Sekite naujienas

Verslas

Kaip atidaryti elektroninę parduotuvę?

L

Paskelbta

-

Internetinės parduotuvės kūrimas gali atrodyti sudėtingas, tačiau turint tinkamus įrankius, pradėti prekiauti internete yra paprasta. Nesvarbu, ar esate patyręs prekybininkas, ar siekiate pirmojo pardavimo, internetinės parduotuvės sukūrimas yra geriausias būdas pasiekti klientus ir sukurti skaitmeninę erdvę savo prekės ženklui.

Reklama

1. Raskite tikslinę auditoriją

Tikslinė auditorija – tai žmonių grupė, kuri greičiausiai pirks jūsų produktus.

Žinojimas, kam parduodate, padės priimti teisingus sprendimus kuriant parduotuvę. Tai padeda rasti klientus tinkamose vietose, kurti turinį, kuris su jais rezonuoja, ir sukurti pirkimo patirtį, kuri paverčia naršytojus pirkėjais.

Parduotuvė, sukurta aiškiai apibrėžtai auditorijai, turi daugiau šansų pritraukti pirkėjų ir generuoti pardavimus nei bandanti patikti visiems.

Galite pasirinkti bet kokio dydžio ar savybių auditoriją. Vis dėlto verta atsižvelgti į tris pagrindines kategorijas:

  • Demografiniai rodikliai: jūsų auditorijos amžius, lytis, profesija, išsilavinimas, pajamos ir kitos charakteristikos.

  • Geografinė vieta: regionai, kuriuose gyvena jūsų auditorija, pvz., Lietuva, konkrečios savivaldybės kaip Vilnius ar Kaunas, arba tarptautinės rinkos.

  • Pomėgiai: jūsų auditorijos hobiai, įsitikinimai, gyvenimo būdas ir kitos psichografinės savybės.

Sudarykite šią informaciją apie savo auditoriją į pirkėjo personažą. Šis duomenimis pagrįstas idealios klientų grupės profilis padės išlaikyti auditoriją galvoje kuriant tinklalapius, rašant produktų aprašymus ir kuriant reklamas.

Reklama

Kaip rasti savo parduotuvės auditoriją: atraskite savo nišą

Naujai internetinei parduotuvei Lietuvoje teks konkuruoti su jau įsitvirtinusiais konkurentais. Vienas iš būdų išsiskirti – aptarnauti nišinę rinką.

Nišinės rinkos – tai auditorijos segmentai, apibrėžti specifiniais poreikiais. Pavyzdžiui, bėgimo bateliai yra niša avalynės rinkoje, o takų bėgimo bateliai – dar konkretesnė niša klientams, kuriems reikalingi specialūs bėgimo bateliai.

Nišos tampa vis labiau specializuotos ten, kur yra rinkos paklausa: galite parduoti vandeniui atsparius takų bėgimo batelius, vandeniui atsparius takų bėgimo batelius sniegui ir pan.

Jei planuojate pradėti internetinę parduotuvę perpildytoje industrijoje, apsvarstykite galimybę „susiaurinti nišą“, kol rasite auditoriją, kuriai reikia patikimos pirkimo vietos. Lietuvoje tai gali būti, pavyzdžiui, ekologiški produktai, vietiniai rankdarbiai ar specializuoti technologiniai įrenginiai.

2. Parinkite produktus

Forumuose ir socialinių tinklų grupėse, tokiose kaip lietuviškos „Facebook“ bendruomenės ar „Reddit“, galite rasti naudingų vartotojų nuomonių apie produktus ir tendencijas.

Tinkamų produktų pasirinkimas yra svarbiausias žingsnis paleidžiant internetinę parduotuvę. Jei jau žinote savo tikslinę auditoriją, turite pranašumą. Internetas, socialiniai tinklai ir jūsų profesiniai kontaktai yra neįkainojami vartotojų įžvalgų šaltiniai, padedantys nustatyti produktus, kuriems jūsų auditorija negalės atsispirti.

Pasirinkite kelias iš šių strategijų, kad atrastumėte potencialius bestselerius:

  • Bendraukite su entuziastais ir hobistais, kad sužinotumėte apie jų iššūkius ir naujausius produktus, kurie juos jaudina.

  • Pasitelkite savo aistras ir pomėgius, kad suprastumėte, kokie produktai patiks panašiai mąstantiems nišinėms auditorijoms.

  • Stebėkite produktų tendencijas, kad numatytumėte ir turėtumėte atsargų populiariems produktams.

  • Analizuokite, kas parduodama pagrindinėse rinkose, tokiose kaip „Pigu.lt“ ar „Etsy“, kad nustatytumėte produktus, kurie sėkmingai parduodami ilgą laiką.

Kai turėsite idėją, kokius produktus norite parduoti, kitas žingsnis – jų tiekimas. Štai keletas įprastų produktų tiekimo būdų:

  • Rankų darbo produktai: jei turite įgūdžių, tokių kaip medžio apdirbimas ar iliustracija, galite kurti unikalius rankų darbo produktus. Tai gali pritraukti klientus, ieškančius unikalių, individualizuotų ar prabangių prekių.

  • Pirkimas iš didmenininkų: atsargų pirkimas iš didmenininkų suteikia kontrolę ir užtikrina stabilų tiekimą.

  • Gamyba: bendradarbiaukite su gamintojais, kad sukurtumėte originalius ar privačios etiketės produktus.

  • Tiekėjų tinklai: platformos, tokios kaip Shopify Collective, leidžia lengvai rasti populiarius produktus iš patikrintų tiekėjų ir perduoti klientų užsakymus vykdymui.

  • Spauda pagal užsakymą: tai produktų pritaikymas pagal jūsų dizainą, o gamybą ir pristatymą atlieka paslaugų teikėjai.

Kaip tiekti produktus: išbandykite dropshipping

Atsargų pirkimas ir laikymas yra tik vienas iš produktų valdymo būdų. Kitas pasirinkimas – dropshipping, mažmeninės prekybos modelis, kai produktų tiekėjas pakuoja ir siunčia užsakymus jūsų vardu. Ko reikia norint atidaryti internetinę parduotuvę?

Naudodami dropshipping, galite parduoti įvairius produktus savo parduotuvėje, nereikėdami jų pirkti ar laikyti. Gavę užsakymą, tiesiog perduokite jį tiekėjui vykdymui. Lietuvoje tai populiarus modelis, nes sumažina pradines investicijas.

3. Pasirinkite prekybos platformą

Elektroninės prekybos platforma yra vieta, kur kuriate ir valdote savo internetinę parduotuvę. Tai jūsų verslo valdymo centras, kur tvarkysite svetainę, kelsite naujus produktus ir apdorosite užsakymus.

Populiarios platformos Lietuvoje:

  • Shopify

  • Wix

  • WooCommerce

  • BigCommerce

Dauguma prekybos platformų turi parduotuvės kūrimo įrankį, kuris padeda sukurti firminę parduotuvę su produktų puslapiais, pirkinių krepšeliu ir atsiskaitymo sistema. Šie įrankiai dažnai turi vilkimo ir numetimo sąsajas, todėl galite lengvai pritaikyti savo svetainę be kodavimo žinių. Rinkdamiesi parduotuvės kūrimo įrankį, atkreipkite dėmesį į šias funkcijas:

  • Paprastumas: turi būti intuityvus, kad galėtumėte drąsiai kurti savo parduotuvę.

  • Dizaino galimybės: ieškokite įvairių nemokamų ir mokamų temų, pritaikytų jūsų pramonei ar nišai.

  • AI pagalba: Shopify AI įrankiai padeda greičiau kurti turinį.

  • Lankstumas augimui: įsitikinkite, kad yra galimybė pridėti kodą ar pažangius dizainus ateityje.

  • Nemokamas bandymas: nemokamas bandymas leidžia išbandyti platformą be įsipareigojimų.

Kaip pasirinkti tinkamą platformą: žiūrėkite toliau nei parduotuvės fasadas

Parduotuvės kūrimo įrankiai yra tik viena platformos dalis. Priklausomai nuo pasirinktos programinės įrangos, galėsite valdyti ir kitas užduotis, tokias kaip:

  • Svetainės talpinimas

  • Parduotuvės duomenų ir klientų elgsenos analizė

  • Užsakymų pristatymas

  • Rinkodaros kampanijų vykdymas

  • Prekyba fizinėse parduotuvėse

Rinkdamiesi platformą, atsižvelkite į šias funkcijas, net jei jų dabar neprireiks. Pasirinkus visapusišką platformą, ateityje išvengsite poreikio keisti sistemą.

4. Sukurkite savo prekės ženklą

Norėdami, kad jūsų parduotuvė atrodytų nuosekliai ir profesionaliai, turite sukurti prekės ženklą. Tai ne tik logotipas ar spalvų schema – prekės ženklas yra apie identiteto kūrimą, kuris rezonuoja per jūsų vaizdus ir turinį.

Sukurkite šiuos prekės ženklo elementus, kurie bus naudojami visoje internetinėje parduotuvėje:

  • Prekės ženklo vertybės ir misija
    Apibrėžkite, ką reiškia jūsų prekės ženklas – jo tikslą, unikalią pardavimo pasiūlymo vertę ir pažadą klientams. Šios vertybės paveiks jūsų parduotuvės išvaizdą, spalvų pasirinkimą ir balso toną. Lietuvoje tai gali būti, pvz., tvarumas, vietinė gamyba ar kultūrinis paveldas.

  • Parduotuvės pavadinimas
    Nesvarbu, ar naudojate savo vardą, įtaigų terminą, ar tiesioginį aprašymą, ką parduodate, parduotuvės pavadinimas dažnai yra pirmasis kliento sąlyčio taškas su jūsų prekės ženklu. Pavyzdžiai Lietuvoje: „Lietuviškas Amatas“, „Eko Namai“. Naudokite nemokamą domenų vardų generatorių, kad rastumėte tinkamus ir laisvus domenus.

  • Logotipas
    Logotipas yra vizualinis jūsų prekės ženklo simbolis, naudojamas įvairiose vietose – nuo jūsų parduotuvės iki pakuočių.

  • Gyvenimo būdo ir produktų nuotraukos
    Nuotraukos padeda parodyti produktų savybes ir kokybę, taip pat leidžia klientams įsivaizduoti, kaip produktas dera prie jų gyvenimo būdo. Naudokite gyvenimo būdo nuotraukas, kad papasakotumėte įkvepiančią istoriją. Lietuvoje tai gali būti nuotraukos, atspindinčios lietuvišką estetiką ar gamtą.

Lengva nufotografuoti produktus su išmaniojo telefono kamera. Norėdami pasiekti profesionalų rezultatą, redaguokite nuotraukas naudodami AI, kad sukurtumėte firminius fonus.

5. Užregistruokite savo verslą

Priklausomai nuo jūsų veiklos pobūdžio ir produktų, Lietuvoje gali reikėti užregistruoti savo parduotuvę per „Registrų centrą“ ar kitas institucijas. Oficialus verslo registravimas padeda apsaugoti jūsų turtą ir didina patikimumą klientų akyse.

Prieš pradėdami dokumentaciją, įvertinkite, kokios registracijos formos jums reikia. Jei esate individualus verslininkas, veikiantis savo vardu, gali nereikėti jokios teisinės registracijos.

Patikrinkite su savo savivaldybe dėl leidimų ar licencijų prekybai. Internetinėms parduotuvėms Lietuvoje gali reikėti verslo liudijimo ar individualios veiklos pažymos. Kitos registracijos formos apima:

  • PVM mokėtojo kodas: būtinas, jei planuojate prekybą tarptautinėje rinkoje ar viršijate tam tikrą pajamų ribą.

  • Prekių ženklų registracija: apsaugokite savo verslo ar produktų pavadinimus per Patentų biurą.

  • Ne pelno siekiančių organizacijų statusas: jei jūsų veikla yra nekomercinė.

Kaip užregistruoti: pasirinkite verslo struktūrą

Ne visiems reikalinga formali verslo struktūra, tačiau svarbu suprasti galimybes:

  • Individuali veikla: paprasčiausia forma, tinkama vienam asmeniui. Nėra turto atskyrimo tarp asmeninio ir verslo, todėl mokesčiai paprasti, bet rizika didesnė.

  • Mažoji bendrija (MB): lankstus pasirinkimas smulkiam verslui su keliais nariais, leidžiantis dalintis atsakomybėmis ir pelnu.

  • Uždaroji akcinė bendrovė (UAB): apsaugo asmeninį turtą, atskirdama jį nuo verslo skolų. Reikalauja daugiau dokumentų.

  • Akcinė bendrovė (AB): tinka verslams, planuojantiems viešą akcijų platinimą ar ieškantiems didelio finansavimo. Sudėtingesnė ir brangesnė struktūra.

6. Sukurkite savo parduotuvę

Turėdami apibrėžtą tikslinę auditoriją, parinktus produktus ir sukurtą prekės ženklą, laikas viską sujungti į savo internetinę parduotuvę.

Atlikite šiuos pradinius žingsnius, kad sukurtumėte funkcionalią elektroninės prekybos svetainę, leidžiančią klientams naršyti ir pirkti:

  • Nustatykite pagrindinę parduotuvės informaciją
    Pradėkite nuo pagrindų. Užpildykite savo parduotuvės esminę informaciją, kaip nurodo jūsų prekybos platforma:

    • Domeno adresas: įsigykite domeną, atitinkantį jūsų parduotuvės pavadinimą, ir sukonfigūruokite jį platformos nustatymuose.

    • Šablonas arba tema: pasirinkite temą, atitinkančią jūsų pageidaujamą dizainą. Ieškokite funkcijų, tokių kaip paralaksinis slinkimas ar vitrinos.

    • Navigacija: sukurkite meniu, nukreipiančius į pagrindinius puslapius, ir apsvarstykite šoninės ar apatinės navigacijos galimybes. Jei turite daug puslapių, pridėkite paieškos juostą.

    • Logotipas: įkelkite logotipą visoje parduotuvėje ir nepamirškite atnaujinti favicon.

    • Dizaino elementai: spalvos ir tipografija padeda išreikšti jūsų prekės ženklą. Pritaikykite tai temos nustatymuose pagal savo prekės ženklo gaires. Naudokite kontrastą, kad išryškintumėte mygtukus, ir ribokite šriftų pasirinkimą iki dviejų ar trijų.

  • Pridėkite pirmuosius produktus
    Raskite savo platformos „Pridėti produktą“ skyrių, kad įvestumėte visą turinį, vaizdus ir detales apie savo produktus.

    • Produktų aprašymai
      Produktų pavadinimai turi būti aiškūs ir aprašomieji, kad pirkėjai ir paieškos sistemos lengvai identifikuotų jūsų produktus. Produktų aprašymai yra galimybė tiesiogiai kalbėti su jūsų tiksline auditorija jiems suprantama kalba, paaiškinant, kodėl produktas pagerins jų gyvenimą. Rašydami aprašymus:

      • Atsižvelkite, su kuo kalbate (jų kalba ir žinių lygis).

      • Išryškinkite pagrindines savybes naudodami ikonas, iliustracijas ar punktus.

      • Atsakykite į galimus klientų klausimus, tarsi būtumėte jų akys ir rankos.

    • Nuotraukos ir medija
      Įkelkite aukštos kokybės produktų nuotraukas vieningu stiliumi ir kraštinių santykiu. Apsvarstykite vaizdo įrašus, animacijas ar 3D modelius. Naudokite vaizdus, kad klientai galėtų įsivaizduoti, kaip jie naudoja jūsų produktą. Be detalių nuotraukų, pridėkite gyvenimo būdo nuotraukas, rodančias produktus veiksme.

    • Produktų informacija
      Kitas būtinas duomenų rinkinys – kainodara. Nustatykite kainas, atsižvelgdami į savo kaštus, suvokiamą vertę ir konkurentų kainas. Vystantis parduotuvei, koreguokite kainodarą pagal klientų duomenis ir atsiliepimus. Be kainos, pridėkite kitą informaciją, padedančią jums ir klientams naršyti kataloge:

      • Produktų specifikacijos (medžiagos, matmenys, gamybos procesai).

      • Produktų kategorijos (pvz., vyriški marškiniai, kelnės).

      • Produktų variantai (kiekis, spalva, dydis).

      • Atsargų informacija, tokia kaip SKU ar brūkšninių kodų duomenys.

      • Mokesčių nustatymai.

      • Produktų žymos ir kolekcijos, kad organizuotumėte produktus konkrečioms auditorijoms ar išpardavimams.

  • Sukurkite informacinius puslapius
    Be produktų, jūsų parduotuvei reikia informacinio turinio, kad sukurtumėte pasitikėjimą, papasakotumėte savo prekės ženklo istoriją, atsakytumėte į dažnus klausimus ir parodytumėte, kaip klientai gali su jumis susisiekti. Prieš paleisdami parduotuvę, sukurkite šiuos puslapius:

    • Pagrindinis puslapis: sukurkite pagrindinį puslapį, kad naujiems lankytojams būtų lengva suprasti, ką parduodate, o grįžtantiems – tęsti apsipirkimą. Optimizuokite mobiliesiems.

    • Kontaktų puslapis: padarykite palaikymą prieinamą su kontaktiniais duomenimis, forma ir galimybėmis, tokiomis kaip tiesioginis pokalbis.

    • Apie mus puslapis: naudokite šį puslapį, kad užmegztumėte asmeninį ryšį su klientais. Įtraukite vaizdo įrašus, pristatančius jus, nuotraukas, paaiškinančias tiekimo grandinę, ir nuorodas į žiniasklaidos paminėjimus.

    • Politikos puslapiai: nurodykite savo įsipareigojimus dėl grąžinimų, pristatymo ir privatumo. Politikos padeda klientams pirkti užtikrintai ir apsaugo jus ginčų metu.

    • DUK puslapis: greitai atsakykite į dažnus vartotojų klausimus. Galite integruoti DUK į produktų ar politikos puslapius.

7. Nustatykite atsiskaitymo ir pristatymo sistemą

Norėdami, kad klientams būtų lengva ir saugu pirkti, kitas žingsnis – atsiskaitymo sistemos nustatymas.

Pradėkite lygindami mokėjimo tiekėjus, kad rastumėte tinkamą funkcijų ir sandorių mokesčių balansą, atitinkantį jūsų poreikius Lietuvoje. Atsižvelkite į šiuos aspektus:

  • Mokėjimo būdai: leiskite klientams mokėti kreditinėmis kortelėmis, „Paysera“, „PayPal“, „Apple Pay“, „Shop Pay“ ir kt.

  • Daugiavalutė prekyba: automatiškai rodykite kainas kliento vietine valiuta, pvz., eurais.

  • Sandorių mokesčiai: raskite tiekėją su mokesčių struktūra, tinkama jūsų verslui.

  • Saugumo funkcijos: reikalauti papildomų saugumo priemonių, tokių kaip CVV ar pašto kodo patikrinimas.

Kaip apdoroti užsakymus: atsiskaitymas, mokesčiai, pristatymas, pardavimo kanalai

  • Pritaikykite atsiskaitymo sistemą
    Dauguma prekybos platformų turi įmontuotas atsiskaitymo sistemas, kurias galite pritaikyti pagal savo prekės ženklą ir mokėjimo parinktis, įskaitant vieno paspaudimo pirkimus ar mokėjimą dalimis.

Pritaikykite savo parduotuvės atsiskaitymą, koreguodami išvaizdą ir funkcionalumą:

  • Greitasis atsiskaitymas: įjunkite „Shop Pay“ greitesniems sandoriams.

  • Mokėjimas dalimis: siūlykite mokėjimą dalimis brangesniems produktams.

  • Klientų paskyros: leiskite klientams kurti paskyras, kad išsaugotų savo duomenis ir palengvintų būsimus pirkinius.

  • Būtina atsiskaitymo informacija: nuspręskite, kokius duomenis klientai turi įvesti atsiskaitymo metu.

  • Nuolaidų kodai ir dovanų kortelės: įtraukite nuolaidų ir dovanų kortelių naudojimo galimybes.

  • Papildomi pardavimai: strateginiai siūlykite papildomus produktus atsiskaitymo metu, kad padidintumėte užsakymo vertę.

 

  • Nustatykite mokesčius
    Kaip verslas, parduodantis prekes ar paslaugas, greičiausiai turėsite rinkti PVM. Lietuvoje PVM tarifas yra 21 %, tačiau tam tikriems produktams, pvz., knygoms, taikomas 9 % tarifas. Mažoms parduotuvėms, neviršijančioms tam tikros pajamų ribos, gali būti taikomos išimtys.

Pritaikykite savo parduotuvės nustatymus, kad tinkamai rinktumėte mokesčius, atsižvelgdami į regioną. Jei nesate tikri dėl savo įsipareigojimų, konsultuokitės su buhalteriu.

  • Siūlykite pristatymą
    Atsiskaitymo metu klientai sąveikauja su jūsų pristatymo ir vykdymo parinktimis. Sukurkite pristatymo strategiją, atsižvelgdami į produktų svorį, matmenis, pakavimo kaštus, populiarias pristatymo vietas ir parinktis. Lietuvoje populiarūs kurjeriai yra „Omniva“, „DPD“ ir „Lietuvos paštas“.

Apsvarstykite nemokamo pristatymo galimybę, pvz., perkant už 50 € ar daugiau, tam tikriems produktams ar regionams, tokiems kaip Vilnius ar Kaunas. Jei parduodate vienodo dydžio ir svorio produktus, fiksuoto tarifo pristatymas gali padėti sumažinti kaštus. Jei jūsų platforma tai palaiko, galite taikyti vežėjų tarifus, kurie kinta pagal faktines kainas.

Vietinio atsiėmimo galimybės, pvz., Vilniuje ar Kaune, taip pat gali būti patogios netoliese esantiems klientams.

  • Suteikite kitas atsiskaitymo galimybes
    Pardavimo kanalų plėtra už jūsų internetinės parduotuvės ribų padeda pasiekti daugiau suinteresuotų klientų. Paleidę parduotuvę, lengvai pridėkite šiuos kanalus:

    • Socialiniai tinklai: parduokite produktus „Facebook“, „Instagram“, „TikTok“ ir kitose platformose, kur jūsų klientai leidžia laiką.

    • Rinkos: daug vartotojų naršo „Pigu.lt“, „Etsy“ ar „Amazon“. Sinchronizuokite savo atsargas su šių rinkų sąrašais.

    • Google: vykdykite „Google Shopping“ kampanijas ir pateikite savo produktus „Google“ paieškos pirkinių skiltyje.

8. Paleiskite savo parduotuvę

Atėjo laikas paleisti savo internetinę parduotuvę! Kad svetainė taptų prieinama visuomenei, paprastai reikia pakeisti parduotuvės būseną į viešą arba pašalinti slaptažodžio apsaugą, naudotą kūrimo metu. Internetinės rinkodaros bendrovių skirtumai

Nors jūsų parduotuvė gali neatrodytis tobula, svarbu pradėti. Paleidimas – net jei tai tik minkštasis atidarymas – leidžia pradėti rinkti atsiliepimus iš lankytojų srauto. Realaus pasaulio testavimas yra geriausias būdas atskleisti įžvalgas apie svetainės naudojimą, pvz., navigacijos ar atsiskaitymo efektyvumą.

Prieš paspausdami paleidimo mygtuką, įsitikinkite, kad atlikote visus šio elektroninės prekybos kontrolinio sąrašo punktus.

9. Reklamuokite savo produktus ir prekės ženklą

Dabar, kai jūsų parduotuvė veikia, laikas paskleisti žinią ir pritraukti pirkėjų.

Rinkodara skiriasi kiekvienam verslui. Jūsų strategija turėtų apimti kūrybinio turinio ir rinkodaros kampanijų derinį, pritaikytą jūsų prekės ženklui ir auditorijai.

  • Išnaudokite socialinių tinklų rinkodarą
    Socialinių tinklų rinkodara nėra apie buvimą visose platformose. Svarbu daryti įtaką ten, kur jūsų tikslinė auditorija yra aktyviausia. Pavyzdžiui, jei orientuojatės į jaunesnę auditoriją Lietuvoje, „TikTok“ ir „Instagram“ yra būtini.

Geriausias socialinių tinklų turinys atrodo natūraliai. Kurkite ne tik reklaminį, bet ir vertingą turinį – „kaip tai padaryti“ vaizdo įrašus, komedijos siužetus, užkulisių vaizdus ar tiesiogines klausimų ir atsakymų sesijas.

  • Optimizuokite SEO
    Daug pirkėjų Lietuvoje naudoja „Google“, kad rastų parduotuves, skaitytų atsiliepimus ar lygintų panašius produktus. SEO rinkodara padaro jūsų parduotuvę matomą, kai potencialūs klientai ieško internete.

Pavyzdžiui, kurdami turinį, susijusį su jūsų produktais, pvz., „kaip pagaminti rankų darbo papuošalus“, galite pritraukti klientus per „Google“ ar „YouTube“ paieškas. Naudokite nemokamus raktinių žodžių tyrimo įrankius, kad rastumėte didelės apimties raktinius žodžius, susijusius su jūsų produktais. Skaitmeninių mokėjimų era

  • Bendraukite su pirkėjais per el. paštą
    El. pašto rinkodara yra kanalas, tinkamas jūsų klientams ir lankytojams. Nustatykite el. pašto srautus, kad įtrauktumėte pirkėjus visoje jų kelionėje – nuo sveikinimo serijos iki priminimų apie paliktus krepšelius ir tolesnių veiksmų po pirkimo.

Nuoseklus bendravimas el. paštu išlaiko jūsų prekės ženklą klientų mintyse, padėdamas būsimoms kampanijoms natūraliai įsitvirtinti.

10. Optimizuokite savo parduotuvę

Internetinės parduotuvės kūrimas yra nuolatinis procesas. Kai klientai lankosi jūsų parduotuvėje ir sąveikauja su turiniu, pradėsite matyti, kas veikia, ir kur galima tobulėti.

Analitika yra esminė parduotuvės optimizavimo dalis. Lankytojų srauto ir pardavimų duomenų peržiūra bei turinio tobulinimas turėtų tapti reguliaria jūsų verslo strategijos dalimi.

Ieškokite įžvalgų iš šių parduotuvės duomenų šaltinių:

  • Svetainės srautas: nustatykite, iš kur ateina jūsų lankytojai – „Google“ paieškos, socialinių tinklų įrašai ar skelbimai? Tai padės pritaikyti turinį ir optimizuoti rinkodaros pastangas.

  • Produktų pardavimai: stebėkite, kurie produktai parduodami, o kurie ne. Tai paveiks jūsų atsargų sprendimus, reklamos strategijas ir net produktų kūrimą.

  • Vartotojų elgsena: analizuokite, kaip lankytojai sąveikauja su jūsų parduotuve, įskaitant dažniausiai lankomus puslapius ir įtraukiantį turinį.

  • Klientų atsiliepimai: reguliariai rinkite ir peržiūrėkite atsiliepimus. Šie tiesioginiai įnašai parodo, ką klientai vertina ir ką norėtų patobulinti.

Turėdami informaciją apie vartotojų sąveiką su jūsų turiniu, galite atlikti pakeitimus, kad padidintumėte konversijos rodiklį, paversdami daugiau naršytojų pirkėjais.

Kodėl pradėti internetinę parduotuvę 2025 m.?

Elektroninės prekybos kraštovaizdis nuolat keičiasi, todėl dabar yra idealus laikas pradėti savo parduotuvę. Apsvarstykite šiuos internetinės parduotuvės privalumus:

  • Mažesnės pradžios išlaidos: palyginti su fizinėmis parduotuvėmis, internete pradėti galima su minimaliomis investicijomis – puikiai tinka individualiems verslininkams ar papildomam uždarbiui.

  • Auganti rinka: pasauliniai elektroninės prekybos pardavimai, remiantis „eMarketer“ tyrimais, iki 2026 m. pasieks 6,8 trilijonus USD.

  • Galingi įrankiai: šiuolaikinės prekybos platformos atlieka techninį darbą, leisdamas jums sutelkti dėmesį į produktus ir klientus.

  • Lankstūs verslo modeliai: nuo dropshipping iki spausdinimo pagal užsakymą, galite pradėti pardavinėti be atsargų.

  • Vietos nepriklausomybė: valdykite savo verslą iš bet kurios vietos Lietuvoje, pvz., iš Vilniaus, Kauno ar net kaimo, turėdami interneto ryšį.

Kiek kainuoja internetinės parduotuvės kūrimas 2025 m.?

Internetinės parduotuvės kūrimas yra pigesnis nei fizinės parduotuvės atidarymas, tačiau vis tiek yra išlaidų, į kurias reikia atsižvelgti. Vidutinė naujo internetinės parduotuvės atidarymo kaina Lietuvoje yra apie 29 € per mėnesį, tačiau ji gali skirtis priklausomai nuo jūsų investicijų į rinkodarą, parduotuvės funkcijas ir dizaino palaikymą. Kaip pradeti verslą nuo nulio

Esminės pradžios išlaidos

Išlaidos

Biudžetinis

Standartinis

Platus

Elektroninės prekybos platforma

5 €/mėn. (Shopify Starter)

29 €/mėn. (Shopify Basic)

79 €/mėn. (Shopify Grow)

Domeno vardas

Nemokamas su metiniu planu

14–20 €/metams

50–100 €/metams (premium domenai)

Svetainės tema

Nemokamos AI temos

Nemokamos AI temos

1000 €+ (individualus dizainas)

Produktų fotografija

DIY su telefonu

DIY su AI

500 €+ (profesionali fotosesija)

Pradinės atsargos

0 € (dropshipping)

0–2000 € 5000 €+

Programėlės ir plėtiniai

0–50 €/mėn.

0–100 €/mėn.

100–250 €/mėn.

Rinkodara

0 € (organinė)

0–500 €/mėn.

1000 €+/mėn.

Verslo registracija

0 € (individuali veikla)

50–100 € (MB/UAB)

500 €+ (AB)

Kaip sumažinti pradžios išlaidas

  • Pradėkite su dropshipping ar spausdinimu pagal užsakymą: produktų tiekimo programėlės pašalina poreikį mokėti už atsargas iš anksto.

  • Naudokite nemokamas temas ir DIY fotografiją: Shopify AI parduotuvės kūrimo įrankis ir nemokamos profesionalios temos leidžia kurti prekės ženklą be išlaidų.

  • Sutelkite dėmesį į organinę rinkodarą: kurkite savo buvimą socialiniuose tinkluose ir optimizuokite parduotuvę paieškos sistemoms prieš investuodami į mokamą reklamą.

  • Reinvestuokite pelną: daug sėkmingų parduotuvių savininkų pradeda mažai ir reinvestuoja ankstyvą pelną augimui finansuoti.

Suprasdami išlaidas iš anksto, galite sukurti realų biudžetą ir išvengti netikėtų išlaidų, galinčių sutrikdyti jūsų verslą.

Dažnos klaidos, kurių reikia vengti kuriant internetinę parduotuvę

Mokymasis iš kitų klaidų gali sutaupyti laiko, pinigų ir nusivylimo pradedant savo parduotuvę. Štai dažniausios klaidos, kurių reikia vengti:

  • Kūrimas be patvirtinimo
    Neinvestuokite mėnesių į tobulos parduotuvės kūrimą produktams, kurių niekas nenori. Naudokite produktų patvirtinimo strategijas, kad pirmiausia išbandytumėte savo koncepciją.

  • Perpildytos nišos pasirinkimas
    Tiesioginė konkurencija su dešimtimis panašių parduotuvių yra sudėtinga. Raskite unikalų kampą ar neišnaudotą nišinę rinką, pvz., vietinius rankdarbius ar ekologiškus produktus.

  • Mobiliosios optimizacijos nepaisymas
    Apie 45 % interneto srauto Lietuvoje ateina iš mobiliųjų įrenginių. Jei jūsų parduotuvė neveikia puikiai telefonuose, prarandate pardavimus. Pasirinkite reaguojantį dizainą ir išbandykite jį keliuose įrenginiuose.

  • Neskaidrūs pristatymo kaštai
    Paslėpti kaštai atsiskaitymo metu yra pagrindinė krepšelio palikimo priežastis. Aiškiai nurodykite pristatymo kainas ir terminus nuo pradžių.

  • Teisinių reikalavimų nepaisymas
    Daug naujų parduotuvių savininkų Lietuvoje pamiršta verslo registraciją, mokesčių įsipareigojimus ar pramonės reglamentus. Prieš paleisdami parduotuvę, ištirkite teisinius reikalavimus per „Registrų centrą“ ar konsultuodamiesi su buhalteriu.

  • Per dideli lūkesčiai
    Pelningos internetinės parduotuvės kūrimas užtrunka. Remiantis bendruomenės diskusijomis, viena didžiausių klaidų yra tikėjimasis greitų rezultatų. Sutelkite dėmesį į nuolatinį tobulėjimą per mėnesius ir metus.

Pradėkite sėkmingą internetinę parduotuvę jau dabar

Geriausias laikas pradėti savo internetinę parduotuvę buvo vakar. Antras geriausias laikas yra dabar. 10 pelningų verslo idėjų 2025 metams, kurias galite pradėti jau dabar

Nesvarbu, ar esate amatininkas su rankų darbo gaminiais, skaitmeninis menininkas, kuriantis atsisiunčiamus produktus, prekybininkas, kuruojantis prekes iš kitų prekių ženklų, ar turinio kūrėjas, kuriantis prekes su savo dizainu, šiuolaikinės prekybos platformos palengvina prekybą internete.

Jūsų elektroninės prekybos kelionė yra nuolatinė evoliucija – mokysitės, prisitaikysite ir augsite, bendraudami su klientais ir suprasdami jų poreikius.

Turinys priklauso: shopify.com

Reklama

Komentuokite

Kokia jūsų nuomonė?

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *


Naujienos

Nekilnojamasis turtas4 val prieš

„Piliamiestis“ švenčia 10-metį: nuo pramoninės zonos iki vieno geidžiamiausių kvartalų Kaune – pristatomas naujas plėtros etapas

Prieš dešimtmetį pradėtas „Piliamiesčio“ projektas šalia Neries Kaune šiandien jau vadinamas sėkmingiausiu konversijos pavyzdžiu mieste. Urbanistiškai atgimusi apleista teritorija virto...

Verslas1 d. prieš

Kaip įtikinti investuotojus? Į „Startup Fair“ atvyksta „Google“ ir „Netflix“ konsultavęs neverbalinės komunikacijos ekspertas

Kiekvienas startuolio įkūrėjas žino kaip svarbu gebėti prisistatyti investuotojams – „pitch‘inti“. Kūno kalba, balso valdymas, tinkamai sudėliota prezentacija ir istorijos...

Technologijos2 d. prieš

„Telia“ pristato naują kibernetinio saugumo programėlę: atsakas į didžiausias lietuvių baimes internete

Telekomunikacijų bendrovė pristato naują kibernetinio saugumo sprendimą „Telia Safe“ – visapusišką programėlę, skirtą apsaugoti vartotojus nuo vis sudėtingesnių skaitmeninių grėsmių. Šis žingsnis...

Investavimas3 d. prieš

Apklausa: lietuviai vis dar vengia investuoti

Asociacijos „Fintech Hub LT“ užsakymu bendrovės „Spinter tyrimai“ atlikta šalies gyventojų apklausa parodė, kad 67 % apklaustųjų nėra investavę savo pinigų (pvz., į...

Verslas3 d. prieš

„PRO BRO Group“ pradeda viešą 5,5 mln. eurų obligacijų platinimą

Automobilių plovimo ir patalpų valymo paslaugų įmonių grupė „PRO BRO Group“, valdanti „PRO BRO“ ir „Švaros brolių“ prekės ženklus, skelbia...

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |