Paskelbta
3 metai prieš-
Birželio 6–7 d. Liubline (Lenkija) vykusiame Trijų jūrų iniciatyvos kongrese ir ekonomikos forume diskutuota apie Baltijos–Juodosios ir Egėjo jūrų transporto koridoriaus plėtrą naujame geopolitiniame kontekste. Šio koridoriaus plėtrą į Lietuvos teritoriją ir šalių bendradarbiavimą vežant Ukrainos produkciją per Lenkiją į Baltijos šalių jūrų uostus dvišaliame susitikime aptarė Lietuvos susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas ir Lenkijos infrastruktūros ministras Andrzej Adamczyk. Plačiau apie tai diskutuota ekonomikos forume.
„Šiaurės–Pietų krypties transporto koridorius, jungiantis tris jūras – Baltijos, Juodąją ir Egėjo, yra kaip niekad svarbus ir turi būti multimodalinis, jungiantis tiek kelius, tiek europinio standarto geležinkelį. Palaikome Lenkijos siūlymą praplėsti šį transporto koridorių iki Lietuvos. Esama geopolitinė situacija diktuoja poreikį numatyti ir naujus, papildomus transporto koridorius bei infrastruktūros jungtis tarp Lietuvos ir Lenkijos, užtikrinant alternatyvas prioritetiniams „Rail Balticos“ ir „Via Balticos“ projektams. Viena tokių galimybių – automobilių kelio per Lazdijus plėtra, kuri leistų sukurti dvi strategines jungtis per Lietuvos ir Lenkijos valstybių sieną, sustiprinti logistikos grandines ir karinį mobilumą“, – sakė susisiekimo viceministras J. Skačkauskas.
Viceministro teigimu, alternatyvi kelių transporto jungtis galėtų eiti nuo Bialystoko per Augustavą ir Lazdijus, toliau susijungti su Šiaurės–Baltijos jūrų koridoriaus atšaka, jungiančia Vilnių, Kauną ir Klaipėdą, bei toliau į Šiaurę – Latviją ir Estiją. Lietuvos ir Lenkijos siekimu šį kelią numatoma įtraukti į transeuropinį transporto tinklą TEN-T ir pritaikyti kariniam mobilumui.
Lietuvos ir Lenkijos ministerijų vadovai aptarė bendradarbiavimą koordinuojant Ukrainos žemės ūkio produktų ir pramonės gaminių vežimą per Lenkijos teritoriją į Lietuvos ir Latvijos uostus. Sutarta, kad siekiant padėti Ukrainai išvežti produkciją šioje ypatingoje situacijoje būtini skubūs nestandartiniai veiksmai.
Derinamasi sukurti Baltarusiją aplenkiančius tranzito koridorius, kuriais prekės būtų vežamos taikant minimalius patikrinimus ir pagreitintas muitinės procedūras, kuo labiau sumažinant esamas infrastruktūros ir biurokratines kliūtis. Svarbu, kad šiame procese dalyvautų pervežimo bendrovės ir dirbtų operatoriai, kurie koordinuotų krovinių vežimą, skirstytų transporto pajėgumus ir derintų tvarkaraščius. Šiuo metu reikalingos papildomos pastangos naujai planuojant logistinius maršrutus ir papildomi ištekliai – platformos, vagonai, lokomotyvai, perkrovos įranga ir kt. Šalys numato konkrečius įvairaus sudėtingumo sprendimus, kurie galėtų pagreitinti Ukrainos krovinių vežimo procesą.
Lietuvos susisiekimo viceministras J. Skačkauskas ir Lenkijos infrastruktūros ministras A. Adamczyk taip pat aptarė šalių bendradarbiavimą įgyvendinant „Rail Balticos“ projektą, rekonstruojant Lietuvos ir Lenkijos pasienio kelius bei sprendžiant kitus aktualius transporto sektoriaus klausimus. Aptarta galimybė jau šiais metais užtikrinti susisiekimą keleiviniais traukiniais tarp Vilniaus ir Varšuvos.
Nuo kelių mėnesių iki kelių metų. Tiek laiko gali užtrukti sėkmingai paruošti įmonę pardavimui. Kiek ilgai visas šis procesas užtruks...
Balandžio pradžioje Jungtinių Valstijų įvestas 25 proc. tarifas Europos automobilių importui gali turėti didelių pasekmių Europos automobilių pramonei. Vis tik...
Apie inžinerijos ir technologijos sričių specialistų poreikį kalbama nuolat ir labai garsiai – jų masiškai trūksta ir Lietuvoje, ir užsienyje....
Pirmojoje SBA grupės baldų gamykloje JAV darbai vyksta sparčiai – vos per 2 mėnesius sumontuota maždaug 20 proc. įrangos. Į...
Komentaro autorius Leonas Lingis, profesinių paslaugų bendrovės EY vykdantysis partneris Baltijos šalyse Įmonių valdybos šiemet ypač daug dėmesio skiria geopolitiniams...
Atsinaujinanti energija tampa vis svarbesniu veiksniu, kalbant apie verslo tvarumą ir ilgalaikę sėkmę. Šiandien, kai pasaulis susiduria su klimato kaita...
Elektromobiliams vis labiau įsitvirtinant pasaulinėje rinkoje kaip aplinkai draugiškoms ir ekonomiškoms transporto priemonėms, jų populiarumas auga ir Lietuvoje. Vykstant sparčiai...
Pastačius savo naujus namus, prasideda kitas darbų etapas: aplinkos tvarkymas ir puoselėjimas. Vienas svarbiausių kiemo akcentų – graži žaliuojanti veja,...
Pastaruoju metu Lietuvoje fiksuojami stipresni vėjo gūsiai primena, kad pavasaris ne visada atneša tik saulę ir šilumą. Praėjusį savaitgalį net...
Hibridinis darbo modelis vis labiau trina ribas tarp asmeninio ir darbo laiko – nuotoliu dirbantys darbuotojai neretai linkę prisėsti prie...