Paskelbta
43 minutės prieš-
Per metus, lyginant 2024 ir 2023 finansinius metus (2024 finansiniai metai – nuo 2023 m. rugsėjo 1 d. iki 2024 m. rugpjūčio 31 d.), bendras IKEA anglies pėdsakas pasaulyje sumažėjo 5 procentais. Lyginant su 2016 finansinių metų absoliučiaisiais rodikliais, šis pokytis siekia 28 proc., rodo naujausi IKEA tvarumo ir klimato ataskaitų duomenys. Esminiai veiksniai, kurie prisideda prie bendrovės mažėjančio anglies pėdsako, apima išaugusį atsinaujinančios energijos vartojimą gamyboje ir mažmeninėje prekyboje, didesnes investicijas į inovatyvias medžiagas ir gamybos procesų modernizavimą.
„Tvarumas, kaip ir prieinama kaina bei prekių pasiekiamumas, yra svarbi mūsų verslo dalis ir ilgalaikis įsipareigojimas. Taip siekiame įkvėpti bei įgalinti žmones namuose gyventi sveikiau ir tvariau. Todėl nuolat tobuliname energijos, vandens, atliekų valdymą savo veikloje, taip pat stengiamės pratęsti savo gaminių tarnavimo laiką, taip užtikrindami ir efektyvesnį išteklių naudojimą buityje. Mūsų žiedine ekonomika grįsti verslo principai apima ne tik dizaino inovacijas ir perdirbtų bei atsinaujinančių medžiagų naudojimą – kartu tai reiškia, kad pirkėjams, įsigijusiems mūsų gaminius, bus lengva juos prižiūrėti, išardyti ir vėl surinkti, taisyti arba kitaip atnaujinti, kad šie tarnautų kuo ilgiau“, – sako IKEA mažmeninės prekybos vadovė Baltijos šalims Inga Filipova.
Poveikio klimatui mažinimas Baltijos šalyse
Skaičiuojama, kad 2024 finansiniais metais IKEA klimato pėdsakas pasaulyje siekė 21,3 milijono tonų anglies dioksido ekvivalento – tai 5 proc. mažesnis rodiklis, lyginant su 2023 finansiniais metais. Šis sumažėjimas siejamas su IKEA nuolat augančiu atsinaujinančiosios energijos vartojimu, didesniu energetiniu efektyvumu, transporto elektrifikacijos sprendimais, o taip pat – mažesnėmis gamybos apimtimis. IKEA parduotuvėje Vilniuje įdiegtos savitarnos kasos
Pasak „IKEA Lietuva“ rinkos vadovės, pastangos mažinti poveikį aplinkai dedamos ir visose trijose Baltijos šalyse. „Taikome energiją tausojančias priemones, optimizuojame procesus ir ypatingą dėmesį skiriame atsakingam išteklių naudojimui. Pavyzdžiui, Lietuvoje beveik visa mūsų suvartojama elektra yra gaunama iš atsinaujinančiųjų šaltinių, patalpose įrengtas LED apšvietimas su laikmačiais, o vėdinimo sistemos veikia pagal iš anksto nustatytą grafiką, kad be reikalo nešvaistytume elektros energijos. Sostinės parduotuvėje karštą vandenį pasigaminame naudodami ant stogo įrengtus saulės kolektorius. Nepamirštame ir pirkėjų – jų patogumui automobilių aikštelėse šalia Vilniaus ir Kauno prekybos vietų veikia elektromobilių įkrovimo stotelės. Tačiau čia sustoti neketiname – ir toliau ieškome inovatyvių būdų, padėsiančių dar labiau tausoti išteklius“, – sako I. Filipova.
Iki 2030-ųjų IKEA įsipareigoja emisijas sumažinti perpus
Lyginant su 2016 finansiniais metais, IKEA santykinės kiekiu grįstos emisijos sumažėjo 9 proc. vertės grandinės pradžioje (žaliavų tiekimas ir gamyba) ir 34 proc. – jos pabaigoje (transportavimas, pristatymas bei gaminių naudojimas). Tai yra teigiamas žingsnis, siekiant atsieti augimą nuo emisijų. Kadangi gamyboje naudojamos žaliavos sudaro beveik pusę IKEA anglies pėdsako, bendrovė stengiasi nuolat didinti antrinių žaliavų dalį, efektyviau naudoti turimas žaliavas ir kurti mažesnį poveikį klimato kaitai darančius gaminius. Galimybė savivaldybėms gauti finansavimą miestų bendradarbiavimo ir klimato kaitai atsparių bendruomenių kūrimo projektams
Šių metų klimato ataskaitoje „Inter IKEA Group” pateikia ir 2030 finansinių metų klimato strategiją. Joje apžvelgiami veiksmai, kurių būtina imtis, norint perpus sumažinti bendras emisijas vertės grandinėje iki 2030 finansinių metų pabaigos. Strategija apima platų veiksmų spektrą: nuo žiedinio dizaino iki atsakingo išteklių naudojimo ir gamybos procesų tobulinimo. Tai reiškia, kad gaminiai nuo pat pradžių bus kuriami taip, kad ilgainiui galėtų būti pernaudojami, atnaujinami ar perdirbami, o visoje vertės grandinėje planuojama atsisakyti pagrindinės klimato kaitos priežasties – iškastinio kurio – ir 100 proc. pakeisti jį atsinaujinančiąja energija. Negalime tikėtis paruošto specialisto be jokio savo indėlio
IKEA tvarumo strategija apibrėžia ambicijas ir įsipareigojimus, kuriant bendrą darbotvarkę 2030 metams. Daugiau pažangos pavyzdžių galima rasti 2024 finansinių metų IKEA tvarumo ir klimato ataskaitose, apimančiose „Inter IKEA Group“, 12 franšizės gavėjų ir tiekėjus. Kiekvienai IKEA verslo sričiai keliami atskiri tikslai ir siūlomi veiksmų planai, leidžiantys įgyvendinti bendrą strategiją bei taikyti individualius, vietos rinkose aktualius veiksmus.
IKEA globali pažanga siekiant tvarumo tikslų 2024 finansiniais metais:
• Daugiau energijos iš atsinaujinančiųjų šaltinių. IKEA mažmeninės prekybos ir kitose veiklose, apimančiose IKEA prekybos vietas, sandėlius, biurus ir kitus „Inter IKEA Group“ bei franšizės gavėjams priklausančius objektus (išskyrus „IKEA Industry“ valdomas gamyklas ir „IKEA Components“ pakavimo bei paskirstymo padalinius, nes jų duomenys pateikiami gamybos ataskaitose), bendra atsinaujinančiosios energijos dalis išaugo nuo 67 proc. 2023 finansiniais metais iki 71 proc. 2024 finansiniais metais, o atsinaujinančiosios elektros energijos dalis – nuo 77 proc. iki 81 procento.
• 100 proc. atsinaujinančiosios elektros energijos pradėta vartoti 93 papildomose gamyklose ar tiekėjų objektuose. Bendrai tokių objektų yra 491 (44 proc. iš jų yra tiesioginiai tiekėjai).
• Skaičiuojant absoliučiaisiais dydžiais, sumažintos šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) emisijos visoje IKEA vertės grandinėje, įskaitant medžiagas, gamybą, maisto sudedamąsias dalis ir gaminių naudojimą namuose.
• 20 proc. sumažintas putų poliuretano naudojimas čiužinių gamyboje, taikant alternatyvius, tą patį dizainą ir komfortą užtikrinančius sprendimus.
• Perėjus prie popierinių maišelių tvirtinimo detalėms baldų pakuotėse, kasmet plastiko sąnaudos sumažinamos apie 1 400 tonų.
• Prekyboje atsirado nauji sulankstomi spintų PAX rėmai, kuriuos paprasta surinkti, išrinkti ir perrinkti.
• Išreikštas palaikymas „Business for Nature“ pareiškimui, kuris buvo paskelbtas prieš 16-ąją Jungtinių Tautų Biologinės įvairovės konferenciją (COP16), raginant politikus užimti tvirtesnę poziciją aplinkosaugos klausimais ir skatinant greitesnį biologinės įvairovės apsaugos plano („Global Biodiversity Framework“) įgyvendinimą.
• „IKEA Social Entrepreneurship“ 2024 finansiniais metais bendradarbiavo su 11 socialinių įmonių, kurios įdarbino 10 000 žmonių, kuriančių rankų darbo gaminius.
2016 finansinių metų rodikliai apima IKEA parduotuves ir kitas pirkėjų aptarnavimo vietas, paskirstymo centrus, biurus ir kitus IKEA prekių ženklui priklausančius objektus. Emisijos, susijusios su pirkėjų kelionėmis į prekybos vietas, atliekant SBTi vertinimą, nebuvo įtrauktos į „Inter IKEA Group“ klimato neutralumo („Net Zero“) tikslus.
Funkcionalumas ir jaukumas: patarimai, kaip sėkmingai transformuoti biuro erdvę
Prieš ir po: pamatykite, kaip nedidelėje svetainėje sutalpinti ir laisvalaikį, ir nakties poilsį
Mokslininkė: ar galime sustabdyti smurto perdavimą iš kartos į kartą?
IKEA parduotuvėje Vilniuje įdiegtos savitarnos kasos
Smurtas artimoje aplinkoje: kaip padėti nukentėjusiems, nesukeliant daugiau žalos?
Nauja socialinė kampanija atskleidžia šokiruojančią tiesą: esame linkę pateisinti smurtą
Kokios skaitmeninio marketingo tendencijos dominuos 2025 metais?
Tekstilės gamintojus ir importuotojus buria į „Textale“ organizaciją: padės tinkamai pasirengti griežtėjantiems rūšiavimo ir perdirbimo pokyčiams ES
Interjero dizainerė atskleidžia: šios 2025 metų tendencijos pakeis jūsų namus
„Visa“, pasaulinė skaitmeninių mokėjimų lyderė, paskelbė apie išplėstą perpardavėjų partnerystę ir investiciją į „Mynt“ – Švedijoje įkurtą „SaaS“ (liet. „sistema...
Sostinėje ketvirtadienio rytą kartu su pirkėjais po keturis mėnesius trukusių atnaujinimo darbų išpakuota plačiausio asortimento lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvė....
Kaune veikianti elektroninės prekybos bendrovė „Bison Commerce“ pradėjo aktyvią naujų darbuotojų paiešką, pristatydama išskirtinę ir dėmesį patraukiančią reklamos kampaniją. Miesto...
Nuosavas namas – daugelio žmonių gyvenimo tikslas. Tačiau kylančios statybų kainos ir nuolat besikeičianti rinka verčia susimąstyti, kiek šiandien kainuoja...
Nuo kelių mėnesių iki kelių metų. Tiek laiko gali užtrukti sėkmingai paruošti įmonę pardavimui. Kiek ilgai visas šis procesas užtruks...
Elektrinius paspirtukus ar dviračius šiandien turi kone kiekviena šeima. Tačiau kartu su jų populiarumu auga ir pavojai – vien per...
Tobulėjant sukčiams, tenka skirti vis daugiau laiko ir pastangų, kad atskirtume kenksmingus laiškus, skambučius ar žinutes nuo realiai egzistuojančių žmonių...
Nors Lietuvos darbo rinkoje šiuo metu dominuoja Y kartos, gimusių 1981–1996 m., darbuotojai, vyresnių kartų – demografinio sprogimo (gimę 1946–1964...
Atsinaujinanti energija tampa vis svarbesniu veiksniu, kalbant apie verslo tvarumą ir ilgalaikę sėkmę. Šiandien, kai pasaulis susiduria su klimato kaita...
Elektromobiliams vis labiau įsitvirtinant pasaulinėje rinkoje kaip aplinkai draugiškoms ir ekonomiškoms transporto priemonėms, jų populiarumas auga ir Lietuvoje. Vykstant sparčiai...