Paskelbta
3 val prieš-
Komentaro autorius Simonas Bartkus, Lietuvos oro uostų generalinis direktorius
Beveik du trečdaliai Lietuvos gyventojų pernai naudojosi internetu apsipirkdami. Panaši dalis žmonių nurodo, kad per 12 mėnesių yra skridę iš Lietuvos oro uostų. Taigi, šiandien skraidyti mums yra taip pat patogu ir įprasta, kaip ir apsipirkti internetu. Pažangios technologijos gyvenimą daro paprastesnį, dėl jų ir procedūros oro uostuose vyksta taip pat sklandžiai, kaip ir bilieto įsigijimas internetu. Tačiau susisiekimo kokybė – tai ne vien greita patikra ar skani kava oro uoste. Pirmiausia tai – tvarios partnerystės su oro bendrovėmis, kurios nutiesia naujus maršrutus ir stiprina esamas kryptis.
Metų pradžia – dviženklio augimo klube
Į svarbius Europos ekonominius centrus ir aviacijos mazgus orlaiviai iš Lietuvos šią vasarą skraido dažniau negu pernykštę. Ilgalaikę per kelerius pastaruosius metus pasiektą pažangą atspindi neseniai atlikto visuomenės nuomonės tyrimo rezultatai. Vertindami tik Lietuvos oro uostų darbą ir paslaugas, 9 iš 10 gyventojų (88 proc.) nurodė, kad Lietuvos susisiekimo oru kokybė per paskutinius metus pagerėjo. Iššūkis išlaikyti ir gerinti kokybę yra vienas reikšmingiausių, kai veiklos apimtys sparčiai auga – pernai Lietuvos oro uostai aptarnavo 10 proc. daugiau keleivių negu 2023 metais ir pasiekė rekordą. Įspūdingas tempas išlaikomas ir šiemet: Lietuva yra tarp penkių Europos Sąjungos šalių, kurios pirmą 2025 metų ketvirtį pasiekė dviženklį (13 proc.) keleivių srauto augimą, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai.
Mūsų vizijoje rekordai turi kilti aukštyn kartu su keleivių patirtimi. Paprastai tariant, svarbi ne tik kiekybė, bet ir kokybė. Kaip jos siekiame?
Pirma, stipriname partnerystes su tradicinėmis oro bendrovėmis, nacionaliniais vežėjais. Šią vasarą Lietuvos oro uostų tinkle lieka visos oro bendrovės ir ateina naujų. Antra, esamos partnerės augina pasiūlą – keičia orlaivius į didesnius modelius, siūlo daugiau vietų keleiviams ir didina skrydžių dažnius. Kopenhaga, Frankfurtas, Amsterdamas ir kiti aviacijos mazgai Europoje tampa geriau pasiekiami. Trečia, rezultatas – iš viso šią vasarą pasiūlą keleiviams didina net 11 Lietuvoje reguliarius skrydžius siūlančių bendrovių, viso šiais metais LTOU tinkle veikia arba metų eigoje pradės veiklą 16 oro bendrovių.
Kas yra mūsų partnerių partneriai?
Greičiausiai pokyčius pastebėjo žmonės, planuojantys keliones į Šiaurės Ameriką ar Aziją. Pavyzdžiui, paskelbus apie antrą kasdienį skrydį tarp Vilniaus ir Amsterdamo, Šipolio oro uostas mums tapo pilnaverčiu aviacijos mazgu, ypač planuojant keliones per Atlantą. Dabar prieinami jungiamieji skrydžiai iš JAV vakarų pakrantės oro uostų, kurie anksčiau nebuvo suderinami su rytiniu skrydžiu iš Amsterdamo į Vilnių. Šią galimybę atveria tai, kad skrydžiai tarp Lietuvos ir Nyderlandų vykdomi bendrai su tradicine oro bendrove KLM. „DelfinGroup“ akcijų siūlyme dalyvavo daugiau nei 1000 investuotojų, pasirašyta akcijų už daugiau kaip 9 mln. eurų
Strateginė partnerystė su kitu oro linijų milžinu „Lufthansa“ grupe stiprina Lietuvos susisiekimą su Šveicarija (auga „Swiss“ skrydžių į Ciurichą dažnis). Tradicija tampa trečias vakarinis „Lufthansa“ skrydis į Frankfurtą kiekvieną darbo dieną bei papildoma „Austrian Airlines“ vasaros rotacija į Vieną. Verta paminėti, kad gausėja ir „Brussels Airlines“ skrydžių į Briuselį – orlaiviai iš Vilniaus kils 5 kartus per savaitę.
Mūsų partnerė Skandinavijos oro linijų bendrovė SAS pirmą kartą pristato ketvirtą kasdienį skrydį tarp Vilniaus ir Kopenhagos. O keliauti į pasakiško grožio šalį vėl kviečia Islandijos aviakompanija „PLAY airlines“ – praėjusių metų naujokė, sujungianti Vilnių ir Reikjaviką du kartus per savaitę. 5 naujienos, kuriomis naujieji „Samsung“ flagmanai pakėlė kartelę visai rinkai
Kokybiškas susisiekimas – sveikos ekonomikos rodiklis
Optimistiškai nuteikia ir rizikos pasidalijimo modelio praktika. Tiek verslo, tiek laisvalaikio tikslais keliaujantys asmenys šio mechanizmo dėka iš Lietuvos pasiekia Hamburgą, Diuseldorfą, Londono Sitį, Lisaboną. 2023 metais pradėtas taikyti skrydžių skatinimo modelis, veikiantis rizikos pasidalinimo principu, leidžia vykdyti ilgalaikius bendrus verslo planus kartu su bendrovėmis „LOT Polish Airlines“ ir „airBaltic“. Taip sukuriamos tiesioginės nepertraukiamos jungtys su finansų ir verslo centrais, strategine NATO partnere Vokietija ir tolimesnių maršrutų galimybes, mat į Lisaboną skraidinanti „airBaltic“ yra oro bendrovės „TAP Air Portugal“ jungiamųjų skrydžių partnerė. Savo ruožtu nacionalinė Portugalijos vežėja siūlo skristi į tolimesnius regionus už Europos ribų, įskaitant susisiekimą su Afrika ir Pietų Amerikos šalimis. BGS ir „Turkish Airlines“ pratęsė bendradarbiavimą iki 2026 m.
Tad artimiausios ateities planai, pagrįsti sutartimis su oro bendrovėmis, ir toliau leidžia tikėtis, kad keleivių srautai toliau augs sparčiau negu šalies ekonomika. Kaip žinia, Europos šalių patirtis rodo aiškų ryšį tarp ekonomikos ir aviacijos plėtros – ši koreliacija atskleidžia aviacijos sektoriaus kaip vieno iš ekonomikos variklių vaidmenį – tiek trumpalaikėje, tiek ilgalaikėje perspektyvoje. Ypač aiškiai poveikis pastebimas vertinant tarptautinės prekybos apimtis, turizmo statistiką, verslo investicijas.
Ekonomikos augimas yra strategiškai svarbi mūsų valstybės raidos sąlyga. Augant ekonomikai, didėja ir oro transporto paklausa, tad ją patenkinti turime būti pasirengę iš anksto – tvariai ir kokybiškai. Už tvarumą Lietuvoje apdovanota „Telia“
Vilniaus oro uosto naujovė: išvykimo terminale atsirado ypatinga knygų lentyna keliautojams
Vilniaus oro uoste – didžiuliai pokyčiai: atidarytas naujas išvykimo terminalas
Stulbinanti Lietuvos oro uostų plėtra: 2025 metais – ambicingi projektai ir 58 mln. eurų investicijos
Rekordiniai metai Lietuvos oro uostams: 6,6 mln. keleivių per 2024-uosius
Vilniaus oro uostas renka 1000 testuotojų – siūlo pirmiems išbandyti naująjį išvykimo terminalą
Lietuvos oro uostai skelbia du žemės sklypų nuomos aukcionus Vilniaus oro uoste: planuojama lėktuvų aptarnavimo angarų plėtra
Reguliarūs skrydžiai sujungs Vilnių su dar vienu Vokietijos miestu – Diuseldorfu
Lietuvos oro uostai 10 metų kartu: įspūdingiausi dešimtmečio plėtros projektai
Duotas startas naujos oro bendrovės veiklai: „Aegean Airlines“ pradėjo skrydžius tarp Vilniaus ir Atėnų
Vis daugiau inovacijas kuriančių Lietuvos įmonių verslo galimybes atranda perspektyviose Azijos rinkose, tokiose kaip Taivanas, Japonija ar Pietų Korėja. Tai...
Šiemet duris atversiančiame „EIKA Development“ valdomame verslo centre „Jasinskio2“ sparčiai pildosi nuomininkų gretos. Skelbiama, kad rudenį čia įsikurs naujas restoranas,...
Pasibaigus Aplinkos projektų valdymo agentūros (APVA) organizuotiems Metų renovacijos projekto rinkimams, paaiškėjo, kad vienas iš trijų daugiausiai visuomenės balsų surinkusių...
Audituotais duomenimis, konsoliduoti „SBA Grupės“ pardavimai 2024 m. išaugo 5 proc. palyginus su 2023 m. ir pasiekė 419 mln. eurų....
Prie Visorių miško, sostinės Bajorų rajone pradėtas individualių namų kvartalo „Duonos kalnas“ antrasis etapas. Ryškiais sprendimais išsiskiriančiame projekte į darnią...
Atostogų sezonu vis daugiau vairuotojų leidžiasi į kelią, o automobilius dažnai palieka neįprastose vietose. Naujasis „If“ tyrimas parodė, kad dauguma...
Hibridinis darbo modelis smarkiai pakeitė tai, kaip dirbame moderniuose biuruose. Dėl juose kintančių darbuotojų srautų dingsta poreikis turėti nuolatines sėdimas...
Henry G. Uriko, „Figure Baltic Advisory“ žmonių analizės, vertinimo ir vadovų ugdymo specialistas. Vasara jau čia, o kartu su ja...
Kai saulė ir geras oras vilioja į lauką, verta nepamiršti pasirūpinti išmaniųjų įrenginių apsauga. Aktyvesnis gyvenimo būdas neišvengiamai paveikia mūsų...
Rita Šimkutė, „Lietuvos draudimo“ personalo departamento direktorė Šiandien retas darbdavys nesutiktų su požiūriu, kad atostogos – ne privilegija, o būtina...