Sekite naujienas

Verslas

Darbdavių galvosūkis: kaip komandos narius išlaikyti vienoje įmonėje?

L

Paskelbta

-

Kaip rodo statistika, vidutinė asmens darbo trukmė vienoje organizacijoje Lietuvoje – 8,7 m. Konkurencingas atlyginimas, tobulėjimo galimybės bei palanki atmosfera darbe – tampa nebepakankamais aspektais, kurie skatintų darbuotojus pasilikti įmonėje, o į darbo rinką įžengiantys Z kartos atstovai, įneša dar daugiau naujų vėjų. Kaip sukurti darbuotojams patogią terpę ne tik dirbti, bet ir tobulėti bei įgyvendinti savo profesinius tikslus, pasakoja „DPD Lietuva” personalo vadovė Aušra Delonaitė.

Reklama

Pasak A. Delonaitės, dažna komandos narių kaita – itin aktuali problema Lietuvos darbo rinkoje.

„Darbuotojų trūksta daugumoje verslo sričių, todėl darbdaviai ir toliau ieško naujų bei papildomų būdų, kaip paskatinti komandos narius darbo vietoje pasilikti ilgiau. Statistika rodo, kad kuo darbuotojas yra jaunesnis, tuo dažniau jis keičia darbą, pavyzdžiui, Z kartos atstovai, vienoje įmonėje dirba vidutiniškai apie 2,25 m.”, – sako „DPD Lietuva” personalo vadovė.

Ji priduria, kad siekiant išlaikyti darbuotojus, itin svarbu ne tik užtikrinti konkurencingą atlyginimą, suteikti galimybes augti bei tobulėti.

„Taip pat svarbu žinoti, kad šiuolaikiniai darbuotojai vis dažniau atsižvelgia ir į darbo pobūdį, darbo laiko lankstumą, esamų užduočių prasmę bei emocinę būklę jas atliekant. Todėl sėkmingi darbdaviai, siekiantys išlaikyti kolektyvo narius, privalo neatsilikti nuo šių tendencijų”, – teigia A. Delonaitė.

Svarbu atliepti visų darbuotojų poreikius

Darbuotojų poreikių užtikrinimas – raktas į lojalius bei ilgamečius komandos narius. A. Delonaitės teigimu, šiuo metu darbo vietoje neretai susiduria net 4-5 skirtingos darbuotojų kartos, todėl darbdaviui svarbu gebėti atliepti visų jų poreikius.

„Vyresnės kartos atstovai labiau vertina saugumą, stabilumą, papildomas naudas bei užimamą poziciją. Tuo metu Z kartos atstovams svarbiau laisvė, galimybės išreikšti save bei tobulėti. Suprasdami šiuos skirtumus, siekiame atsižvelgti į skirtingų kartų poreikius – ne tik nuolat sekame atlyginimų tendencijas rinkoje, bet ir stengiamės pasiūlyti naujų papildomų naudų, kurios patiktų darbuotojams”, – akcentuoja „DPD Lietuva” personalo vadovė.

Ji priduria, kad „DPD Lietuva” itin didelį dėmesį skiria darbuotojų emocinei būklei, taip pat, siekiant užtikrinti, kad darbo sąlygos būtų tinkamos visiems darbuotojams, nuolat yra atsižvelgiama į darbuotojų poreikius.

Reklama

„Stengiamės įtraukti darbuotojus į įvairių sprendimų priėmimo procesus – klausiame jų nuomonės, iniciatyvų bei pasiūlymų, ką galėtume pagerinti įmonės veikloje bei kultūroje. Neseniai organizavome renginį, kurio metu darbuotojai galėjo užduoti įvairius klausimus aukščiausiems vadovams ir viešai gauti atsakymus”, – pasakoja A. Delonaitė.

Į darbo rinką įžengia Z kartos atstovai

„DPD Lietuva” personalo vadovės teigimu, kiekviena darbuotojų karta turi skirtingą požiūrį bei nuomonę apie darbo kultūrą bei modelį. Pavyzdžiui, darbo vietas sparčiai užpildo Z kartos darbuotojai, todėl jaunesnieji kolegos pamažu diktuoja naujas tendencijas.

„Ši karta yra itin ambicinga, tačiau tuo pačiu metu turi aukšto lygio technologines žinias ir įgūdžius. Todėl darbe jiems itin svarbu, kad užduotys teiktų prasmės jausmą bei leistų išnaudoti potencialą”, – tvirtina A. Delonaitė.

Ji priduria, kad Z kartos atstovus išlaikyti vienoje įmonėje yra sunkiau nei kitų vyresnius darbuotojus, todėl svarbu atsižvelgti į jų poreikius ir sukurti palankias darbo sąlygas.

„Z kartos atstovams itin svarbus darbo ir poilsio balansas, taip pat jie labai vertina sprendimų priėmimo ir pasirinkimo laisvę, tad lankstus darbo planavimas, darbas iš namų, hibridinis darbo modelis juos itin motyvuoja. Taip pat svarbi ir šiuolaikiška darbo aplinka, darbo vietos kultūra bei emocinės sveikatos užtikrinimas”, – teigia A. Delonaitė.

 

Reklama

Naujienos

Verslas17 val prieš

Kaip išnaudoti influencerių rinkodarą „Black Friday“ laikotarpiu?

Per pastaruosius metus influencerių rinkodara iš paprasto turinio kūrimo tapo vienu efektyviausių būdų pasiekti auditoriją. Tačiau „Black Friday“ laikotarpiu ši komunikacijos priemonė įgauna visai kitą prasmę. Tai...

Verslas22 val prieš

Į Lietuvą žengia naujas viešbučių rinkos žaidėjas: Estijos „Legend Hotels“ – naujasis viešbučio „Novotel Vilnius Centre“ operatorius

Estijoje įsikūrusi tarptautinė viešbučių grupė „Legend Hotels“ žengia į Lietuvą ir tampa naujuoju žinomo viešbučio „Novotel Vilnius Centre“ operatoriumi. Tai...

Verslas2 d. prieš

„Telia“ mažina vadovų skaičių ir jungia padalinius

Telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ toliau efektyvina veiklą ir keičia įmonės valdymo struktūrą. Nuo lapkričio 1 d. įmonė sujungs technologijų ir...

Verslas2 d. prieš

Emocinė darbuotojų gerovė tampa darbdavių prioritetu: pagalbos ieško vis daugiau žmonių

Perdegimas nėra tik madingas žodis – tai realybė, su kuria susiduria vis daugiau darbuotojų. Draudimo bendrovės BTA duomenimis, psichikos sveikatos...

Nekilnojamasis turtas3 d. prieš

Kaune pradedamas vystyti naujas nekilnojamojo turto projektas, jį finansuoja „Bigbank“

Nekilnojamojo turto (NT) vystymo bendrovė „Formo“ susitarė su banku „Bigbank“ dėl 12 mln. eurų finansavimo, skirto moderniam gyvenamajam NT projektui „Astronomijos...

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |