Sekite naujienas

Verslas

Parduodu verslą: 5 esminiai žingsniai parduodant savo verslą

L

Paskelbta

-

Parduoti verslą yra sudėtingas procesas, kupinas iššūkių. Daug kas gali nepavykti iki sandorio užbaigimo – nesugebėjimas rasti pirkėjo, per žema pardavimo kaina ar konfidencialumo pažeidimas. Tačiau, imdamiesi tinkamų žingsnių, kad pasiruoštumėte sėkmingam pardavimui ir sklandžiam perėjimui, galite sumažinti šias rizikas.

Reklama

Nors kiekvieno verslo pardavimas yra unikalus, pagrindinis procesas išlieka toks pat, ir yra gerai nustatyti žingsniai, kuriuos privalote atlikti. Šis vadovas siūlo penkis pagrindinius žingsnius, kurie padės jums įveikti verslo pardavimo procesą ir gauti geriausią kainą.

Žingsniai parduodant savo verslą

Jei esate pasiruošę parduoti savo verslą, atlikite šiuos žingsnius, kad sudarytumėte norimą sandorį ir užtikrintumėte sklandų nuosavybės perleidimą.

1. Tvarkykite švarius ir gerai dokumentuotus finansinius duomenis

Pagrindinė priežastis, kodėl įmonės neparduodamos, yra prasti arba silpni finansiniai rodikliai. Tai reiškia, kad privalote mokėti mokesčius ir parodyti pelną savo mokesčių deklaracijose. Jūsų įmonės finansiniai duomenys yra būsimo pardavimo pagrindas, todėl jų tvarkymas yra gyvybiškai svarbus. Dirbkite su savo buhalteriu ir mokesčių specialistu šioje stadijoje, kad sukurtumėte pagrindą jūsų įmonės vertinimui ir pardavimo deryboms.

Potencialūs pirkėjai atidžiai tikrins jūsų verslo finansinius duomenis, nes tai sudaro jų vertinimo pagrindą. Todėl kuo daugiau informacijos, ataskaitų ir kitos dokumentacijos galite surinkti, tuo geriau.

Tvarkydami savo finansus, apsvarstykite šiuos klausimus:

  • Ar turiu intelektinę nuosavybę, kuri padidins mano verslo vertę?

    carvertical VIN patikra
  • Kas mano versle yra išskirtinio, kas daro jį vertingesniu?

  • Ar turiu dokumentuotas standartines veiklos procedūras, kurias galiu perduoti pirkėjui?

  • Kokios yra mano verslo stiprybės ir silpnybės?

Patarimas:

Pristatymas yra svarbus. Sutvarkykite savo dokumentaciją ir naudokite paprastą lietuvių kalbą, o ne žargoną. Tai išlaikys potencialų pirkėją įsitraukusį ir sumažins nesusipratimų tikimybę.

2. Gaukite savo verslo vertės įvertinimą

Galbūt manote, kad žinote savo verslo vertę; gal net laikote jį neįkainojamu. Tačiau egzistuoja tikroji rinkos vertė, ir jums reikės profesionalo, kuris padėtų ją nustatyti. Eksperto, kuris išnagrinėtų jūsų verslo finansinį stabilumą, istorinius pardavimus ir išlaidas bei numatomus rezultatus laikui bėgant, pagalba gali padėti maksimaliai padidinti jūsų vertinimą, neperkainojant verslo ir neatbaidant potencialių pirkėjų.

Vertinimo procesas apima jūsų įmonės finansų, produktų ir paslaugų, verslo modelio, rinkodaros strategijų ir vadovų komandos analizę. Viskas, kas susiję su dabartine jūsų verslo būkle ir ateities potencialu, bus įvertinta.

Po vertinimo gausite įvertinimą arba vertės diapazoną, nurodantį, kiek jūsų verslas yra vertas ir kokią sumą turėtumėte tikėtis už jį parduodant. Šis vertinimas remiasi jūsų verslo pelno daugikliu, nustatytu pagal panašias neseniai parduotas įmones.

Toliau pateikiami kintamieji, kurie gali padaryti jūsų verslą vertingesnį, palyginti su konkurentais:

  • Augimo tempas (spartesnė plėtra reiškia aukštesnę kainą).

  • Konkurenciniai pranašumai.

  • Vadovų komandos kompetencija.

  • Rinkos dalis.

  • Įmonės dydis (didesnės įmonės paprastai parduodamos už didesnę palyginamąją kainą).

  • Pramonės šaka ir verslo modelis (pavyzdžiui, programinės įrangos įmonės paprastai parduodamos brangiau nei vejos priežiūros įmonės).

  • Verslo kapitalo nejautrumas (pavyzdžiui, ar jums reikia daugiau įrangos nei kitiems verslams, kad uždirbtumėte pelną?).

  • Pardavimai ir platinimas (įmonės, turinčios pakartotiną procesą naujų klientų pritraukimui, dažniausiai parduodamos už didesnę vertę).

Kiekvienas verslas yra unikalus, todėl svarbu gauti profesionalų vertinimą iš patikimos trečiosios šalies.

Ar žinojote?

Geras verslo brokeris arba susijungimų ir įsigijimų (M&A) patarėjas gali pateikti jūsų verslo vertės įvertinimą.

3. Samdykite patikimą brokerį

Brokeris padės jums įveikti sudėtingą verslo pardavimo procesą ir atliks daug sunkaus darbo už jus. Geras brokeris yra vertas daugiau nei mokamas už jį mokestis. Kaip vyksta investavimas

Ką turėtų daryti geras brokeris? Pirmiausia, jis turėtų atlikti šiuos veiksmus:

  • Atlikti verslo vertinimą ir patarti dėl vertės diapazono.

  • Užtikrinti konfidencialumą.

  • Sukurti konkurencingą sandorio procesą, kad keli pirkėjai pateiktų pasiūlymus jūsų įmonei.

  • Organizuoti išsamaus patikrinimo (due diligence) procesą, kad būtų užtikrintas sklandus pardavimo procesas (daug sandorių žlunga dėl nepakankamo patikrinimo).

  • Sujungti jus su kvalifikuotais, susidomėjusiais pirkėjais ir reklamuoti jūsų verslą.

  • Padėti pirkėjams viso pardavimo proceso metu.

  • Padėti vykdyti derybas.

  • Pristatyti finansavimo ir fondo šaltinius.

  • Koordinuoti darbus su teisininkais, buhalteriais ir kitais patarėjais.

  • Sukurti geriausią įmanomą sandorį abiem šalims.

Kiek kainuoja brokeris?

Brokeris paprastai ima komisinį mokestį, kuris yra pardavimo sumos procentas, tačiau procentas gali priklausyti nuo verslo dydžio (pagal pajamas). Kintamieji apima vietą, įmonės tipą, įmonės dydį ir sandorio sudėtingumą. Štai apytiksliai brokerių kainų įvertinimai:

  • Verslai, kurių pajamos siekia 1 mln. USD, gali tikėtis mokėti 12–15 % brokerio mokestį.

  • Įmonės, kurių pajamos iki 5 mln. USD, gali tikėtis 8–10 % mokesčių.

  • Didesni verslai, kurių pajamos viršija 25 mln. USD, gali tikėtis mokėti 5–7 % komisinį mokestį.

  • Įmonės, kurių pajamos siekia 50 mln. USD ir daugiau, gali tikėtis 4–6 % mokesčių.

Ne visi brokeriai yra vienodi, todėl atlikite tyrimą ir paklauskite ankstesnių klientų apie jų patirtį, prieš pasirinkdami brokerį. Geriausi brokeriai bus skaidrūs apie savo procesą ir pateiks rekomendacijas, kurios leis sužinoti apie jų teikiamų paslaugų lygį.

4. Raskite iš anksto kvalifikuotą pirkėją

Kaip pardavėjas, turėtumėte svarstyti tik rimtus pasiūlymus dėl savo verslo. Kaip nustatyti, kas yra rimtas pasiūlymas? Pirkėjai, kad ir kokie geri būtų jų ketinimai, turi sugebėti įgyvendinti sandorį – kitaip jie tik gaišina jūsų laiką. Užduokite svarbius klausimus iš karto, kad išvengtumėte per didelių lūkesčių. Parduodu verslą

Štai keletas klausimų, kuriuos verta užduoti pirkėjams nuo bet kokios diskusijos pradžios:

  • Ar potencialus pirkėjas turi reikiamą finansavimą, ar jis yra iš anksto patvirtintas finansavimui?

  • Ar potencialus pirkėjas turi patirties šioje pramonėje ir ar jis apskritai supranta, į ką įsivelia?

  • Kokie yra potencialaus pirkėjo ketinimai dėl verslo po perėmimo? Jei jums rūpi, kas nutiks jūsų verslui ir buvusiems darbuotojams po pardavimo, tai gali būti svarbus klausimas.

  • Kokį laikotarpį svarsto potencialus pirkėjas? Jei norite parduoti greitai, galbūt nenorėsite bendrauti su pirkėju, kuris nori vilkinti procesą ilgiau nei metus.

Pagrindinė išvada

Brokeris galės padėti atrinkti potencialius pirkėjus, kad nustatytų, kas rimtai nusiteikęs pirkti jūsų verslą. Geras brokeris atsižvelgs į jūsų kriterijus, kas yra geras potencialus pirkėjas.

5. Užbaikite sutartis ir uždarykite sandorį

Tai stadija, kurioje dauguma sandorių žlunga, ir tai sudėtingiausia proceso dalis. Jums reikia užbaigti teisines sutartis, spręsti galimai sudėtingas galutines derybas ir išvengti sandorio žlugimo paskutinę minutę. Ką reikia žinoti ir ką suplanuoti, kad būsto įsigijimo procesas būtų sklandus

Rekomenduojame šiam etapui samdyti verslo pardavimo teisininką. Galite norėti rasti vieną savarankiškai, nors jūsų brokeris gali turėti keletą savo tinkle. Įsitikinkite, kad jie visiškai atstovauja jūsų interesams, nes jie peržiūrės kiekvieną sutarties detalę. Mažiausia klaida gali potencialiai sužlugdyti sandorį. 5 svarbiausi dokumentai, norintiems parduoti automobilį greičiau ir brangiau

Reikia paruošti, surinkti ir peržiūrėti daug dokumentų, įskaitant:

  • Pirkimo sutartis.

  • Pardavimo aktą.

  • Garantijas ir įsipareigojimus.

  • Kompensacijos sąlygas.

  • Turto sąrašą ir perleidimą.

  • Ne konkuravimo sąlygas ir sutartis.

  • Intelektinės nuosavybės perleidimą.

  • Pereinamojo laikotarpio ir darbo sutartis.

  • Darbo sutartis ir darbuotojų tęstinumą.

  • Pardavimo pinigų depozitą, perleidimą ir sandorio užbaigimą.

Lengvai galite susidurti su dokumentų rinkiniu, kuris sudaro 100 puslapių ar daugiau, kai viskas įskaičiuota. Turėti profesionalą šalia yra būtina, kad tai būtų atlikta teisingai. Kai visi yra patenkinti dokumentais, belieka tik įvykdyti sandorį ir perleisti verslo nuosavybę. Jaunėjantys pirkėjai keičia NT rinką

Turinys priklauso: businessnewsdaily.com

Komentuokite

Kokia jūsų nuomonė?

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *


Skaitykite

Naujienos

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |