Paskelbta
7 mėnesiai prieš-
Inovacijų agentūra jau antrus metus iš eilės kviečia Lietuvos įmones dalyvauti eksporto kompetencijų auginimo programoje „ExportLAB“, skirtoje geriau pasirengti eksportui. Programos metu 15 Lietuvos įmonių, kuriančių ar taikančių inovacijas, su ekspertų pagalba galės pasiruošti arba atnaujinti turimą eksporto strategiją bei apsibrėžti pokyčių ir veiksmų planą ruošiantis eksportui į naują šalį.
Įmonės kviečiamos registruotis į „ExportLAB“ programą iki spalio 12 d. Dalyviai gaus ekspertų pagalbą vertinant esamą verslo modelį, tobulinant vertės pasiūlymus ir kuriant efektyvią eksporto strategiją. „ExportLAB“ orientuota į praktinius sprendimus, todėl neapsiriboja vien mokymais ir konsultacijomis. Programos metu įmonės įgyja naujų žinių ir stiprina įgūdžius, leidžiančius sėkmingiau veikti eksporto rinkose.
Rinkų diversifikacija atveria naujas galimybes
„Per pastaruosius šešis mėnesius Lietuvos aukštųjų technologijų eksporto vertė išaugo 12 proc., atskleidžiant šio sektoriaus didėjantį potencialą tarptautinėse rinkose. Šis augimas rodo, kad Lietuvos inovacijos sėkmingai įsitvirtina užsienyje, o tokios programos kaip „ExportLAB“ suteikia įmonėms dar daugiau galimybių spartinti savo plėtrą“, – teigia ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė.
Praėjusiais metais programoje dalyvavo 20 įmonių, kurios pasirengė ir sėkmingai pritaikė eksporto strategijas JAV, Vokietijos, Lenkijos rinkoms.
Inovacijų agentūros Rinkų plėtros skyriaus vadovė Simona Buziliauskienė pabrėžia, kad pagrindinės Lietuvos aukštųjų technologijų eksporto kryptys išlieka ES šalys, JAV ir Ukraina. „Norint išlaikyti konkurencingumą, itin svarbu, kad įmonės nebijotų ieškoti galimybių ir plėstis į labiau specifines rinkas. „ExportLAB“ programa suteikia galimybę pritaikyti eksporto strategiją konkrečioms rinkoms ir, pasitelkus ekspertų įžvalgas, atrasti naujų eksporto galimybių savo produktams ar paslaugoms“, – teigia S. Buziliauskienė.
Sustiprino pozicijas Vakarų Europoje
Pažangius pramoninių gamybos procesų automatizavimo ir optimizavimo sprendimus vystanti įmonė „Smart Factory“ programoje „ExportLAB“ pasirengė eksporto strategiją Vokietijos, Austrijos bei Šveicarijos rinkoms. Įmonės vadovas Ignas Gudas pasakoja, kad su programa įgytos žinios padėjo greitai prisitaikyti prie realių rinkos sąlygų ir rasti naujų galimybių – įgyvendindami pasirengtą strategiją savo veiklą praplėtė ir už Vokietijos, Austrijos bei Šveicarijos ribų.
„Apčiuopiamų rezultatų sulaukėme jau antroje metų pusėje – apyvarta išaugo apie 10%. Nors pelningumas trumpam sumažėjo 5% dėl siūlytų nemokamų prototipų kūrimo, pavyzdžių spausdinimo ir konkurencingų kainų pasiūlymų, tai buvo sąmoninga strategija, skirta pritraukti naujus klientus ir demonstruoti mūsų galimybes. Nors ir turėjo trumpalaikį poveikį pelningumui, ilgalaikėje perspektyvoje šis požiūris pasiteisino, nes padėjo reikšmingai išplėsti klientų bazę ir rinkos dalį“, – sako I. Gudas.
„Smart Factory“ šiuo metu eksportuoja savo produkciją į beveik visas Europos šalis ir Šiaurės Ameriką, o pagrindinės rinkos pagal apimtį yra Vokietija, Skandinavijos šalys, Lenkija ir Baltijos valstybės. Diversifikuota eksporto strategija padeda įmonei išlaikyti augimą ir prisitaikyti prie kintančių rinkos sąlygų. Pasak I. Gudo, „ExportLAB“ leido strategiškai įvertinti įmonės poziciją rinkoje, atlikti konkurentų analizę ir tiksliai nustatyti, kokios investicijos būtinos tolimesniam augimui.
Eksporto augimas nuo 80 tūkst. iki 400 tūkst. eurų per metus
Aukštos kokybės optinius komponentus inžinerijos, mokslinių tyrimų ir medicinos sektoriams gaminanti įmonė „Optonas“ tik praėjusiais metais pradėjo eksportuoti. Norėdami įsitikinti, ar jų eksporto strategija veikia, įmonė kreipėsi į ekspertus.
„ExportLAB” programa nekeitė mūsų strategijos, tačiau patvirtino, kad einame teisingu keliu. Ekspertų konsultacijos suteikė pasitikėjimo toliau vadovautis savo pasirinkimu, kuris pagrįstas dalyvavimu tarptautinėse parodose ir renginiuose, bei siekiu bendrauti tiesiogiai su klientais. Įmonė eksportuoti pradėjo tik praeitais metais ir per pirmus metus pasiekė 80 tūkst. eurų pardavimus, o šiemet planuojami 5 kartus didesni pardavimai, augimas galėtų būti ir didesnis, bet jį apriboja rinkos specifika, nes mums kaip naujam tiekėjui tenka pereiti daug kvalifikacijos etapų ir mūsų produktų testavimo“ – sako Domas Lukaševičius, „Optonas“ pardavimų vadovas.
Šiuo metu įmonė eksportuoja į Vokietiją, Prancūziją, Šveicariją, Ispaniją ir Bulgariją, o artimiausiu metu planuoja plėtrą į Turkiją bei JAV.
Prasidėjo didžiausia pasaulinė paroda EXPO 2025 – bus matomas ir Lietuvos verslas
Jauni talentai eksporte: kiekvienas investuotas euras įmonei grįžta su kaupu
ILTE finansuos maisto biotechnologijos pramonės projektą
15 įmonių sėkmingai baigė socialinio verslo akceleravimo programą: išaugusios kompetencijos ir stipresnė ekosistema
Lietuviškos dronų technologijos skinasi kelią į JAE: pralaužti ledus padėjo verslo misija
Lietuvos startuoliai pristato savo idėjas „Web Summit 2024”: didžiausia technologijų konferencija prasidėjo
Inovacijų agentūra kviečia įmones sustiprinti eksporto plėtros komandas
Į ateitį su dirbtiniu intelektu: nauja programa Lietuvos moksleiviams leis paragauti inovacijų kūrėjų duonos
„Startup Fair“ renginyje – Lietuvos startuoliams rekordinės 5,6 mln. eurų investicijos
Šiandienos parfumerijos pasaulyje kvapas neretai tampa produktu su aiškia instrukcija: turi patikti daugumai, atitikti sezono nuotaikas ir nekelti klausimų. Kvepalai...
2024-ieji AB Vilniaus šilumos tinklams (VŠT) tapo strateginių projektų įgyvendinimo ir investicijų metais. Bendrovė dirbo pelningai – rodo nepriklausomų auditorių...
Jau šį rugsėjį duris atversiančio verslo centro „Hero“ įrengimo darbai sparčiai juda į priekį. Baigiamos įrengti biurų erdvės, pastate jau...
2024-ieji Kauno startuolių ekosistemoje įnešė pokyčių – nuo augančio mažų įmonių skaičiaus Vidurio ir Vakarų Lietuvos regione, iki stiprėjančio įmonių...
Prasidėjus bendrovių metinių finansinių rezultatų skelbimui, akivaizdu, jog Lietuvos „fintech“ sektorius didina pagreitį. Vien Lietuvos elektroninių pinigų ir mokėjimo įstaigų...
Automobilių sporto mėgėjams ir lenktynininkams atėjęs pavasaris žymi naujo sezono pradžią. Norinčių varžytis populiarumo viršūnėje Lietuvoje karaliaujančiame „drifte“ netrūksta, tačiau,...
„Citadele“ banko inicijuota Baltijos šalių gyventojų apklausa atskleidžia, kad Lietuvoje gyventojai labiausiai nerimauja dėl geopolitinės įtampos (56 proc.) ir augančių...
Telefoniniai sukčiai, prisidengdami institucijomis ar paslaugų tiekėjais, ir toliau vilioja pinigus iš gyventojų. Ekspertas atskleidžia, koks pagrindinis signalas, kad skambina...
Daugelis esame pratę saugoti savo pinigus nuo sukčių internete, tačiau ne kiekvienas susimąstome, kad apsaugos nuo apgavikų reikia ir mūsų...
Po žiemos pertraukos į eismą sugrįžę dviratininkai, paspirtukininkai ir motociklininkai sukuria visai kitokią dinamiką keliuose, išauga nelaimingų atsitikimų rizika. Todėl...