Sekite naujienas

Verslas

„airBaltic“ 2024 m. ataskaita: Nepaisant visos pramonės šakos iššūkių, fiksuotas rekordinis pajamų ir keleivių skaičiaus augimas

L

Paskelbta

-

Šie metai buvo sudėtingi dėl visos pramonės šakos problemų, tačiau stabilūs pagrindinių rodiklių rezultatai ir auganti paklausa leidžia teigti, kad „airBaltic“ yra pagrindinis regioninio susisiekimo variklis.

Reklama

Šiandien pirmaujanti Baltijos šalių oro linijų bendrovė „airBaltic“ paskelbė 2024 m. finansinių ir veiklos rezultatų ataskaitą. Bendrovė pasiekė didžiausias kada nors gautas metines pajamas – beveik 748 mln. eurų, t. y. 12 proc. daugiau nei praėjusiais metais. Be to, bendras keleivių skaičius (įskaitant visų tipų keleivius ir oro transporto bendrovės ACMI-out operacijas) pirmą kartą viršijo rekordinius aštuonis milijonus, o tai reiškia 18 proc. metinį augimą.

Be to, nepaisant visos pramonės šakos iššūkių, „airBaltic“ veiklos modelis ir nuolatinė tinklo plėtra lėmė, kad pakoreguotas EBITDAR per metus padidėjo 16 proc. ir pasiekė 184 mln. eurų. Oro linijų bendrovės pakoreguota EBITDAR marža išaugo iki 24,6 proc., o tai patvirtina modernaus orlaivių parko „Airbus A220-300“ efektyvumą ir drausmingą sąnaudų valdymą. Tuo metu pakoreguota EBITDA siekė 158 mln. eurų (2023 m. – 163 mln. eurų), o pakoreguota EBITDA marža buvo 21,2 proc., t. y. 3,3 procentinio punkto mažesnė nei praėjusiais metais. Šį sumažėjimą pirmiausiai lėmė padidėjusios veiklos sąnaudos ir išorės rinkos sąlygos.

Tačiau „airBaltic“ patyrė 118 mln. eurų grynųjų nuostolių, kuriuos daugiausiai lėmė išorės veiksniai, įskaitant pagreitintą „Pratt & Whitney“ variklių nusidėvėjimą, kuris siekė 73 mln. eurų, ir su valiuta susijusius nepiniginius koregavimus, įskaitant euro nuvertėjimą JAV dolerio atžvilgiu 2024 m. ir grupės išplėstos obligacijų programos aptarnavimą nuo 2024 m. gegužės mėn.

„2024-ieji buvo ir augimo, ir išorinių iššūkių metai. Užfiksavome naujus keleivių skaičiaus ir pajamų rekordus, o reguliariaisiais skrydžiais buvome užimti kaip niekada anksčiau. Paklausa pasiekė naujas aukštumas, nustatydama naujus mūsų istorijos rodiklius. Tačiau finansinius rezultatus paveikė visoje pramonėje kilusios variklių techninės priežiūros problemos ir valiutų kursų svyravimai. Vis dėlto tai laikini sunkumai, kurie nekeičia mūsų ilgalaikės trajektorijos“, – teigia „airBaltic“ prezidentas ir generalinis direktorius Martinas Gaussas.

„Mes ir toliau siekiame tvaraus augimo, optimizuojame savo orlaivių parką ir plečiame tinklą, kad sustiprintume „airBaltic“ pozicijas ateityje, įskaitant galimą pirminį viešą akcijų siūlymą (IPO). Mūsų veiklos rezultatai pabrėžia esminį „airBaltic“ vaidmenį užtikrinant regioninį susisiekimą ir ekonominę plėtrą“, – išskiria M. Gaussas.

2024 m. „airBaltic“ baigė su didžiausiu per visą istoriją keleivių skaičiumi – pervežė daugiau nei penkis milijonus keleivių, t. y. 13 proc. daugiau nei 2023 m., o bendras keleivių skaičius viršijo aštuonis milijonus, t. y. 18 proc. daugiau nei praėjusiais metais. Šis augimas pabrėžia didėjančią „airBaltic“ paslaugų paklausą ir patvirtina jos lyderio pozicijas Baltijos regione. Be to, bendras skrydžių skaičius, įskaitant ACMI-out operacijas, pasiekė naują rekordą ir viršijo 73 tūkst. – 12 proc. daugiau nei 2023 m. Tuo metu pačios „airBaltic“ reguliariųjų skrydžių skaičius siekė 47 tūkst., t. y. per metus veiklos apimtys išaugo 7 proc. Aviakompanija taip pat išlaikė užtikrintus veiklos rezultatus – reguliariųjų skrydžių apkrovos koeficientas per metus padidėjo 4,5 procentinio punkto ir 2024 m. siekė maždaug 81 proc., palyginti su maždaug 77 proc. 2023 m.

2024 m. „airBaltic“ išplėtė savo orlaivių parką, pridėdama tris naujus orlaivius „Airbus A220-300“ ir gaudama užsakymus dar dešimčiai orlaivių, taip dar labiau padidindama savo ilgalaikį tikslą iki 2030 m. pasiekti 100 orlaivių. Jau eksploatuodama 50 A220-300 orlaivių ir dar keturis, kuriuos planuojama prijungti 2025 m., „airBaltic“ išlieka didžiausia šio tipo orlaivių operatorė pasaulyje.

Be reguliariųjų skrydžių, „airBaltic“ ir toliau plėtojo ACMI-out paslaugas, kurios yra svarbi hibridinio verslo modelio dalis. Aviakompanija taip pat užsitarnavo gerą reputaciją nuomos su įgula rinkoje, o „Lufthansa Group“ išlieka didžiausia jos ACMI-out klientė. Šios partnerystės dėka „airBaltic“ modernus „Airbus A220-300“ orlaivių parkas teikia patikimas, efektyvias ir aukštos kokybės paslaugas keleiviams įvairiose rinkose.

„airBaltic“ komanda 2024 m. išaugo iki daugiau kaip 2 700 specialistų, t. y. maždaug 10 proc. daugiau nei per metus. Aviakompanija atidarė „airBaltic“ technikos akademiją, skirtą būsimiems aviacijos technikams rengti, ir atšventė 100-ąjį Pilotų akademijos absolventą. „airBaltic“ taip pat baigė penktąjį Lyderystės akademijos – ALFA – sezoną, toliau investuodama į naujos kartos aviacijos lyderius.

Visą finansinę ataskaitą galima rasti čia: https://investors.airbaltic.com/en/financial-information

„airBaltic“ iš Vilniaus, Rygos, Talino, Tamperės ir, sezoniškai, Gran Kanarijos, skraidina beveik 130 krypčių Europoje, Artimuosiuose Rytuose, Šiaurės Afrikoje ir Kaukazo regione. Visą „airBaltic“ skrydžių tvarkaraštį ir bilietus galima rasti bendrovės tinklalapyje www.airbaltic.com.

Komentuokite

Kokia jūsų nuomonė?

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |