Paskelbta
1 savaitė prieš-
Recesija yra baisus žodis kiekvienam verslui.
Tai ypač kelia nerimą mažoms įmonėms, kurios gali neturėti tokio pat finansinio pagalvės kaip didelės kompanijos.
Vieni sako, kad recesija artėja, kiti – kad ji jau čia.
Bet kuriuo atveju, turite sukurti strategiją, kaip apsaugoti savo verslą nuo recesijos, ir tai padaryti dabar. Kai ekonomika smuks giliau, bus daug sunkiau laiku reaguoti ir išlaikyti verslą ant vandens.
Tai nėra kažkas, ką planavote kurdami verslo planą.
Nepanikuokite. Galite padaryti dalykų, kad atlaikytumėte recesijos suirutę.
Štai ką gali padaryti jūsų mažas verslas, kad tinkamai reaguotų ekonominio sunkmečio metu.
1. Susitelkite į pagrindines kompetencijas
Kai rašėte verslo planą ir pradiniuose verslo kūrimo etapuose, nežinojote, kokios bus jūsų stiprybės ir silpnybės.
Bet, valdydami verslą, pradėjote suprasti tas stiprybes ir silpnybes.
Jūsų verslas turi kažką, kuo jis gerai daro.
Tai greičiausiai pagrindinis jūsų verslo produktas ar paslauga. Ir būtent tai padės jūsų verslui išgyventi recesiją.
Yra laikas pilti pastangas į naują kelią su nežinoma investicijų grąža.
Kartais didžiausios rizikos veda prie didžiausių atlygių. Bet recesija nėra vienas iš tų laikų.
Vietoj to, sumažinkite dėmesį į produktus ir paslaugas, kurios, žinote, veikia geriausiai. Ir nešvaistykite biudžeto bandydami palaikyti silpnesnius produktus ar paslaugas. Susitelkite į geriausių produktų ar paslaugų reklamavimą praeities ir dabartiniams klientams bei potencialiems klientams.
Ir, jei įmanoma, raskite būdų generuoti kelis pajamų srautus reklamuodami savo pagrindinį produktą ar paslaugą. Keli pajamų srautai suteiks jums daugiau finansinio lankstumo, kai laikai taps sunkūs.
Taip pat galite padidinti pajamų srautus įveddami VIP ir ekonomines versijas savo esamos paslaugos. Apsvarstykite prenumeratos variantą su papildomomis naudomis automatiškam atnaujinimui. Dar geriau – įvertinkite, ar yra naujas būdas pritaikyti savo pagrindinę kompetenciją padėti besikeičiančiame ekonominiame klimate.
Ar jūsų verslo idėja pasiseks? iliustracija verslininko, vertinančio startuolio idėjas Paimkite mūsų nemokamą testą ir sužinokite.
Neklausime paslapčių ar detalių. Pradėkite testą – visiškai konfidencialu ir nemokama!
2. Nestabdykite rinkodaros
Recesijos metu, labiau nei bet kada, svarbu daryti viską, kad išliktumėte klientų atmintyje.
Recesijos būna stresiniai laikai visiems. Ir su tiek daug streso, kuris blaško, lengva, kad jūsų verslas būtų pamirštas ar prarastas šurmulio.
Jūsų svetainė yra vienas svarbiausių jūsų naujo verslo ambasadorių ir esminė rinkodaros bei prekės ženklo strategijos dalis.
Taigi, būtinai skirkite lėšų rinkodarai (ir išlaidoms sukurti stiprų buvimą internete) ir darykite viską, kad išliktumėte priešais klientus. Štai kelios idėjos pradžiai…
Kad ir kaip pasirinksite kreiptis į auditoriją, būkite jautrūs laikams. Įsitikinkite, kad rodote tikrą naudą, kurią siūlote jų gyvenimams dabartiniame kontekste. Laikykite žinutes aktualias ir įmonės prekės ženklo tapatybę priekyje. Juk nenorite, kad klientai ir potencialūs klientai jus pamirštų. JAV ekonomikos sulėtėjimas
Ir nebrukite kieto pardavimo. Skaitykite situaciją – pinigai visiems recesijos metu yra riboti.
3. Apsaugokite pinigų srautą
Recesijos veda prie plonesnių pelno maržų, todėl palaikyti sveiką-pinigų srautą tampa sudėtinga.
Taigi, būkime nemaloniai atviri minutę. Jei pinigų srautas išdžius, jūsų verslas greičiausiai baigsis.
Taigi, kad išgyventumėte recesiją, būtina planuoti būdus, kaip sušvelninti pinigų srautą.
Štai kelios parinktys:
Sumažinkite bet kokias nereikalingas išlaidas. Peržiūrėkite dabartines išlaidas. Ar yra paslaugų, narystės ar išteklių, be kurių verslas gali kurį laiką apsieiti? Jei taip, tai apsieikite be jų. Perkelkite tas lėšas į būtinas verslo išlaidas. (Atminkite – rinkodara yra būtina!) Ir ieškokite žemesnių kainų daiktams iš jūsų „būtino“ sąrašo.
Derėkitės iš naujo su tiekėjais palankesnėmis sąlygomis, jei įmanoma. Atminkite, kad jūsų tiekėjai taip pat gali stengtis išgyventi. Jie greičiausiai mielai derėsis iš naujo sutarties sąlygas, nei praras jūsų verslą visiškai. Patikrinkite, ar jie sutiks duoti konkurencingesnę kainą ar lankstesnes mokėjimo sąlygas, kol ekonomika sunki. Taip pat galite derėtis dėl nuolaidos už grynus ar ankstyvus mokėjimus. Niekada nesužinosite, kol nepaklausite.
Susitarkite dėl finansinės pagalbos. Pažvelkite į mažo verslo kredito liniją. Kreipkitės dėl mažo verslo dotacijų ir paskolų, kad padėtų išlaikyti ant vandens. Laiku gauta finansinė pagalba iš mažo verslo paskolų, kaip Kabbage, gali reikšti skirtumą tarp išgyvenimo ir žlugimo. Nuolaidų kodai el. parduotuvėse
Ir įsitikinkite, kad suprantate savo pinigų srauto situaciją. Jei neturite tvirto supratimo apie skaičius, nežinosite, kaip geriausiai apsisaugoti, ypač jei biudžetuojate ir naudojate asmenines finansus kai kuriems verslo aspektams palaikyti.
4. Investuokite į esamus klientus
Kainuoja daugiau pritraukti naujus klientus nei išlaikyti esamus. Tai tiesa net geriausiais laikais.
Bet recesijos metu žmonės sugriežtina išlaidas – todėl dar sunkiau įtikinti naują klientą pabandyti jus. Taigi, investuoti į jau turimus klientus tampa dar svarbiau.
Dabar laikas kurti tikrus santykius su klientais. Parodykite jiems, kad palaikote juos. Elkitės su jais pagarbiai ir vertinkite jų paramą veiksmais. Lietuvos medienos pramonė
Kol naršote sunkius laikus, jūsų santykiai su klientais gali sukurti visam gyvenimui trunkančią lojalumą. Taigi, galvokite apie būdus padaryti reikšmingą, teigiamą skirtumą savo klientams.
Reikia puikaus būdo pradėti? Pasikalbėkite su palaikymo komanda, kad sužinotumėte, kokios problemos jie girdi dažniausiai. Leiskite klientams žinoti, kad prioritetas yra tų problemų sprendimas. Tada tai padarykite.
Tai gali atrodyti akivaizdu, bet praeities klientai kažkada buvo aktyvūs klientai.
Recesija yra puikus laikas vėl užmegzti ryšį su praeities klientais.
5. Deleguokite ir automatizuokite
Krizės metu verslo lyderiai turi vairuoti laivą. Techninė recesija – 10 būdų, kaip verslui pasiruošti sunkesniam laikotarpiui
Jie turi būti pasiruošę gesinti gaisrus, priimti sunkius sprendimus ir strategiškai planuoti ateitį remdamiesi dabartine besikeičiančia situacija.
Neįmanoma atlikti tų aukšto lygio užduočių, jei tvarkaraštis užpildytas produktyvumą vagiančiomis vidutinio lygio užduotimis. Jei ruošiatės recesijai ar joje dabar, laikas pradėti deleguoti.
Įvertinkite, kokias užduotis galima perduoti kitiems darbuotojams. Ir nustatykite, ar ekonomiški automatizuoti sprendimai gali atlikti pasikartojančias užduotis efektyviau nei jūs ar jūsų personalas.
Prioritetą teikite delegavimui užduočių, kurios užima daugiausia laiko su mažiausia finansine grąža. Bet stenkitės išvalyti savo lėkštę nuo bet kokios užduoties, kuri nėra jūsų srityje ar duoda mažai finansinės naudos. Ar aukosime ekonomikos augimą tam, kad pažabotume infliaciją?
Kaip lyderiui, laikas yra vienas vertingiausių jūsų verslo išteklių. Įsitikinkite, kad rezervuojate jį užduotims, kurios duos didžiausią teigiamą poveikį jūsų mažam verslui.
Ne pasiduokite Valdyti mažą verslą recesijos metu yra sudėtinga. Bet recesija neturi reikšti pabaigos.
Jūsų mažas verslas turi būti lankstus ir prisitaikantis prie naujos realybės. Jei planuosite, gerai vykdysite ir išlaikysite dėmesį, galite apsaugoti savo verslą nuo recesijos ir išeiti stipresni kitoje pusėje.
„Biržų duonos“ kepykla užbaigė antrąjį nuosavo saulės elektrinių parko plėtros etapą. Įdiegus naują 550 kW galios elektrinę, bendras Biržuose įsikūrusio...
Ne tik filmas – tai veidrodis finansų pasauliui Kai 2013-aisiais pasirodė „Volstryto vilkas“, daugelis žiūrovų laukė tik gero kino seanso....
Lietuvos darbo rinka išgyvena transformaciją, kurią žymi du esminiai pokyčiai: didėjantis aukštos kvalifikacijos talentų poreikis ir dirbtinio intelekto (DI) proveržis,...
Inovatyvūs technologiniai sprendimai daugelyje verslo sektorių jau tapo neatsiejama kasdienių procesų dalimi. Tai seniai nebėra išskirtinis verslo bruožas – tikrąją...
Lietuvių dirbtinio intelekto (DI) platforma „nexos.ai“, sukurta „Nord Security“ įkūrėjų komandos, pritraukė 30 mln. eurų „A serijos“ investiciją. Pagrindiniais partneriais...
Paskutinį spalio sekmadienį, kartu su milijonais europiečių vėl persuksime laikrodžius. Šiandien jau retas kuris žino, tačiau du kartus per metus...
Per pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje užfiksuota beveik 8 tūkst. finansinio sukčiavimo atvejų, rodo Pinigų plovimo prevencijos kompetencijų centro duomenys....
Šiandien daug diskutuojama apie mokytojo vaidmenį – ar jis yra tik žinių perteikėjas, ar bendruomenės kūrėjas? Ar mokinys turi pasyviai...
Net 65 proc. gyventojų jaučia pastaruoju metu padidėjusį nerimą ir įtampą, atskleidė naujausia bendrovės „Spinter tyrimai“ visuomenės apklausa. Įtampa ir...
Ar ryte sunkiai pakylate iš lovos, nuolat jaučiatės suirzę ir pavargę, o net menkiausia užduotis kelią didžiulį stresą? Tai perdegimo simptomai, su kuriais šiandien...