Paskelbta
2 metai prieš-
Net ir kokybiškos kosmetikos prekės, laikomos netinkamomis sąlygomis gali prarasti savo savybes ir greičiau „pasenti“. Vilniaus universiteto mokslų daktarė, chemikė, Lietuvos Kosmetikos ir buitinės chemijos gamintojų asociacijos „Likochema“ projektų vadovė Natalija Liškauskienė sako, kad dėl to visuomet reikėtų paisyti gamintojų pateikiamų kosmetikos gaminių laikymo rekomendacijų ir vengti jiems žalingo aplinkos poveikio.
Labiausiai kenkia šaltis ir karštis
Anot N. Liškauskienės, vienas svarbiausių faktorių, galinčių turėti įtakos kosmetikos gaminių kokybei, yra aplinkos temperatūra. Ekspertės teigimu, daugeliui kosmetikos gaminių tinkamiausia temperatūra yra nuo +5 °C iki +25 °C. Kai yra šalčiau ar šilčiau, gaminyje gali įvykti tam tikri nepageidaujami pakitimai.
„Kosmetikos gaminių sudėtyje yra temperatūrai jautrių komponentų – vandens, riebalų, įvairų veikliųjų medžiagų. Neigiamoje temperatūroje kosmetika gali užšalti. Jai atitirpus, produkto sudėtyje esantis vanduo nusėda, o riebalai iškyla į viršutinius sluoksnius. Dėl to gali pasikeisti produkto konsistencija, tekstūra, savybės, sutrumpėti galiojimo laikas. Nuo šalčio ar karščio gali pakisti ir kosmetikos ar asmens higienos gaminių kvapas. Aukštoje temperatūroje dėl juose esančio kakavos ar mangų sviesto gali ištirpti tokie gaminiais kaip lūpų balzamas. Kiti produktai tampa labiau paveikūs oksidacijos procesams, dėl kurių kosmetika gali pagelsti, paruduoti. Ypač lepi aplinkos sąlygoms yra natūrali kosmetika“, – pažymi N. Liškauskienė.
Gali prarasti naudingąsias savybes
N. Liškauskienė pataria didelį dėmesį skirti paakių ir veido kremų, kūno losjonų bei kitų emulsijų, kurių sudėtyje yra vandens ir riebalų, laikymo sąlygas. Šie produktai aplinkos poveikiui yra vieni jautriausių. Tai taip pat pasakytina apie šampūnus, kaukes. Anot ekspertės, mažiau jautrūs yra sausi kosmetikos gaminiai – tušai, akių šešėliai, biri pudra, lūpų pieštukai. Temperatūros poveikiui atsparesni ir kvepalai, nes jų sudėtyje dažnai yra alkoholio, o stiklinė jų pakuotė suteikia patikimą apsaugą.
Kosmetikos priemonėmis prekiaujančios e. parduotuvės „Rossi.lt“ vadovas Domas Pyragas atkreipia dėmesį į retinoidų ir vitamino C savo sudėtyje turinčius gaminius. Veikiami žemos arba aukštos temperatūros, tiesioginių saulės spindulių jie gali prarasti savo naudingąsias savybes.
„Taip pat reikėtų nepamiršti, kad ne visoms kosmetikos priemonėms yra palankiausia kambario temperatūra. Kai kuriuos gaminius reikia laikyti vėsumoje – tam gali būti naudojami ir šaldytuvai. Tik taip jie išsaugo savo savybes“, – sako D. Pyragas.
Tuo tarpu Paulius Riauba, profesionalių kosmetikos priemonių e. parduotuvės „Garbane.lt“ vadovas išskiria ir kitą svarbų aspektą – kosmetikos priemonių apsaugą nuo drėgmės poveikio. „Daugeliu atveju svarbu vengti ir drėgmės, todėl, pavyzdžiui, vonios kambaryje, atviroje spitelėje šalia dušo ar vonios, kosmetikos priemonėms laikyti gali būti ne pati geriausia vieta. Visuomet svarbu skaityti kiekvieno konkretaus gaminio naudojimo ir laikymo instrukcijas bei jų laikytis“, – pataria P. Riauba.
Svarbu ir tinkamas siuntimas
D. Pyragas taip pat pažymi, kad tinkamos kosmetikos priemonių laikymo sąlygos svarbios ne tik namuose, bet ir siuntimo metu. Pašnekovo teigimu, apie 95 proc. parduotuvės pirkėjų renkasi prekių pristatymą per paštomatus. Kadangi jie dažniausiai būna įrengti lauke, labai žema ar aukšta oro temperatūra gali neigiamai paveikti paštomatais pristatomų kosmetikos priemonių kokybę, jei savininkai prekių ilgai neatsiima.
„Kai lauke būna tikrai karšta ar šalta, pirkėjus informuojame, kad pasistengtų prekes iš paštomatų atsiimti kuo greičiau. Pastebime, kad ir patys pirkėjai dėl to teiraujasi – didesnių šalčių ar karščio bangų metų sulaukiame nemažai klausimų, ar saugu rinktis prekių pristatymą paštomatu“, – sako D. Pyragas.
Jam antrina ir P. Riauba, teigdamas, jog pirkėjai noriai naudojasi paštomatų paslaugomis, o esant dideliems karščiams pirkėjus papildomai informuoja siuntas iš lauko paštomatų atsiimti kaip galima greičiau.
„Paštomatų atsiradimas mūsų rinkoje pakeitė siuntimo įpročius – klientai noriai renkasi šį siutimo būdą. Žinoma, lauko paštomatai ne visada tinkamai užtikrina laikymo sąlygas mūsų kategorijos prekėms. Praėjusiais metais, per didesnes karščio bangas atskirai informuodavome klientus, jog pasirenkant paštomatą, labai rekomenduojame kuo greičiau po SMS gavimo atsiimti siuntą. Šiemet mūsų klientai gali rinktis ir „Smartpost“ paštomatus, kurie yra įrengti patalpose – taip užtikrinamos geresnės laikymo sąlygos, tad papildomai nurodome šią informaciją klientams. Stebėsime, ar klientai į tai atsižvelgia rinkdamiesi pristatymo būdą“, – pasakoja P. Riauba.
„Smartpost“ siuntų terminalų tinklą valdančios ir tarptautinės Suomijos logistikos bendrovės „Posti“ dalimi esančios bendrovės „Itella Logistics“ vadovas Gediminas Mickus pažymi, kad kosmetikos priemonės yra priskiriamos jautrių siuntų kategorijai. Anot jo, šios kategorijos siuntos yra jautrios aplinkos poveikiui – karščiui, šalčiui, drėgmei, temperatūrų svyravimui. „Šiai siuntų kategorijai priskiriama ne tik kosmetika ir kvepalai, bet ir maisto papildai, fotografavimo įranga, kontaktiniai lęšiai bei kitos prekės“, – teigia G. Mickus.
„Viena iš priežasčių, kodėl „Smartpost“ paštomatai įrengti patalpų viduje, o ne lauke, yra ta, kad tokiu būdu palaikoma pastovi temperatūra. Dėl to oro sąlygos nedaro įtakos net ir ilgą laiką paštomate esančioms siuntoms. Tad mūsų paštomatai yra pritaikyti jautrioms siuntoms, įskaitant kosmetikos gaminius“, – sako G. Mickus.
„Smartpost Itella“ oficialiai pakeitė pavadinimą: tapo „SmartPosti“
„Smartpost Itella“ keičia pavadinimą bei prekės ženklą: nuo 2025 m. taps „SmartPosti“
„Smartpost Itella“ vadovas Baltijos šalims: komunikuodamas apie tvarumą verslas turi rinkti žodžius atsakingai
„Smartpost Itella“ investuoja 14 mln. eurų į plėtrą Baltijos šalyse
Planetos tarša kelia nerimą verslui: siūlo, kaip elgtis tvariau
„Smartpost Itella“ investuos 2 mln. eurų į paštomatų tinklo plėtrą
Žiema ir elektronikos įrenginiai – ką svarbu žinoti norint nesugadinti savo prietaisų?
Tyrimas: lietuviai Baltijos šalyse – aktyviausi paštomatų naudotojai: dažniausiai siuntose – drabužiai ir avalynė
Šventinis laikotarpis – sukčių suaktyvėjimo metas: taikosi ir į žmonių siuntas
Draudimo bendrovė BTA naujoje komunikacijos kampanijoje kviečia apsidrausti nuo stereotipų apie amžių. Ką tai reiškia? Bendrovė atkreipia dėmesį į amžizmo...
Pirmasis šių metų ketvirtis Vilniaus nekilnojamojo turto (NT) rinkai buvo dvigubai geresnis nei pernai. Per pirmuosius tris šių metų mėnesius...
Transporto kompetencijų agentūra (TKA) patvirtino, kad AB „Oro navigacija“ sistema atitinka tarptautinius skrydžių saugos standartus ir išdavė bendros informacinių paslaugų...
Audros ir stiprūs vėjai kasmet sukelia nemažai problemų sodybų ar nuosavų sklypų savininkams – nulūžusios šakos ar išvirtę medžiai gali...
Lietuvos banko duomenų analizė atskleidė išskirtinę situaciją – lietuviai neprivalomam automobilių draudimui išleidžia bene 4 kartus daugiau negu savo pačių...
Per pastaruosius metus smarkiai išaugus sukčiavimo atvejų skaičiui socialinėse platformose, finansų ekspertai įspėja vartotojus būti itin atsargius. Skaitmeninio saugumo sprendimų...
Komentuoja „Arbonics“ vadovas, miškininkystės technologijų ekspertas Kristjanas Lepikas Kiekvieną dieną mus supantis pasaulis keičiasi greičiau, nei galime tai suvokti. Keičiasi...
Orams vis labiau pavasarėjant gatvėse sutinkame vis daugiau dviratininkų. Vis tik, profesionalus dviratininkas Venantas Lašinis įspėja, kad išriedėti į gatves...
Darbe dauguma mūsų praleidžiame didžiąją dalį dienos laiko, bet kai darbo aplinka – nepatogi ir chaotiška, kyla noras pokyčiams. Būtent...