Paskelbta
5 metai prieš-
Dėl kuriamos geležinkelių komercinę veiklą diskriminuojančios praktikos krovinių vežimo bendrovė „LG Cargo” ir Vilniaus lokomotyvų remonto depas (VLRD) laikinai organizuos viešuosius pirkimus. Skaičiuojama, šie sprendimai ne tik apsunkins pačių bendrovių veiklą, bet ir atneš žalos valstybei – bendrovės taps nekonkurencingos ir praras turimas rinkos dalis, o valstybė neteks potencialių įplaukų iš mokesčių ir dividendų.
„LG Cargo” dėl krovinių nuolat konkuruoja su geležinkelių, jūrų, oro ir kelių transporto bendrovėmis, veikiančiomis tiek Lietuvoje, tiek už jos ribų. Bendrovės praktikoje jau yra buvę atvejų, kai dėl viešųjų pirkimų komplikuotumo ir trukmės ji negalėjo įgyvendinti klientų užsakymų ir dėl to negavo pajamų.
Bendrovės duomenimis, Čekijos konkurencijos tarnyba ir teismai krovinių vežimo bendrovei „ČD Cargo” netaiko Čekijos Respublikos viešųjų pirkimų taisyklių. Lenkijoje teismų sprendimais pripažinta, kad „PKP Cargo” neturi laikytis viešųjų pirkimų taisyklių, Slovakijoje, Latvijoje ir kitose šalyse taip pat taikoma analogiška komercinė praktika. Neatmetama, jog kaimyninėse šalyse veikiančios bendrovės artimiausiu metu įžengs į Lietuvos rinką ir turės konkurencinį pranašumą prieš „LG Cargo”, nes joms nėra prievolės vykdyti viešųjų pirkimų.
„Mes gerbiame teismų sprendimus ir juos vykdome. Tačiau nuvilia tai, kad teismai nesiėmė spręsti šios problemos iš esmės. Klausimas dėl pirkimų aktualus ne tik „Lietuvos geležinkeliams”, bet visoms valstybės valdomoms įmonėms, kurios konkuruoja rinkoje ir bent jau iki šiol galėjo skelbti komercinius pirkimus. Pagal formuojamą praktiką, dauguma valstybei priklausančių įmonių atsidurs prastesnėje padėtyje, nei konkurentai. Tad galiausiai nukentės šias įmones valdanti valstybė. Nepaisant šių iššūkių, tikimės, kad ši situacija yra laikina ir mes esame pasiruošę tęsti bendradarbiavimą su visomis valstybės institucijomis ir suteikti daugiau informacijos apie grupės vykdomas komercines veiklas ir konkurencijos sąlygas rinkose”, – sakė „Lietuvos geležinkelių” Teisės departamento direktorė Odeta Tručinskaitė-Šiušienė.
„Lietuvos geležinkelių” dukterinės įmonės „LG Cargo” ir VLRD ketvirtadienį užsiregistravo Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (CVP IS). Užsiregistravus CVP IS, bendrovės įgavo perkančiųjų subjektų statusą ir skelbs viešuosius pirkimus. Toks laikinas sprendimas priimtas po Lietuvos teismų išaiškinimo, kuriuo formuojama beprecedentė geležinkelių sektoriaus reguliavimo praktika Europoje ir visiškai skirtinga valstybės valdomų įmonių reguliavimo praktika Lietuvoje. Vasario 26 d., Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) atsisakė priimti ir nagrinėti VLRD skundą dėl teismų netinkamo bendrovės vykdyto pirkimo vertinimo. Analogišką sprendimą „LG Cargo” atžvilgiu LAT priėmė anksčiau.
Patys „Lietuvos geležinkeliai”, kaip ir kitos dukterinės įmonės, tenkinančios viešąjį interesą – „LG Keleiviams” ir „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra” – perka tik per viešuosius pirkimus ir to nekvestionuoja.
Nuo 2025 m. gegužės 1 d. visi verslai, kurie savo veikloje privalo naudoti kasos aparatus, turi teikti kvitų duomenis į...
Svarstant apie naujo būsto įsigijimą, gyventojai dažnai daug dėmesio skiria būsto plotui, kainai ar vaizdui pro langą, tačiau pamiršta vieną...
Automobilių sporto mėgėjams ir lenktynininkams atėjęs pavasaris žymi naujo sezono pradžią. Norinčių varžytis populiarumo viršūnėje Lietuvoje karaliaujančiame „drifte“ netrūksta, tačiau,...
„Citadele“ banko inicijuota Baltijos šalių gyventojų apklausa atskleidžia, kad Lietuvoje gyventojai labiausiai nerimauja dėl geopolitinės įtampos (56 proc.) ir augančių...
Telefoniniai sukčiai, prisidengdami institucijomis ar paslaugų tiekėjais, ir toliau vilioja pinigus iš gyventojų. Ekspertas atskleidžia, koks pagrindinis signalas, kad skambina...
Daugelis esame pratę saugoti savo pinigus nuo sukčių internete, tačiau ne kiekvienas susimąstome, kad apsaugos nuo apgavikų reikia ir mūsų...