Sekite naujienas

Startuoliai

Kodėl didžioji dalis startuolių žlunga?

Paskelbta

-

Žmonės mėgsta kalbėti apie sėkmingus startuolius. Skambios antraštės apie jaunuosius anterprenerius, pritraukius milijonines investicijas, vis dažniau puošia interneto svetainių straipsnius, tačiau ar žinote, jog net 9 iš 10 startuolių žlunga per pirmuosius kelerius metus? Ar dažnai žmonės apie tai rašo? Ne itin. Siekiant išvengti jau padarytų klaidų, aptarsime, kodėl šie verslai taip dažnai bankrutuoja ir kas gali padėti to išvengti.

Reklama

Remdamiesi naujais „CB Insights“, „Autopsy“ ir „Fortune“ atliktais tyrimais, išskyrėme pagrindines startuolių žlugimo priežastis, kurias pateikė tų pačių nenusisekusių bendrovių vadovai.

Nėra poreikio rinkoje. „Fortune“ tinklaraščio duomenimis, viena pagrindinių priežasčių, kodėl startuoliai žlunga yra ta, jog jie gamina produktą ar teikia paslaugą, kurios niekam nereikia. Net 42 % žlugusių startuolių teigė, jog jiems nepavyko būtent dėl šios priežasties. Taigi, jei ketinate į rinką išleisti savo naują produktą, prieš eikvodami laiką jo kūrimui, iš pradžių įsitikinkite, jog žmonėms jo tikrai reikia.

Pinigų trūkumas. Net trečdalis žlugusių startuolių vadovai teigė, jog jiems nepavyko todėl, kad pritrūko pinigų. Per pastarąjį dešimtmetį startuolių žlugimo priežastys labai pasikeitė, tačiau iššūkiai dėl pinigų ir finansavimo vis tik išliko pagrindinės nesėkmės priežastys.

Verslo plano neturėjimas. Nenorėdami sugaišti daug laiko kuriant verslo planą, startuoliai nusprendė tą laiką skirti investicijų paieškoms. Deja, toks mąstymas buvo klaidingas. Šiandien šių startuolių įkūrėjai pripažįsta, jog siekiant išlaikyti bendrovę, būtina turėti gerą verslo modelį.

Prasta komanda. Be tinkamos komandos neįmanoma sukurti sėkmingo startuolio, o ankstyvojoje stadijoje komandos subūrimas yra vienas svarbiausių sėkmės veiksnių. Taip pat be profesinių kompetencijų, svarbios ir darbuotojų asmeninės savybės, tokios kaip lankstumas, atkaklumas ir atsparumas neapibrėžtumui.

Nesugebėjo įveikti konkurentų. Seniai praėjo tie laikai, kai išleidus vieną ar kitą programėlę (apps’ą), žmonės puldavo ja naudotis. Šiandien pasaulyje ir interneto platybėse per daug triukšmo, informacijos ir įvairiausių produktų, kurie tarpusavyje aršiai konkuruoja dėl žmonių dėmesio. Todėl rinkoje laimi tik tie startuoliai, kurie sprendžia realias žmonių problemas.

carvertical VIN patikra

Rinkos analizės neturėjimas. Ketvirtadalis apklaustų žlugusių startuolių įkūrėjų pabrėžė, jog prieš kuriant naują verslą ankstyvoje stadijoje svarbu ištestuoti paklausą, pasidaryti tinkamą rinkos analizę, susirasti informaciją, susiplanuoti visą eigą ir tinkamai pasiruošti.

Prastas marketingas. Svarbu identifikuoti savo tikslinį klientą ir sugebėti jį pasiekti. Startuolių įkūrėjai, kurių verslo idėja nenusisekė, pripažino, jog jie apsiribojo tik programavimu bei produkto kūrimu ir per mažai dėmesio skyrė rinkodarai.

Negebėjimas keisti strategiją ir adaptuotis prie pokyčių. 2014 metais beveik 30% pradedančiųjų startuolių nesugebėdavo greitai adaptuotis prie pokyčių ir keisti strategiją, jei pirminė nepasiteisindavo. Vis dėlto, 2020 metais šis procentas nukrito iki 15% . Žmonės mokosi iš savo klaidų ir anksčiau supranta ar jų projektas ir pasirinkta strategija veikia, ar ne. Jei neveikia, skubiai ieško kitų sprendimų, o ne vegetuoja, didindami riziką bankrutuoti.

Geras vadovas. Vienas svarbiausių verslo sėkmės garantų yra žmogus, kuris jį kuria. Jei vadovui trūksta įgūdžių, ryžto, išminties, nuolankumo, atidumo, kruopštumo ir kitų asmeninių savybių, kad galėtų priimti teisingus verslo sprendimus ir sėkmingai valdyti įmonę, startuolis žlugs. Ir visai nesvarbu ar bus kuriamas išties geras ir reikalingas produktas. Kuriant startuolį pasitaikys nemažai kritinių ir sudėtingų situacijų, tad lyderis turi žinoti kaip suvaldyti ir palengvinti darbuotojų stresą, juos įkvėpti ir skatinti toliau ieškoti sprendimų.

Tinkamas laikas. Istorija tik patvirtina, jog daug inovatyvių produktų būtų sulaukę milžiniškos sėkmės, jei būtų sukurti tinkamu laiku. Pavyzdžiui, Nikola Tesla išrado elektrinę mašiną 1897 metais, tačiau žmonės tuo metu buvo per daug skeptiški ir nenorėjo investuoti į Teslos išradimą, tad tik palyginus visai neseniai rinkoje atsirado ir sparčiai populiarėja elektrinės mašinos.

Pateiktuose tyrimuose atskleista ir daugiau priežasčių, kodėl startuoliai taip dažnai bankrutuoja. Verta trumpai paminėti dar kelias žlugimo priežastis: ignoruojami vartotojai, susidomėjimo praradimas, investuotojų trūkumas, darbuotojų perdegimas, teisiniai iššūkiai, nesutarimai tarp bendraįkūrėjų ir komunikacijos stoka tarp darbuotojų. Komandiniai santykiai prastėja, kai komandos nariai nenusistato ilgalaikių įmonės tikslų ir rezultatų. Vis dėlto, kiekvienas atvejis yra unikalus ir skirtingas.

Retai kada startuolis pasiekia tarptautinę sėkmę iš pirmo karto. Nieko nuostabaus, jog statistika tokia negailestinga. Tačiau, nepaisant visų aukščiau išvardintų bankroto priežasčių, sukurti sėkmingą verslą įmanoma. Naudinga ir tai, jog informacijos apie nenusisekusius startuolius galima lengvai rasti internete. Taigi, norint išvengti bankroto, reikia konsultuotis su kitais startuoliais, verslininkais, pradėti nuo mokymosi, rinkos suvokimo, taip pat ryšių su verslu ir investuotojais vystymo.

Komentuokite

Kokia jūsų nuomonė?

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *


Naujienos

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |