Paskelbta
9 mėnesiai prieš-
Pasibaigęs vienas laukiamiausių išpardavimų metas – „Juodasis penktadienis“ – šiemet buvo sėkmingas elektroninių parduotuvių prekybininkams Lietuvoje. Lietuvių startuolio „Omnisend“ duomenimis, šios dienos pardavimų pajamos pasiekė 2,3 mln. Eur ir buvo beveik ketvirtadaliu (23,7 proc.) didesnės nei pernai. Bendra pardavimų apimtis, nors ir smuktelėjo 1 proc., buvo panaši į pernykštę – pasiekė beveik 26 tūkst.
„Nepaisant sumažėjusių pardavimų apimčių, šiemet šalies gyventojai per „Juodąjį penktadienį“ išleido daugiau pinigų. Tai reiškia, kad jie įsigijo brangesnių, didesnės vertės prekių. Dviženklis pajamų augimas fiksuotas ir kitą dieną – šeštadienį, kai pajamos iš pardavimų buvo didesnės dešimtadaliu (10,3 proc.) už pernykštes“, – sako „Omnisend“ marketingo vadovas Evaldas Mockus.
Bendrovė iš viso įvertino pardavimų duomenis iš daugiau nei 5 tūkst. elektroninių parduotuvių Lietuvoje. Į analizę įtraukti duomenys tiek iš „Juodojo penktadienio“ ir visos jo savaitės, tiek ir iš „Kibernetinio pirmadienio“.
„Kibernetinis pirmadienis“ – ne toks populiarus
Jei „Juodasis penktadienis“ jau tradiciškai tampa viena pelningiausių dienų, tai „Kibernetinis pirmadienis“ šiais metais nebuvo toks sėkmingas Lietuvos prekybininkams, atskleidžia „Omnisend“ tyrimo rezultatai. Gautos pajamos, palyginti su pernai, buvo 14 proc. mažesnės, pardavimų atlikta 15,6 proc. mažiau.
Anot E. Mockaus, tokius pokyčius galėjo nulemti įvairios priežastys, tarp kurių – didesnis prekybininkų ir pačių pirkėjų dėmesys būtent „Juodojo penktadienio“ pasiūlymams.
„Pastebime, kad šiemet elektroninės parduotuvės susitelkė į el. pašto rinkodaros sprendimus, kuriais siekė atkreipti pirkėjų dėmesį į „Juodojo penktadienio“ ir „Juodosios savaitės“ pasiūlymus. Ne vienerius metus lapkritis – vienas rezultatyviausių mėnesių prekybininkams, todėl „Kibernetinis pirmadienis“, išskyrus Jungtines Amerikos Valstijas, tradiciškai nėra toks populiarus. Vis dėlto, šios dienos prekybininkams tikrai nederėtų nurašyti“, – teigia rinkodaros ekspertas.
Situacija užsienyje – kiek kitokia
Kai prekybininkai Lietuvoje per „Juodąjį penktadienį“ fiksuoja dviženklį pardavimų pajamų augimą, rezultatai užsienio rinkose – skiriasi. „Omnisend“ duomenimis, Jungtinėse Amerikos Valstijose per šią dieną pardavimai ūgtelėjo daugiau nei 6 proc., o per šventinį savaitgalį – nuo Padėkos dienos ketvirtadienį iki sekmadienio – beveik dešimtadaliu (9,1 proc.).
Tuo metu situacija Jungtinės Karalystės rinkoje – kardinaliai kitokia: el. prekybininkai fiksuoja sumažėjusias pardavimų pajamas, nors pardavimų skaičius ir išaugo. Kaip komentuoja E. Mockus, tokias tendencijas galėjo nulemti pasikeitę pirkėjų įpročiai.
„Juodasis penktadienis“ šios šalies prekybininkams buvo „juodas“: tos dienos pardavimų skaičius pernykščius rezultatus viršijo 10 proc., tačiau fiksuotas beveik 2 proc. pardavimų pajamų nuosmukis. To priežasčių gali būti ne viena, pavyzdžiui, šalies ekonominė padėtis: pastebimai augančios kainos verčia žmones persvarstyti savo prioritetus. Be to, tyrimai rodo, kad tenykščiai gyventojai už prekes dažniau atsiskaito grynaisiais pinigais. Vis dėlto, prasidėję šventiniai apsipirkimai ir išpardavimai gali vėl įpūsti gyvybės elektroninei prekybai tiek Jungtinėje Karalystėje, tiek ir kitose šalyse“, – tvirtina „Omnisend“ marketingo vadovas E. Mockus.
„Omnisend“ yra vienas nedaugelio startuolių Lietuvoje, sėkmingai veikiančių be išorinių investicijų. Šiemet tarptautinis verslo leidinys „Financial Times“ tarp sparčiausiai augančių Europos įmonių įtraukė ir „Omnisend“. Startuoliui tai – jau trečias kartas, kai sulaukiama tarptautinio pripažinimo reitinge, vertinančiame finansinius duomenis.
Tarptautinę el. pašto ir SMS rinkodaros platformą verslams vykstančioje Lietuvos įmonėje iš viso dirba daugiau nei 220 žmonių. „Omnisend“ biurai įsikūrę Vilniuje ir Kaune, taip pat Čarlstone (JAV, Pietų Karolina).
„Juodasis penktadienis“ kasmet – vis anksčiau: prekybininkams pataria ruoštis jau dabar
Netrukus grįšime į mokyklą: kaip verslui pasiruošti rudens prekybos karštinei?
Lietuvos startuoliai sumokėjo 20 proc. daugiau mokesčių, toliau didina atlyginimus – jie jau siekia 4,6 tūkst. Eur/mėn.
Nuo eilinių susitikimų – iki ekspertiškumo mainų: kodėl IT specialistai buriasi į bendruomenes?
Didelė konkurencija dėl talentingų darbuotojų verčia ieškoti netradicinių paskatų: prireikia ir LEGO
Programuoti gali kiekvienas: dirbtinis intelektas praverčia ir finansininkams, ir personalo specialistams
Pasirūpina ne tik savo darbuotojais: technologijų bendrovės organizuoja stovyklas vaikams
Dirbtinis intelektas – ne magiška piliulė, bet nepamainoma pagalba optimizuojant verslo procesus
Ekspertas tikina: dirbtinis intelektas – ne baubas, o pagalbininkas aptarnaujant klientus
Darbuotojų įsitraukimas ir gerovė šiandien tampa vienais svarbiausių veiksnių, lemiančių organizacijų sėkmę. Kiekvieno žmogaus patiriama prasmė darbe tiesiogiai veikia jo...
Jau 5 kartą organizuotas „Spiečiaus“ verslo bendruomenės renginys „Spiečiamės“ šiemet subūrė rekordinį dalyvių skaičių. Rugsėjo 26 d. vykusiame susitikime iš...
Kelionės į kaimynines šalis bei populiariausius Europos miestus yra dažnas Lietuvos gyventojų pasirinkimas. Naujausiais kelionių technologijų bendrovės „FlixBus“ duomenimis, šią vasarą...
Didžiausias Baltijos šalyse ir Suomijoje greitojo aptarnavimo restoranų tinklas „Hesburger“ tęsia plėtrą Lietuvoje ir atidaro naują restoraną Garliavoje, Kauno rajone,...
Pasaulinės korporacijos jau atvirai kalba apie tai, kiek darbo vietų bus panaikinta dėl dirbtinio intelekto (DI). Skaičiuojama, kad jei „Microsoft“...
Prasidėjus mokslo metams daugelis studentų susiduria su klausimu, kaip gyventi turint itin ribotą biudžetą ir nepritrūkti pinigų nei kasdienėms išlaidoms,...
Ruduo – dosniausias metų laikas, kuomet sodus ir daržus užpildo rudens derlius. Natūralu, kad dalis žmonių šiomis gėrybėmis nori pasidalyti...
Saugumo poreikiai nuolat auga – nebeužtenka vien tik stebėti uždarą erdvę ar fiksuoti įėjimus. Dažnas susiduria su iššūkiu: kaip suvaldyti...
Kiekvieną rugsėjį gatvėse išaugantis moksleivių skaičius atneša ir papildomų iššūkių eismo saugumui. Kaip rodo „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas, penktadalis...
Dar prieš kelis dešimtmečius žmonės Lietuvoje dažnai naudodavo vadinamuosius „majakus“ ar „švyturėlius“ – paskambindavo ir iškart nutraukdavo skambutį, taip perduodami...