Sekite naujienas

Sportas

E-sportas ir tradicinis sportas: kur investuoti ateičiai?

L

Paskelbta

-

Per pastaruosius kelerius metus sporto pasaulis pasikeitė labiau nei per kelis dešimtmečius prieš tai. Atsiradus e-sportui, investuotojai ir verslo atstovai pradėjo kitaip žiūrėti į sportą, auditoriją ir pinigų srautus. Tai ne tik pramoga – tai rimta industrija, kuri konkuruoja su senaisiais sporto gigantais. Ir nors fizinis sportas vis dar išlaiko masinį susidomėjimą, skaitmeninis pasaulis sparčiai vejasi. Kai kurie verslai, tarp jų ir kazino Lietuvoje, taip pat mato čia potencialą, investuodami į transliacijas, komandas ar renginius.

Reklama

Skaičiai, kurie kalba patys už save

E-sportas jau seniai peržengė nišinio užsiėmimo ribas. 2024 m. pasaulinė auditorija pasiekė daugiau nei 570 milijonų žiūrovų, o pajamos viršijo 4 milijardus JAV dolerių. Palyginimui, kai kurie nacionaliniai futbolo čempionatai uždirba mažiau, nors jų istorija siekia šimtmetį. Didžiausi e-sporto turnyrai pritraukia milijonus peržiūrų „YouTube“ ir „Twitch“, o finalų prizų fondai kartais viršija tradicinių sporto čempionatų sumas.

Tradicinis sportas, žinoma, išlieka finansine jėga. Futbolas, krepšinis ar tenisas vis dar valdo didžiąją dalį reklamos ir transliacijų teisių rinkos. Tačiau jų augimo tempai mažėja. Auditorija sensta, o jaunimas renkasi ekranus, ne stadionus.

Kodėl e-sportas traukia kapitalą

Investuotojai mėgsta prognozuojamumą ir augimą. E-sporte jie randa abu šiuos dalykus. Didelė dalis sektoriaus pajamų kyla iš srautinių transliacijų, reklamos ir rėmimo. Prie to prisideda nauji formatai – mobilieji turnyrai, VR žaidimai, hibridinės lygos.

Kai kurie skaičiai kalba dar aiškiau:

  • 80 % e-sporto auditorijos yra jaunesni nei 35 metų;
  • vidutinė žiūrovo sesija trunka ilgiau nei dvi valandas;
  • didžiausios žaidimų kompanijos, tokios kaip „Riot Games“ ar „Valve“, valdo milijardinius biudžetus.

Tokie rodikliai rodo ne tik susidomėjimą, bet ir lojalumą. Jaunesni vartotojai labiau linkę remti mėgstamas komandas per prenumeratas, atributiką ar virtualius renginius.

Tradicinio sporto pranašumai išlieka

Vis dėlto, fizinis sportas turi tai, ko e-sportas dar neturi – gyvą emociją, bendruomenės jausmą, stadionų energiją. Tai sunku pakeisti pikseliais ekrane. Be to, sporto klubai jau seniai įsitvirtinę finansų rinkose: akcijos, bilietų sistemos, partnerystės su tarptautiniais prekių ženklais.

Yra ir kiti faktoriai, dėl kurių tradicinis sportas išlieka patrauklus:

  1. Stabilūs pajamų modeliai – bilietai, transliacijos, reklama.
  2. Aiškus reguliavimas ir ilgalaikės sutartys su rėmėjais.
  3. Stiprus emocinis ryšys su sirgaliais, kuris sunkiai pakeičiamas.

Kai kurie klubai, pavyzdžiui, „Manchester City“ ar „Real Madrid“, jau aktyviai žengia į virtualią erdvę – kuria e-sporto padalinius, organizuoja mišrius renginius ir siekia naujų gerbėjų segmentų.

Reklama

Kurie sektoriai atrodo įdomiausi investuotojams

E-sporte didžiausią grąžą šiuo metu generuoja trys kryptys:

  • žaidimų kūrėjų akcijos (pvz., „Activision Blizzard“, „Tencent“, „Nexon“);
  • turnyrų organizatoriai ir platformos;
  • įrangos gamintojai – nuo monitorių iki grafikos procesorių.

Tuo tarpu tradiciniame sporte verta atkreipti dėmesį į:

  • skaitmenines transliacijų teises ir mobiliąsias programėles;
  • sporto klubų fanų žetonus (fan tokens) ir NFT segmentą;
  • naujus reklamos formatus socialiniuose tinkluose.

Kaip keičiasi investuotojų požiūris

Anksčiau sporto investicijos buvo rezervuotos dideliems vardams – bankams, telekomams, drabužių gigantams. Dabar vis daugiau vietos atsiranda technologijų startuoliams ir net individualiems investuotojams. Skaitmeninės platformos leidžia dalyvauti rėmimo kampanijose ar net įsigyti dalį e-sporto klubo per tokenus.

Investuotojai vertina e-sportą dėl lankstumo ir prieigos. Nereikia stadiono ar milijoninių kontraktų – svarbiausia turėti auditoriją ir idėją. Būtent tai suteikia šiai industrijai dinamikos. O tradicinis sportas tampa vis labiau priklausomas nuo inovacijų, siekdamas neprarasti jaunų žiūrovų.

Balansas tarp rizikos ir stabilumo

Kalbant apie ilgalaikę strategiją, išmintinga ne rinktis vieną pusę. Daugelis analitikų rekomenduoja derinti abi kryptis – e-sportą kaip greito augimo sritį ir tradicinį sportą kaip patikimesnį kapitalo saugojimo būdą.

Investuotojui svarbu įvertinti:

  • kokia yra rinkos brandos stadija;
  • kiek stipri komandos arba prekės ženklo reputacija;
  • ar pajamų modelis tvarus, o ne paremtas trumpalaike mada.

Tokia strategija leidžia išnaudoti e-sporto energiją ir kartu turėti tradicinio sporto stabilumą. Svarbiausia – suprasti, kad abi sritys šiandien jau ne konkurentės, o viena kitą papildančios industrijos, kurios kartu formuoja naują sporto ekonomikos veidą.

Reklama

Komentuokite

Kokia jūsų nuomonė?

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *


Skaitykite

Naujienos

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |