Paskelbta
1 metai prieš-
Didžiausioje Lietuvos krovinių ekspedijavimo kompanijoje „Delamode Baltics“ spalį įsidarbino 700-asis kolega, kartu tapęs ir 500-uoju ekspeditoriumi. Sparčiai auganti tarptautinė bendrovė ateinančiais metais tikisi pasamdyti dar bent pusantro šimto krovinių ekspedijavimo profesionalų bei sieks keisti rinkos požiūrį apie darbą šioje srityje.
Lietuvoje transportas ir logistika sukuria daugiau kaip 10 proc. BVP, mūsų šalis ir pavienės įmonės šioje srityje yra žinomos visoje Europoje. Tačiau pasak „Delamode Baltics“ vadovo Justo Veršnicko, ekspedijavimo sąvoka nėra taip gerai suprantama visuomenėje kaip, pvz., sunkvežimių vairavimas ar krovinių sandėliavimas. Todėl bendrovės planuose yra ne tik pats samdymas, bet ir ekspeditoriaus specialybės populiarinimas.
„Lietuvių ekspeditorių gebėjimai mūsų įmonei leidžia kasmet stiprinti pozicijas visoje Europoje, todėl pirmiausia kviečiame apskritai atkreipti dėmesį į šią profesiją kaip į universalią, tarptautinę, aukštos pridėtinės vertės galimybę itin plačiam motyvuotų žmonių ratui“, – komentuoja J. Veršnickas.
Jo teigimu, ekspeditorių paprasčiausia apibūdinti kaip krovinių pervežimo sprendimų kūrėją. Šie specialistai koordinuoja skirtingus vežėjus, sandėlius, pervežimų planavimą, muitinės procedūras, komunikaciją su klientais ir dešimtimis tūkstančių skirtingų partnerių, kainodarą, sprendžia optimizavimo, negabaritinių krovinių koordinavimo, komplektavimo ir kitas problemas. Pati specialybė yra itin universali ir pirmiausia imli asmeninėms savybėms, todėl tarp ekspeditorių rasime buvusių finansininkų, vairuotojų, sportininkų ir įvairiausių kitų patirčių.
Veršnickas tvirtina, kad „Delamode“ nuo pat veiklos pradžios prieš beveik du dešimtmečius tyčia pasirinko ne fizinio krovinių pervežimo, o būtent ekspedijavimo kryptį. Tokia veiklos strategija visų pirma yra lankstesnė ir globalesnė.
„Ekspedijavimas leidžia greičiau augti ir plėsti verslą, nes nesame prisirišę prie savo sunkvežimių, sandėlių ar vairuotojų. Iš Lietuvos galime aptarnauti ir valdyti visą logistikos grandinę tarp kitų šalių ir užsienio klientų: pvz., siuntėjas Anglijoje, gavėjas Vokietijoje, vežėjas lenkas ir pan. Tokį veiksmą organizuojame ir jo pridėtinę vertę pasiliekame čia, Lietuvoje. Visa tai reiškia ir atitinkamą lankstumą bei įvairovę kiekvienam ekspeditoriui – būtent nuo jo kūrybos ir individualių sprendimų priklauso, kaip krovinys bus nugabentas ir kiek daug specialistas uždirbs“, – sako J. Veršnickas.
Visgi jis pabrėžia, kad nors „Delamode“ nėra prisirišusi prie savo transporto ar infrastruktūros, kompanija rinkoje išsiskiria plačiu terminalų tinklu visoje Europoje ir inovatyviomis informacinėmis sistemomis, palengvinančiomis ir optimizuojančiomis ekspeditorių darbą.
Plačios galimybės
„Delamode Baltics“ personalo ir administracijos vadovė Adelė Ramelytė komentuoja, kad ekspeditorių darbo specifika diktuoja ir bendrovės plėtros strategiją. Pavyzdžiui, biurus tokiuose miestuose kaip Kretinga, Utena ar Kėdainiai „Delamode“ pastaraisiais metais atidarė visų pirma todėl, kad būtent čia atsirado iniciatyvą dirbti parodę kolegos.
„Turėjome jau ne vieną atvejį regionuose, kai kalbėjome su kandidatu ir jis užsiminė savo mieste pažįstantis ir daugiau galimų kolegų. Siekdami pritraukti kuo daugiau profesionalų, sukuriame jiems darbo vietas ten, kur jie patys gyvena, todėl jau ne kartą kandidatams siūlėme ne keltis į didmiestį, o tiesiog atidarėme naują regioninį biurą. Ekspedijavimo srityje labai svarbus noras, energija ir motyvacija, o kai žmogus visa tai turi, atsiveria neribotos geografinės, karjeros ar finansinės galimybės“, – sako A. Ramelytė.
Daugeliu atvejų ekspeditoriaus atlygis nėra fiksuotas, nes jį lemia pasiekti rezultatai. Todėl toje pačioje įmonėje dirbančių specialistų mėnesio uždarbis gali skirtis bent keletą kartų ir svyruoti nuo 1,5 iki 10 tūkst. Eur.
„Kadangi ekspeditorius pats yra atsakingas už sprendimų paiešką ir priėmimą, visa tai ir lemia jo uždarbį. Įgūdžiai, greitis, nestandartinių situacijų radimas, įžvalgumas – visa tai lemia tiek kiekvieno pervežimo projekto didesnį ar mažesnį pelningumą, tiek ir viso mėnesio rezultatą. Tai kartu reiškia, kad šiame darbe yra didelė orientaciją į sėkmę ir rezultatą, todėl čia tikrai rasime mažiau posėdžių kultūros ar kitų neproduktyvumo apraiškų“, – sako A. Ramelytė.
Pati karjera ekspedijavimo srityje, jos teigimu, taip pat yra neribota nei pareigose, nei geografijoje. Ne vienas įmonės ekspeditorius per kelis metus yra tapęs užsienio padalinio vadovu, savo pradinę kelių žmonių komandą per metus išauginęs iki 50-ies kolegų ir pan.
„Mūsų darbdavio strategija yra padėti žmonėms būti sėkmingais: suteikti sąlygas, įrankius ir patirtį bei leisti kolegoms priimti savo sprendimus darant tai, ką kiekvienas geriausiai moka. Lietuvos ekspedijavimo specialistai apskritai yra išskirtiniai Europos ar net pasauliniu mastu – tai, ko gero, lemia daugeliui lietuvių būdingas verslumas, veržlumas ir kūrybiškumas. Todėl nepriklausomai nuo ankstesnės profesinės patirties, kviečiame Lietuvos talentus susipažinti su ekspedijavimu ir, galbūt, jame save atrasti“, – teigia A. Ramelytė.
„Delamode Baltics“ žengia žingsnį į ateitį: darbuotojams – 20 elektromobilių ir 20 įkrovimo stotelių
Ekspedijavimo srityje save atranda ir buvę statybininkai, ir barmenai
„BaltCap“ pateikė rekomenduojamą pasiūlymą įsigyti Londono biržos įmonę „Xpediator Plc“
Transporto ir logistikos bendrovė „Delamode Baltics“ pradėjo naudoti degalus iš atsinaujinančių žaliavų

Įsivaizduokite: 1980-aisiais Niujorko vargingame rajone augęs vaikinas, kuris gamtinių teisių nevykdo, bet vis tiek galiausiai susitinka su kavos puodeliu –...
NT plėtros bendrovė „Citus“ Žirmūnuose, Kareivių g. 5 pradėjo trečiąjį projekto „CITUS Mūnai“ etapą: ir pardavimai, ir statybos jau vyksta. Iš 73 pirmojo ir 116 antrojo etapo butų jau...
Ruošiasi Juodajam penktadieniui: tikisi pelningiausio metų laikotarpio Juodasis penktadienis Lietuvoje kasmet tampa svarbia proga augti net ir mažiesiems verslams. Šiuo laikotarpiu...
Kiekvienas, kas bent kartą jungėsi prie „Facebook“, vienaip ar kitaip pažįsta Marką Zuckerbergą. Ar bent tą jo versiją, kuri šypsosi...
Įmonės ruošiasi 2026-iesiems: projektuoja biudžetus, planuoja išlaidas, bet dažnai daro tą pačią klaidą – planuoja be revizijos. Pasak Aurimo Žlibino,...
„Mes visi turim 24 valandas, septynias dienas per savaitę. Neturim teisės sakyti, kad neturiu laiko. Mes galime sakyti tik tai,...
Per pastaruosius kelerius metus mokymasis gerokai pasikeitė – nuo tradicinių užrašų pereinama prie skaitmeninių priemonių, o žinios įtvirtinamos vis įvairesniais būdais: nuo...
Automobilio pardavimas – ne tik raktelių ir dokumentų perdavimas naujajam jo savininkui. Kartu su sandoriu vairuotojams reikia pasirūpinti ir kitais...
Nuo vagystės iš vieno garsiausių pasaulio muziejų Paryžiuje iki vis dar veikiančio telefoninio sukčiavimo – sukčių išradingumui ribų nėra. Europoje...
Atsilieptas sukčių skambutis gali baigtis dideliais finansiniais nuostoliais arba nutekintais asmens duomenimis. Startavo vieninga apgaulingų skambučių blokavimo sistema: mobiliojo ryšio...