Sekite naujienas

Verslas

Milijonų vertės galimybės JAV rinkoje: kaip Inovacijų agentūros projektas gali atverti duris lietuviškam verslui ir pakeisti jūsų ateitį

Paskelbta

-

Aukštųjų technologijų pasaulio centru vadinamame Silicio slėnyje veikiantis Inovacijų agentūros projektas „InnoHub Lithuania“ per pirmuosius veiklos metus tapo tikslinga platforma plėtros JAV siekiantiems Lietuvos verslams. Šiuo metu projektas vienija 21 aktyvią įmonę, yra subūręs 21 verslo mentorių tinklą ir padėjo daugiau nei 50 įmonių pasiruošti šuoliui į vieną konkurencingiausių pasaulio rinkų.

Reklama

Lietuvos įmonėms JAV rinka atveria plačias galimybes, tačiau kartu kelia unikalių iššūkių – nuo specifinių teisinių reikalavimų iki lokaliai veikiančių rinkodaros strategijų. Siekdama įveikti rinkos barjerus, per metus „InnoHub Lithuania“ surengė penkias mentorystės sesijas su JAV ekspertais teisės, rinkodaros, pardavimų ir reguliavimo srityse.

„Pirmieji rezultatai rodo sėkmę. Projekto vertinimo rodikliai atspindi stiprią naudą jo dalyviams, o aukštai vertinamos ir verslams įsitvirtinti JAV skirtos programos. „Innohub Lithuania“ tapo ne tik jungtimi tarp Lietuvos ir JAV verslų, bet ir strateginiu atspirties tašku technologijų ir inovacijų įmonėms, netelpančioms vien mūsų žemyno rėmuose“, – teigia Inovacijų agentūros Tarptautinių partnerysčių skyriaus vadovė Indrė Balčiūnaitė.

„Innohub Lithuania“ pernai taip pat suorganizavo keturis tinklaveikos renginius ir startuolių verslo misiją į Silicio slėnį. Jų metu Lietuvos verslai turėjo galimybę užmegzti ryšius su potencialiais partneriais, pamatuoti savo produktų ir paslaugų vertę už Atlanto.

Reali pagalba pasiruošti

Vienas reikšmingiausių pirmųjų metų projekto pasiekimų – partnerystė su viena geriausių pasaulio verslo aukštųjų mokyklų Los Andžele, Kalifornijoje, – „UCLA Anderson School of Management“, kurią padėjo pasiekti Lietuvos Respublikos konsulatas Los Andžele. Šešios Lietuvos įmonės dalyvavo „UCLA Global Access Program“ (GAP), kurioje, dirbdamos su verslo administravimo magistro studentais, atliko išsamią rinkos analizę ir parengė galimybių studiją plėtrai JAV rinkoje.

„Ši programa sulaukė didelio Lietuvos verslų dėmesio – norinčiųjų dalyvauti yra daugiau, nei galėjo būti finansuota. Vis dėlto aktyvių įmonių iniciatyva ir Inovacijų agentūros bei Lietuvos konsulato Los Andžele pastangomis pavyko išplėsti dalyvių skaičių, todėl programoje dalyvavo iš viso šeši Lietuvos verslai – penki finansuoti Inovacijų agentūros, ir programinės įrangos kūrėjas „Telesoftas“, prie programos prisijungęs savo lėšomis. Bendra finansinė pagalba Lietuvos verslams sudarė 42,7 tūkst. eurų, arba 75 proc. dalyvio mokesčio išlaidų“, – detalizuoja I. Balčiūnaitė.

Anot jos, GAP programos dalyviai įsitikino, kad sėkmingai įsitvirtinti JAV rinkoje neįmanoma be nuodugnios analizės ir kruopštaus strateginio pasirengimo. O dalyvavimas programoje jiems suteikė aiškias gaires produktų pozicionavimui naujoje rinkoje. Studentų atlikta rinkos analizė ir užmegzti kontaktai tapo auksinės vertės pagalba pirmuosiuose plėtros etapuose.

Greta GAP programos, Lietuvos įmonės taip pat pasinaudojo mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (MTEPI) diplomatijos priemone, kuri padeda įmonėms susipažinti su šalies MTEPI ekosistema ir subtilybėmis. Per šią priemonę buvo finansuotos penkios programos JAV, kurias vykdė tokie verslo partneriai kaip „USA Launching Pad“, „Geta Global Ventures“, „USA MAC“.

„Tai vis dar naujas instrumentas Lietuvos įmonėms, tačiau jis suteikia galimybę realiai pasiruošti įeiti į JAV rinką. Ši programa įgalina verslus ne tik suvokti rinkos veikimo principus, bet ir užmegzti pirmuosius kontaktus su potencialiais klientais. Per šią programą verslui skirta apie 91 tūkst. eurų investicijų“, – teigia I. Balčiūnaitė.

Pasak Inovacijų agentūros atstovės, parama Lietuvos įmonėms įžengti į JAV rinką iš viso pernai siekė beveik 134 tūkst. eurų.

Ko tikėtis toliau?

Tarptautinių partnerysčių skyriaus vadovės nuomone, pirmieji metai aiškiai parodė, kad Lietuvos verslai yra pasiryžę išbandyti savo jėgas konkurencingiausioje pasaulio rinkoje. Antrųjų metų tikslas – dar labiau stiprinti strateginius ryšius su JAV inovacijų ekosistemos dalyviais, skatinti verslo tinklaveiką, plėsti mentorių tinklą ir, svarbiausia, padėti įmonėms pasirašyti kontraktus.

„Matome didėjantį Lietuvos įmonių susidomėjimą JAV rinka. Antrus „Innohub Lithuania“ projekto Silicio slėnyje gyvavimo metus ne tik tęsime mentorystės programas, bet ir sieksime padėti įmonėms užmegzti dar daugiau tiesioginių kontaktų su investuotojais ir potencialiais partneriais, išgryninsime pagalbos priemones ieškantiems realių investuotojų bei siekiantiems pirmųjų pardavimų JAV. Akcentas bus skiriamas praktiniam įmonių parengimui – nuo rinkos testavimo iki vertingo kontakto su JAV partneriu“, – žada I. Balčiūnaitė.

Naujienos

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |