Paskelbta
2 savaitės prieš-
Šiuolaikiniai vartotojai labiau nei bet kada rūpinasi tvarumu. Pavyzdžiui, pagal Pasaulio gamtos fondo (WWF) tyrimus, internetinių paieškų, susijusių su tvariais produktais, skaičius nuo 2016 iki 2021 m. išaugo 71 %. Be to, „McKinsey“ ataskaita „The State of Fashion“ teigia, kad 66 % JAV pirkėjų teigia, jog tvarumas yra prioritetas renkantis prekes.
Kadangi vartotojams akivaizdžiai rūpi tvarumas, įsipareigojimas rūpintis aplinka ne tik padeda planetai, bet ir finansiškai naudingas verslui. Todėl verslo vadovams naudinga padaryti tvarumą vienu iš pagrindinių prioritetų ir siekti ekologiškesnės ateities.
Kaip tvarios praktikos gali būti naudingos jūsų verslui?
Tvarių verslo praktikų įgyvendinimas suteikia kelis privalumus, tačiau verta išskirti tris pagrindinius.
Išteklių taupymas
Pirma, prioritetą teikiant tvarioms verslo praktikoms, organizacijos taupo pinigus naudodamos mažiau išteklių. Pavyzdžiui, naudojant atsinaujinančios energijos technologijas, tokias kaip fotovoltinės (PV) sistemos saulės energijai gaminti, įmonės gali sumažinti išteklių suvartojimą, o tai padeda sumažinti veiklos išlaidas ir komunalinių paslaugų sąskaitas. Vidutiniškai įmonės, taikančios tvarias verslo praktikas, kasmet sutaupo 2–4 % veiklos išlaidų. Per ilgą laiką šių santaupų poveikis gali būti didžiulis.
Klientų lojalumas
Daugybė tyrimų teigia tą patį: dauguma šiuolaikinių vartotojų vertina tvarias įmones ir renkasi jas, o ne mažiau tvariai mąstančius konkurentus. „Business Wire“ ataskaita teigia, kad 85 % vartotojų tapo „žalesni“ savo pirkimo įpročiais, todėl verslams dabar itin svarbu prisijungti prie tvarumo iniciatyvų, kad patrauktų vartotojus. Galų gale, kai vartotojai turi pasirinkimą tarp ekologiško ir neekologiško prekės ženklo, dauguma renkasi tą, kuris orientuojasi į aplinkos atsakomybę. Ilgalaikėje perspektyvoje yra didesnė tikimybė, kad klientai pakartotinai pirks iš prekės ženklo, kurio vertybės atitinka jų pačių vertybes. Verslo idėjos nereikalaujančios didelių investicijų
Darbuotojų gerovė
Tvarios verslo praktikos gali pagerinti darbuotojų gerovę ir padaryti įmones patrauklesnėmis darbo vietomis. Neseniai „Fast Company“ surinkti duomenys rodo, kad daugelis darbuotojų nori dirbti organizacijose, kurios dalijasi jų vertybėmis. Kaip tvarumas yra pagrindinis rūpestis daugumai šiuolaikinių vartotojų, taip pat yra ir daugeliui darbuotojų. „Fast Company“ pažymi, kad įmonės, kurios laikosi tvarumo principų, dažnai pastebi mažesnį streso ir nerimo lygį tarp darbuotojų, nes jų vertybės sutampa. Dar įdomiau, kad vis dažniau darbuotojai palieka savo darbus, norėdami prisijungti prie organizacijų, kurios dalijasi jų vertybėmis, o tvarumas yra vienas iš svarbiausių. „Edelman Trust Barometer“ ataskaita nustatė, kad 59 % darbuotojų, paliekančių savo darbus, tai daro siekdami prisijungti prie organizacijos, kuri atitinka jų vertybes. Kitas IBM tyrimas atskleidė, kad 71 % respondentų renkasi aplinką tausojančias įmones kaip darbdavius. Jei verslas mato, kad daug darbuotojų palieka darbą ir yra per didelis darbuotojų kaitos rodiklis, tai kelia didelį susirūpinimą. Kai taip nutinka, įmonės gali prarasti geriausius talentus konkurentams ir nuolat turėti samdyti naujus darbuotojus, kad užpildytų laisvas vietas. Laikui bėgant tai gali labai pakenkti pelningumui ir susilpninti prekės ženklo vertę.
Kaip jūsų verslas gali investuoti į tvarumą?
Dėl padidėjusios vartotojų ir darbuotojų paklausos tvarumui bei didžiulės naudos pastaraisiais metais labai išaugo organizacijų pastangos tapti tvaresnėmis. Tiesą sakant, daugiau nei 80 % įmonių dabar teigia, kad planuoja didinti investicijas į tvarumą. Štai keturios konkrečios strategijos, kurias verslas gali naudoti, kad parodytų įsipareigojimą tvarumui. Kaip sumažinti verslo poveikį aplinkai?
Sukurkite tvarumo kultūrą darbo vietoje
Tvarumo kultūros kūrimas darbo vietoje reiškia ilgalaikį įsipareigojimą aplinkos atsakomybei, kad tai taptų vienu iš pagrindinių jūsų verslo prioritetų. Nors finansinė nauda akivaizdžiai svarbi, tvarumo kultūra siekia giliau ir teikia pirmenybę etinėms praktikoms, kurios nuoširdžiai siekia padėti aplinkai. Keletas pavyzdžių:
Padarykite savo patalpas efektyvesnes
Geras pradžios taškas kuriant energiškai efektyvesnes patalpas – atlikti energijos auditą, kad būtų nustatytos sritys, kuriose naudojama per daug energijos. Pavyzdžiui, jei jūsų dabartinė ŠVOK sistema yra probleminė sritis, ji turėtų būti prioritetas, ir jūs norėtumėte ieškoti energiškai efektyvesnių alternatyvų. Kitas paprastas sprendimas – pereiti prie LED lempučių. Pagal Energy.gov, naudojant LED lemputes, o ne standartines kaitrines lemputes, galima sutaupyti iki 90 % apšvietimui naudojamos energijos. Sutaupius tiek elektros energijos, komunalinių paslaugų sąskaitos gali sumažėti ketvirtadaliu ar net puse. Net mažoms įmonėms tai gali turėti didelį poveikį. Didesnėms įmonėms su didelėmis patalpomis poveikis gali būti dramatiškas. Be to, izoliacijos atnaujinimas gali būti naudingas, nes tyrimai parodė, kad energiškai efektyvi izoliacija gali sutaupyti iki 20 % energijos per metus. Tai ne tik žymiai sumažina jūsų energijos išlaidas, bet ir labai sumažina pastato šildymo bei vėsinimo poveikį aplinkai. Reikalavimai organizacijoms griežtėja, tačiau nebus kam dirbti?
Pereikite prie saulės energijos
Saulės energija pastaraisiais metais labai išpopuliarėjo ir per pastarąjį dešimtmetį augo 24 % per metus. Kadangi pasaulyje didėja komunalinių elektros kainos, o saulės energijos kaštai mažėja, dabar yra puikus metas pereiti prie saulės energijos. Dar 2000-aisiais buvo galima teigti, kad iškastinis kuras buvo pigesnis ir efektyvesnis nei saulės energija, tačiau fotovoltinės technologijos nuolat tobulėjo ir tapo prieinamesnės. Vidutiniškai saulės energijos elektros kaina už kilovatvalandę yra gerokai mažesnė nei elektros, pagamintos iš iškastinio kuro, ir saulės energijos pranašumas ateityje gali dar labiau išaugti. Pagaliau pasiekėme lūžio tašką, kai saulės technologija tampa patraukli grynai ekonominiais sumetimais. Kalbant apie socialinius aspektus, artėja momentas, kai verslams gali tapti socialiai nepriimtina nenaudoti švarios energijos. Dėl didėjančio vartotojų ir darbuotojų spaudimo organizacijoms imtis tikrų aplinkosaugos iniciatyvų ir nuomonės, kad įmonės daro nepakankamai kovai su klimato kaita, nepradėjimas naudoti saulės energijos gali būti žalingas. Tapdami lyderiais diegiant saulės technologijas, verslai gali tiesiogiai sustiprinti savo prekės ženklo vertę dėl klientų suvokimo ir ilgalaikės finansinės naudos. Bet kuris verslas, valdantis pastatus, gali apsvarstyti ant stogo montuojamą komercinę saulės energijos gamybą, ir verta ištirti, ar jūsų vietovėje yra prieinamos mokesčių lengvatos ar nuolaidos, kad būtų kompensuojamos išlaidos. 5 smagūs būdai, padėsiantys vaikams gyventi tvariau
Ieškokite tvarių šaltinių
Galiausiai, galite parodyti savo įsipareigojimą tvarumui pirkdami išteklius iš tiekėjų, kurie taip pat taiko tvarias praktikas. Pavyzdžiui, galite pirkti etiškai gaunamas žaliavas iš tų, kurie yra gavę sertifikatus iš tokių organizacijų kaip „Fairtrade International“ ar „The Rainforest Alliance“. Be to, galite bendradarbiauti su tiekėjais, kurie naudoja švarius gamybos metodus, pvz., laikosi ekologiškų praktikų, taupo žaliavas ir sumažina gamybos metu susidarančias atliekas. Bet kokie tokie sertifikatai ir partnerystės suteikia patvirtinimus, kuriuos galite parodyti savo svetainėje ar tiesiogiai ant savo produktų, kad dar labiau įrodytumėte savo prekės ženklo įsipareigojimą klientams. Kaip versle įdiegti tvarumo principus?
Kai 2006 metais kino teatruose pasirodė filmas „The Pursuit of Happyness“, daugelis žiūrovų manė, kad tai tik dar viena gražiai...
Kas bendra tarp geriausių viešbučių vestibiulių ir mūsų svetainių? Pasirodo, panašumo yra, o viešbučiuose naudojami sprendimai, pritaikyti, intensyviam naudojimui, paprastai...
„Biržų duonos“ kepykla užbaigė antrąjį nuosavo saulės elektrinių parko plėtros etapą. Įdiegus naują 550 kW galios elektrinę, bendras Biržuose įsikūrusio...
Ne tik filmas – tai veidrodis finansų pasauliui Kai 2013-aisiais pasirodė „Volstryto vilkas“, daugelis žiūrovų laukė tik gero kino seanso....
Lietuvos darbo rinka išgyvena transformaciją, kurią žymi du esminiai pokyčiai: didėjantis aukštos kvalifikacijos talentų poreikis ir dirbtinio intelekto (DI) proveržis,...
Nauji mokslo metai – ne tik pradžia, bet ir didelis iššūkis suderinti namų gyvenimą su mokyklos reikalavimais. Neretai tėvai jau...
Paskutinį spalio sekmadienį, kartu su milijonais europiečių vėl persuksime laikrodžius. Šiandien jau retas kuris žino, tačiau du kartus per metus...
Per pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje užfiksuota beveik 8 tūkst. finansinio sukčiavimo atvejų, rodo Pinigų plovimo prevencijos kompetencijų centro duomenys....
Šiandien daug diskutuojama apie mokytojo vaidmenį – ar jis yra tik žinių perteikėjas, ar bendruomenės kūrėjas? Ar mokinys turi pasyviai...
Net 65 proc. gyventojų jaučia pastaruoju metu padidėjusį nerimą ir įtampą, atskleidė naujausia bendrovės „Spinter tyrimai“ visuomenės apklausa. Įtampa ir...