Sekite naujienas

Ekspertai

Vaidotas Gurskas. Ar krentanti naudotų elektromobilių kaina kompensuos jų technologinius trūkumus?

Paskelbta

-

Vaidotas Gurskas, „Citadele Leasing“ Lietuvos filialo vadovas

Kaip rodo apklausos*, viena svarbiausių priežasčių, dėl kurios gyventojai nesirenka elektromobilio – per aukšta kaina. Taip manantys jau sulaukė gerų žinių: Vokietijoje naudotų elektromobilių pasiūla daugiau nei 40 proc. viršija paklausą, o tai tam tikrais atvejais kainą mažina net ir trečdaliu.

2024 m. gegužę „Citadele“ banko inicijuotos apklausos duomenimis, 53 proc. respondentų nurodė, kad elektromobilio nesvartytų pirkti dėl per aukštos kainos. Vis dėlto, toks įsitikinimas tik iš dalies teisingas. Vertinant elektromobilio naudojimo – kuro, remonto ir priežiūros – kaštus, ilguoju laikotarpiu elektromobilis yra pigesnis pasirinkimas. Kita vertus, pragyvenimo lygį apsunkinusios aukštos palūkanų normos, gyventojus spaudžia susitelkti į ekonomiškesnius sprendimus dabar ir čia.

Vis dėlto, situacija dėl aukštos elektromobilių kainos taip pat pradeda keistis. Vokietijoje, vienoje pagrindinių Europos transporto priemonių rinkų, kurį laiką stebimas mažai – vos kelerius metus – naudotų elektromobilių pasiūlos perviršis ir nepakankama dyzelinių automobilių pasiūla. Elektromobilių pasiūla viršija paklausą daugiau nei 40 proc., o dyzelinių automobilių pasiūla nespėja tenkinti paklausos ir fiksuojamas 15 proc. trūkumas.

Naudotų elektromobilių vidutinė kaina 2024 m. pirmąjį ketvirtį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, smuko apie 11 tūkst. eurų ir praktiškai susilygino su naudotų automobilių su vidaus degimo varikliu vidutine kaina. Bene labiausiai atpigo „Tesla“ modeliai (nuo 19 iki 37 proc.), reikšmingai nukrito „Audi e-tron“ (32 proc.), „Volkswagen ID.3“ (27 proc.), „BMW i3“ (26 proc.) modelių kainos.

Viena skaudžiausių priežasčių, veikianti smunkančius elektromobilių pardavimus – naudotų elektromobilių kainos krenta beveik du kartus greičiau nei hibridinių, benzininių ar dyzeliu varomų automobilių. Prie abejonių įsigyti elektromobilį prisideda ir technologiniai iššūkiai – vienu įkrovimu nuvažiuojamas atstumas, infrastruktūros tinklo trūkumai.

Kaip atskleidžia statistika, tiek nauji, tiek naudoti elektromobiliai sudaro labai mažą Lietuvos automobilių parko dalį. Pirmąjį 2024 m. pusmetį Lietuvoje registruotų grynųjų elektromobilių dalis sudarė tik 2,1 proc. Todėl nors drastiškai krentanti naudotų elektromobilių kaina – bloga žinia juos jau įsigijusiems ir apie pardavimą svarstantiems žmonėms, yra ir geroji pusė: prieinamesnė kaina gali stipriai prisidėti prie masiškesnio elektromobilių įsigijimo, ypač Lietuvoje, kur naudotų automobilių rinka yra kelis kartus didesnė nei naujų.

Taip pat verta paminėti, kad Lietuvoje didžiausias kiekis automobilių – daugiau nei trečdalis – importuojamas būtent iš Vokietijos, tad šioje rinkoje vykstantys pokyčiai labai svarbūs ir mūsų šaliai.

Asižvelgiant į konkurencingesnes naujų ir naudotų elektromibilių kainas, suteikiamas subsidijas, vis gerėjančią krovimo infrastruktūrą bei kitas elektromobilių naudas, galime artimiausiu metu tikėtis naujo elektromobilių pardavimų šuolio. Įveikę kainos barjerą, vartotojai galės patys įvertinti ilguoju laikotarpiu atsiskleidžiančius elektromobilių privalumus.

* „Citadele“ banko užsakymu reprezentatyvią Baltijos šalių gyventojų apklausą atliko tyrimų agentūra „Norstat“ 2024 metų gegužę. Internetinės apklausos būdu Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje apklausta mažiausiai po 1000 gyventojų nuo 18 iki 74 metų.

[VG1]https://www.vta.lt/naudotu-automobiliu-importo-i-lietuva-geografijos-ypatumai/

Naujienos

Verslo Vikingai

Technologijos6 mėnesiai prieš

Kriptovaliutų mokėjimų surinkimo paslaugos verslams: teisinių iššūkių rinkoje daug, bet požiūris vis pozityvesnis

Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas ​​Dmitrijus Borisenka...

Verslo vikingai6 mėnesiai prieš

Sėkmingą šakočių ir autentiškų gardėsių verslą įkūrusi Sandra atskleidžia: „Versle galima suklysti, galima padaryti daug klaidų, bet nepavyksta tik tiems, kurie nebando.”

Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...

Dirbtinis intelektas7 mėnesiai prieš

Generatyvinis dirbtinis intelektas: pagalba ar grėsmė visuomenei?

Įvairūs  dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...

Verslo vikingai8 mėnesiai prieš

NordLayer paslauga: kas tai ir kuo naudinga šiandien kiekvienam verslui?

Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...

Verslo vikingai8 mėnesiai prieš

„Linkedist” agentūros įkūrėja Kotryna Kurt: apie verslo pradžią, iššūkius ir tai, kodėl kiekviena įmonė privalo būti linkedin platformoje

Dar gyvendama Danijoje, jauna marketingo specialistė Kotryna Kurt atrado tuo metu sparčiai populiarėjančią Linkedin platformą. Tuo metu tai padėjo jai...

Visos teisės saugomos.© 2015-2023 | Kopijuoti draudžiama |