Sekite naujienas

Tai įdomu

Kaip išsirinkti dviračio šalmą?

R

Paskelbta

-

Dviračio šalmai paprastai nėra labai svarbūs važiuojant dviračiu, tačiau jie gali parodyti,kokie jie ištiesų svarbūs avarijos metu.

Reklama

Šiuolaikiniai šalmai yra svarbūs tiek našumui ir stiliui, tiek saugumui. Jį nešioti reikalauja  įstatymai, todėl labai svarbu priimti pagrįstą sprendimą dėl to, kas tinka jūsų stiliui ir patogumui, o svarbiausia saugumui.

Šio vadovo tikslas – padėti paaiškinti, kaip veikia šalmas, kodėl jie svarbūs, į kokias savybes reikia atkreipti dėmesį, kuo skiriasi šalmo tipai ir ko galite tikėtis už nustatytą biudžetą. Taigi toliau  skaitykite viską, ką reikia žinoti apie dviratininkų šalmus.

Saugos standartai

Pagal įstatymus važiuojant dviračiu privalote dėvėti patvirtintą šalmą. Jį turi sudaryti apsauginis apvalkalas, pamušalas ir laikymo dirželis po žandikauliu. Norėdami sužinoti, ar šalmas atitinka tokius standartus, ieškokite atitinkamo lipduko šalmo viduje.

Bene svarbiausia, kad šalmai taip pat turi atitikti tokius veikimo elementus, kaip neužgožti regėjimo; žymiai sumažina jėgą dviratininko galvai susidūrus; paskirstyti smūgio jėgą; ir užtikrina pakankamai tvirtą laikymą, kad avarijos atveju liktų ant dviratininko galvos.

Išsamus reikalavimų sąrašas turėtų užtikrinti, kad visi dviratininkai būtų ramūs prisisegdami patvirtintą  šalmą.

carvertical VIN patikra

Kaip veikia šalmai?

Pagrindinis šalmo vaidmuo yra išvengti galvos traumų avarijos atveju. Kad tai būtų galima padaryti, šalmai turi turėti smūgio energiją sugeriančias priemones, apkrovos paskirstymo priemones ir sulaikymo sistemą.

Siekiant sugerti ir paskirstyti apkrovą, šalmai gaminami iš polistireninio putplasčio, kuris smūgio metu susispaudžia, sušvelnina smūgį ir paskirsto jėgą. Kadangi šios putos gali suskilti arba įstrigti, šalmo išorėje naudojamas kietas, lygus išorinis apvalkalas, kuris palaiko putas ir leidžia šalmui slysti žeme, kad būtų išvengta trūkčiojančių judesių, galinčių sužaloti kaklą. Šis išorinis apvalkalas taip pat prideda apsaugos sluoksnį pradūrimo tipo nelaimingiems atsitikimams, kuriems kitu atveju putos būtų jautrios. Dauguma išorinių korpusų yra pagaminti iš plastiko, tačiau kai kuriuose brangesniuose modeliuose naudojamas anglies pluošto kompozitas, siekiant didesnio stiprumo ir mažesnio svorio.

Šalmas turi likti įprastomis sąlygomis be laikymo sistemos, esančios po žandikauliu, tačiau ši sistema reikalinga tam, kad šalmas nenukristų po smūgio jėgų ir greito krypties pasikeitimo, kurį sukelia antriniai smūgiai ir judesiai.

Kita funkcija, kurią dažnai matote, yra paminkštinimas vidinėje šalmo pusėje. Anksčiau tai buvo skirta tik patogumui, o ne apsaugai, tačiau naujosiose technologijose, šis paminkštinimas naudojamas kaip būdas sumažinti sukimosi jėgas ant galvos smūgio atveju. šalmas saugesnis.

Tinkamas dydis

Tinkamas šalmas turi priglusti labai gerai. Mes visi turime skirtingo dydžio ir formos galvas, į kurias reikia atsižvelgti, kitaip gali kilti pavojus šalmo saugumui ir patogumui.

  • Dydis: Prekiniai ženklai paprastai turi mažus, vidutinio ir didelio dydžio šalmus, tačiau jiems netaikomas joks standartas, todėl vieno prekės ženklo vidutinis dydis gali neatitikti kito prekės ženklo. Dėl to turėsite išmatuoti galvos perimetrą ir patikrinti šalmo dydį, kad įsitikintumėte, jog jis tinkamas. Norėdami tai padaryti, tiesiog apvyniokite matavimo juostą aplink plačiausią galvos dalį, pradedant maždaug 2 cm virš antakių linijos. Šalmas turi pakankamai tvirtai priglusti, kad liktų vietoje, jei kabėtumėte aukštyn kojomis be sulaikymo sistemos pagalbos.
  • Forma: daugelis prekių ženklų nekalba apie šalmo formą, tačiau verta žinoti, kad kiekvienas prekės ženklas turi savo idėją apie tai, kokia yra kieno nors galvos forma. Itališki šalmai paprastai yra siauresni, o amerikietiški šalmai paprastai yra labiau apvalios formos. Nors dydį galima išmatuoti, forma yra kažkas, kas iš tikrųjų reiškia, kad prieš perkant šalmą turite pasimatuoti.
  • Tvirtinimo sistema: kai kurie prekės ženklai savo laikymo sistemą vadina reketo sistema, naudojama vidiniam apvalkalui priveržti, tačiau šiuo atveju kalbame apie laikymo sistemą, esančią po smakru. Tinkamai priveržus, tarp dirželio ir smakro turėtų tilpti du pirštai, o dirželis po ausimis turi būti V formos. Abi sritys turi būti lengvai reguliuojamos ir saugiai likti vietoje.
  • Užveržimo mechanizmas: daugelis šalmų turi antrinę laikymo sistemą, kuri suveržia vidinį apvalkalą arba petnešą aplink galvą ir pakaušio kaulą (nugarą ir apatinę galvos sritį). Ši sistema sukuria tvirtą prigludimą ir dar vieną komforto bei stabilumo sluoksnį. Tačiau svarbu užtikrinti, kad apvalkalo forma būtų tinkama ir kad nepasikliaukite vien užveržimo mechanizmu, nes kitu atveju blogai priglundantis šalmas.

  • Slėgio taškai: bandydami užsidėti šalmą, atkreipkite dėmesį į bet kokius slėgio taškus arba netolygų slėgį visame šalme. Bet koks spaudimas tam tikroje srityje rodo, kad šalmas yra netinkamo dydžio arba netinkamos galvos formos.
  • Plaukų prievadas: tiems iš jūsų, kurie turi ilgus plaukus, gali būti naudinga naudoti plaukų prievadą. Prievadas sukurtas šalmo gale, kad tilptų arklio uodegos, nedarant įtakos šalmo tinkamumui ar saugumui.
  • Akiniai nuo saulės: jei važinėjate su akiniais ar akiniais nuo saulės, pravartu įsitikinti, kad šalmas tinka prie akinių. Vienintelis būdas tai patikrinti – bandant užsimauti šalmus su savimi turėti akinius. Įsitikinkite, kad šalmo apvalkalas arba užveržimo mechanizmas neliečia jūsų akinių rėmo ar kotelių.

Saugumas

Bent jau turėtumėte patikrinti, ar ant šalmo yra lipdukas, nurodantis, kad jis atitinka reikiamus saugos standartus. Be to, yra kitų saugos veiksnių, kurie gali turėti įtakos jūsų sprendimui.

MIPS (Multi-directional Impact Protection System) yra palyginti nauja koncepcija, kuri pradedama atsirasti ant vis daugiau šalmų. Koncepcija grindžiama sukimosi jėgos ir į galvą perduodamos energijos kiekio sumažinimu susidūrimo atveju. Norėdami tai padaryti, šalmo vidinėje pusėje yra plonas, mažos trinties įdėklas, leidžiantis išoriniam apvalkalui pajudėti labai mažai. Sumažinus energiją, perduodamą galvai, sužalojimai yra ne tokie reikšmingi, o sukimosi jėgos sumažinimas žymiai sumažina smegenų sukrėtimo riziką.

Nors tai gali skambėti kvailai, pasirinkta spalva gali žymiai pagerinti saugumą. Ryškios spalvos šalmas arba tas, kuris kontrastuoja su įprasta dviratininko apranga, gali labai pagerinti jūsų matomumą kitiems eismo dalyviams.

Kodėl verta pakeisti šalmą?

Kadangi dviračio šalmas yra vienas iš svarbiausių priedų, tiesiogiai prisidedančių prie jūsų saugumo sėdint balne, prasminga užtikrinti, kad jis veiktų optimaliai, jei jums gaila, kad pateksite į avariją.

Jei patyrėte avariją, šalmą reikia pakeisti. Smūgį sušvelninančios EPS putos iš esmės sukurtos kaip vienas smūgio įtaisas, siekiant sutaupyti svorio. Panašiai kaip ir automobilio buferis, jis neatsimuša, todėl šalmai avarijos atveju turėtų būti laikomi vienkartiniu daiktu. Kai kurie gamintojai taiko avarijų pakeitimo programą, kuri suteikia motociklininkams nuolaidą pakaitiniam šalmui po avarijos.

O kas, jei jūsų dabartinis šalmas tik šiek tiek sensta? Nėra griežtos taisyklės dėl šalmo galiojimo pabaigos datos, tačiau kai kurie gamintojai gali turėti pakeitimo gaires, kada reikia atnaujinti į naują, neatsižvelgiant į tai, ar jis pateko į avariją, ar ne. Paprastai, jei jūsų šalmo spalvos išblukusios saulėje arba dirželis nusitrina, laikas keisti buvo prieš daugelį metų. Nors nėra patvirtintų šaltinių, kuriuose būtų nurodyta, kad EPS arba pačios EPP putos laikui bėgant suyra, kitos jos dalys, įskaitant laikančius klijus ir tirpiklius, gali suirti laikui bėgant.

POC dviratininkų šalmo gaminio vadybininkas teigė, kad „taip pat teisinga sakyti, kad gerai važiuojant dieną šalmai dažnai metami į krepšį ar automobilio galą ir turi susitvarkyti su nemaža dalimi kasdieninio nusidėvėjimo. . Tai, ko gero, yra pagrindinis šalmo patvarumą lemiantis veiksnys. Kreipėmės į daugelį gamintojų šiuo klausimu ir bendras sutarimas yra tas, kad šalmas, kurį dviratininkas naudoja kelis kartus per savaitę, turėtų būti keičiamas kas trejus ar penkerius metus, nepaisant didelio poveikio.

Skirtingi šalmai skirtingoms dviračių sporto šakoms: kalnų, plento, triatlono, važiavimo į darbą ir atgal

Nepaisant visų jūsų galvą saugančių šalmų, priklausomai nuo pasirinktos dviračių sporto šakos, jie visi tai daro skirtingai. Žemiau pateikiamas kiekvieno šalmo subtilių skirtumų tarp įvairių dviračių sporto šakų aprašymas.

Kalnai

Pirmas dalykas, kurį pastebėsite apie kalnų dviračių šalmus, yra jų teikiama papildoma apsauga. Važiuojant keliu, dauguma avarijų įvyksta prieš vairuotoją, kitaip nei važiuojant kalnų dviračiu, kai avarijos gali įvykti visomis kryptimis. Dėl to pakaušio ir laikinosios dalys yra daug labiau dengiamos, o važiuojant kalnų dviračiu nuokalnėn reikalingas viso veido šalmas, kuris papildomai apsaugo veidą, smakrą ir burną (kaip ir važiuojant BMX). .

Visą veidą dengiantys „kabrioleto“ šalmai yra auganti tendencija naudojant „trail“ ir „enduro“ motociklininkus, kurie leidžia nuimti smakro apsaugą kopiant ar mažiau sudėtingomis trasomis.

Kalnų dviračių šalmai dažnai yra skirti geresnei ventiliacijai esant mažesniam vidutiniam greičiui, o tai reiškia mažiau, bet didesnes ventiliacijos angas. Retai minimas tokios ventiliacijos angos neigiamas aspektas yra triukšmas – kalnų dviračių šalmai su didelėmis ventiliacinėmis angomis paprastai būna gana garsūs, jei naudojami kelyje dideliu greičiu!

Kalnų dviratininkai paprastai renkasi „antažą“ arba „smailę“ šalmo priekyje, kad apsaugotų nuo saulės ir akinimo, taip pat padėtų nukreipti pakibusius žalumynus. Kita unikali kai kurių kalnų dviračių šalmų savybė yra galimybė pritvirtinti žibintus arba GoPro.

Plentas

Kaip minėta, dauguma avarijų kelyje įvyksta vairuotojo priekyje, todėl aprėptis yra daug labiau nukreipta į šalmo priekį ir šonus. Kelio šalmo tikslas – būti lengvas ir užtikrinti gerą ventiliaciją važiuojant didesniu greičiu. Todėl daugelyje aukščiausios kokybės kelių šalmų naudojama anglies pluošto kompozicinė medžiaga, kad sumažintų svorį ir išliktų tvirti. Jie turi kanalus, einančius per šalmą, kad oras būtų nukreiptas virš galvos, o tai leidžia jums vėsinti.

Itin lengvi šalmai gali sverti mažiau nei 200 g, bet už tai mokėsite brangiau. Pastaruoju metu didelis dėmesys buvo skiriamas važiavimo keliu aerodinamikai, todėl daugelis gamintojų išlygina savo šalmų paviršių ir sumažina ventiliacijos angų skaičių, kad padidintų aerodinaminį pranašumą. Daugelis naujausių konstrukcijų siekia pasiūlyti aerodinaminę formą su kruopščiai apgalvotais kanalais, kad neperkaistumėte, o tokie, kaip Lazer’s Z1, yra su nuimamu aerosoliu, kuris žiemą taip pat yra patogus sulaikyti šilumą.

Daugumoje kelių šalmų nėra skydelio, o pagrindinė priežastis yra ta, kad toks priedas patenka į jūsų matymo lauką, kai važiuojate žemoje ir agresyvioje plento dviračio padėtyje.

Triatlonas

Triatlonas yra nuspėjamas dviračių renginys, kuriame nėra greitų krypties keitimų ar greičio svyravimų, o dviračio atkarpa yra susijusi su aerodinamika. Iš esmės triatlono šalmai paprastai turi „uodegą“, kuri pagerina oro srautą virš motociklininko, todėl jie tampa aerodinamiškesni. Vienintelė problema yra ta, kad vairuotojai turi išlaikyti konkrečią poziciją, kad galėtų pasinaudoti visais privalumais. Šiuolaikiškesni triatlono šalmai yra panašūs į važiavimo plente aerošalmus, kurių uodega yra nupjauta, o tai leidžia labiau judėti galvai, nedarant neigiamos įtakos aerodinamikai, o kartu leidžia lengviau ištraukti karštą orą. Verta paminėti, kad triatlonui ar laiko lenktynėms būdingi šalmai retai vėdinasi taip gerai, kaip tradicinis aviacinis šalmas – visa tai vardan greičio.

Važiavimas į darbą ir atgal

Priemiestiniai šalmai yra daug paprastesni nei kiti, išvardyti aukščiau, nes greitis nėra toks didelis, aerodinamika nėra svarbus veiksnys ir nėra šilumos išsklaidymas, nes pastangos nėra tokios didelės. Todėl priemiestinių šalmų dažnai yra mažiau ventiliacijos angų ir jie yra šiek tiek subtilesni ir ne tokie sportiški. Kai kurios papildomos parinktys apima integruotus žibintus.

Vaikai

Vaikiški šalmai iš esmės yra sumažintos suaugusiųjų šalmų versijos, tačiau norime atkreipti dėmesį į keletą pagrindinių dalykų.

Pirkdami vaikišką šalmą, nesivadovaukite sena filosofija „jie įaugs“, nes prastai prigludęs šalmas nepadės avarijos atveju. Svarbu kol kas nusipirkti ir, jei reikia, padidinti. Taip pat svarbu, kad vaikai nelaikytų šalmo laipiodami, žaisdami ar užsiimdami kita veikla, kai kyla pavojus pakibti ar pasmaugti. Pavyzdys būtų, jei šalmas įstrigo ant žaidimo įrangos ar medžio šakos.

Vaikiški šalmai dažnai turi skydelius, apsaugančius akis nuo saulės, daug ventiliacijos angų, kad jos vėsintų, ir daug reguliuojamų funkcijų, kad jie tinkamai priglustų. Be tradicinės sagčių sistemos, daugelis vaikiškų šalmų yra su neužspaudžiamomis arba magnetinėmis sagtimis, kad būtų išvengta prispaudimo po smakru. Mažiems ir jaunesniems vaikams paprastai suteikiami linksmų formų, ryškių dizainų ir spalvų šalmai, o sulaukę šešerių metų jie iš tikrųjų yra maži suaugusiųjų šalmai.

BMX

Kaip minėta pirmiau, kai kuriems BMX motociklininkams reikės viso veido šalmo, kuris papildomai apsaugo veidą, smakrą ir burną, tačiau jis dažniausiai skirtas tiems, kurie lenktyniauja.

Kito tipo šalmas turi atvirą veidą ir primena miesto ar čiuožėjo šalmą. Jie gerai aprėpia laikinąsias sritis ir daug daugiau pakaušio srities, tačiau jie kenčia nuo ribotos ventiliacijos. BMX šalmai paprastai yra gana paprasti, kad būtų patvarūs ir ekonomiški – dažnai juose yra įvairaus storio putplasčio paminkštinimas, kurį galima pritaikyti.

Biudžetas

Puikus dalykas perkant šalmą su AUS/NZ saugos lipduku yra tai, kad naujas 30 Eur šalmas greičiausiai bus toks pat saugus kaip 400 Eur vertės šalmas. Skirtumas yra konstrukcijos kokybė, svoris, ventiliacija, aerodinamika ir komfortas.

Pigesni šalmai linkę klijuoti arba lipnia juostele ant išorinio apvalkalo, o brangesni variantai sulieja vidinį apvalkalą su išoriniu ir užtikrina didesnį bendrą aprėptį, nes sumažėja svoris. Paprastai tariant, brangesni šalmai bus patvaresni reguliariai naudojant, o patys pigiausi šalmai greičiau parodys nusidėvėjimo žymes.

Lengvai nuimamas ir įvairaus storio paminkštinimas yra brangesnių šalmų savybė, todėl geriau priglunda. Šios pagalvėlės taip pat yra keičiamos, nes daugelis prekių ženklų siūlo pakeisti savo aukščiausios kokybės šalmus. Minkštesnės, lankstesnės smakro laikymo sistemos ir odiniai smakro dirželiai taip pat yra brangesnių variantų ypatybės.

Integruota elektronika, tokia, kokia yra „Lazer“ aukščiausios kokybės šalmuose, nėra tokia įprasta, tačiau kai kurie prekių ženklai siūlo pasirinktinius žibintus, dangčius šaltam orui ir kitus konkrečiam modeliui būdingus priedus.

 

Skaitykite

Naujienos

Ekspertai

Ekspertai17 val prieš

Ekspertai pataria: renkantis būstą įvertinkite ir miesto plėtros planus

Svarstant apie naujo būsto įsigijimą, gyventojai dažnai daug dėmesio skiria būsto plotui, kainai ar vaizdui pro langą, tačiau pamiršta vieną...

Ekspertai3 d. prieš

Norintiems slysti „drifto“ trasose P. Petrauskas papasakojo apie lenktynininko kelią: „išėjimą į barą skaičiuodavau padangomis“

Automobilių sporto mėgėjams ir lenktynininkams atėjęs pavasaris žymi naujo sezono pradžią. Norinčių varžytis populiarumo viršūnėje Lietuvoje karaliaujančiame „drifte“ netrūksta, tačiau,...

Ekspertai3 d. prieš

Apklausa: lietuviai labiausiai nerimauja dėl geopolitinės įtampos, latviai ir estai – dėl maisto kainų

„Citadele“ banko inicijuota Baltijos šalių gyventojų apklausa atskleidžia, kad Lietuvoje gyventojai labiausiai nerimauja dėl geopolitinės įtampos (56 proc.) ir augančių...

Ekspertai4 d. prieš

Ekspertas apie sukčių įžūlumą: „Mobiliojo ryšio operatorius to jūsų niekada neprašys“

Telefoniniai sukčiai, prisidengdami institucijomis ar paslaugų tiekėjais, ir toliau vilioja pinigus iš gyventojų. Ekspertas atskleidžia, koks pagrindinis signalas, kad skambina...

Ekspertai1 savaitė prieš

Sukčiai internete kėsinasi ir į vaikus: ekspertas papasakojo, kaip apsisaugoti

Daugelis esame pratę saugoti savo pinigus nuo sukčių internete, tačiau ne kiekvienas susimąstome, kad apsaugos nuo apgavikų reikia ir mūsų...

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |