Paskelbta
2 mėnesiai prieš-
By
LukasVaidotas Gurskas, „Citadele Leasing“ Lietuvos filialo vadovas
Kaip rodo apklausos*, viena svarbiausių priežasčių, dėl kurios gyventojai nesirenka elektromobilio – per aukšta kaina. Taip manantys jau sulaukė gerų žinių: Vokietijoje naudotų elektromobilių pasiūla daugiau nei 40 proc. viršija paklausą, o tai tam tikrais atvejais kainą mažina net ir trečdaliu.
2024 m. gegužę „Citadele“ banko inicijuotos apklausos duomenimis, 53 proc. respondentų nurodė, kad elektromobilio nesvartytų pirkti dėl per aukštos kainos. Vis dėlto, toks įsitikinimas tik iš dalies teisingas. Vertinant elektromobilio naudojimo – kuro, remonto ir priežiūros – kaštus, ilguoju laikotarpiu elektromobilis yra pigesnis pasirinkimas. Kita vertus, pragyvenimo lygį apsunkinusios aukštos palūkanų normos, gyventojus spaudžia susitelkti į ekonomiškesnius sprendimus dabar ir čia.
Vis dėlto, situacija dėl aukštos elektromobilių kainos taip pat pradeda keistis. Vokietijoje, vienoje pagrindinių Europos transporto priemonių rinkų, kurį laiką stebimas mažai – vos kelerius metus – naudotų elektromobilių pasiūlos perviršis ir nepakankama dyzelinių automobilių pasiūla. Elektromobilių pasiūla viršija paklausą daugiau nei 40 proc., o dyzelinių automobilių pasiūla nespėja tenkinti paklausos ir fiksuojamas 15 proc. trūkumas.
Naudotų elektromobilių vidutinė kaina 2024 m. pirmąjį ketvirtį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, smuko apie 11 tūkst. eurų ir praktiškai susilygino su naudotų automobilių su vidaus degimo varikliu vidutine kaina. Bene labiausiai atpigo „Tesla“ modeliai (nuo 19 iki 37 proc.), reikšmingai nukrito „Audi e-tron“ (32 proc.), „Volkswagen ID.3“ (27 proc.), „BMW i3“ (26 proc.) modelių kainos.
Viena skaudžiausių priežasčių, veikianti smunkančius elektromobilių pardavimus – naudotų elektromobilių kainos krenta beveik du kartus greičiau nei hibridinių, benzininių ar dyzeliu varomų automobilių. Prie abejonių įsigyti elektromobilį prisideda ir technologiniai iššūkiai – vienu įkrovimu nuvažiuojamas atstumas, infrastruktūros tinklo trūkumai.
Kaip atskleidžia statistika, tiek nauji, tiek naudoti elektromobiliai sudaro labai mažą Lietuvos automobilių parko dalį. Pirmąjį 2024 m. pusmetį Lietuvoje registruotų grynųjų elektromobilių dalis sudarė tik 2,1 proc. Todėl nors drastiškai krentanti naudotų elektromobilių kaina – bloga žinia juos jau įsigijusiems ir apie pardavimą svarstantiems žmonėms, yra ir geroji pusė: prieinamesnė kaina gali stipriai prisidėti prie masiškesnio elektromobilių įsigijimo, ypač Lietuvoje, kur naudotų automobilių rinka yra kelis kartus didesnė nei naujų.
Taip pat verta paminėti, kad Lietuvoje didžiausias kiekis automobilių – daugiau nei trečdalis – importuojamas būtent iš Vokietijos, tad šioje rinkoje vykstantys pokyčiai labai svarbūs ir mūsų šaliai.
Asižvelgiant į konkurencingesnes naujų ir naudotų elektromibilių kainas, suteikiamas subsidijas, vis gerėjančią krovimo infrastruktūrą bei kitas elektromobilių naudas, galime artimiausiu metu tikėtis naujo elektromobilių pardavimų šuolio. Įveikę kainos barjerą, vartotojai galės patys įvertinti ilguoju laikotarpiu atsiskleidžiančius elektromobilių privalumus.
* „Citadele“ banko užsakymu reprezentatyvią Baltijos šalių gyventojų apklausą atliko tyrimų agentūra „Norstat“ 2024 metų gegužę. Internetinės apklausos būdu Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje apklausta mažiausiai po 1000 gyventojų nuo 18 iki 74 metų.
[VG1]https://www.vta.lt/naudotu-automobiliu-importo-i-lietuva-geografijos-ypatumai/
Kaip gauti geriausią būsto paskolos pasiūlymą? Banko atstovas dalijasi dažniausiomis klaidomis
Investuoti siūlo nuomonės formuotojas ar sukčius: kaip atpažinti?
Sėkmingų investicijų istorijos – vos keli šimtai gali virsti milijonais, tačiau fortūna šypsosi ne visiems
Baltijos šalyse vaikų ateičiai reguliariai taupo tik kas penktas gyventojas, daugiausia pajamų atsideda Lietuviai
Rūta Ežerskienė. Penki esminiai šiuolaikinio lyderio bruožai
Aleksandras Izgorodinas. Ar verta sunerimti dėl vėstančios JAV darbo rinkos?
Mitai ir tiesa apie finansinius sukčius: ar į foliją įvyniota kortelė iš tiesų gali apsaugoti?
Pirmąįį metų pusmetį automobilių rinka ūgtelėjo: daugiausia įsigyta artėjant vasarai
Rekordinis verslo paskolų augimas Lietuvoje lėtėja, pozityviausi ženklai – Estijoje
Povilas Emilis Čėsna, „Green Genius“ Didmeninės prekybos skyriaus vadovas Baltijos ir Šiaurės šalyse reikšmingai auga investicijos į žaliosios energijos projektus,...
Būsto įsigijimas su paskola, ypač pirmą kartą tai darantiems žmonėms, gali pasirodyti sudėtingas procesas. „Citadele“ banko atstovas atkreipia dėmesį, kad...
Sukurta:Damian Izdebski
Rugsėjo 12 d. užtikrintai vartus pakėlė „Nordspace“ verslo boksai Klaipėdoje. Vėjo gatvėje naujai įsikūręs verslo parkas nuo šiol kviečia Vakarų...
Verslo plėtra užsienio šalyse – daugelio verslininkų strateginis tikslas, apie kurį prasminga galvoti jau nuo pirmųjų veiklos gyvavimo metų. Vis...
Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas Dmitrijus Borisenka...
Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...
Įvairūs dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...
Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...
Dar gyvendama Danijoje, jauna marketingo specialistė Kotryna Kurt atrado tuo metu sparčiai populiarėjančią Linkedin platformą. Tuo metu tai padėjo jai...