Paskelbta
2 metai prieš-
Lietuvos atsakingo verslo asociacija (LAVA), vienijanti socialinės atsakomybės principais savo veiklą grindžiančias įmones, pasipildė nauja nare – prie asociacijos prisijungė „Lidl Lietuva“. Tapdama asociacijos nare įmonė dar kartą įrodo, kad savo veiklą vykdo sąžiningai, skaidriai bei tvariai.
Narystė asociacijoje įpareigoja užtikrinti, kad „Lidl“ vykdoma veikla būtų etiška ir kuo įmanoma tvaresnė bei prisidėtų prie atsakingo verslo populiarinimo.
„Nuolat ieškome būdų tobulinti procesus ir veiklą siekiant, kad jie būtų kuo palankesni planetai, darbuotojams bei visuomenei. Tapus LAVA nare, galėsime ne tik dalintis savo patirtimi tvarumo srityje, bet ir turėsime galimybę mokytis bei semtis patirties iš kitų asociacijos narių. Tapimas LAVA dalimi – mums itin svarbus žingsnis, kadangi tokiu būdu ne tik įprasminsime savo tvarią ir socialiai atsakingą veiklą, bet ir galėsime ją toliau tobulinti“, – sako „Lidl Lietuva“ tvarumo vadovė Monika Urbelytė.
Remiantis LAVA nuostatomis, asociacijos narėmis gali tapti tos įmonės, kurios veikia besivadovaudamos sąžiningumo, skaidrumo, teisingumo, atsakingumo ir etikos principais. Taip pat siekia, kad socialine atsakomybe būtų paremta ne tik pačios įmonės veikla, bet ir jų partnerių ar tiekėjų.
„Lidl“ veiklą vykdo remdamasi tarptautine tvarumo strategija „Gerai planetai“, „Gerai žmonėms“ ir „Gerai tau“.
„Tvarumo strategijoje itin didelį dėmesį skiriame visiems svarbiems tvarumo klausimams – klimato kaitai, išteklių tausojimui, gyvūnijos išsaugojimui, visuomenės sveikatai, socialinėms problemoms bei, žinoma, siekiame užtikrinti vienodas ir sąžiningas sąlygas visiems darbuotojams. Nuolat rengiame ataskaitas, kuriose apžvelgiame, kokius žingsnius tvarumo kelyje jau padarėme bei nagrinėjame, kaip savo veiklą galėtume vykdyti dar tvariau“, – aiškina M. Urbelytė.
Nuo žaliosios energijos iki sveikatai palankesnių produktų
„Lidl“ nuolat įvairiomis priemonėmis stengiasi mažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) emisiją. Pavyzdžiui, visuose „Lidl Lietuva“ priklausančiuose pastatuose yra naudojama žalioji energija, dalį jos įmonė pasigamina pati, naudodama ant dalies parduotuvių ir logistikos centro įrengtomis saulės elektrinėmis.
„Lidl“ taip pat siekia pirkėjams ne tik pasiūlyti geriausią kainos ir kokybės santykį, bet ir užtikrinti, kad asortimente esantys produktai būtų kuo tvaresni. Todėl „Lidl“ kelia itin aukštus reikalavimus savo tiekėjams.
„Pavyzdžiui, ūkininkų reikalaujame taikyti gerąją žemės ūkio praktiką ir tą įrodyti dalyvaujant „Global G.A.P.“ sertifikavimo programoje. Vykdant joje numatytų reikalavimų laikymosi kontrolę, tikrinama, ar produktų auginimas konkrečioje vietoje nekelia rizikos vandens prieinamumui, kokybei ir ieškoma būdų, kaip tokią riziką sumažinti“, – aiškina „Lidl Lietuva“ tvarumo vadovė.
Prekybos tinklo parduotuvių lentynose taip pat galima įsigyti privačių prekės ženklų produktų, kurie yra sertifikuoti ir pagaminti iš tvariau užaugintų žaliavų, tausojant vandenį bei užtikrinant lygias ir sąžiningas darbo sąlygas žmonėms, dirbantiems gamybos procese.
„Be to, siekdami prisidėti prie pozityvių pokyčių Lietuvos gyventojų mityboje, mažiname pridėtinio cukraus ir druskos kiekį mūsų privačių prekių ženklų maisto produktuose. Produktų sudėtis keičiame labai atsakingai, pasitelkdami akluosius ragavimus ir Kauno technologijos universiteto mokslininkus, nes norime, kad vartotojai nepajustų skonio skirtumo arba produktai taptų dar skanesniais, nepakistų jų tekstūra, kvapas ar kitos vartotojams svarbios savybės“, – sako M. Urbelytė.
Prisidėti skatina ir visuomenę
„Lidl“ taip pat prisideda prie visuomenės švietimo tvarumo tema bei skatina gyventojus įsitraukti į planetai ir žmonėms palankias iniciatyvas.
„Pavyzdžiui, jau antrus metus pirkėjus kviečiame prisijungti prie „Augalausio“, kurio metu visą sausio mėnesį kalbame apie augalinės mitybos naudą bei savo prekių asortimentą papildome dar daugiau veganiškų produktų nei įprastai. Tyrimai rodo, kad augalinė mityba yra net 75 proc. palankesnė planetai nei gyvūninės kilmės produktais paremta dieta“, – aiškina „Lidl Lietuva“ tvarumo vadovė.
Taip pat „Lidl“ kviečia visuomenę prisidėti prie vaikų dienos centrų rėmimo. „Lidl“ klientai Lietuvoje turi galimybę taromatuose paaukoti už gėrimo pakuočių užstatą atgautą sumą vaikų dienos centrais besirūpinančioms organizacijoms, o „Lidl“ šią sumą padvigubina. Per 6 metus „Lidl“ kartu su pirkėjais paaukojo jau beveik pusę milijono – 491 tūkst. eurų.
Pirkėjai kviečiami kartu su „Lidl“ remti ir Baltijos pilkųjų ruonių išsaugojimą. „Lidl“ prekybos tinkle įsigyjant specialų daugkartinį „Duok ruoniukui penkis“ pirkinių maišelį, 0,05 euro yra skiriama Lietuvos jūrų muziejaus vykdomai Baltijos jūrų gyvūnų reabilitacijos veiklai.
LAVA asociacija jau dešimtmetį vienija daugiau nei 45 Lietuvos įmones. LAVA bendradarbiauja su atsakingo verslo asociacijomis Estijoje „Atsakingo verslo forumas“ ir Latvijoje „CSR Latvia“.
Donata Drakšė tapo „Luminor” rinkodaros vadove Baltijos šalims
Atraskite Ameriką savo virtuvėje: pigios ir gardžios amerikietiškų patiekalų idėjos
Vokiečių kalbos savaitės proga „Lidl“ primena: siekiant karjeros – kelias kalbas mokėti verta
Gyventi sveikiau gali padėti ir darbdavys: kaip „Lidl“ rūpinasi savo komandos narių fizine ir emocine sveikata?
Uoga, kuri nustebins: trys socialinių tinklų įkvėpti receptai su vynuogėmis
„Lidl“ tęsia plėtrą: kviečia prisijungti prie naujos parduotuvės komandos Vilniuje
Rugsėjo 1-osios proga „Lidl Lietuva“ darbuotojų vaikams – dovanų rinkiniai naujiems mokslo metams
Naujoje darbdavio įvaizdžio kampanijoje – realūs rezultatai: per metus pareigose pakilo beveik 40 proc. „Lidl“ parduotuvės darbuotojų
Mokslo metams artėjant: sveikatai palankesnės priešpiečių dėžutės paslaptys – nuo greitų užkandžių iki subalansuotų pietų

Įsivaizduokite: 1980-aisiais Niujorko vargingame rajone augęs vaikinas, kuris gamtinių teisių nevykdo, bet vis tiek galiausiai susitinka su kavos puodeliu –...
NT plėtros bendrovė „Citus“ Žirmūnuose, Kareivių g. 5 pradėjo trečiąjį projekto „CITUS Mūnai“ etapą: ir pardavimai, ir statybos jau vyksta. Iš 73 pirmojo ir 116 antrojo etapo butų jau...
Ruošiasi Juodajam penktadieniui: tikisi pelningiausio metų laikotarpio Juodasis penktadienis Lietuvoje kasmet tampa svarbia proga augti net ir mažiesiems verslams. Šiuo laikotarpiu...
Kiekvienas, kas bent kartą jungėsi prie „Facebook“, vienaip ar kitaip pažįsta Marką Zuckerbergą. Ar bent tą jo versiją, kuri šypsosi...
Įmonės ruošiasi 2026-iesiems: projektuoja biudžetus, planuoja išlaidas, bet dažnai daro tą pačią klaidą – planuoja be revizijos. Pasak Aurimo Žlibino,...
„Mes visi turim 24 valandas, septynias dienas per savaitę. Neturim teisės sakyti, kad neturiu laiko. Mes galime sakyti tik tai,...
Per pastaruosius kelerius metus mokymasis gerokai pasikeitė – nuo tradicinių užrašų pereinama prie skaitmeninių priemonių, o žinios įtvirtinamos vis įvairesniais būdais: nuo...
Automobilio pardavimas – ne tik raktelių ir dokumentų perdavimas naujajam jo savininkui. Kartu su sandoriu vairuotojams reikia pasirūpinti ir kitais...
Nuo vagystės iš vieno garsiausių pasaulio muziejų Paryžiuje iki vis dar veikiančio telefoninio sukčiavimo – sukčių išradingumui ribų nėra. Europoje...
Atsilieptas sukčių skambutis gali baigtis dideliais finansiniais nuostoliais arba nutekintais asmens duomenimis. Startavo vieninga apgaulingų skambučių blokavimo sistema: mobiliojo ryšio...