Paskelbta
3 metai prieš-
By
Raminta V.
Verslo naujienų kanalai prognozuoja, kad pasaulinė duomenų analizė ir pritaikymas ateityje augs vis sparčiau. Didėjant informacijos kiekiams, įmonėms nebeužtenka įprastų programų jos apdorojimui, tad rinkoje vis dažniau girdimas didžiųjų duomenų (angl. „Big data“) apibrėžimas. Duomenų analitikas aiškina, kodėl šiandieniniams verslams, norintiems priimti informacijos analize grįstus sprendimus, būtina remtis didžiųjų duomenų teikiamomis galimybėmis.
„Nuasmenintų duomenų generavimas tampa verslo kasdienybe ir leidžia ne tik sėkmingiau dirbti ar gerinti klientų patirtį, bet ir duoti naudos bendruomenei. Vienas ryškiausių pavyzdžių – didžiaisiais duomenimis paremtas operatoriaus sukurtas žemėlapis, kuris padeda pasitikrinti paplūdimių ar regioninių parkų užimtumą, taigi yra naudingas kiekvienam keliaujančiam. Duomenų analizė tampa kasdieniu įrankiu, kuris gali užtikrinti naudą tiek verslui, tiek ir vartotojams“, – teigia „Tele2“ produkto „DATA ATLAS“ vadovas, Gediminas Jankauskas.
Nuo ryšio paslaugų iki platformų algoritmų
Anot eksperto, oficialus didžiųjų duomenų apibrėžimas susideda iš 3 v raidžių – didelis kiekis („velocity“), generavimo greitis („volume“) ir įvairovė („variety“). Jo teigimu, didžiųjų duomenų akumuliavimas ir panaudojimas priklauso nuo įmonės. Pavyzdžiui, kaskart vartotojui jungiantis prie mobiliojo tinklo, bokštai generuoja duomenis, besikeisdami informacija su telefonu. G. Jankauskas aiškina, kad taip sugeneruojamas didelis duomenų kiekis telekomunikacijų bendrovėms leidžia žinoti, kiek megabaitų vartotojas išnaršė, kiek žinučių ar skambučių atliko per mėnesį.
„Taip pat ir socialiniai tinklai analizuoja kuo domisi ir į ką reaguoja vartotojai, pagal tai siūlo daugiau panašaus turinio. Didieji duomenys susiję ne tik su dominančiu turiniu ar ryšio paslaugomis – gali būti analizuojamas judėjimas, apsipirkimo laikas ar kitos verslui aktualios tendencijos. Dėl didžiųjų duomenų bankai turi galimybę analizuoti išlaidų tendencijas, tuo tarpu telekomunikacijų duomenys gali būti analizuojami turistų srautams apibrėžti – iš kokių šalių sulaukiame atvykėlių ir kiek laiko jie čia praleidžia“, – aiškina jis.
Pagalba sprendimų priėmimui
Pasak eksperto, didieji duomenys versle gali ne tik suteikti naudingų įžvalgų, bet ir padėti priimti sprendimus, kadangi taip galima greičiau pamatyti tendencijas ar pokyčius. G. Jankauskas dalijasi ir vienu ryškiausiu tokio pritaikymo pavyzdžiu – „Netflix“ platforma akumuliuoja milžinišką kiekį duomenų ir juos panaudoja ne tik siūlant tinkamą turinį, bet ir kuriant naują turinį, kaip skandalingai pagarsėjęs serialas „House of cards“ (liet. „Kortų namelis“). Jis pasakoja, kad kūrėjai, įsivertinę, kurie režisieriai ir aktoriai yra mėgstamiausi „Netflix“ žiūrovų, surado geriausius derinius ir sudėliojo visą komandą, kuri lėmė didžiulį serialo pasisekimą.
„Sėkmę lėmė ne tik „Netflix“ siekis žiūrovams siūlyti turinį, kuris būtų jiems įdomus, bet ir sprendimų priėmimas, grįstas realiais duomenimis. Taip pat ir telekomunikacijų bendrovės, stebėdamos kaip smarkiai auga duomenų naudojimas, gali didinti pajėgumus. Būtent didieji duomenys leidžia pasiūlyti klientui, kas jam galbūt yra reikalinga, o įmonėms tai padeda išlikti sėkmingoms ir išlaikyti klientus“, – pabrėžia jis.
Ekspertas tikina, kad įmonės be didžiųjų duomenų analizės neturi galimybės gerai suprasti, kas yra jų klientas, kokių paslaugų jam reikia, o sprendimai yra priimami remiantis nedidelėmis analizėmis arba nuojauta. Tai rodo ir buitinės technikos įmonės „Home Depot“ pavyzdys, kai neįsivertinus rinkos Kinijoje, 12 naujų parduotuvių 6-iuose skirtinguose miestuose buvo ganėtinai greitai uždarytos.
Galimybė visiems verslams
G. Jankauskas pabrėžia, kad duomenų analizė naudinga visų sričių įmonėms – nuo piko analizės vežėjams iki sukčių stebėjimo bankams. Ekspertas tikina, kad mažos ar neseniai įsikūrusios įmonės gali ir neturėti didžiųjų duomenų ar galimybės jų stebėti, tačiau yra kitų būdų, kuriais verslas gali taikyti šiuos įrankius kasdienybėje.
„Tiek socialinių tinklų reklamų profiliavimas, tiek operatoriaus siūloma paslauga „DATA ATLAS“ gali parodyti tendencijas ar suteikti įžvalgas, kurias įmonės naudoja sprendimų priėmimui. Visų pirma, ši paslauga leidžia informaciją pateikti išsamiai ir labai tiksliai net tada, kai įmonės neturi galimybių pačios tokių duomenų surinkti. Taip pat analizės paslauga užtikrina galimybę itin patogiai gauti įžvalgas, netaikant pasenusių ar limituotų technologijų stebėjimams bei skaičiavimams atlikti. Analizuojami duomenys yra užkoduoti, tad juose nesimato individualių žmonių, tik rezultatai ir tendencijos, o įmonėms pateikiamos susistemintos įžvalgos“, – išskirtinumus įvardija jis.
Anot G. Jankausko, „Tele2“ didieji duomenys analizuojami ir pateikiami laikantis aukščiausių duomenų saugumo standartų: naudojami tik nuasmeninti, apibendrinti, ir tik dideli klientų bazės segmentai, todėl neįmanoma identifikuoti konkretaus kliento.
J. Neverauskas: „Gyvename saugiausią gyvenimą istorijoje, bet viduje jaučiamės kitaip“
Atskleidė, kur per rudens atostogas keliavo lietuviai: išsiskyrė viena kryptis
Nebeprisitinderiaujantiems: pažinčių programėlėse – ir sintetiniai partneriai, ir pinigų tykantys sukčiai
Telefoniniams sukčiams – galas? Operatoriai blokuos dar daugiau suklastotų skambučių
Ekspertai perspėja keliaujančius su šeima: tai būtina žinoti, jei vykstate už Europos ribų
Paaiškino, kam po mirties atitenka el. paštas, nuotraukos bei paskyros internete ir kaip visą tai „paveldėti“
„Tele2“ skirtas įvertinimas už lyderystę vaikų teisių apsaugos srityje
Štai, kas ryja jūsų telefono atmintį: patarė, kaip ją greitai atlaisvinti
„Tele2“ rezultatai: daugiau pajamų ir sumokėtų mokesčių

NT plėtros bendrovė „Citus“ Žirmūnuose, Kareivių g. 5 pradėjo trečiąjį projekto „CITUS Mūnai“ etapą: ir pardavimai, ir statybos jau vyksta. Iš 73 pirmojo ir 116 antrojo etapo butų jau...
Ruošiasi Juodajam penktadieniui: tikisi pelningiausio metų laikotarpio Juodasis penktadienis Lietuvoje kasmet tampa svarbia proga augti net ir mažiesiems verslams. Šiuo laikotarpiu...
Kiekvienas, kas bent kartą jungėsi prie „Facebook“, vienaip ar kitaip pažįsta Marką Zuckerbergą. Ar bent tą jo versiją, kuri šypsosi...
Įmonės ruošiasi 2026-iesiems: projektuoja biudžetus, planuoja išlaidas, bet dažnai daro tą pačią klaidą – planuoja be revizijos. Pasak Aurimo Žlibino,...
1990-ųjų viduryje „Apple“ buvo praktiškai pati savęs parodija. Kadaise drąsi, maištinga ir inovatyvi bendrovė virto chaotišku milžinu, kuris leido pinigus...
„Mes visi turim 24 valandas, septynias dienas per savaitę. Neturim teisės sakyti, kad neturiu laiko. Mes galime sakyti tik tai,...
Per pastaruosius kelerius metus mokymasis gerokai pasikeitė – nuo tradicinių užrašų pereinama prie skaitmeninių priemonių, o žinios įtvirtinamos vis įvairesniais būdais: nuo...
Automobilio pardavimas – ne tik raktelių ir dokumentų perdavimas naujajam jo savininkui. Kartu su sandoriu vairuotojams reikia pasirūpinti ir kitais...
Nuo vagystės iš vieno garsiausių pasaulio muziejų Paryžiuje iki vis dar veikiančio telefoninio sukčiavimo – sukčių išradingumui ribų nėra. Europoje...
Atsilieptas sukčių skambutis gali baigtis dideliais finansiniais nuostoliais arba nutekintais asmens duomenimis. Startavo vieninga apgaulingų skambučių blokavimo sistema: mobiliojo ryšio...