Paskelbta
3 metai prieš-
By
Raminta V.Birželio 6–7 d. Liubline (Lenkija) vykusiame Trijų jūrų iniciatyvos kongrese ir ekonomikos forume diskutuota apie Baltijos–Juodosios ir Egėjo jūrų transporto koridoriaus plėtrą naujame geopolitiniame kontekste. Šio koridoriaus plėtrą į Lietuvos teritoriją ir šalių bendradarbiavimą vežant Ukrainos produkciją per Lenkiją į Baltijos šalių jūrų uostus dvišaliame susitikime aptarė Lietuvos susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas ir Lenkijos infrastruktūros ministras Andrzej Adamczyk. Plačiau apie tai diskutuota ekonomikos forume.
„Šiaurės–Pietų krypties transporto koridorius, jungiantis tris jūras – Baltijos, Juodąją ir Egėjo, yra kaip niekad svarbus ir turi būti multimodalinis, jungiantis tiek kelius, tiek europinio standarto geležinkelį. Palaikome Lenkijos siūlymą praplėsti šį transporto koridorių iki Lietuvos. Esama geopolitinė situacija diktuoja poreikį numatyti ir naujus, papildomus transporto koridorius bei infrastruktūros jungtis tarp Lietuvos ir Lenkijos, užtikrinant alternatyvas prioritetiniams „Rail Balticos“ ir „Via Balticos“ projektams. Viena tokių galimybių – automobilių kelio per Lazdijus plėtra, kuri leistų sukurti dvi strategines jungtis per Lietuvos ir Lenkijos valstybių sieną, sustiprinti logistikos grandines ir karinį mobilumą“, – sakė susisiekimo viceministras J. Skačkauskas.
Viceministro teigimu, alternatyvi kelių transporto jungtis galėtų eiti nuo Bialystoko per Augustavą ir Lazdijus, toliau susijungti su Šiaurės–Baltijos jūrų koridoriaus atšaka, jungiančia Vilnių, Kauną ir Klaipėdą, bei toliau į Šiaurę – Latviją ir Estiją. Lietuvos ir Lenkijos siekimu šį kelią numatoma įtraukti į transeuropinį transporto tinklą TEN-T ir pritaikyti kariniam mobilumui.
Lietuvos ir Lenkijos ministerijų vadovai aptarė bendradarbiavimą koordinuojant Ukrainos žemės ūkio produktų ir pramonės gaminių vežimą per Lenkijos teritoriją į Lietuvos ir Latvijos uostus. Sutarta, kad siekiant padėti Ukrainai išvežti produkciją šioje ypatingoje situacijoje būtini skubūs nestandartiniai veiksmai.
Derinamasi sukurti Baltarusiją aplenkiančius tranzito koridorius, kuriais prekės būtų vežamos taikant minimalius patikrinimus ir pagreitintas muitinės procedūras, kuo labiau sumažinant esamas infrastruktūros ir biurokratines kliūtis. Svarbu, kad šiame procese dalyvautų pervežimo bendrovės ir dirbtų operatoriai, kurie koordinuotų krovinių vežimą, skirstytų transporto pajėgumus ir derintų tvarkaraščius. Šiuo metu reikalingos papildomos pastangos naujai planuojant logistinius maršrutus ir papildomi ištekliai – platformos, vagonai, lokomotyvai, perkrovos įranga ir kt. Šalys numato konkrečius įvairaus sudėtingumo sprendimus, kurie galėtų pagreitinti Ukrainos krovinių vežimo procesą.
Lietuvos susisiekimo viceministras J. Skačkauskas ir Lenkijos infrastruktūros ministras A. Adamczyk taip pat aptarė šalių bendradarbiavimą įgyvendinant „Rail Balticos“ projektą, rekonstruojant Lietuvos ir Lenkijos pasienio kelius bei sprendžiant kitus aktualius transporto sektoriaus klausimus. Aptarta galimybė jau šiais metais užtikrinti susisiekimą keleiviniais traukiniais tarp Vilniaus ir Varšuvos.
„Biržų duonos“ kepykla užbaigė antrąjį nuosavo saulės elektrinių parko plėtros etapą. Įdiegus naują 550 kW galios elektrinę, bendras Biržuose įsikūrusio...
Ne tik filmas – tai veidrodis finansų pasauliui Kai 2013-aisiais pasirodė „Volstryto vilkas“, daugelis žiūrovų laukė tik gero kino seanso....
Lietuvos darbo rinka išgyvena transformaciją, kurią žymi du esminiai pokyčiai: didėjantis aukštos kvalifikacijos talentų poreikis ir dirbtinio intelekto (DI) proveržis,...
Inovatyvūs technologiniai sprendimai daugelyje verslo sektorių jau tapo neatsiejama kasdienių procesų dalimi. Tai seniai nebėra išskirtinis verslo bruožas – tikrąją...
Lietuvių dirbtinio intelekto (DI) platforma „nexos.ai“, sukurta „Nord Security“ įkūrėjų komandos, pritraukė 30 mln. eurų „A serijos“ investiciją. Pagrindiniais partneriais...
Paskutinį spalio sekmadienį, kartu su milijonais europiečių vėl persuksime laikrodžius. Šiandien jau retas kuris žino, tačiau du kartus per metus...
Per pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje užfiksuota beveik 8 tūkst. finansinio sukčiavimo atvejų, rodo Pinigų plovimo prevencijos kompetencijų centro duomenys....
Šiandien daug diskutuojama apie mokytojo vaidmenį – ar jis yra tik žinių perteikėjas, ar bendruomenės kūrėjas? Ar mokinys turi pasyviai...
Net 65 proc. gyventojų jaučia pastaruoju metu padidėjusį nerimą ir įtampą, atskleidė naujausia bendrovės „Spinter tyrimai“ visuomenės apklausa. Įtampa ir...
Ar ryte sunkiai pakylate iš lovos, nuolat jaučiatės suirzę ir pavargę, o net menkiausia užduotis kelią didžiulį stresą? Tai perdegimo simptomai, su kuriais šiandien...