Paskelbta
1 d. prieš-
Viena didžiausių siuntų pristatymo įmonių šalyje „DPD Lietuva“ keičia savo sunkiasvorio transporto logistikos įpročius – jau kurį laiką dalį tarpmiestinių maršrutų vykdo naudojant dyzeliną, kuris pagamintas iš atsinaujinančių žaliavų. Toks sprendimas leis šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) emisijas sumažinti net iki 90 proc.
Siuntų pristatymo bendrovės naudojamas biodyzelinas – „Neste MY Renewable Diesel“. Tai hidrintas augalinis aliejus (HVO), gaminamas iš 100 proc. atsinaujinančių žaliavų, tokių kaip panaudotas kepimo aliejus ir gyvūniniai riebalai iš maisto pramonės atliekų. Lyginant su įprastu dyzelinu, šio kuro gyvavimo ciklo metu išmetama iki 90 proc. mažiau ŠESD, todėl tai reikšmingas žingsnis mažinant transporto taršą.
Pasak „DPD Lietuva“ tvarumo vadovo Marko Ąžuolo, įmonė šį sprendimą pasirinko siekdama mažinti taršą ne tik miestų logistikoje, bet ir sunkiasvorio transporto segmente.
„Miestų logistikoje stebime didelį progresą – elektriniai mikroautobusai per 2024 m. pristatė daugiau nei 1,4 mln. siuntų, tačiau sunkiasvorio transporto segmentas vis dar išlieka iššūkiu. Skaičiuojame, kad jis sudaro daugiau nei 40 proc. mūsų CO2 emisijų, todėl būtina ieškoti būdų, kaip šią dalį mažinti jau dabar. HVO leidžia tai daryti be didelių techninių ar infrastruktūrinių pokyčių “, – sako M. Ąžuolas.
Per 2024 metus įmonė emisiją vienai pakuotei sumažino 10,5 proc., o nuo 2020 metų – net 24,8 proc., taip nuosekliai artėdama prie ilgalaikio tikslo pasiekti nulinių emisijų balansą iki 2040 m.
Sėkmingi bandomieji projektai
Pasak M. Ąžuolo, dyzelino iš atsinaujinančių žaliavų naudojimas sunkiasvorėse transporto priemonėse – praktinis būdas mažinti emisijas jau šiandien, kol rinka ruošiasi elektrifikuoti sunkųjį transportą. Verslas nori daugiau nei pristatymo
„Norėjome imtis realių veiksmų, o ne tik kalbėti apie tvarumą. Vienas HVO varomas sunkvežimis kas mėnesį padeda išvengti iki 5 tonų CO2 emisijų, o iki metų pabaigos planuojama sumažinti iki 100 tonų papildomų emisijų, be elektromobilių indėlio. Ateinančiais metais numatome platesnį kuro naudojimą tinkle“,– sako M. Ąžuolas.
Pasak „DPD Lietuva“ infrastruktūros vadovo Aurimo Leščiaus, pirmieji HVO varomi vilkikai jau keletą mėnesių sėkmingai kursuoja Vilnius – Šiauliai bei Kaunas – Klaipėda maršrutais.
„Kuro bandymai parodė, kad techninių trikdžių nebuvo, sąnaudos išliko santykinai stabilios, o transporto veikimas buvo patikimas. HVO mums leidžia žengti žingsnį čia ir dabar – be didelių techninių ar infrastruktūrinių pokyčių mažinti taršą“, – pasakoja A. Leščius. Medicinos bankas suteikė 2,2 mln. eurų paskolą Kaune plėtojamam NT projektui
Investiciją į ateitį
Dyzelino iš atsinaujinančių žaliavų diegimas – tai bendrovės tvarumo strategijos dalis ir praktinis žingsnis siekiant mažinti transporto taršą visoje siuntų pristatymo grandinėje.
„HVO naudojimas padeda mums mažinti emisijas sudėtingiausiame veiklos segmente. Pagal mūsų strateginius tikslus iki 2030 m. siekiame, kad 50 proc. sunkiasvorio transporto būtų varoma mažiau taršiu kuru arba elektra. Mums svarbu išlikti realistiškiems ir atviriems, todėl kalbame ne tik apie pasiekimus, bet ir apie iššūkius. Tai atsakingos lyderystės tvarumo srityje dalis“, – tvirtina M. Ąžuolas. Lietuvos oro uostai naudoja iš atsinaujinančių šaltinių pagamintą dyzeliną
M. Ąžuolo teigimu, šis sprendimas padeda mažinti įmonės CO2 pėdsaką, kartu stiprina nepriklausomybę nuo iškastinio kuro ir atliepia klientų bei partnerių lūkesčius pristatyti siuntas darant mažesnį poveikį aplinkai.
Nuo idėjos iki Europos masto verslo: partnerystė, sukūrusi naujus logistikos standartus
Svarstote, kaip rudens derlių perduoti artimiesiems? Paštomatai ir kurjeriai – ne išeitis: štai, ką siųsti draudžiama
„DPD Lietuva“ pradeda partnerystę su Lietuvos krepšinio lyga
800 tūkst. eurų investicija: „DPD Lietuva“ tęsia paštomatų plėtrą šalyje
Vienas neapgalvotas sprendimas – ir nepasiekia gavėjo: ką būtina žinoti apie siuntų pakavimą?
Verslas nori daugiau nei pristatymo: pusė klientų tikisi matyti logistikos partnerio pastangas mažinti CO2
„DPD“ tinklas Lietuvoje plečiasi – šiemet paštomatų plėtrai investuos 800 tūkst. eurų
Paštomatų bumas ir siuntinių augimas: kaip 2024 m. pasikeitė pašto rinka?
Įsisiautę žiemiški orai – pavojus siuntoms! Kai kuriuos daiktus šaltis gali sugadinti negrįžtamai

Kiekvienas iš mūsų turi tą pačią paros dalį — 24 valandas. Bet kodėl vienų žmonių valanda verta kelių eurų, kitų...
„Avia Solutions Group“ oro linijų bendrovė „Ascend Airways Malaysia“ gavo Oro vežėjo sertifikatą (angl. AOC) Malaizijoje. Oro linijos teiks ACMI...
Nuo Austrijos iki Amerikos: svajonė, kurią visi laikė beprotiška Arnoldas Schwarzeneggeris gimė 1947 m. mažame Austrijos miestelyje Tal. Jo vaikystė...
NT plėtros kompanija „Citus“ pradeda ilgai laukto projekto „CITUS Tyzenhauz“ startą Tyzenhauzų g. 17, Vilniuje: pardavimai jau startavo, o statybos...
„Urban HUB“ tęsia tvarios plėtros kryptį – ant Vilniuje įsikūrusio prekybos ir verslo miestelio stogo įrengta moderni, beveik 500 kW...
Atsilieptas sukčių skambutis gali baigtis dideliais finansiniais nuostoliais arba nutekintais asmens duomenimis. Startavo vieninga apgaulingų skambučių blokavimo sistema: mobiliojo ryšio...
Gyvenimas kupinas netikėtumų – nuo ligų ar kelionių incidentų iki gaisrų namuose ar gamtos stichijų padarinių. Tokie įvykiai dažnai tampa...
Artėjant rudens atostogoms, vis daugiau šeimų planuoja keliones į užsienį. Ekspertai atkreipia dėmesį, kad dalis keliautojų neįvertina galimų rizikų ir...
Įsibėgėjus rudeniui ir vaikams grįžus į įprastą ritmą – mokyklą, būrelius ir aktyvias veiklas lauke – fiksuojama vis daugiau traumų....
Norint dar suspėti susiorganizuoti rudens atostogas, pats metas ieškoti paskutinės minutės kelionių pasiūlymų. Tačiau specialistai įspėja, kad šia situacija pasinaudoja...