Paskelbta
20 val prieš-
Per pastaruosius kelerius metus sporto pasaulis pasikeitė labiau nei per kelis dešimtmečius prieš tai. Atsiradus e-sportui, investuotojai ir verslo atstovai pradėjo kitaip žiūrėti į sportą, auditoriją ir pinigų srautus. Tai ne tik pramoga – tai rimta industrija, kuri konkuruoja su senaisiais sporto gigantais. Ir nors fizinis sportas vis dar išlaiko masinį susidomėjimą, skaitmeninis pasaulis sparčiai vejasi. Kai kurie verslai, tarp jų ir kazino Lietuvoje, taip pat mato čia potencialą, investuodami į transliacijas, komandas ar renginius.
E-sportas jau seniai peržengė nišinio užsiėmimo ribas. 2024 m. pasaulinė auditorija pasiekė daugiau nei 570 milijonų žiūrovų, o pajamos viršijo 4 milijardus JAV dolerių. Palyginimui, kai kurie nacionaliniai futbolo čempionatai uždirba mažiau, nors jų istorija siekia šimtmetį. Didžiausi e-sporto turnyrai pritraukia milijonus peržiūrų „YouTube“ ir „Twitch“, o finalų prizų fondai kartais viršija tradicinių sporto čempionatų sumas.
Tradicinis sportas, žinoma, išlieka finansine jėga. Futbolas, krepšinis ar tenisas vis dar valdo didžiąją dalį reklamos ir transliacijų teisių rinkos. Tačiau jų augimo tempai mažėja. Auditorija sensta, o jaunimas renkasi ekranus, ne stadionus.
Investuotojai mėgsta prognozuojamumą ir augimą. E-sporte jie randa abu šiuos dalykus. Didelė dalis sektoriaus pajamų kyla iš srautinių transliacijų, reklamos ir rėmimo. Prie to prisideda nauji formatai – mobilieji turnyrai, VR žaidimai, hibridinės lygos.
Kai kurie skaičiai kalba dar aiškiau:
Tokie rodikliai rodo ne tik susidomėjimą, bet ir lojalumą. Jaunesni vartotojai labiau linkę remti mėgstamas komandas per prenumeratas, atributiką ar virtualius renginius.
Vis dėlto, fizinis sportas turi tai, ko e-sportas dar neturi – gyvą emociją, bendruomenės jausmą, stadionų energiją. Tai sunku pakeisti pikseliais ekrane. Be to, sporto klubai jau seniai įsitvirtinę finansų rinkose: akcijos, bilietų sistemos, partnerystės su tarptautiniais prekių ženklais.
Yra ir kiti faktoriai, dėl kurių tradicinis sportas išlieka patrauklus:
Kai kurie klubai, pavyzdžiui, „Manchester City“ ar „Real Madrid“, jau aktyviai žengia į virtualią erdvę – kuria e-sporto padalinius, organizuoja mišrius renginius ir siekia naujų gerbėjų segmentų.
E-sporte didžiausią grąžą šiuo metu generuoja trys kryptys:
Tuo tarpu tradiciniame sporte verta atkreipti dėmesį į:
Anksčiau sporto investicijos buvo rezervuotos dideliems vardams – bankams, telekomams, drabužių gigantams. Dabar vis daugiau vietos atsiranda technologijų startuoliams ir net individualiems investuotojams. Skaitmeninės platformos leidžia dalyvauti rėmimo kampanijose ar net įsigyti dalį e-sporto klubo per tokenus.
Investuotojai vertina e-sportą dėl lankstumo ir prieigos. Nereikia stadiono ar milijoninių kontraktų – svarbiausia turėti auditoriją ir idėją. Būtent tai suteikia šiai industrijai dinamikos. O tradicinis sportas tampa vis labiau priklausomas nuo inovacijų, siekdamas neprarasti jaunų žiūrovų.
Kalbant apie ilgalaikę strategiją, išmintinga ne rinktis vieną pusę. Daugelis analitikų rekomenduoja derinti abi kryptis – e-sportą kaip greito augimo sritį ir tradicinį sportą kaip patikimesnį kapitalo saugojimo būdą.
Investuotojui svarbu įvertinti:
Tokia strategija leidžia išnaudoti e-sporto energiją ir kartu turėti tradicinio sporto stabilumą. Svarbiausia – suprasti, kad abi sritys šiandien jau ne konkurentės, o viena kitą papildančios industrijos, kurios kartu formuoja naują sporto ekonomikos veidą.

Lietuvos regionai pastaraisiais metais pamažu keičiasi – kuriamos naujos laisvosios ekonominės zonos, veikia pažangios gamyklos ir plečiasi vietos verslai. Vis...
Kiekvienas iš mūsų turi tą pačią paros dalį — 24 valandas. Bet kodėl vienų žmonių valanda verta kelių eurų, kitų...
„Avia Solutions Group“ oro linijų bendrovė „Ascend Airways Malaysia“ gavo Oro vežėjo sertifikatą (angl. AOC) Malaizijoje. Oro linijos teiks ACMI...
Nuo Austrijos iki Amerikos: svajonė, kurią visi laikė beprotiška Arnoldas Schwarzeneggeris gimė 1947 m. mažame Austrijos miestelyje Tal. Jo vaikystė...
NT plėtros kompanija „Citus“ pradeda ilgai laukto projekto „CITUS Tyzenhauz“ startą Tyzenhauzų g. 17, Vilniuje: pardavimai jau startavo, o statybos...
Nuo vagystės iš vieno garsiausių pasaulio muziejų Paryžiuje iki vis dar veikiančio telefoninio sukčiavimo – sukčių išradingumui ribų nėra. Europoje...
Atsilieptas sukčių skambutis gali baigtis dideliais finansiniais nuostoliais arba nutekintais asmens duomenimis. Startavo vieninga apgaulingų skambučių blokavimo sistema: mobiliojo ryšio...
Gyvenimas kupinas netikėtumų – nuo ligų ar kelionių incidentų iki gaisrų namuose ar gamtos stichijų padarinių. Tokie įvykiai dažnai tampa...
Artėjant rudens atostogoms, vis daugiau šeimų planuoja keliones į užsienį. Ekspertai atkreipia dėmesį, kad dalis keliautojų neįvertina galimų rizikų ir...
Įsibėgėjus rudeniui ir vaikams grįžus į įprastą ritmą – mokyklą, būrelius ir aktyvias veiklas lauke – fiksuojama vis daugiau traumų....