Paskelbta
2 metai prieš-
Lietuvos gyventojai – aktyviau nei kaimyninių šalių gyventojai internete ieško patrauklių prekių pasiūlymų, o galutiniam sprendimui dėl naujo pirkinio didelę įtaką daro kitų pirkėjų atsiliepimai socialinėje medijoje. Šias tendencijas atskleidė naujausias tarptautinės siuntų pristatymo grupės „Geopost“, kuriai priklauso ir „DPD Lietuva“, užsakymu atliktas tyrimas.
„Elektroninėje erdvėje apsiperkantys Lietuvos gyventojai neatsilieka nuo pasaulinių tendencijų ir kai kuriais aspektais lenkia kaimynus: esame įgudę interneto vartotojai, galintys išnaudoti šią erdvę tiek patraukliausių kainų, tiek ir išsamios informacijos apie produktą paieškoms“, – teigia „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius.
Nori nemokamo pristatymo ir grąžinimo
2023 m. Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV) „Powerreviews.com“ atlikta apklausa atskleidė, kad prekių paieška internete ir apsipirkimas šioje erdvėje jau tapo norma: 99,5 proc. pirkėjų karts nuo karto internete ieško patrauklių prekių pasiūlymų, o 87 proc. tuo internete užsiima nuolat.
„Geopost“ atliktame tyrime paaiškėjo, kad aktyviausiai pasaulinėmis tendencijomis seka Lietuvos gyventojai – 71 proc. nuolatinių pirkėjų internete reguliariai ieško patrauklių pasiūlymų (kai tai aktualu 62 proc. Latvijos ir 55 proc. Estijos gyventojų).
Nuolatiniais pirkėjais vadinami 18–70 m. asmenys, bent kartą per mėnesį apsiperkantys internetu. Reguliariai internete apsiperka 45 proc. Latvijos, 42 proc. Estijos ir vidutiniškai 48 proc. Europos šalių gyventojų.
Visų trijų Baltijos šalių pirkėjai svarbiausiu kriterijumi perkant internetu įvardijo nemokamą produkto pristatymą, taip pat akcentuojamas ir detalus produkto aprašymas. Lietuvos gyventojai vieninteliai tarp Baltijos šalių vienu svarbiausiu kriterijumi įvardijo ir galimybę nemokamai grąžinti prekę.
„Pirkėjai nori nepatirti papildomų išlaidų, susijusių su prekės pristatymu ar grąžinimu bei siekia sutaupyti savo laiką, todėl jiems svarbu patogus ir sklandus prekės pristatymas. Internetinėje erdvėje prekiaujantiems pardavėjams gyvybiškai svarbu atsižvelgti į šiuos kriterijus, jeigu jie nori užsiauginti lojalų pirkėją“, – įsitikinęs e. komercijos ekspertas G. Bilevičius.
Atsiliepimų įtaka – vis stipresnė
Visų trijų šalių gyventojai svarbiausių priežasčių trejetuke, kurios labiausiai atbaido nuo apsipirkimo, įvardijo blogus pirkėjų atsiliepimus apie produktą socialinėje medijoje. Labiausiai atgrasančiu kriterijumi blogus atsiliepimus įvardijo po 41 proc. Lietuvos ir Latvijos bei 30 proc. Estijos reguliariai internetu apsiperkančių gyventojų.
Tą pačią tendenciją patvirtina ir pasaulinės tendencijos: „Powerreviews.com“ duomenimis, JAV pirkėjų apsisprendimui ar įsigyti iki šiol nežinomą prekę didžiausią įtaką turi kitų pirkėjų atsiliepimai apie pirkinį – šį faktorių kaip svarbiausią nurodė 74 proc. pirkėjų. 99,75 proc. pirkėjų atsiliepimus apie prekes skaito bent retkartčiais, 91 proc. tą daro reguliariai arba dažnai.
„Pastebima, kad kuo prekės vertė yra didesnė, tuo daugiau skirtingų atsiliepimų apie prekę stengiamasi perskaityti – suprantama, kad pirkėjams norisi mažiau rizikuoti įsigyjant brangesnį pirkinį ir siekiama įsitikinti tiek sandorio saugumu, tiek prekės kokybe“, – pažymi „DPD Lietuva“ rinkodaros vadovas Baltijos šalims.
Tarptautinės siuntų pristatymo grupės „Geopost“, kuriai priklauso ir „DPD Lietuva“, užsakymu atliktas tyrimas vykdytas 2023 m. gegužės 31 d. – liepos 19 d., jo metu apklausta daugiau kaip 24 tūkst. Europos gyventojų iš 22 skirtingų šalių. Lietuvoje apklausti 804 gyventojai, iš jų socialines medijas naudoja 399 gyventojai.
Devyniuose Lietuvos miestuose – „DPD Lietuva“ ir LKL partnerystę žymintys paštomatai
„DPD Lietuva“ žengia dar vieną žingsnį mažinant transporto taršą: pradėjo naudoti dyzeliną iš atsinaujinančių žaliavų
Nuo idėjos iki Europos masto verslo: partnerystė, sukūrusi naujus logistikos standartus
Svarstote, kaip rudens derlių perduoti artimiesiems? Paštomatai ir kurjeriai – ne išeitis: štai, ką siųsti draudžiama
„DPD Lietuva“ pradeda partnerystę su Lietuvos krepšinio lyga
800 tūkst. eurų investicija: „DPD Lietuva“ tęsia paštomatų plėtrą šalyje
Vienas neapgalvotas sprendimas – ir nepasiekia gavėjo: ką būtina žinoti apie siuntų pakavimą?
Verslas nori daugiau nei pristatymo: pusė klientų tikisi matyti logistikos partnerio pastangas mažinti CO2
„DPD“ tinklas Lietuvoje plečiasi – šiemet paštomatų plėtrai investuos 800 tūkst. eurų

Įsivaizduokite: 1980-aisiais Niujorko vargingame rajone augęs vaikinas, kuris gamtinių teisių nevykdo, bet vis tiek galiausiai susitinka su kavos puodeliu –...
NT plėtros bendrovė „Citus“ Žirmūnuose, Kareivių g. 5 pradėjo trečiąjį projekto „CITUS Mūnai“ etapą: ir pardavimai, ir statybos jau vyksta. Iš 73 pirmojo ir 116 antrojo etapo butų jau...
Ruošiasi Juodajam penktadieniui: tikisi pelningiausio metų laikotarpio Juodasis penktadienis Lietuvoje kasmet tampa svarbia proga augti net ir mažiesiems verslams. Šiuo laikotarpiu...
Kiekvienas, kas bent kartą jungėsi prie „Facebook“, vienaip ar kitaip pažįsta Marką Zuckerbergą. Ar bent tą jo versiją, kuri šypsosi...
Įmonės ruošiasi 2026-iesiems: projektuoja biudžetus, planuoja išlaidas, bet dažnai daro tą pačią klaidą – planuoja be revizijos. Pasak Aurimo Žlibino,...
„Mes visi turim 24 valandas, septynias dienas per savaitę. Neturim teisės sakyti, kad neturiu laiko. Mes galime sakyti tik tai,...
Per pastaruosius kelerius metus mokymasis gerokai pasikeitė – nuo tradicinių užrašų pereinama prie skaitmeninių priemonių, o žinios įtvirtinamos vis įvairesniais būdais: nuo...
Automobilio pardavimas – ne tik raktelių ir dokumentų perdavimas naujajam jo savininkui. Kartu su sandoriu vairuotojams reikia pasirūpinti ir kitais...
Nuo vagystės iš vieno garsiausių pasaulio muziejų Paryžiuje iki vis dar veikiančio telefoninio sukčiavimo – sukčių išradingumui ribų nėra. Europoje...
Atsilieptas sukčių skambutis gali baigtis dideliais finansiniais nuostoliais arba nutekintais asmens duomenimis. Startavo vieninga apgaulingų skambučių blokavimo sistema: mobiliojo ryšio...