Paskelbta
2 metai prieš-
Populiarėjant bepilotėms skraidyklėms, Europos Sąjunga (ES) keičia jų skrydžių reglamentavimą. Pokyčių neišvengs ir Lietuva, kurios oro navigacijos paslaugų teikėja „Oro navigacija“ anonsuoja būsimas permainas profesionaliems dronų operatoriams bei mėgėjams.
Šią savaitę Vilniuje „Oro navigacija“ surengė tarptautinę konferenciją, kurioje bepiločių orlaivių rinkos dalyviai diskutavo apie dabartinę situaciją, laukiančius pokyčius bei iššūkius, taip pat aptarė šalyje planuojamą diegti „U-Space“ paslaugų sistemą.
„Oro navigacijos“ vadovas Saulius Batavičius konferencijoje akcentavo, kad būsimoji dronų skrydžių valdymo sistema pirmiausiai turi būti išties patogi vartotojui. „Oro navigacija“ pristatė 2,5 mln. Eur kainavusią bepiločių orlaivių eismo valdymo sistemą
„Siekiame, kad įdiegus sistemą vartotojai ja naudotųsi ir išeitų iš „šešėlio“. Todėl mums svarbu konsultuotis su užsienio ir Lietuvos dronų ekosistemos nariais, kurie jau turi patirties, išsiaiškinti, kokias pamokas išmoko ir kokias geriausias praktikas mes galime panaudoti čia – Lietuvoje. Manyčiau, kad bene svarbiausia yra sukurti ir vartotojui pasiūlyti sistemą, kuria būtų maksimaliai patogu naudotis, tad į laukiančius pokyčius pirmiausiai žvelgiame iš praktinės pusės“, – teigė jis. „Oro navigacija“ diegs dronų rizikos vertinimo priemonę „wingman“
„U-Space“ sistema Lietuvos oro žemutinėje erdvę leis suskirstyti į dronų sistemų geografines zonas ir nustatyti jose skrydžių tvarką ir gauti bendrąsias informacijos paslaugas. Numatoma, kad ši sistema bus įdiegta bei išbandyta 2024 metų vasarą. Atitinkamai bepiločiai orlaiviai ateityje bus integruoti į bendrą oro erdvę ir taps visateisiais jos nariais, turinčiais aiškias taisykles ir reikalavimus.
S. Batavičiaus teigimu, ruošiantis „U-Space“ sistemos darbui Lietuvoje, ketinama testuoti, kiek šiuo atveju yra efektyvi 5G technologija.
Kur kas daugiau apie pastebėtus dronus kitąmet žinos ir visuomenė, kuri, kaip pažymi bepiločių skraidyklių ekosistemos nariai, labiausiai nerimauja ir dėl savo privatumo, ir dėl saugumo.
Nuo kitų metų ES įsigalios reikalavimas, jog Bendrijos erdve besinaudojantys dronai privalės turėti „Remote ID“ funkciją: atviru signalu transliuoti informaciją apie save. Tai reiškia, kad specialią programėlę išmaniajam įrenginiui turintis žmogus joje galės pamatyti išsamią informaciją apie dominantį droną: jo unikalų numerį, aukštį, greitį. „Oro navigacija“ investuoja 2,5 mln. eurų
Dronų sprendimus teikiančių įmonių atstovai pastebi, kad Vilniuje ir bendrai Lietuvoje pakyla tikrai daug dronų, todėl tai gali tapti įdomiu verslo modeliu suradus būdą šiuos skrydžius monetizuoti.
Vienu iš konferencijoje aptartų faktorių tapo tai, kad visuomenė baiminasi dėl savo saugumo, ypač kalbant apie siuntinius ar krovinius virš galvų galinčius gabenti dronus. Vis dėlto, anot rinkos dalyvių, čia nereikėtų stačia galva nerti į miestus, o kaip tik – ieškoti nišų. Pavyzdžiui, dronai galėtų lengvai „peršokti“ per vandenį greitai pristatydami mažas siuntas. Rekordinė tulpių siunta pasiekė „Maxima“ parduotuves
„Oro navigacija“ dalyvauja tarptautiniuose SESAR moksliniuose tiriamuosiuose projektuose. Tarp šių projektų numatyti ir krovininių skrydžių dronais testavimai.
„Jau ruošiamės išbandyti krovininius skrydžius dronais tarp Palangos ir Liepojos, tai planuojama 2025 metais. Taigi, naujienų tikrai bus“, – prognozuoja „Oro navigacijos“ vadovas S. Batavičius.
Lietuva žengia į ateitį: gautas sertifikatas atveria kelią sklandžiam bepiločių eismui
„Oro navigacija“ pristatė 2,5 mln. Eur kainavusią bepiločių orlaivių eismo valdymo sistemą
„Oro navigacija“ diegs dronų rizikos vertinimo priemonę „wingman“
Lietuvos oro erdvė bus stebima dar atidžiau: „Oro navigacija“ pradeda 3,6 mln. eurų projektą
Skrydžių vadovo kasdienybė – kaip filme: nuo prasto oro iki nusileidimo tako „nepasidalinančių“ orlaivių
Pakoreguota karšto oro balionų skrydžių tvarka: pilotai ir „Oro navigacija“ vadovausis vienodais vėjo duomenimis
„Oro navigacija“ investuoja 2,5 mln. eurų: dronų naudotojai galės paprasčiau naudotis oro erdve
„Oro navigacijai“ 2022-ieji buvo finansiškai stabilūs: uždirbta pelno, bus mokami dividendai
Pernai šalies oro erdvėje bendras aptarnautų skrydžių skaičius toliau augo

Įsivaizduokite: 1980-aisiais Niujorko vargingame rajone augęs vaikinas, kuris gamtinių teisių nevykdo, bet vis tiek galiausiai susitinka su kavos puodeliu –...
NT plėtros bendrovė „Citus“ Žirmūnuose, Kareivių g. 5 pradėjo trečiąjį projekto „CITUS Mūnai“ etapą: ir pardavimai, ir statybos jau vyksta. Iš 73 pirmojo ir 116 antrojo etapo butų jau...
Ruošiasi Juodajam penktadieniui: tikisi pelningiausio metų laikotarpio Juodasis penktadienis Lietuvoje kasmet tampa svarbia proga augti net ir mažiesiems verslams. Šiuo laikotarpiu...
Kiekvienas, kas bent kartą jungėsi prie „Facebook“, vienaip ar kitaip pažįsta Marką Zuckerbergą. Ar bent tą jo versiją, kuri šypsosi...
Įmonės ruošiasi 2026-iesiems: projektuoja biudžetus, planuoja išlaidas, bet dažnai daro tą pačią klaidą – planuoja be revizijos. Pasak Aurimo Žlibino,...
„Mes visi turim 24 valandas, septynias dienas per savaitę. Neturim teisės sakyti, kad neturiu laiko. Mes galime sakyti tik tai,...
Per pastaruosius kelerius metus mokymasis gerokai pasikeitė – nuo tradicinių užrašų pereinama prie skaitmeninių priemonių, o žinios įtvirtinamos vis įvairesniais būdais: nuo...
Automobilio pardavimas – ne tik raktelių ir dokumentų perdavimas naujajam jo savininkui. Kartu su sandoriu vairuotojams reikia pasirūpinti ir kitais...
Nuo vagystės iš vieno garsiausių pasaulio muziejų Paryžiuje iki vis dar veikiančio telefoninio sukčiavimo – sukčių išradingumui ribų nėra. Europoje...
Atsilieptas sukčių skambutis gali baigtis dideliais finansiniais nuostoliais arba nutekintais asmens duomenimis. Startavo vieninga apgaulingų skambučių blokavimo sistema: mobiliojo ryšio...