miestui – gauti duomenys rodo, jog nakvoti liko 83 proc. dalyvių iš užsienio“, – pažymi „Go Vilnius“ vadovė.
75 proc. apklaustųjų jau planuoja sugrįžti į festivalį kitąmet
„Go Vilnius“ festivalio metu atlikta apklausa rodo aukštą pasitenkinimo festivaliu rodiklį: 75 proc. respondentų jau planuoja sugrįžti į festivalį kitais metais, nors šiemet 72 proc. dalyvavo pirmą kartą. Tai – geras ženklas renginio ateičiai: siekiama, kad Vilniaus šaltibarščių festivalis įgytų tokį pat tarptautinį žinomumą kaip Ispanijos mieste Buñol pomidorų kovų festivalis, Vokietijos Bavarijoje Oktoberfestas ar Italijos Neapolyje – picos festivalis.
„Pozityvus grįžtamasis ryšys gastronominės Vilniaus šventės atžvilgiu yra didelė motyvacija jau dabar pradėti ruoštis kitų metų festivaliui ir toliau dirbti su jo, kaip prekės ženklo, stiprinimu ir plėtra. Neturime abejonių, kad Vilniaus šaltibarščių festivalis taps ryškia miesto vizitine kortele – vien per metus festivalis lankytojų skaičiumi išaugo kone trigubai: pernai sulaukta 15 tūkst., šiemet – 42 tūkst. lankytojų. Tai – tikrai ne riba, todėl jau dabar galime sakyti, kad kitąmet festivalis lauks dar didesnis ir įspūdingesnis. Ačiū partneriams, miestiečiams ir miesto svečiams už sukurtą nepamirštamą atmosferą, į kurią norisi grįžti kitais metais“, – teigia D. Aleksandravičienė.
Konferencijų sektorius Vilniui pritraukė 75 mln. eurų – augimas siekia 38 proc.
Vilniaus šaltibarščių festivalis kviečia į rožines ėjimo varžybas: ar pavyks pasiekti naują rekordą?
Pasaulinėje parodoje „MIPIM“ – dėmesys pažangiems Vilniaus plėtros projektams
Vilnius pelnė aukščiausią tarptautinį įvertinimą už užsienio investicijų pritraukimo strategiją!
Vilnius stiprina tarptautinį patrauklumą – per metus sulaukė daugiau nei 1,2 mln. turistų
2028 m. Vilnius taps moterų lyderystės ir verslumo centru
Tarptautinis žingsnių iššūkis suvienys šaltibarščių gerbėjus visame pasaulyje
Vilniaus šaltibarščių festivalis vėl užlies sostinę rožine banga: prie šventės kviečia jungtis partnerius
65 tūkst. turistų Vilniuje: kaip turizmo centras tai pasiekė?
Trečiadienio vakarą automobilių prekybos grupė „Inchcape Lietuva“ surengė išskirtinę į Lietuvą žengiančio automobilių gamintojo BYD („Build Your Dreams“) premjerą. Vilniaus...
Ar elektromagnetinius impulsus generuojantis prietaisas gali padėti žmonėms, ilgą laiką nesėkmingai bandžiusiems mesti rūkyti? Ar tai gali pavykti tik per...
Telekomunikacijų bendrovėse Lietuvoje ūžiančios permainos atskleidžia, kokia dinamiška ir kompleksiška yra šio sektoriaus aplinka. Įvertinę telekomunikacijų industrijoje pasauliniu mastu vykstančius...
Jau beveik tradicija tampa kovo mėnesį pasitikti su nauja vaistinių tinklo „Camelia“ darbdavio įvaizdžio kampanija. Šįkart tęsiama ankstesnių metų kampanijos...
Lietuvos kapitalo „Urbo“ bankas suteikė beveik 4 mln. eurų paskolą bendrovei „Rietavo veterinarinė sanitarija“, kuri užsiima ekologišku šalutinių gyvūninės kilmės...
Gera derliaus kokybė, kenkėjams ir kitoms negandoms atsparūs pasėliai – kiekvieno ūkininko siekiamybė, kurią stiprina susidomėjimas biostimuliatoriais. Tačiau tinkamas jų...
Pastaruoju metu vis garsiau kalbama apie būtinybę visiškai drausti mobiliuosius telefonus ne tik pamokų, bet ir pertraukų metu. Dažnai tėvai...
Įsibėgėjus pajamų deklaravimo sezonui, nemaža dalis gyventojų sulaukia permokų grąžinimo – netikėtų papildomų lėšų, kurias galima įvairiai panaudoti. Vieni renkasi...
Atėjus pavasariui ir suaktyvėjus erkėms, svarbu žinoti, kad šie maži parazitai gali platinti pavojingas ligas ne tik žmonėms, bet ir...
Gražus, žvilgantis kailis – tai ne tik grožio, bet ir gyvūno sveikatos rodiklis. Specialistai teigia, kad pagrindinės priežastys, dėl kurių...