Paskelbta
9 mėnesiai prieš-
Vaidotas Gurskas, „Citadele Leasing“ Lietuvos filialo vadovas
Kaip rodo apklausos*, viena svarbiausių priežasčių, dėl kurios gyventojai nesirenka elektromobilio – per aukšta kaina. Taip manantys jau sulaukė gerų žinių: Vokietijoje naudotų elektromobilių pasiūla daugiau nei 40 proc. viršija paklausą, o tai tam tikrais atvejais kainą mažina net ir trečdaliu.
2024 m. gegužę „Citadele“ banko inicijuotos apklausos duomenimis, 53 proc. respondentų nurodė, kad elektromobilio nesvartytų pirkti dėl per aukštos kainos. Vis dėlto, toks įsitikinimas tik iš dalies teisingas. Vertinant elektromobilio naudojimo – kuro, remonto ir priežiūros – kaštus, ilguoju laikotarpiu elektromobilis yra pigesnis pasirinkimas. Kita vertus, pragyvenimo lygį apsunkinusios aukštos palūkanų normos, gyventojus spaudžia susitelkti į ekonomiškesnius sprendimus dabar ir čia.
Vis dėlto, situacija dėl aukštos elektromobilių kainos taip pat pradeda keistis. Vokietijoje, vienoje pagrindinių Europos transporto priemonių rinkų, kurį laiką stebimas mažai – vos kelerius metus – naudotų elektromobilių pasiūlos perviršis ir nepakankama dyzelinių automobilių pasiūla. Elektromobilių pasiūla viršija paklausą daugiau nei 40 proc., o dyzelinių automobilių pasiūla nespėja tenkinti paklausos ir fiksuojamas 15 proc. trūkumas.
Naudotų elektromobilių vidutinė kaina 2024 m. pirmąjį ketvirtį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, smuko apie 11 tūkst. eurų ir praktiškai susilygino su naudotų automobilių su vidaus degimo varikliu vidutine kaina. Bene labiausiai atpigo „Tesla“ modeliai (nuo 19 iki 37 proc.), reikšmingai nukrito „Audi e-tron“ (32 proc.), „Volkswagen ID.3“ (27 proc.), „BMW i3“ (26 proc.) modelių kainos.
Viena skaudžiausių priežasčių, veikianti smunkančius elektromobilių pardavimus – naudotų elektromobilių kainos krenta beveik du kartus greičiau nei hibridinių, benzininių ar dyzeliu varomų automobilių. Prie abejonių įsigyti elektromobilį prisideda ir technologiniai iššūkiai – vienu įkrovimu nuvažiuojamas atstumas, infrastruktūros tinklo trūkumai.
Kaip atskleidžia statistika, tiek nauji, tiek naudoti elektromobiliai sudaro labai mažą Lietuvos automobilių parko dalį. Pirmąjį 2024 m. pusmetį Lietuvoje registruotų grynųjų elektromobilių dalis sudarė tik 2,1 proc. Todėl nors drastiškai krentanti naudotų elektromobilių kaina – bloga žinia juos jau įsigijusiems ir apie pardavimą svarstantiems žmonėms, yra ir geroji pusė: prieinamesnė kaina gali stipriai prisidėti prie masiškesnio elektromobilių įsigijimo, ypač Lietuvoje, kur naudotų automobilių rinka yra kelis kartus didesnė nei naujų.
Taip pat verta paminėti, kad Lietuvoje didžiausias kiekis automobilių – daugiau nei trečdalis – importuojamas būtent iš Vokietijos, tad šioje rinkoje vykstantys pokyčiai labai svarbūs ir mūsų šaliai.
Asižvelgiant į konkurencingesnes naujų ir naudotų elektromibilių kainas, suteikiamas subsidijas, vis gerėjančią krovimo infrastruktūrą bei kitas elektromobilių naudas, galime artimiausiu metu tikėtis naujo elektromobilių pardavimų šuolio. Įveikę kainos barjerą, vartotojai galės patys įvertinti ilguoju laikotarpiu atsiskleidžiančius elektromobilių privalumus.
* „Citadele“ banko užsakymu reprezentatyvią Baltijos šalių gyventojų apklausą atliko tyrimų agentūra „Norstat“ 2024 metų gegužę. Internetinės apklausos būdu Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje apklausta mažiausiai po 1000 gyventojų nuo 18 iki 74 metų.
[VG1]https://www.vta.lt/naudotu-automobiliu-importo-i-lietuva-geografijos-ypatumai/
„Citadele“ bankas mažina Baltijos šalių ekonomikos augimo prognozes
Neapibrėžtumo laikais – Baltijos šalių atsparumo pamokos
Kai tėvai nesijaučia finansų ekspertais: kaip nebijoti atvirų pokalbių apie pinigus šeimoje?
Apklausa: kas trečias susigrąžintą GPM permoką išleistų kasdienėms reikmėms
Aleksandras Izgorodinas: Velykų vaišių stalas šiemet bus 5 proc. brangesnis
Apklausa: lietuviai toliau investuoja į nekilnojamąjį turtą, krenta pensijų fondų populiarumas
Kol vyresnė karta taupo, Gen Z pinigus leidžia laisvai: kodėl taip skiriasi kartų požiūris į finansus?
Lietuvos ekonomika 2025-aisiais – tarp augimo ir audros debesų
Socialiniuose tinkluose viešinamas gyvenimo detales stebi ir sukčiai: kaip neatskleisti per daug?
„Biržų duona“ žengė į naują etapą ir įmonės direktoriumi (CEO) paskirtas Andrius Kurganovas, iki šiol ėjęs vykdančiojo direktoriaus pareigas. Šis...
Pastarosiomis savaitėmis Europos grūdų rinkai nemenką spaudimą darė du pagrindiniai veiksniai – sustiprėjęs euras JAV dolerio atžvilgiu ir lietūs pagrindiniuose...
„Tele2” grupė užėmė pirmąją vietą tarp 500 įmonių Europos klimato lyderių reitinge, kurį kartu su duomenų analitikos bendrove „Statista“ jau...
Absoliuti dauguma šalies gyventojų teigia kelyje susiduriantys su pavojingu kitų vairuotojų elgesiu. Deja, gatvėje matydami agresyviai, pavojingai manevruojančius ar apsvaigusius...
Apie tirpiąją kavą vis dar sklando įvairių mitų. Vis dėlto juos lengva paneigti, kai geriau supranti esminius dalykus: pavyzdžiui, kaip...
Dirbtinis intelektas, nuotolinis darbas ir kintantys lūkesčiai darbuotojams – darbo rinka šiandien keičiasi greičiau nei bet kada anksčiau. Todėl profesinis...
Artėjant gyventojų pajamų deklaravimo terminui, šia situacija naudojasi ir sukčiai – prisidengdami Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) vardu, klastodami nuorodas, jie...
Apie pinigus egzistuoja daugybė patarlių ir posakių, kurie yra įsitvirtinę giliai mūsų sąmonėje. Turbūt kiekvienas yra girdėjęs posakius „laikas –...