Sekite naujienas

Verslas

Ar dar prisimenate „Taupą“? Laikai, kai pirkėjai grūmėsi dėl televizoriaus ar aliejaus plastikiniame butelyje ir rungėsi žaidime „panešk, kiek gali“

Paskelbta

-

Didžiausiam darbdaviui Lietuvoje – prekybos tinklui Maxima – sukako 31 metai. Beveik nuo gyvavimo pradžios prekybos tinkle dirbantys žmonės mintimis grįžo į 90-uosius – kompiuteriai dar atrodė nepasiekiamas technologinis stebuklas, pirkėjai skaičiuodavo valandas iki akcijų pradžios, o aliejus plastikiniuose buteliuose buvo geidžiamiausia naujovė.

Reklama

„Įsidarbinau kasininke vienoje pirmųjų parduotuvių Vilniaus Viršuliškių rajone – tuo metu pavadinimas „Maxima“ dar nebuvo gimęs, o parduotuvė vadinosi „Urdžia“. Net keista prisiminti, kad tuomet parduotuvėse susitvarkydavome be kompiuterių – kasdien skaičiuodavome prekių likučius ir rašydavome ranka ant lapų, prekių kainas kaskart rašydavome taip pat ranka ant trafaretų. O prieš atidarant naują parduotuvę, visas kolektyvas kartu su akcininkais dieną ir naktį kraudavo prekes į lentynas. Tai buvo naujos eros po sovietmečio pradžia“, – pasakoja 30 metų „Maximoje“ dirbanti Janina Koniuchova, dabar vadovaujanti dviem tinklo parduotuvėms Vilniuje.

Prieš 29 metus atsirado vieningo standarto parduotuvės – pirmiausiai sostinėje, o paskui verslas plėtėsi į kitus miestus. Kristina Zavtrikovienė, vienos iš Kauno mieste esančios „Maxima“ parduotuvės vadovė, prisimena, kad 90-aisiais kiekvienos naujos parduotuvės atidarymas prilygo neįtikėtinai šventei.

„Pamenu, kai buvo atidaroma parduotuvė Kaune, Krėvės gatvėje – tuomet ji dar vadinosi „Taupa“ – žmonių susirinko kaip į Šiluvos atlaidus. Net praėjus keliems mėnesiams parduotuvėje nuolat būdavo tiek lankytojų, kad patekti į kabinetą būdavo greičiau einant per lauką, nei per prekybos salę. O tai buvo didelė parduotuvė – beveik 20 kasų, su visiškai atskiru alkoholio skyriumi – tiesiog parduotuvė parduotuvėje, nes šis skyrius turėjo savo atskirą kasą. Žmonės čia suvažiuodavo net iš atokių Lietuvos kampelių ir mėgdavo apsipirkti ilgai, kalbėtis tarpusavyje“, – kalba K. Zavtrikovienė.


Jai antrina kolegė J. Koniuchova – eilės pirkėjams buvo tikra pramoga ir galimybė pabendrauti, o bet kokia nematyta prekė ar nauja akcija sukeldavo ažiotažą, kaip dabar koks naujo iPhone modelio pristatymas.

„Įsivaizduokite – tuomet aistrų sukeldavo net nauja pakuotė. Pavyzdžiui, aliejus plastikiniuose buteliuose vietoje tada įprastos stiklinės taros. Kai jo atsirado prekyboje, tai prilygo stebuklui – aliejų plastiko buteliuose pirkėjai tiesiog išgraibstydavo ir pirkdavo, kiek galėjo panešti“, – sako J. Koniuchova.

Tuo tarpu K. Zavtrikovienei frazė „kiek gali panešti“ priminė kadaise per „Maximos“ gimtadienius organizuojamas akcijas.

„Tai būdavo žaidimas, kai per nustatytą laiką pirkėjai galėdavo nemokamai iš parduotuvės išsinešti tiek prekių, kiek paneša – tai buvo bene laukiamiausias metų renginys. Apskritai akcijos ir žaidimai tuomet turėjo ypatingą reikšmę. Pavyzdžiui tam tikromis valandomis būdavo galima įsigyti įvairios buitinės technikos, parduotuvės tokių daiktų gaudavo nedaug, dėl televizorių tarp pirkėjų kildavo konfliktai. Apie kiekvienos tokios akcijos pradžią skelbdavome plakatais, kuriuos keisdavome kas valandą informuodami, kiek dar liko iki akcijos pradžios“, – kalba ilgametė „Maxima“ prekybos tinklo darbuotoja K. Zavtrikovienė.

Be jų nebūtų ir „Maximos“


Jolanta Bivainytė, „Maxima LT“ generalinė direktorė, sako, jog didžiuojasi, kad kolektyve iki šiandien dirba kolegos, menantys pirmąsias parduotuves, augę kartu su tinklu, pirkėjais ir toliau esantys naujų pokyčių priešakyje.

„Įdomu, kad į ketvirtą dešimtį „Maxima“ prekybos tinklas įžengė kurdamas unikalų suvienodintą parduotuvių formatą – kaip ir veiklos pradžioje. Tik dabar esame tarptautinio verslo dalis, didžiausias prekybos tinklas ir didžiausias darbdavys Lietuvoje. Kolegos, kurie yra kartu nuo pat veiklos pradžios, ir vis prisijungiantys nauji komandos nariai yra „Maximos“ variklis ir širdis. Todėl gimtadienio proga, pirmiausiai sveikinu mūsų visus kolegas – be jų nebūtų ir „Maximos“, ­– teigia J. Bivainytė.

Naujienos

Ekspertai

Ekspertai1 d. prieš

Už pažinčių programėlių „princų“ slepiasi nusikaltėliai: kaip nepakliūti į sukčių pinkles?

„Tinder“, „Bumble“, „Hinge“, „Badoo“ ir panašios pažinčių programėlės neatsiejamos nuo šiuolaikinio pasaulio. „Mano draugė ištekėjo radusi puikų vaikiną tinderyje“, „Bumblėje...

Ekspertai2 d. prieš

Lietuvos paštas primena: kalėdinių siuntų pakavimo patarimai, kuriuos būtina žinoti

Kalėdos – stebuklų ir dovanų metas, per kurį Lietuvoje ir į užsienį siunčiamų siuntų kiekiai išauga iki 50 proc. Tačiau,...

Ekspertai2 d. prieš

Kalėdinėms dovanoms – elektronika? Į ką atkreipti dėmesį, kad ji vėliau netaptų našta

Iki Kalėdų likus visai nedaug laiko skubama pirkti dovanas artimiesiems. Kartais šalia kalėdinės eglutės atsiduria ir buitį gerinantys elektroniniai įrenginiai....

Ekspertai3 d. prieš

„Google“ atskleidė, kas labiausiai rūpi lietuviams: tarp dažniausių paieškų – ir klausimai apie elektros kainas

Kompanijai „Google“ pristačius kasmetinę „Year in Search“ apžvalgą, paaiškėjo, ko internete šiemet dažniausiai ieškojo Lietuvos gyventojai. O tarp labiausiai jiems...

Ekspertai4 d. prieš

Kalėdinis bumas prasidėjo: ekspertas atkleidė, kada vėliausiai galite išsiųsti siuntą, kad ji adresatą pasiektų iki švenčių

Kalėdinė karštinė įgauna pagreitį – vis daugiau žmonių dovanų artimiesiems ieško tiek prekybos centruose, tiek internetinėse parduotuvėse, todėl siuntų pristatymo...

Visos teisės saugomos.© 2015-2024 | Kopijuoti draudžiama |