Paskelbta
2 metai prieš-
Verslininkei Agnei Zabelienei naujo verslo idėją sufleravo pirmagimis: dėl jo alergijų tekus atsisakyti saldumynų, drauge su vyru pradėjo sveikų desertų verslą „Gėrybė“. Siekdami užmegzti naujas verslo pažintis, mokytis ir augti, Agnė su vyru prisijungė prie Klaipėdoje veikiančio Inovacijų agentūros bendradarbystės centro „Spiečius“, kuriame iki šiol aktyviai naudojasi verslui skirtomis paslaugomis. Čia vykstančią verslo mentorystės programą Agnė įvardina kaip vertingiausią verslo patirtį, padėjusią auginti tiek šeimos verslą, tiek tobulėti asmeniškai.
„Gėrybė“ yra šeimos verslas, kuriam šią vasarą kaip tik suėjo ketveri metai. Sveikus desertus pradėjome kurti dėl asmeninių priežasčių – gimus pirmagimiui dėl jo alergijų, turėjau atsisakyti gliuteno, laktozės, kiaušinių. Esu didelė saldumynų gerbėja, todėl turėjau rasti alternatyvą. Pirmiausia sveikatai palankesnių desertų receptus pradėjau kurti sau, tam, kad mudviems su sūnumi būtų gerai.
Prieš gimstant pirmajam sūnui, mes su vyru buvome įkūrę mažmeninės prekybos fizinę ir e-parduotuves. Verslas vystėsi sėkmingai, bet po ketverių veiklos metų, jautėme, kad atėjo metas pokyčiams. Buvome pasiruošę du scenarijus – pradėti plėstis į užsienio rinkas arba parduoti verslą ir ieškoti naujų projektų, idėjų. Kadangi sūnus buvo pakeliui į pasaulį, nusprendėme parduoti verslą ir pasimėgauti tėvyste. O sveikesnių desertų gamybos idėją padiktavo mūsų pirmagimis, dėl kurio ir pardavėme pirmąjį verslą. Ši situacija – puiki pamoka, kaip kartais natūraliai viskas susidėlioja į savo vietas.
Kai turi šeimos verslą, labai greitai gali atsidurti pavojingame „namai–darbas–namai“ rate. Šis ratas neskatina augimo, neatneša naujų idėjų ir nepadeda plėsti verslo. Mes visuomet ieškojome bendrystės, kuriančių kolegų, su kuriais galėtume pasidalinti savo iššūkiais ir laimėjimais kuriant nuosavą verslą. Klaipėda – nedidelis miestas, kuriame pakankamai lengva užmegzti naujas pažintis su veikliais, versliais žmonėmis, o kai jie visi būriuojasi vienoje vietoje, tai net nebereikia pastangų įdėti – svarbu turėti noro. „Spiečius“ tapo puikia platforma, padedančia dalintis gerąja praktika, įkvėpimu su kitais verslininkais ir taip mokytis.
Labiausiai vertinu „Spiečiaus“ ogranizuojamus verslui skirtus mokymus ir programas. Mokymų lektoriai – savo srities profesionalai, kurie tikrai neleidžia nuobodžiauti. Keliaudama į „Spiečiaus“ mokymus žinau, kad reiks daug dirbti: mokymuose daug praktikos ir kontaktų mezgimo veiklų. Džiaugiuosi, jog dažnu atveju čia užmegztos pažintys praverčia sprendžiant kasdienius verslo klausimus, padeda sutaupyti laiko. O didžiausia nauda gauta prisijungus prie „Spiečiaus“ buvo verslo mentorystės programa!
Vystant nedidelį šeimos verslą, kiekvienas turi begales pareigų ir atsakomybių, tačiau tai nereiškia, kad automatiškai viskam turime pakankamai kompetencijų. Prieš gerus metus buvome užstrigę strateginėje kryžkelėje – niekaip neapsisprendėme, kuriuo keliu toliau eiti vystant prekinį ženklą. Sprendimą vis nukelinėjome – buvo labai sunku pamatyti mūsų verslą iš šono, platesniame kontekste. Kaip tik tuo metu pamačiau, kad netrukus Klaipėdos „Spiečiuje“ startuos verslo mentorystės programa ir iškart supratau, kad mums reikia pasinaudoti šia galimybe!
Mūsų mentorius buvo Rimantas Miceika, su kuriuo nenustojome bendrauti net ir programai pasibaigus. Esame jam labai dėkingi už visas suteiktas žinias ir įžvalgas – mentorius mums buvo stiprus šviežio oro gūsis! Iki šiol sunku patikėti, kiek daug kokybiškos, koncentruotos, pritaikytos specifinėms mūsų situacijoms informacijos galima gauti per vieną konultacijos valandą. Po kiekvieno valandinio pokalbio su mentoriumi mes su vyru dar tris-keturias valandas atsisėdę analizuodavom tai, ką išgirdome konsultacijos metu. Ši programa – viena vertingiausių mūsų verslo patirčių, leidusi augti tiek „Gėrybei“, tiek mums patiems asmeniškai.
Metai su mentoriumi buvo intensyvūs. Nepaisant stiprių išorinių kliūčių, kaip pandemija, mes stipriai augome. Pasamdėme pirmuosius darbuotojus, pradėjome elektroninę ir mažmeninę prekybą. Apyvarta kilo du kartus, o pardavimų taškų kiekis išaugo nuo 14 iki 35. Mentorius savo patarimais labai prisidėjo derinant sutartis su didžiaisiais partneriais, mokė mus nenuvertinti savęs ir ieškoti ilgalaikių partnerysčių, kurios būtų naudingos abejoms pusėms. Mentorystės programos metu drauge su mentoriaus pagalba patobulėjome ko gero visuose verslo srityse – išsigryninome strategiją, pagaliau išmokome susiskaičiuot kainodarą, aptarėme rinkodarą, personalo iššūkius, gamybos optimizavimą.
Vienareikšmiškai, ši programa yra vienas geriausių dalykų, nutikusių per „Gėrybės“ ketverių metų gyvavimą. Dar niekas taip aiškiai, kaip mentorius Rimantas, mums neparodė, ką daryti, kad nueitumėm ten, kur visada norėjome.
Tęstinė, kelių mėnesių verslo mentorystės programa yra kasmet organizuojama Inovacijų agentūros vystomuose bendradarbystės centruose „Spiečius“.
Verslininkai, siekiantys savo verslo progreso, taip pat gali visiškai nemokamai jiems patogiu metu ir tempu konsultuotis su Inovacijų agentūros verslo mentorių tinklo ekspertais: https://mentoriai.verslilietuva.lt/ Prisijungę prie platformos, keliais mygtuko spustelėjimais galima rasti ir susisiekti su įvairių sričių mentoriais, kurie neatlygintinai konsultuoja smulkiuosius verslininkus.
Verslo mentorystė: kaip noro tobulėti ir patirties sąjunga padeda verslams augti?
Verslas – ne tik jaunimui: ką svarbu žinoti pradedant kurti verslą vyresniame amžiuje?
Lietuvė paauglystės svajonę pavertė verslu: namuose – įspūdinga kvepalų kolekcija ir nuosava laboratorija
Verslas – savo jėgomis: kaip bendruomenės užnugaris ir mentoriai padeda įveikti iššūkius?
Gera pradžia – pusė darbo: kaip išvengti klaidų pradedant kurti verslą?
Jaunimo verslo idėjoms 20 tūkst. eurų – augins iki startuolių
Regionuose daugėja jauno verslo sėkmės istorijų: ieško naujų galimybių ir žvalgosi į užsienio rinkas
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Prie „Spiečiaus“ prisijungusios drabužių kūrėjos: nepakanka gero produkto ir idėjos – reikia žinoti, ir kaip ją parduoti
Siuntų siuntimo platformą siuskpigiau.lt ir kitus internetinės prekybos verslus vystanti „Masiva group“ įsigijo 100 proc. sutelktinio rėmimo platformos „Contribee“ akcijų....
„Tesonet“ investicijų komandos vadovė Eglė Eidimtaitė tapo pirmąja lietuve „PayPal“ klientų valdyboje (CAD). Ši valdyba buvo įkurta siekiant padėti bendrovei...
Naujoji technologija leidžia darbdaviams greičiau susitelkti į geriausiai pozicijai tinkančius darbo ieškančiuosius, supaprastindama pirminį atrankos etapą. Inovacija Lietuvos darbo rinkojeReklama...
Metams einant į pabaigą ir didžiosioms šventėms nenumaldomai artėjant, prekybos tinklas „Rimi“ tęsia savo plėtrą ir šiandien Šiauliuose atidarė 89-ąją...
„Tinder“, „Bumble“, „Hinge“, „Badoo“ ir panašios pažinčių programėlės neatsiejamos nuo šiuolaikinio pasaulio. „Mano draugė ištekėjo radusi puikų vaikiną tinderyje“, „Bumblėje...
Kalėdos – stebuklų ir dovanų metas, per kurį Lietuvoje ir į užsienį siunčiamų siuntų kiekiai išauga iki 50 proc. Tačiau,...
Iki Kalėdų likus visai nedaug laiko skubama pirkti dovanas artimiesiems. Kartais šalia kalėdinės eglutės atsiduria ir buitį gerinantys elektroniniai įrenginiai....
Kompanijai „Google“ pristačius kasmetinę „Year in Search“ apžvalgą, paaiškėjo, ko internete šiemet dažniausiai ieškojo Lietuvos gyventojai. O tarp labiausiai jiems...
Kalėdinė karštinė įgauna pagreitį – vis daugiau žmonių dovanų artimiesiems ieško tiek prekybos centruose, tiek internetinėse parduotuvėse, todėl siuntų pristatymo...