Paskelbta
1 savaitė prieš-
By
LukasVisuomenėje vis dar vyrauja įvairūs mitai apie darbą klientų aptarnavimo srityje. Klausimą, kaip gerinti teikiamų paslaugų kokybę, kelia ir valdžios institucijos. Seimas priėmė Valstybinės kalbos įstatymo pataisas, kuriomis sutarta, kad nuo 2026 m. informacija apie parduodamas prekes ir teikiamas paslaugas turi būti teikiama valstybine kalba. Ką šis pokytis lemia verslo atstovams ir darbo mūsų šalyje ieškantiems užsieniečiams?
Dauguma lietuvių kasdien naudojasi įvairiomis paslaugomis ir tikisi gero aptarnavimo. Pasak „Circle K“ žmogiškųjų išteklių verslo partnerės Justinos Gulbinskienės, darbuotojų motyvacija tiesiogiai lemia ir aptarnavimo kokybę, todėl darbuotojų lojalumas turi būti užtikrinamas atsižvelgiant į konkrečius kiekvieno asmens poreikius. Minėdama tvarumo mėnesį, bendrovė „Circle K“ ypatingą dėmesį skiria mitų, susijusių su klientų aptarnavimu, griovimui.
Mitas Nr.1 – tai tik laikina stotelė
Visuomenėje vis dar vyrauja mitas, kad darbas klientų aptarnavimo srityje yra laikinas. Nors daugelis žmonių pradeda karjerą klientų aptarnavime, ši sritis visgi siūlo ilgalaikę karjerą su galimybe kilti pareigose.
„Savo įdarbinimo kampanijas visada grindžiame įvairovės principu ir stengiamės sugriauti išankstines nuostatas dėl darbuotojų amžiaus, tautybės, lyties ar net išvaizdos, nes laukiame visų. Pastebėjome, kad darbuotojai tai vertina, jų kaita per pastaruosius dvejus metus mažėjo, o vidutinis darbo stažas įmonėje šiuo metu siekia beveik 5 metus. Visuomet siūlome galimybę kilti karjeros laiptais pačioje įmonėje, turime daug pavyzdžių, kaip tai pavyko įgyvendinti“, – dalinasi J. Gulbinskienė.
„Circle K“ Tūkstantmečio degalinėje dirbanti Teresa atskleidžia, kad degalinių tinkle skaičiuoja jau aštuntus darbo metus. Didžiausias jos įvardintas darbo privalumas, tai – įmonės kultūra ir komanda.
„Mūsų kolektyvas beveik nesikeičia, visi kartu pradėjome dirbti nuo degalinės atidarymo ir skaičiuojame jau ketvirtus metus. Esame ne tik geri kolegos ir draugai, bet ir tvirta komanda, kuri palaiko vienas kitą, padrąsina ir leidžia tobulėti“, – sako degalinės darbuotoja.
Mitas Nr.2 – užsieniečiai negali dirbti aptarnavimo srityje
„Circle K“ degalinių tinkle dirba kolegos iš įvairių šalių, pavyzdžiui, Ukrainos, Kirgizijos, Lenkijos ir kitų.
„Užsieniečiai, kurie tiesiogiai aptarnauja mūsų degalinės klientus, kalba lietuvių kalba ir gali suteikti visokeriopą pagalbą. Valstybinės kalbos mokėjimo nereikalaujame iš kolegų, kurie dirba kitose pozicijose, pavyzdžiui, maisto gamyboje, prekių krovime, teritorijos tvarkyme. Bet tuos, kurie nori tapti operatoriais ir mokytis lietuvių kalbos, labai palaikome, skatiname ir padedame mokytis. Tokių darbuotojų atsiranda vis daugiau. Siekdami palengvinti naujų kolegų integraciją, šių metų pradžioje įdiegėme specialią mobiliąją programėlę, kuri trigubai sutrumpino naujų darbuotojų mokymų laiką, 5 proc. padidino naujų darbuotojų išlaikymo rodiklį ir pagerino pardavimo rezultatus“, – sako J. Gulbinskienė.
Mitas Nr.3 – darbas paslaugų sektoriuje tik jaunimui
Trečiasis mitas – darbas aptarnavimo srityje yra tik jaunų žmonių darbas. Pasak J. Gulbinskienės, pusę „Circle K“ darbuotojų degalinėse sudaro žmonės iki 25 metų, tačiau kita dalis – įvairios amžiaus grupės, tarp kurių ir darbuotojai virš 60 metų.
„Degalinių kolektyvai yra įvairesni nei galima pagalvoti. Turime 15 kolegų, kuriems daugiau nei 60 metų, vyriausias iš jų jau greit švęs 70-ąjį jubiliejų. Itin vertiname vyresnių darbuotojų patirtį, kantrybę ir empatiją, kuri labai praverčia bendraujant su klientais. Tuo tarpu jauniems žmonėms ši patirtis dažnai būna tarsi tramplinas, nes jie greitai išmoksta daugiafunkcinio darbo, bendravimo su klientais metodikos, taip pat problemų sprendimo įgūdžių. Daugelis darbuotojų į šį darbą žiūri kaip į pirmąjį žingsnį, suteikiantį galimybę kurti ilgalaikę karjerą šioje srityje“, – sako „Circle K“ žmogiškųjų išteklių verslo partnerė.
Jau beveik 30 metų degalinių tinkle dirbanti 63-ejų Ina Baltrušaitienė atskleidžia, kad solidų darbo stažą sukaupė išbandydama įvairias pozicijas, vykdydama projektus ir apmokydama kolegas įvairiuose šalies miestuose.
„Darbą tuomet dar „Statoil“ degalinių tinkle pradėjau 1995-ųjų vasario 1-ąją. Dirbau pirmoje Kauno Dainavos degalinėje, pozicijoje, kurios dabar jau nebeliko – buvau degalinės buhalterė. Vėliau tapau degalinės vadovo pavaduotoja, dar po kelių metų – vadove. Savo karjeros kelyje teko prisidėti prie įvairių įdomių projektų įgyvendinimo. Keliaudama po Lietuvą, padėjau degalinėse įdiegti LEAN projektą, taip pat kolegas mokiau „upselling“ strategijos subtilybių. Teko dirbti ir Vilniaus biure, kur marketingo skyriuje dirbau karšto maisto ir kavos kategorijų specialiste, buvau atsakinga už sutartis su tiekėjais ir akcijų organizavimą bei prekių planogramas. Vadovavau įvairioms degalinėms Kaune: Muravos, Karaliaus Mindaugo, Šilainių, tuo metu didžiausiai Baltijos šalyje – Garliavos degalinei, na o šiuo metu vadove dirbu Aleksoto degalinėje“, – apie savo karjeros kelią pasakoja I. Baltrušaitienė.
Darbo dinamika, atmosfera ir įmonės vertybės – tai, vieni svarbiausių aspektų, kuriuos išskiria ilgametė darbuotoja. „Jau greitai švęsiu solidų darbo stažo jubiliejų, o iki pensijos man taip pat liko visai nedaug. Per šį laikotarpį įmonė tikrai pelnė mano lojalumą, vertinu galimybę tobulėti ir savo patirtimi dalintis su kitais. Jaučiu, kad galiu ne tik pasiimti, bet ir duodi, todėl noriai dalyvauju įvairiose iniciatyvose, pavyzdžiui, esu viena iš mūsų vidinių mokymų trenerių. Nuo pat pradžių man patiko įmonės požiūris į žmogų ir sukuriama atmosfera. Jaučiu, kad komandoje mes vieni kitus gerbiame ir palaikome. Tai man svarbiausia“, – sako I. Baltrušaitienė.
„Vertiname pagarbą vieni kitiems, įvairovės klausimų sprendimas yra strateginė bendrovės misija. Taip pat mūsų degalinių tinkle yra taikoma nulinės tolerancijos diskriminacijai politika. Visi darbuotojai ir partneriai gali anonimiškai pranešti apie galimą diskriminaciją ar kitus incidentus, kurie neatitinka grupės etikos kodekso“, – priduria J. Gulbinskienė.
Verslas stebi kintančią pirkėjų elgseną: daugkartinių puodelių naudojimas auga daugiau nei du kartus
Degalų įtaka automobiliui: ar verta rinktis „premium“ kategorijos degalus?
Tarptautinė kavos diena: kokią kavą labiausiai mėgsta lietuviai?
Kaip Kinijos elektromobiliai ir valiutos kursas veikia degalų kainas Lietuvoje
Plaunate automobilį savo kieme? Taip kenkiate savo sveikatai ir gamtai
Kitąmet už vienkartinę pakuotę teks susimokėti, tačiau verslas jau dabar pastebi tvaresnę vartotojų elgseną
Psichologė pataria, kaip valdyti stresą eismo spūstyse
„Circle K“ naujovė: unikali programėlė tris kartus pagreitina naujų darbuotojų integraciją
Tarptautinė dešrainių diena: kas antras lietuvis per metus suvalgo po dešrainį
Jau 2035 m. gyvą bendravimą keis bičiulystė su dirbtiniu intelektu (DI), o verslui kils dar nematytų iššūkių pelnant vartotojų pasitikėjimą....
Tris dešimtmečius rinkoje veikianti įmonė „PakMarkas“ įgyvendino stambų – daugiau nei pusės milijono eurų vertės – projektą. Pasinaudojusi Norvegijos finansinio...
„Summus Capital“, viena didžiausių nekilnojamojo turto investicijų bendrovių Baltijos šalyse, Lietuvoje valdanti biurų kompleksą „Park Town“ ir prekybos centrą „Nordika“,...
Sparčiai augančiame technologijų sektoriuje sėkmingų produktų kūrimas priklauso ne tik nuo talentingų darbuotojų, bet ir nuo jų įgalinimo organizacijoje. Kaip...
Franšizė yra verslo modelis, kuris pasaulyje jau seniai tapo populiariu būdu plėsti ir valdyti verslus. Lietuvoje, per pastaruosius du dešimtmečius,...
Drąsi, charizmatiška ir aktyvi – taip galėtume apibūdinti soc. tinkluose daugumai gerai žinomą mokytoją Veroniką. Pradėjusi savo darbo kasdienybe, ugdymo...
Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas Dmitrijus Borisenka...
Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...
Įvairūs dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...
Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...